Blowen | het beste NON-RS topic |

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
cawn
Berichten: 537
Lid geworden op: donderdag 19 mei 2011, 16:50

Re: Blowen

Bericht door cawn »

Rc pk schreef:
cawn schreef:
Rickvk schreef: Kan het trouwens als je een dag eerder heb geblowed dat het de volgende dag terug kan komen? dat de thc ofzo opnieuw word opgenomen? ik had gister geblowed, en vandaag zat ik op school tijdens geschiedenis en opeens voelde ik me echt zwaar stoned. Had ook echt een dikke lachkick..
Ben je wel geschikt om te blowen, ga naar je huisarts en vraag of je wel geschikt bent om te blowen. Ik mag het bijvoorbeeld niet omdat schizofrenie in mijn familie voorkomt en ik ken een vent die het ook niet mocht omdat hij een aandoening had en door het blowen echt fucked up werd.

Het word fucking hard gepromoot maar er is een reden waarom het nog steeds in veel landen illegaal is. Sowieso is het fucking schadelijk voor je hersens als je voor je 21e blowt maar het kan fucking gevaarlijk zijn als je ouder dan 21 bent (ik ken een dude die verslaafd was aan wiet en zijn vriendin een keertje sloeg om kleingeld).
Hoezo wordt het gepromoot? Ten tweede is het niet zo schadelijk, het is wetenschappelijk onderzocht dat wiet niet schadelijk is voor je hersenen, het heeft alleen invloed op je kortetermijngeheugen, en na 1 week stoppen met blowen is dat weer hersteld. Maar na een periode van blowen kan je wel lichamelijk afhankelijk worden, ik blow zelf ook en ken zelf ook mensen die niet konden slapen of eten als ze niet geblowd hadden.
Het word gepromoot in cartoons zoals family guy en American dad. Daarnaast worDT (!) het zeker ook gepromoot door de media (muziek, films etc.).

- Een joint is net zo schadelijk voor je longen als 10 sigaretten.
- Het is geestelijk verslavend.
- Het regelmatig roken van wiet kan met je hoofd fucken, je kunt schizofrenie krijgen en ik ken een dude die agressief is en een fucking junk is.
- Depressie komt vaak voor bij mensen die regelmatig wiet roken.

Geloof niet in die liberal bullshit die je op tv ziet, er is een reden waarom wiet niet totaal legaal is.
Speksku
Berichten: 5494
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 0:31
Oude naam: Oom Donald

Re: Blowen

Bericht door Speksku »

Alcohol is kankerverwekkend voor mensen. Elk glas drank verhoogt de kans op kanker. Alcohol kan mond-, keel-, slokdarm-, lever-, dikke darm- en borstkanker veroorzaken. [5] Een matige consumptie zorgt al voor een sterke toename van het risico voor borstkanker bij vrouwen.

Alcoholconsumptie van de moeder is schadelijk voor de ongeboren vrucht. Ook tijdens de borstvoeding kan het kind schade ondervinden door alcoholgebruik van de moeder. Alcoholconsumptie door kinderen onder de 18 jaar is schadelijk voor de ontwikkeling van hun hersenen.
Hoe meer alcohol geconsumeerd is, hoe grotere kans op levercirrose, leververvetting en beschadigingen van de alvleesklier, hartspier en centraal zenuwstelsel. Beschadiging van de alvleesklier: deze ontstekingsachtige aandoening kan, evenals de leverbeschadiging, jarenlang zonder symptomen blijven. Langzaam wordt de alvleesklier in zijn functie aangetast. Hierdoor ontstaan er storingen in de voedselvertering en door een tekort aan insuline ontstaat suikerziekte. Bij plotselinge onthouding kan delirium tremens optreden. Langdurig overmatig gebruik kan het syndroom van Korsakov tot gevolg hebben. Stoornissen aan het maag-darmkanaal komen voor, overprikkeling leidt tot aantasting en achteruitgang van het slijmvlies, waardoor er meer kans op ontstekingen ontstaat. In de dunne darm zorgt chronisch alcoholgebruik voor vermindering van de resorptiecapaciteit, doordat de darmvlokken beschadigd worden. Samen met een versnelde darmbeweging en een kortere passagetijd is er kans op diarree. Het gevolg is een slechtere voedingstoestand en vermagering.
Ook kunnen door langdurig alcoholgebruik hormoonstoornissen optreden. Het beeld hiervan is zeer wisselend. Bekend zijn onder andere verlaagde concentraties van geslachtshormonen. Bij vrouwen kunnen er menstruatie- en ovulatiestoornissen optreden. Bij mannen kan het leiden tot erectiestoornissen. Verder kunnen er bloedafwijkingen optreden en door verminderde hemoglobine-aanmaak kan bloedarmoede ontstaan.

Alcohol werkt verslavend en veroorzaakt bij overmatig gebruik ernstige gezondheidsschade, vaak met grote gevolgen voor de patiënt en zijn of haar omgeving. Alcohol is, hoewel legaal verkrijgbaar, in medische zin een harddrug en maakt in Nederland aanzienlijk meer slachtoffers dan morfine, heroïne en cocaïne bij elkaar[7].
Alcohol ook maar verbieden dan.
Mind
Berichten: 2807
Lid geworden op: zaterdag 18 juni 2011, 11:15

Re: Blowen

Bericht door Mind »

Van mij mag het hoor. Onze lichaam heeft het toch niet nodig. :) We worden er niet slechter op.
Nymphetamine
Berichten: 4214
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 21:10
Oude naam: Me is Master

Re: Blowen

Bericht door Nymphetamine »

cawn schreef:
Rc pk schreef:
cawn schreef:
Rickvk schreef: Kan het trouwens als je een dag eerder heb geblowed dat het de volgende dag terug kan komen? dat de thc ofzo opnieuw word opgenomen? ik had gister geblowed, en vandaag zat ik op school tijdens geschiedenis en opeens voelde ik me echt zwaar stoned. Had ook echt een dikke lachkick..
Ben je wel geschikt om te blowen, ga naar je huisarts en vraag of je wel geschikt bent om te blowen. Ik mag het bijvoorbeeld niet omdat schizofrenie in mijn familie voorkomt en ik ken een vent die het ook niet mocht omdat hij een aandoening had en door het blowen echt fucked up werd.

Het word fucking hard gepromoot maar er is een reden waarom het nog steeds in veel landen illegaal is. Sowieso is het fucking schadelijk voor je hersens als je voor je 21e blowt maar het kan fucking gevaarlijk zijn als je ouder dan 21 bent (ik ken een dude die verslaafd was aan wiet en zijn vriendin een keertje sloeg om kleingeld).
Hoezo wordt het gepromoot? Ten tweede is het niet zo schadelijk, het is wetenschappelijk onderzocht dat wiet niet schadelijk is voor je hersenen, het heeft alleen invloed op je kortetermijngeheugen, en na 1 week stoppen met blowen is dat weer hersteld. Maar na een periode van blowen kan je wel lichamelijk afhankelijk worden, ik blow zelf ook en ken zelf ook mensen die niet konden slapen of eten als ze niet geblowd hadden.
Het word gepromoot in cartoons zoals family guy en American dad. Daarnaast worDT (!) het zeker ook gepromoot door de media (muziek, films etc.).

- Een joint is net zo schadelijk voor je longen als 10 sigaretten.
- Het is geestelijk verslavend.
- Het regelmatig roken van wiet kan met je hoofd fucken, je kunt schizofrenie krijgen en ik ken een dude die agressief is en een fucking junk is.
- Depressie komt vaak voor bij mensen die regelmatig wiet roken.

Geloof niet in die liberal bullshit die je op tv ziet, er is een reden waarom wiet niet totaal legaal is.
lul gewoon niet wat je allemaal van je mama hebt gehoord en oordeel pas als je het geprobeerd hebt.
Afbeelding
Mind
Berichten: 2807
Lid geworden op: zaterdag 18 juni 2011, 11:15

Re: Blowen

Bericht door Mind »

Oké, probeer jij voor ons dan kanker in je longen te krijgen en geef dan je mening over long-kanker. Oké? Ja een hard voorbeeld maar zo kom je dan ook over. :)
-Atkshark
Berichten: 771
Lid geworden op: zaterdag 16 mei 2009, 19:54

Re: Blowen

Bericht door -Atkshark »

Nymphetamine schreef:
**** gewoon niet wat je allemaal van je mama hebt gehoord en oordeel pas als je het geprobeerd hebt.
+1, ik heb het eerder ook al gezegd.
Afbeelding
marc 073
Berichten: 342
Lid geworden op: vrijdag 30 april 2010, 17:47

Re: Blowen

Bericht door marc 073 »

irritatie aan mensen die zeggen dat ze stoned zijn en vragen of je stoned bent 24/7
jij boos?
Speksku
Berichten: 5494
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 0:31
Oude naam: Oom Donald

Re: Blowen

Bericht door Speksku »

Mind schreef: Van mij mag het hoor. Onze lichaam heeft het toch niet nodig. :) We worden er niet slechter op.
Het probleem is dat drooglegging niet zonder problemen te realiseren is. In de VS hebben ze het geprobeerd begin vorige eeuw. De georganiseerde misdaad spinde er garen bij, en het verbod was niet te handhaven. (Er is overigens een leuke nieuwe serie over die tijd op tv)

Het verbod op cannabis is overigens één van de oorzaken van één van de grootste gewapende conflicten van dit moment.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Blowen

Bericht door Halle »

Bartt schreef:
Halle schreef: Afgelopen zaterdag toevallig voor het eerst geprobeerd.
Ik merkte er niet ontzettend veel van, wel dat ik er een beetje rustig en licht van werd. En ik had opeens hele diepgaande gesprekken met een paar vrienden waar ik normaal nooit zo mee zou praten.

Maar verder merkte ik er niet veel van. :P
Volgens mij niet goed geïnhaleerd? Normaal hoest je toch wel even, en voel je je heel opgewekt voor een kwartiertje. Zo was het toch bij mij.
Goed geïnhaleerd hoor. Eerst deed ik het fout, tot wat vrienden van me lieten zien wat ik fout deed. Daarna moest ik inderdaad hoesten, en was ik vrolijk.

Maar ik had ook al aardig wat gedronken, dus ik weet niet of die vrolijkheid komt van het blowen of de alcohol. :P
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 5149
Lid geworden op: zondag 19 december 2010, 17:09
Contacteer:

Re: Blowen

Bericht door Nelly »

:D
Afbeelding
Dankjewel Tijger
-Atkshark
Berichten: 771
Lid geworden op: zaterdag 16 mei 2009, 19:54

Re: Blowen

Bericht door -Atkshark »

Halle schreef:
Bartt schreef:
Halle schreef: Afgelopen zaterdag toevallig voor het eerst geprobeerd.
Ik merkte er niet ontzettend veel van, wel dat ik er een beetje rustig en licht van werd. En ik had opeens hele diepgaande gesprekken met een paar vrienden waar ik normaal nooit zo mee zou praten.

Maar verder merkte ik er niet veel van. :P
Volgens mij niet goed geïnhaleerd? Normaal hoest je toch wel even, en voel je je heel opgewekt voor een kwartiertje. Zo was het toch bij mij.
Goed geïnhaleerd hoor. Eerst deed ik het fout, tot wat vrienden van me lieten zien wat ik fout deed. Daarna moest ik inderdaad hoesten, en was ik vrolijk.

Maar ik had ook al aardig wat gedronken, dus ik weet niet of die vrolijkheid komt van het blowen of de alcohol. :P
Dronke+blowen=Héél lekker slapen ll. Zaterdag lag ik al om 1uur bij iemand op de bank te pitten ahaha. Wel 20mins ff gelachen maar daarna ben je echt fkking moe en draait alles.
Afbeelding
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Blowen

Bericht door The-0wner »

als je het heel vaak doet worden je hersenen stoned en kan je niet meer nadenken (stonede hersenen is een uitspraak)

ot: ik doe ong 1-2x per week, gewoon chill joint roken met vrienden en lekker spacen.

en geen gehaat met stoer enz.. ik vertel gewoon wat ik doe
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
cawn
Berichten: 537
Lid geworden op: donderdag 19 mei 2011, 16:50

Re: Blowen

Bericht door cawn »

Speksku schreef:
Alcohol is kankerverwekkend voor mensen. Elk glas drank verhoogt de kans op kanker. Alcohol kan mond-, keel-, slokdarm-, lever-, dikke darm- en borstkanker veroorzaken. [5] Een matige consumptie zorgt al voor een sterke toename van het risico voor borstkanker bij vrouwen.

Alcoholconsumptie van de moeder is schadelijk voor de ongeboren vrucht. Ook tijdens de borstvoeding kan het kind schade ondervinden door alcoholgebruik van de moeder. Alcoholconsumptie door kinderen onder de 18 jaar is schadelijk voor de ontwikkeling van hun hersenen.
Hoe meer alcohol geconsumeerd is, hoe grotere kans op levercirrose, leververvetting en beschadigingen van de alvleesklier, hartspier en centraal zenuwstelsel. Beschadiging van de alvleesklier: deze ontstekingsachtige aandoening kan, evenals de leverbeschadiging, jarenlang zonder symptomen blijven. Langzaam wordt de alvleesklier in zijn functie aangetast. Hierdoor ontstaan er storingen in de voedselvertering en door een tekort aan insuline ontstaat suikerziekte. Bij plotselinge onthouding kan delirium tremens optreden. Langdurig overmatig gebruik kan het syndroom van Korsakov tot gevolg hebben. Stoornissen aan het maag-darmkanaal komen voor, overprikkeling leidt tot aantasting en achteruitgang van het slijmvlies, waardoor er meer kans op ontstekingen ontstaat. In de dunne darm zorgt chronisch alcoholgebruik voor vermindering van de resorptiecapaciteit, doordat de darmvlokken beschadigd worden. Samen met een versnelde darmbeweging en een kortere passagetijd is er kans op diarree. Het gevolg is een slechtere voedingstoestand en vermagering.
Ook kunnen door langdurig alcoholgebruik hormoonstoornissen optreden. Het beeld hiervan is zeer wisselend. Bekend zijn onder andere verlaagde concentraties van geslachtshormonen. Bij vrouwen kunnen er menstruatie- en ovulatiestoornissen optreden. Bij mannen kan het leiden tot erectiestoornissen. Verder kunnen er bloedafwijkingen optreden en door verminderde hemoglobine-aanmaak kan bloedarmoede ontstaan.

Alcohol werkt verslavend en veroorzaakt bij overmatig gebruik ernstige gezondheidsschade, vaak met grote gevolgen voor de patiënt en zijn of haar omgeving. Alcohol is, hoewel legaal verkrijgbaar, in medische zin een harddrug en maakt in Nederland aanzienlijk meer slachtoffers dan morfine, heroïne en cocaïne bij elkaar[7].
Alcohol ook maar verbieden dan.
Ik zeg niet dat we het moeten verbieden, en alcohol had men al verboden een keertje in de VS en de gevolgen daarvan was drastisch.

Ik vind dat je mensen de vrijheid moet geven om ook risico's te nemen, maar je moet wel weten dat je aan een persoon van 15 niet hoort te zeggen dat wiet een fucking gift is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nymphetamine schreef:
cawn schreef:
Rc pk schreef:
cawn schreef:
Rickvk schreef: Kan het trouwens als je een dag eerder heb geblowed dat het de volgende dag terug kan komen? dat de thc ofzo opnieuw word opgenomen? ik had gister geblowed, en vandaag zat ik op school tijdens geschiedenis en opeens voelde ik me echt zwaar stoned. Had ook echt een dikke lachkick..
Ben je wel geschikt om te blowen, ga naar je huisarts en vraag of je wel geschikt bent om te blowen. Ik mag het bijvoorbeeld niet omdat schizofrenie in mijn familie voorkomt en ik ken een vent die het ook niet mocht omdat hij een aandoening had en door het blowen echt fucked up werd.

Het word fucking hard gepromoot maar er is een reden waarom het nog steeds in veel landen illegaal is. Sowieso is het fucking schadelijk voor je hersens als je voor je 21e blowt maar het kan fucking gevaarlijk zijn als je ouder dan 21 bent (ik ken een dude die verslaafd was aan wiet en zijn vriendin een keertje sloeg om kleingeld).
Hoezo wordt het gepromoot? Ten tweede is het niet zo schadelijk, het is wetenschappelijk onderzocht dat wiet niet schadelijk is voor je hersenen, het heeft alleen invloed op je kortetermijngeheugen, en na 1 week stoppen met blowen is dat weer hersteld. Maar na een periode van blowen kan je wel lichamelijk afhankelijk worden, ik blow zelf ook en ken zelf ook mensen die niet konden slapen of eten als ze niet geblowd hadden.
Het word gepromoot in cartoons zoals family guy en American dad. Daarnaast worDT (!) het zeker ook gepromoot door de media (muziek, films etc.).

- Een joint is net zo schadelijk voor je longen als 10 sigaretten.
- Het is geestelijk verslavend.
- Het regelmatig roken van wiet kan met je hoofd fucken, je kunt schizofrenie krijgen en ik ken een dude die agressief is en een fucking junk is.
- Depressie komt vaak voor bij mensen die regelmatig wiet roken.

Geloof niet in die liberal bullshit die je op tv ziet, er is een reden waarom wiet niet totaal legaal is.
**** gewoon niet wat je allemaal van je mama hebt gehoord en oordeel pas als je het geprobeerd hebt.
Ik heb een tijdje geblowd en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het slecht voor je is. Ik ken genoeg mensen waarmee ik op school zat die verslaafd waren. Ik had een vriend die gewoon naast mij in de macdonalds zijn vriendin een bloedneus sloeg om kleingeld zodat hij wiet kon kopen. Ik ken daarnaast meerdere mensen die fucked up shit deden voor wiet en het is gewoon echt verslavend.

Kijk ik vind het best dat jullie blowen en zo, maar je gaat gewoon echt te ver als je vind dat een persoon van 15 mag blowen en het ook nog steunt. Op zo een leeftijd is het gewoon niet goed voor je.
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Blowen

Bericht door -Stan »

Jij moet weten dat jou normen en waarden verschillen van die van anderen.
lieven_
Berichten: 2158
Lid geworden op: vrijdag 31 december 2010, 22:28

Re: Blowen

Bericht door lieven_ »

Als ik lees op van die wietforums op welke leeftijd zij zijn begonnen vind ik 15 nog een redelijk normale leeftijd
Afbeelding
cawn
Berichten: 537
Lid geworden op: donderdag 19 mei 2011, 16:50

Re: Blowen

Bericht door cawn »

DNL schreef: Jij moet weten dat jou normen en waarden verschillen van die van anderen.
En dat respecteer ik ook, alleen vind ik dat we de grens wel mogen trekken als het negatieve gevolgen kan hebben bij een tiener. Ik ben tolerant tegenover wietrokers, alleen kunnen we allemaal wel erover eens zijn dat het steunen en adviseren ervan gewoon een beetje te veel is.

Toegevoegd na 33 seconden:
lieven_ schreef: Als ik lees op van die wietforums op welke leeftijd zij zijn begonnen vind ik 15 nog een redelijk normale leeftijd
Ik blowde op mijn 14e, de hele periode was ik achterdochtig als fuck.
Klooterkip
Berichten: 6796
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 14:44

Re: Blowen

Bericht door Klooterkip »

Ehh zelf gedaan toen ik 15 was. Sterke joint (voor mij dan) 50/50 ongeveer. 8 trekjes genomen en daarna een bad trip. Geloof me, dan wil je gewoon niet meer xD.
~Each day is a gift and not a given right
Afbeelding
Rawr geert
Berichten: 1246
Lid geworden op: zondag 22 juni 2008, 8:33
Oude naam: Xxr6

Re: Blowen

Bericht door Rawr geert »

Ik denk dat het er ook aan licht wat voor een vrienden je hebt, ik woon bijvoorbeeld in een dorp waar bijna iedereen van 14/15/16 etc het doet.
Tuin
Berichten: 5933
Lid geworden op: maandag 9 november 2009, 21:33
RS: Tuin (p2p)

Re: Blowen

Bericht door Tuin »

Kan iemand mij trouwens eens vertellen wat een 'bad trip' is? :oops:
Klooterkip
Berichten: 6796
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 14:44

Re: Blowen

Bericht door Klooterkip »

Ehh dat je niet stoned wordt, maar wel erg misselijk, duizelig en kotsen ;)
~Each day is a gift and not a given right
Afbeelding
Plaats reactie