Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Fitness topic

Bericht door The-0wner »

Ik heb een beetje een probleem. ik ben heel lang gestopt met trainen in verband met een ongeluk en ben dus zwaar afgezwakt. ik wil het nu weer oppakken maar ben ook 16 geworden. daarnaast is de sportschool 7km weg en om na die tijd helemaal kapot naar huis te fietsen vind ik maar niks, en het kost ook nog een 34 euro per maand. Ik ben dus op zoek naar halters en heb al paar boden op marktplaats gezet. Maaaar, ik ben dus op zoek naar oefeningen waar je geen attributen bij nodig bent. Het enige wat ik heb op het moment is een bokszak die 1 meter lang en 30kg zwaar is en 2 halters van 2 kilo waar je vrijwel niets mee kunt. Push-ups en sit-ups vind ik te kort door de bocht omdat je daarmee niet eens de helft van de spieren traint die ik eigenlijk wil trainen

Mijn vraag, heeft iemand een soort van site of tips waar je erachter kan komen hoe je goed, thuis kan trainen zonder of met weinig attributen? ik wil niet te veel geld spenderen max. 100 euro en dan wil ik alles kunnen trainen (tot nekspieren en kuiten aan toe!)

Alvast bedankt.
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Body weight squats, pull-up, push-up, ab training, tricep-dip, tricep-press-up, lalanne push-up. Ga zo maar door, vrijwel elke spiergroep kan jij goed aanpakken met body weight ;D

Google werkt perfect; "Body weight exercises"; "Training without attributes". Zulke tags voor genoeg resultaten.
Josh
Berichten: 4084
Lid geworden op: dinsdag 10 maart 2009, 16:15
Clan: [Ex]Exclusive
Oude naam: Idk Why I K0

Re: Fitness topic

Bericht door Josh »

Haha ben vanmiddag lekker wezen trainen en ga over 3 kwartiertjes weer.
Ik merkte wel dat ik aan het eind van me training echt geen een oefening normaal meer kon uitvoeren, was echt kapot. Maar ik ga er zometeen weer tegen aan.
Ik weet niet of het goed is voor me spieren maar heb gewoon echt zin om te gaan ;d.
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Fitness topic

Bericht door The-0wner »

Danneh schreef: Body weight squats, pull-up, push-up, ab training, tricep-dip, tricep-press-up, lalanne push-up. Ga zo maar door, vrijwel elke spiergroep kan jij goed aanpakken met body weight ;D

Google werkt perfect; "Body weight exercises"; "Training without attributes". Zulke tags voor genoeg resultaten.
he bedankt heb even google en youtube afgezocht met deze dingen en ben al beetje verder. ik zoek alleen nog oefeningen voor:

- Rug
- Schouders
- Nekspieren


Weet iemand hier oefeningen mee zonder atributen ? alvast bedankt.
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Dissaboy »

Josh schreef: Haha ben vanmiddag lekker wezen trainen en ga over 3 kwartiertjes weer.
Ik merkte wel dat ik aan het eind van me training echt geen een oefening normaal meer kon uitvoeren, was echt kapot. Maar ik ga er zometeen weer tegen aan.
Ik weet niet of het goed is voor me spieren maar heb gewoon echt zin om te gaan ;d.
Lol nee niet 2x per dag. Vooral als je kapot bent, dagje rust nemen en daarna weer gaan. Maarja ik ging aan 't begin ook zowat elke dag, maar moet je niet doen ;)
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Fitness topic

Bericht door The-0wner »

Rawr Bosnian schreef:
Josh schreef: Haha ben vanmiddag lekker wezen trainen en ga over 3 kwartiertjes weer.
Ik merkte wel dat ik aan het eind van me training echt geen een oefening normaal meer kon uitvoeren, was echt kapot. Maar ik ga er zometeen weer tegen aan.
Ik weet niet of het goed is voor me spieren maar heb gewoon echt zin om te gaan ;d.
Lol nee niet 2x per dag. Vooral als je kapot bent, dagje rust nemen en daarna weer gaan. Maarja ik ging aan 't begin ook zowat elke dag, maar moet je niet doen ;)
inderdaad in het begin ging ik 6x per week (zomervakanite vorig jaar) dat hou je niet lang vol. ik hield het 3 week vol en ben uiteindelijk bij 2x per week gekomen en dat beviel me wel. Het beste is tussen verschillende sportdagen 48 uur rust te hebben, dus maandag en woensdag is goed maar maandag en dinsdag niet.
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
Josh
Berichten: 4084
Lid geworden op: dinsdag 10 maart 2009, 16:15
Clan: [Ex]Exclusive
Oude naam: Idk Why I K0

Re: Fitness topic

Bericht door Josh »

Ja ik weet dat het niet goed is maar heb gewoon zin om te gaan en vanmiddag ging ik alleen en nu met een vriend. Ik ga het meeste gewoon cardio doen en wat oefeningen, niet heel zwaar ofzo maar ik wil toch wel ff fitnessen ;d.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

The-0wner schreef:
Danneh schreef: Body weight squats, pull-up, push-up, ab training, tricep-dip, tricep-press-up, lalanne push-up. Ga zo maar door, vrijwel elke spiergroep kan jij goed aanpakken met body weight ;D

Google werkt perfect; "Body weight exercises"; "Training without attributes". Zulke tags voor genoeg resultaten.
he bedankt heb even google en youtube afgezocht met deze dingen en ben al beetje verder. ik zoek alleen nog oefeningen voor:

- Rug
- Schouders
- Nekspieren


Weet iemand hier oefeningen mee zonder atributen ? alvast bedankt.
Haha, die lalanne push up is voor schouders, rug kan je doen door pull-up/chin-up zoals ook vermeld. Nek is te doen door je nek op de grond te leggen en vervolgens te rollen. Hier zijn paar simpele oefeningen; http://www.bodybuilding.com/fun/drobson21.htm

@ The owner, maandag/dinsdag kan niet veel kwaad hoor. Mits je juist herstelt.
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Dissaboy »

Indeed, ik ga soms ook gewoon twee/drie dagen achter elkaar, ligt er maar net aan hoe goed ik me voel.
jwdg1
Berichten: 399
Lid geworden op: zondag 11 oktober 2009, 16:57
RS: sin070 (OSRS)

Re: Fitness topic

Bericht door jwdg1 »

The-0wner schreef: Ik heb een beetje een probleem. ik ben heel lang gestopt met trainen in verband met een ongeluk en ben dus zwaar afgezwakt. ik wil het nu weer oppakken maar ben ook 16 geworden. daarnaast is de sportschool 7km weg en om na die tijd helemaal kapot naar huis te fietsen vind ik maar niks, en het kost ook nog een 34 euro per maand. Ik ben dus op zoek naar halters en heb al paar boden op marktplaats gezet. Maaaar, ik ben dus op zoek naar oefeningen waar je geen attributen bij nodig bent. Het enige wat ik heb op het moment is een bokszak die 1 meter lang en 30kg zwaar is en 2 halters van 2 kilo waar je vrijwel niets mee kunt. Push-ups en sit-ups vind ik te kort door de bocht omdat je daarmee niet eens de helft van de spieren traint die ik eigenlijk wil trainen

Mijn vraag, heeft iemand een soort van site of tips waar je erachter kan komen hoe je goed, thuis kan trainen zonder of met weinig attributen? ik wil niet te veel geld spenderen max. 100 euro en dan wil ik alles kunnen trainen (tot nekspieren en kuiten aan toe!)

Alvast bedankt.
ik train ook thuis en het bevalt me prima. ik raad je echt aan om een swiss bal te kopen als je geen bench hebt omdat die echt een hele goede vervanger is, omdat je tijdens bijv. db chest press ook nog je evenwicht moet houden dus train je ook je buikspieren en andere spieren om je in balans te houden.

en ik ging in de zomervakantie ook elke dag naar de sportschool maar ik wisselde het elke dag af. ma: KT di: cardio woe:KT do:cardio. enz.
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Dissaboy »

Ik kan dat echt niet :oops: Probeerde ook zo af te wisselen tussen cardio en KT maar altijd als ik de sportschool inloop kan ik het niet laten ff te trainen :P
BrianK
Berichten: 1107
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 20:00
Oude naam: iPhone97

Re: Fitness topic

Bericht door BrianK »

Net weer thuis van 1,5 uur spinning. Was een lekkere pittige les.
Volgende keer mag ik wel 2 handdoeken en 2 flesjes water mee nemen :')
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Cardio blijf ik buiten doen haha. Gisteren nog hardgelopen, dag ervoor, morgen weer en woensdag dan eindelijk scholieren veldloop ;D
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Fitness topic

Bericht door Halle »

Ik ben de laatste tijd helemaal into Hardlopen (ik fitness nog steeds :P). Ik heb gisteren nog 7km gelopen, vanavond (net) weer iets van 5KM ofzo. (oke ik weet dat sommigen hier (*kuch* Danny *kuch*) veel meer lopen. Maar mijn doel is om de volgende 4mijl van Groningen (6.7KM) onder de 30 minuten weten te duiken. Dit jaar had ik ongeveer 33 minuten, maar ik had er dan ook niet veel voor getraind. Als ik tot volgend jaar Oktober gewoon zo doorga als nu, moet dat makkelijk lukken. :D
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Halle schreef: Ik ben de laatste tijd helemaal into Hardlopen (ik fitness nog steeds :P). Ik heb gisteren nog 7km gelopen, vanavond (net) weer iets van 5KM ofzo. (oke ik weet dat sommigen hier (*kuch* Danny *kuch*) veel meer lopen. Maar mijn doel is om de volgende 4mijl van Groningen (6.7KM) onder de 30 minuten weten te duiken. Dit jaar had ik ongeveer 33 minuten, maar ik had er dan ook niet veel voor getraind. Als ik tot volgend jaar Oktober gewoon zo doorga als nu, moet dat makkelijk lukken. :D
Haha, lekker blijven lopen. Uiteindelijk moet je natuurlijk een begin-lijn hebben hé. Ja, ik heb dus mijn scholierenveldloop woensdag; Januari/Februari weer eens hardloop wedstrijd pakken. Ja, ik ben en blijf het hardlopen in de winter het lekkerst vinden, vooral de koude frisse dagen waarbij geen wolken te vinden zijn. Echt, heerlijk en prachtig. Kan zo opgaan in de natuur, genieten van mijn omgeving, genieten van de wandelende, gezellige mensen. PRACHTIIG. Whaat, nu wil ik lopen ;D
StemSven
Berichten: 1411
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 18:01
RS: Twiddur (p2p)
Oude naam: SexySven
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door StemSven »

Welke spiergroep kan ik vandaag het beste trainen, daarmee bedoel waar ik morgen zo min mogelijk last mee ga krijgen als ik ga kickboxen..

Toegevoegd na 38 minuten:
SexySven schreef: Welke spiergroep kan ik vandaag het beste trainen, daarmee bedoel waar ik morgen zo min mogelijk last mee ga krijgen als ik ga kickboxen..
Morgen ga kickboxen*
Afbeelding
Mind
Berichten: 2807
Lid geworden op: zaterdag 18 juni 2011, 11:15

Re: Fitness topic

Bericht door Mind »

Jij hebt morgen alleen kickboks in de vorm van cardio dus je vangt geen 1 klap op Sven. Je kan dus gewoon elke oefening doen die je wilt! ^^''
Want, volgens jou schema doe je normaal gesproken ook cardio op een woensdag? Alleen is dit wat extremer waarschijnlijk.
StemSven
Berichten: 1411
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 18:01
RS: Twiddur (p2p)
Oude naam: SexySven
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door StemSven »

Mind schreef: Jij hebt morgen alleen kickboks in de vorm van cardio dus je vangt geen 1 klap op Sven. Je kan dus gewoon elke oefening doen die je wilt! ^^''
Want, volgens jou schema doe je normaal gesproken ook cardio op een woensdag? Alleen is dit wat extremer waarschijnlijk.
Ja maar triceps moet niet aangezien je ook veel moet opdrukken volgens jou ..
Afbeelding
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Cow in bikini »

Ik weet niet hoe de training bij jou er aan toe gaat, maar waar ik wel eens kickboks wordt echt elke spiergroep wel aangepakt tijdens de trainingen. Ik raad je aan om alleen rug te trainen.
Afbeelding
Mind
Berichten: 2807
Lid geworden op: zaterdag 18 juni 2011, 11:15

Re: Fitness topic

Bericht door Mind »

SexySven schreef:
Mind schreef: Jij hebt morgen alleen kickboks in de vorm van cardio dus je vangt geen 1 klap op Sven. Je kan dus gewoon elke oefening doen die je wilt! ^^''
Want, volgens jou schema doe je normaal gesproken ook cardio op een woensdag? Alleen is dit wat extremer waarschijnlijk.
Ja maar triceps moet niet aangezien je ook veel moet opdrukken volgens jou ..
Push ups, sit-ups, en zeg maar dat je met elleboog je knieën moet aanraken en veder maak je nog 100 afhouders (minimaal!!)
En veder velen combinaties op de zak. Maar ik weet ook niet precies wat we gaan doen verschild per keer. Maar als we trap-kussens erbij pakken kan ik je vertellen dat je de klote bent. Dus ik zou voor zekerheid toch wel rustig aan pakken vandaag.
Plaats reactie