Chaoz666's Crafting Guide!

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gesloten
AapieRune
Berichten: 5106
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 17:57
Clan: :nalC
Contacteer:

Chaoz666's Crafting Guide!

Bericht door AapieRune »

LET OP: Dit is een members guide! Later komt de f2p guide pas!

Ga naar http://www.zybez.net/priceguide.php als je de prijzen niet (zo) goed weet!


Inhoud:

Chapter 1. Wat is crafting?
Chapter 2. Kan je wat verdienen met crafting?
Chapter 3. Level 1 - 10
Chapter 4. Level 10 - 50/57
Chapter 5. Level 50/57 - 63
Chapter 6. Level 63 - 99
Chapter 7. Vragen
Chapter 8. Tips voor verbetering van mijn guides
Chapter 9. Slotwoord
Chapter 10. Tips voor het levelen




Chapter 1.
Wat is crafting?


-

Chapter 2. Kan je wat verdienen met crafting?


-

Chapter 3. Level 1 - 10


Om van level 1 naar 10 te gaan, maak je leather gloves. Je hebt er ongeveer 90 cowhides voor nodig, en een needle en wat thread.
Als je zelf cowhides wilt halen, moet je naar de lumbridge cowfield gaan en daar cows killen, en dan hun cowhides oppakken. Als je inventory vol is, ga je naar Al-Kharid en bank je ze. Let wel op: Je hebt 10 gp nodig om langs de poort te komen als je de Prince Ali Rescue quest niet hebt gedaan, als je dat wel hebt gedaan is het gratis. Daarna ga je weer terug naar de cowfield en herhaalt dit. De route: Afbeelding LET OP!!: De gele lijn is de route en de rode stippen zijn de cows. Dit zijn niet de plekken waar de cows spawnen, ik heb het er alleen maar gezet zodat je kunt zien dat dat de cowfield is! De route naar de bank is ook de route terug!

Chapter 4. Level 10 - 50/57

De weg van 10 crafting naar 50 of 57 is lang. Hou daar rekening mee! Als je tot level 50 traint doe je nog steeds hetzelfde als tot 57 maar de manier van 50 naar 63 is anders dan de weg van 57 naar 63. Ikzelf raad aan dat je met deze manier tot 50 traint in plaats van 57, omdat dat het snelste gaat.

Van level 10 naar 50 of 57 is erg simpel: Flax naar bowstrings! Je kan met 2 manieren flax krijgen. Simpelweg door het te kopen (check http://www.zybez.net/priceguide.php voor de prijs), of door het zelf te halen. Als je het zelf haalt, moet je naar seers village gaan (check de world map om te zien waar het is als je het niet weet). Als je bij de seers village bank bent, ga je naar het flaxfield. Daar pluk je een volle inventory met flax, en je gaat weer naar de bank. De route: Afbeelding De route naar het flaxfield, is ook gewoon de route naar de bank nattuurlijk. Blijf zo maar doorgaan tot je genoeg flax hebt tot level 50 of 57, het ligt er maar aan wat je kiest. Omdat ik er van uit ga dat de meeste mensen voor 50 crafting gaan met flax, heb ik ff op een calc opgezocht hoeveel je nodig hebt, dat is namelijk: 6,679 flax naar bowstrings. Het is niet heel erg veel, maar het licht er maar aan hoeveel zin je hebt of hoeveel geld. Als je je flax naar bowstrings wilt spinnen, is het het handigst om naar Lumbridge te gaan helemaal bovenin. Daar pak je een volle inventory flax, en je gaat een ladder omlaag. In die verdieping is een spinning wheel. Spin daar je flax naar bowstrings. Als je klaar bent ga je een trap naar boven en je bankt je bowstrings en haalt weer een volle inv. Blijf dit herhalen tot je level 50 hebt.


Chapter 5. Level 50/57 - 63


Als je van level 50 naar 63 gaat, doe je dit door unpowered orbs te maken. Als je van level 57 naar 63 gaat, doe je dit door green dragonhide vambraces te maken.

Van level 50 tot 63:

Haal seaweed in Shilo Village en bank het tot je denkt dat je genoeg hebt, ik heb dit niet kunnen calc'en omdat ik steeds in de war raak, als iemand heel deze chapter uitleest en even kan uitrekenen hoeveel seaweed je nodig hebt, zou ik dat aardig vinden :). Ga dan naar Zanaris (Lost City quest voor nodig) en pak ze van je bank en cook ze. Dan krijg je soda ash. Als je ze allemaal gecookt hebt, moet je 14 soda ashes van je bank afhalen, en 14 buckets. Loop daarna naar de sand pit met je buckets en vul ze. (De sand pit is dichtbij het graanveld.) Ga daarna naar de furnace en maak er molten glass van tot je geen soda ash meer hebt. Pak daarna een glassblowing pipe van je bank, en de rest van je inv moeten molten glasses zijn. Maak van die molten glasses unpowered orbs tot je geen molten glass meer hebt.

Van level 57 tot 63:

Koop of haal zelf green dragon hides, en maak daar green dragon hide vambraces van. Meer heb ik niet echt te zeggen.

Chapter 6. Level 63 - 99

Op naar level 99! Als je naar level 99 wilt, en je hebt de manier van de unpowered orbs gedaan, ga je air battlestaffs maken. Als je de manier van dragonhide hebt gedaan, blijf je eigenlijk dragonhide maken. Hiervoor moet je eerst level 66 zijn, dus je moet eigenlijk met green dragonhide doorgaan tot level 66 crafting. Van level 66 ga je naar level 84 door middel van blue dragon vambs te maken. Dit is niet veel anders dan green ragonhide vambs te maken. Van level 84 naar 99 ga je door black dragon vambs te maken.

Nu de orb way:

Jij blijft bij de air obelisk in de edgeville dungeon met een inv van unpowered orbs. Maak ze daar tot air orbs. Ondertussen haalt een betrouwbare vriend van je unpowered orbs van de bank die jij hem hebt gegeven. Jij trade je air orbs voor unpowered orbs, totdat alles op is. Als je klaar met dit bent, wield je een firestaff, nature runes, en je en wat geld. Ga dan naar Zaffs magic shop of de Magic Guild en koop daar battlestaves en zet daar je air orbs op. High alch de air staffs en blijf dit herhalen tot alles op is.

Chapter 7. Vragen

-

Chapter 8. Tips voor verbetering van mijn guides


-

Chapter 9. Slotwoord

Ik weet niet of dit de allerbeste manier is, misschien is er wel een betere. Als je die weet, stuur me het op in een PB en ik zet het bij Chapter 10. Tips voor het levelen. Deze guide word nog aangepast omdat hij nog niet helemaal af is. :)

Chapter 10. Tips voor het levelen

Roman: Je kan volgensmij veel beter bodies maken met d hide, is meer xp en met black verdien je er wat aan

Tommie314101:
Als je de quest "Hand in the sand" gedaan hebt en je praat met Bert krijg je 84 buckets of sand op je bank. Je moet wel iedere dag met hem praten om de 84 buckets te krijgen. Dit is heel handig om orbs te maken, dan hoef je zelf niet de hele tijd die buckets te vullen.

Tomplayer:Volgens mij is gewoon 66/99 Green d hide's body het beste geen black vamps etc. maken ;).




Made by Chaoz666.
Laatst gewijzigd door AapieRune op zaterdag 8 september 2007, 22:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Niekosvic
Berichten: 394
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 9:09
Oude naam: Rolstoelterrorist

Bericht door Niekosvic »

Nice guide! 8.5/10 ;) De f2p guide heb ik trouwens al eens gemaakt ;)
Clone
Berichten: 1750
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2007, 18:01
Oude naam: Clonehunt

Bericht door Clone »

Mooie guide. Maar je kan denk ik beter leather body's maken :) 7/10
Laatst gewijzigd door Clone op zaterdag 8 september 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
roman
Berichten: 2775
Lid geworden op: woensdag 14 juni 2006, 17:59
Clan: ex-lunagangmember

Bericht door roman »

je kan volgensmij veel beter bodies maken met d hide, is meer xp en met black verdien je er wat aan
In- of uitklappen • Roman + Nilsie = barrownubs
Afbeelding
Super Tosh
Verbannen
Berichten: 2743
Lid geworden op: zondag 29 april 2007, 21:21
Clan: Lunagang Funclan
Oude naam: Super Tosh
Contacteer:

Bericht door Super Tosh »

goede guide
Snakerd
Verbannen
Berichten: 1745
Lid geworden op: donderdag 23 augustus 2007, 16:58
Clan: Team_Incorrect

Bericht door Snakerd »

Een tip het is niet handig om met blue of black door te gaan. Het is duur en niet makkelijk te krijgen, met green dhidebodys gaat sneller.
Maar voor de rest erg nice guide. 8.5/10
AapieRune
Berichten: 5106
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 17:57
Clan: :nalC
Contacteer:

Bericht door AapieRune »

Snakerd schreef:Een tip het is niet handig om met blue of black door te gaan. Het is duur en niet makkelijk te krijgen, met green dhidebodys gaat sneller.
Maar voor de rest erg nice guide. 8.5/10
Daarom zei ik ook: Het is beter om met flax tot 50 te trainen en dan unpowered orbs tot 63 te maken ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tommie314101
Berichten: 3623
Lid geworden op: zaterdag 4 februari 2006, 12:57
RS: Infinilel (p2p)

Bericht door tommie314101 »

als je de quest "the hand in the sand" (of zoiets) gedaan heb krijg je elke dag een bepaald aantal buckets of sand op je bank, dit is handig voor orbs

Toegevoegd na 1 minuten:

als je de quest "the hand in the sand" (of zoiets) gedaan heb krijg je elke dag een bepaald aantal buckets of sand op je bank, dit is handig voor orbs

@edit: als je elke dag met bert van "The Hand In The Sand"praat krijg je per dag 84 buckets of sand op je bank
Afbeelding
AapieRune
Berichten: 5106
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 17:57
Clan: :nalC
Contacteer:

Bericht door AapieRune »

tommie314101 schreef:als je de quest "the hand in the sand" (of zoiets) gedaan heb krijg je elke dag een bepaald aantal buckets of sand op je bank, dit is handig voor orbs

Toegevoegd na 1 minuten:

als je de quest "the hand in the sand" (of zoiets) gedaan heb krijg je elke dag een bepaald aantal buckets of sand op je bank, dit is handig voor orbs

@edit: als je elke dag met bert van "The Hand In The Sand"praat krijg je per dag 84 buckets of sand op je bank
Kheb em ge'edit en erbij gezet :).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tomplayer
Ex-moderator
Berichten: 4133
Lid geworden op: woensdag 7 februari 2007, 17:32
Clan: Lunagang

Bericht door Tomplayer »

Volgens mij is gewoon 66/99 Green d hide's body het beste geen black vamps etc. maken ;).
Maar ziet er goed uit.

7/10
Zeg Jee als je me ziet.
Afbeelding
AapieRune
Berichten: 5106
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 17:57
Clan: :nalC
Contacteer:

Bericht door AapieRune »

Tomplayer schreef:Volgens mij is gewoon 66/99 Green d hide's body het beste geen black vamps etc. maken ;).
Maar ziet er goed uit.

7/10
Zoals ik al zei: Ik raadde de dragonhide manier niet aan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Behind You0
Berichten: 864
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 16:00

Bericht door Behind You0 »

Je kunt er misschien beter een guide over maken, als je er zelf erg goed in bent waarover je schrijft, en je alles geprobeert hebt.

Want dit is niet de beste manier om te trainen.
Afbeelding

Wil je graag een Firecape, maar kun je hem zelf niet halen? Schrijf dan een bericht naar Tripel.
AapieRune
Berichten: 5106
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 17:57
Clan: :nalC
Contacteer:

Bericht door AapieRune »

Behind You0 schreef:Je kunt er misschien beter een guide over maken, als je er zelf erg goed in bent waarover je schrijft, en je alles geprobeert hebt.

Want dit is niet de beste manier om te trainen.
Ik vind zelf dit een fijne manier om te trainen. Ik ben er zelf level 51 mee geworden, en toen had ik geen zin meer. Weet jij wel een betere manier dan?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Bericht door 3dxbox »

je kan beter je hides bij de lumbrige bank banken... das sneller :wink:
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Willem
Berichten: 1644
Lid geworden op: vrijdag 31 augustus 2007, 19:34
RS: W illem (p2p)

Bericht door Willem »

Nice guide :lol:
8,5 :D
Afbeelding
jorryborry
Berichten: 193
Lid geworden op: woensdag 15 augustus 2007, 13:23

Bericht door jorryborry »

wel goed gemaakt maarja ik geef een 8,5 :? :? :?
Afbeelding
FREE RUNNING/PARKOUR 4 LIFE
Afbeelding
Im Beast NL
Berichten: 39
Lid geworden op: vrijdag 13 mei 2011, 16:03
RS: Brunooke (p2p)
Clan: Hellsquad

Re: Chaoz666's Crafting Guide!

Bericht door Im Beast NL »

8/10 =D>
Afbeelding
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Chaoz666's Crafting Guide!

Bericht door The Patron »

x-treme bump rage!
Gesloten