Lava Behemoth (boss)

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Dj Hurricano
Berichten: 322
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 20:39
Clan: -

Lava Behemoth (boss)

Bericht door Dj Hurricano »

Ik dacht, ik ga ook eens een suggestie maken.

Molten Behemoth (level 1158)

De molten behemoth is de nieuwe boss, die de level 85 wapens en verschillende delen armour dropt. Ook heeft de boss nog een paar unieke drops.

Het beest ziet er uit als een behemoth van dungeoneering, alleen is deze boss helemaal van 'lava' gemaakt, het druipt ook van de boss af, als animatie. Ik ga geen plaatje van de boss maken, want dat is te veel werk :fluit:

Details:
Soort monsterBoss
F2P of P2PP2p
Combatlevel1158
Life points60000
Slayer xp-
Maximale hit800+ (melee, ranged, magic)
AgressiefJa
FamilieBehemoth
Valt aan metMelee, magic, ranged en damage over time
Kan jou vergiftigenNee
Even wat over de life points, 60k, dat is 2x zoveel als Nex. Deze boss is ook bedoeld als echte uitdaging voor spelers. Damage over time betekent dat de boss op jouw bijvoorbeeld 500 hit, verdeeld over 10 seconden (dus 50 dmg per seconde).

De geschiedenis:
Deze behemoth is na eeuwen ontstaan uit het lava van het binnenste van Gielnor, maar deze is niet in Daemonheim terechtgekomen, maar heeft zich een weg gebaand naar de oppervlakte, om te wachten op zijn voedsel: spelers zoals jij en ik.

Vindplaats:
De molten behemoth bevind zich in het binnenste van de aarde en heeft zijn eigen bossroom. De bossroom, genaamd 'Magma cavern' bevind zich boven de king black dragon lair, die heeft sinds de nieuwe boss een groot gat in het midden. Om de caverns te betreden, heb je minstens 1 deel van het level 80 equipment nodig (Torva, Pernix, Virtus). Dit is om noobs tegen te houden die misschien per ongeluk het gat ingaan. Ook heb je 100 fire resistance nodig, dit leg nu uit.

Fire resistance:
Om de caverns te betreden heb je 100 fire resistance nodig. Dit krijg je door hits te ontvangen van de king black dragon. Elke hit die de king black dragon op je doet, levert 1 fire resistance op. Als je de king black dragon doodt, krijg je 10 fire resistance. Dit doe je tot je er 100 hebt. Dan kun je de caverns in.

De caverns zelf:
Als je door het gat springt, kom je terecht in een kleine saferoom. Hier kun je genezen van o.a. de damage die de king black dragon heeft gedaan. Daarna moet je door 2 kamers rennen, vol met lava elementals. Deze monsters zijn ongeveer combat 350 en kunnen rond de 400 hitten met alle aanvalsstijlen. Eerst zijn deze kamers multi-combat, maar zodra je een fire cape draagt is het single combat, waardoor je er een stuk makkelijker door heen kan komen. Als je equipment van de nieuwe boss draagt, zijn ze niet meer aggressief. Uiteindelijk kom je bij de laatste saferoom, hier is een bank chest om je voor te bereiden op de boss.

De boss zelf, abilities en strategieën:

De boss room zelf bestaat uit ´rocks´ ´hot rocks´ en ´lava´. Op rocks kun je gewoon normaal lopen en bewegen, sta je op hot rocks, dan krijg je 30 damage elke seconde, en val je in de lava (ja, je kunt in de lava aan de zijkant van de room vallen), dan krijg je 100 damage elke seconde. Na 3 seconden komt je mannetje automatisch uit de lava. Hot rocks veranderen elke 10 seconden van plek.

Om de boss ´wakker te maken´ moet je 2 pilaren activeren die aan de zijkant van de bossroom staan. Om bij de pilaren te komen heb je 80 agility nodig en moet je over een stenen paadje over de lava lopen (waar je natuurlijk af kunt vallen). De pilaren moeten tegelijk geactiveerd worden, dus je hebt minstens 2 mensen nodig. Daarna ontstaat er uit de lava, de molten behemoth.

Het gevecht is in 2 ronden, de ´solid´ ronde (de behemoth in zijn versteende vorm, zwakste, 30000 life points) en de ´molten´ ronde (vloeibare, sterkere vorm, ook 30000 life points)

In alle rondes heeft de boss een melee attack (slaat je met zn poot, of zweept je met zn staart) dit kan zo´n 600 hitten. In de molten vorm is deze aanval versterkt en hit hij voor 50% door je prayer heen, en is de max damage rond de 800.

Ook gebruikt de boss een ranged attack, deze is ook simpel, hij schiet een lavabal af uit zijn mond, die 400 (solid) tot 600 (molten) kan hitten. De aanval wordt door protect tegengehouden, maar in de molten vorm geeft de aanval een burn effect, die 300 damage over 10 seconden doet. Dit kan je niet protecten.

De magic attack is iets ingewikkelder. De boss schiet 5 (solid) tot 10 (molten) meteoren af, die op verschillende plekken in de room vallen. Als ze geland zijn spat elke meteoor nog eens uit in 3 kleine meteoren. De grote meteoor kan tot 850 damage doen, en de kleine kunnen elk maximaal 300 damage doen. Magic protect werkt voor deze aanval maar voor 50%. Deze aanval is te ontwijken.

Dan heeft de boss ook nog een paar andere abilities:

Solid form:

Rock wall, deze aanval doet hij alleen in solid form. De aanval splijt de kamer in 2en met een stenen muur van 10000 life points. Iedereen die achter de muur staat kan niet meer de boss aanvallen, en moet dus eerst de muur slopen. Door de muur is het ook moelijker om meteoren te ontwijken.

Knockback, deze aanval gooit je letterlijk in de lava. De boss hit je met een melee attack van maximaal 500 damage, stunt je voor 3 seconden en gooit je in de lava aan de zijkanten van de room. De eerste damage is te blocken met protect melee. Deze aanval is alleen in solid form.

Earthquake, alleen in solid form. Deze aanval zorgt voor een aardbeving en hit elke speler voor 200-300 damage. De damage is gehalveerd met protect melee.

Molten form:

Lava madness. Deze aanval veranderd 50% van de kamer in lava, die dus 100 damage per seconde doet. Je moet maar hopen dat je op het goede plekje staat.

Explosion. De boss laat een deel van zijn lichaam ontploffen, deze aanval schiet zo´n 4-6 projectielen af op verschillende spelers voor 600-800 damage, maar kan geblokkeert worden als je protect ranged of protect magic op hebt (magic als de projectielen vuurballen zijn, ranged als de projectielen rotsblokken zijn)

Drain attacks. De boss gaat in een soort stille vorm liggen, en de alle schade die de spelers doen wordt geabsorbeerd door de boss en veranderd in life points voor zichzelf. Nu moet je dus juist niet aanvallen. Na 10 seconden ongeveer veranderd de boss weer in zijn normale vorm.

Last resort - berserk. Deze aanval doet hij als hij nog zo´n 5000 life points over heeft. De snelheid van zijn aanvallen wordt 2x zo snel en de kracht wordt versterkt met 20%. Ook herstelt hij 100 life points elke seconde.

Je ziet dus dat deze boss niet te soloen is, maar dat het met een goed team dat snel hit, prima te doen is. De drops zijn het ook echt waard. Elke keer dat je deze boss verslaat, krijg je maar liefst 2 drops uit zijn droplijst.

Drops:

Je krijgt iedere kill 2 random drops, en 1 drop met 100% kans. Details van de nieuwe items staat onder aan. (5) betekent dat deze drop over maximaal 5 spelers verdeeld wordt.

100% kans:
60 crimson/blue charms (5)


Random Drops:
300 Dragon Bones (noted) (5)
100 Runite Bar (noted) (5)
Amulet of Fury
Uncut Onyx
500 Black Dragonhide (noted) (5)
20k Fire Rune (5)
Book of Blood
2,5k Death Rune
2,5k Blood Rune
250 Rocktails (noted) (5)
3 Dragon Battleaxe (noted)
3 Dragon Scimitar (noted)
15 Uncut Dragonstone (noted) (5)
Elite Clue
Lava Cape
300 Adamantite Bar (5)
Molten Hammer
Molten Spear
20 Overloads (5) (enige plek om gedropte overloads te krijgen, maar ze zijn nog steeds onruilbaar)
50 Super Restore (noted)
50 Saradomin Brew (noted)
Magma Staff
Phoenix Bow
Hot Rock Shield
Lava Essence
2 Crystal key
25 Dragon Dagger (noted) (5)
2000 Coal (noted) (5)
Lava Behemoth Pet
20 Random Rune stuff (noted) (5) (kunnen alle rune items zijn, behalve treasure trail items)
Rare Drop Table (bij deze boss is het redelijk normaal om een drop hiervan te krijgen)
Dragon Platelegs
Dragon Plateskirt
10 Amulet of Glory (noted) (5)
Dragon Armour Kits (enige plek om ze gedropt te krijgen op elite clues na)
1000 Phoenix Arrows (5)

Omdat veel drops over 5 mensen verdeeld worden is het het zeker wel waard om deze boss te doden, omdat je heel vaak wel een drop krijgt.

Beschrijvingen nieuwe equipment:

Book of Blood: Een nieuw mage book. Dit book halveert alle blood runes die je voor spells nodig hebt. Als je 1 blood rune nodig hebt voor een spell, doe je 2 spells met 1 blood rune. Dit is een van de zeldzaamste drops om te krijgen.
Stats: +20 Magic Attack, +20 Magic Defense +5% Magic Damage. Req: 85 Magic, 85 Constitution

Lava Cape: Een upgrade van de fire cape, maar zwakker dan de maxed cape. Het geeft +4 in alle attack stats, +14 in alle defence stats, +5 strength en +3 prayer. Req: minstens 5x de Fire Cave voltooid hebben om de cape te kunnen dragen.

Molten Hammer: Dit is een 1h crush wapen (aangezien er daar nog niet echt veel van zijn).
De bonussen zijn ongeveer gelijk aan de Statius Warhammer. Het wapen heeft een attack speed van 5, +124 Crush Attack, en +115 Strength. De special attack hit 500 fire damage over 10 seconden en gebruikt 50% van de special attack balk. Req: 85 Strength, 85 Attack en 80 Smithing

Molten Spear: Dit is een 2h spear, ongeveer gelijk aan de Vesta's Spear. Attack speed van 5, +135 Attack in alle melee aanvalsstijlen en +125 Strength. De special gebruikt 100% van de special attack bar en hit een vijand voor 100-150% damage instant. Req: 85 Strength, 85 Attack en 80 Smithing.

Magma Staff: Het magic wapen van de 85 set. Dit wapen is iets beter dan de Staff of Light.
Het wapen heeft +23 Magic Attack, +10 in alle Defence Bonussen, en +20% Magic Attack.
De special zorgt ervoor dat je de komende 60 seconden 10-20% meer hit met spells. De special gebruikt 100% van de special attack bar. Req: 85 Magic

Phoenix Bow: Het ranged wapen van de 85 set. Dit wapen is sterker dan de Zaryte Bow, maar heeft wel speciale Phoenix Arrows nodig om afgevuurd te worden. Het wapen heeft +135 Ranged Attack en een attack speed van 5. De phoenix arrows zijn de sterkste arrows in het spel en hebben +130 Ranged Strength. Ook kunnen deze arrows de tegenstander een zwakker burn effect geven, voor 20 damage elke seconde voor 10 seconden. De boog heeft geen special attack verder. Req: 85 Ranged en 90 Fletching om de arrows te mogen gebruiken.

Hot Rock Shield: Een melee shield met strength bonus van de level 85 set. Het shield heeft +4 Melee Attack Bonus, en +85 Crush, +95 Slash en +90 Stab Bonus. Ook heeft het shield +8 Strength bonus, 1 meer dan het Dragonfire Shield. Dit shield absorbt alle soorten fire damage, behalve die van de Behemoth zelf.

Lava Essence: Een dropable item voor in het aura-slot. Dit geeft je wapen het lava aura, die
+20 fire damage elke hit extra doet.

Lava Behemoth Pet: Een nieuw huisdier. Om dit als drop te krijgen heb je 99 Summoning nodig. Als je de lava behemoth bij je hebt, geeft het een onzichtbare +1 bonus in alle combat stats.



Dit was mijn suggestie, ik had niks te doen, lol.
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Sherwood689 »

Ik heb het maar tot de helft gelezen, maar het is veels te overdreven allemaal voor één monster, en het is soms veels té overpowerd. Om al met de boss te vechten is een hele karwei. Daarom zou ik wat dingen weghalen, bijv. het KBD ding.
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
SlayBlooder
Berichten: 245
Lid geworden op: donderdag 15 april 2010, 8:23
Oude naam: BloodSlayer

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door SlayBlooder »

Overloads zonder herb 96? Nty... Ofcourse zou je kunnen doen dat ze alleen geshared worden over personen met herb 96+
Afbeelding
ruby freak
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 3 september 2010, 12:46

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door ruby freak »

Ik vind het maar niks, een boss van boven de lv 1000 en je moet eerst nog de kbd doden 10 keer en door elementals rennen enzo. Nee ik vind dit niet zon goed idee.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Slay a Stone »

Door alleen al naar de drops te kijken vind ik dit niks echt nee, je wilt gewoon graag Ovload hebben maar je hebt da herb niet ect.
Afbeelding
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Sir Fire181 »

Over Nex haar cb? Das too much, Nex is al bijna niet te doen... Combat lager?
Afbeelding Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Slay a Stone »

Sir Fire181 schreef:Over Nex haar cb? Das too much, Nex is al bijna niet te doen... Combat lager?
Lol nex is wel te doen alleen heb je veel reqs nodig.
Afbeelding
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door lightbloodzz »

toen ik dit topic lasdacht ik wtf die is te overpowered je kunt hem nooit verslaan(misschien met een team van 100spelers)
monster zelf 1/10
het topic zelf 9/10
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Shadow Blast »

Pff waarom moet dit sterker worden, nex moet gewoon de beste blijven, maak hem 500-1000 levels lager en ik kan misschien een andere mening geven
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door lightbloodzz »

lightbloodzz schreef:toen ik dit topic lasdacht ik wtf die is te overpowered je kunt hem nooit verslaan(Misschien met een team van 100spelers)
monster zelf 1/10
het topic zelf 9/10
en dat team zal nog voor het monster zijn 2devorm is al de helft dood is dus nee [-X
Afbeelding
Rune Blow
Berichten: 3603
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 19:09
RS: Pietzaa (p2p)
Clan: Lunatip
Oude naam: Cowl Heaven

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Rune Blow »

Dan komt nex: Combat 1003, dan eentje van 1200 en binnekort hebben we monsters van combat level 3000. Nee, niet hoger gaan dan nex, en als het gebeurt, niet zo kort op de komst van nex.
ruby freak
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 3 september 2010, 12:46

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door ruby freak »

Een hogere monster dan nex mag natuurlijk wel, alleen dan niet te overdreven. Als het bijvoorbeeld level 1074 is ofzo, Dan kan je er nog een monster van maken die te doen is met 5 man. Alleen niet teveell dingen van:


- Hij kan je vergiftigen
- Hij kan je bevriezen
- Hij kan je verbranden
- kom niet bij hem in de buurt want dan hit hij 2x zoveel
- Hij haalt je prayer naar beneden


Dit als voorbeeld. Van die specialiteiten moet hij er max 3/4 ofzo van hebben, misschien wel iets meer. Maar niet te veel. En de max hit zou dan ook niet hoger mogen dan 730 ofzo omdat dat al heel erg veel is. En met magic en ranged nog iets lager. Iets rond de 600 zoveel. En de aanvals snelheid kan ook gewoon opzich wel snel zijn, maar niet gelijk de snelst RS monster die er is. Gewoon iets boven het gemiddelde.

Nou ik heb een paar voorbeelden gegeven, veel succes verder :bier:
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door Joshi-Skilzz »

ik keek zag level 1000 en d8 al dit komt er nooit.. verander dat eerst maak het een logisch monster
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Lava Behemoth (boss)

Bericht door lightbloodzz »

dit monster kun je niet verslaan
Afbeelding
Plaats reactie