De Lava Flow Mine Guide

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

De Lava Flow Mine Guide

Bericht door RoodWitBlauw »

Lava Flow Mine Guide

Afbeelding
Inleiding
[/size]

Welkom bij mijn Guide over een nieuwe manier om mining te trainen, de Lava Flow Mine. Het is een nieuw mining-gebied dat uitkwam op 4 Januari 2011, maar dat pas te gebruiken is sinds 16 Mei 2011. De Lava Flow Mine bevind zich in Keldagrim en is te gebruiken nadat je de Quest King of the Dwarves hebt gedaan. Ik zal hieronder wat basisdingen uitleggen en wat tips geven voor het trainen. Zelf zit ik altijd in W99 en in de FC "Flowing Lava", hier word snel doorgegeven waar je moet zijn voor de meeste Xp.

Info
[/size]
Locatie: Keldagrim
World: 77
Requirements
[/size]
Aangeraden Skills en Quests
Afbeelding68+ Mining
AfbeeldingKing of the Dwarves
Afbeelding73+ Summoning
Aangeraden Voorwerpen
AfbeeldingPickaxe
AfbeeldingHammer
AfbeeldingAmulet of Glory (4)
AfbeeldingRing of Wealth (4)
AfbeeldingGem bag
Locatie
[/size]
Afbeelding
In de Lava Flow mijn
[/size]
Plaatje
Sinds de aanval van de Chaos Dwarves op de Lava Flow Mine, zit de mijn met grote problemen, nu is het dus aan ons de taak om die arme dwergjes te gaan helpen. In de mijn zullen er zich op een bepaald moment blokkades gaan vormen in de lavastromingen, aan ons de taak om de lava weer goed te laten stromen. De mijn is verdeed in 4 kanalen, en elk kanaal is ook weer verdeeld in verschillende segmenten.

Foreman Jaak, de baas van de mijn, kan je vertellen in welk kanaal de huidige blokkade is (A t/m D), maar je zult zelf nog moeten uitzoeken in welk gebied je precies moet zijn. Bij elk gebied vind je een drukmeter, deze geeft de status van het segment aan in procenten. 50% is het beste wat je kan hebben, het gaat dus niet nog lager. Elk gebied verschilt 10% van het aangrezende gebied. Dus als je bijv. bij het 50% gebied bent, liggen daarnaast 60%-gebieden, en naast deze 60%-gebieden weer 70%-gebieden, enzovoorts. Je mag zelf weten waar je gaat hakken, alleen zul je meer XP krijgen in de segmenten met lagere waardes.

De experience
[/size]
PercentageXp per gehakken Crust
100%50
90%60
80%70
70%80
60%90
50%100
Na een 10 Crust te hebben gehakt, zal je stoppen met hakken, je zult dan dus weer opnieuw moeten klikken om verder te hakken!
Xp per uur
[/size]
De Xp/uur ligt natuurlijk aan je level, het lijkt erop dat het ongeveer 35k-45k per uur is, hier later meer over.
Distractions
[/size]
Plaatje

Terwijl je aan het minen bent, kunnen er verschillende dingen gebeuren. Je zult dan een berichtje onderaan je scherm krijgen. De volgende dingen kunnen gebeuren:

Boiler oververhit:
Soms zullen de boilers in het midden van het gebied oververhit raken. Je kan deze boilers repareren met een hamer. Je hebt hier een Smithing level van tussen de 70 en 90 nodig. Er is een hamer-spawn in de buurt van de ingang van de mijn als je je eigen bent vergeten. Meerdere mensen kunnen helpen om een ??ketel te repareren, je zult nog wel dezelfde hoeveel Smithing XP krijgen.

Je kan 1 Boiler per uur repareren!

Uncut Gems:
Net als normaal bij het trainen van mining, is er een kans dat je Uncut Gems krijgt. Dit zijn Sapphire, Emerald, Ruby en Diamond.

TzHaar Hero en Lava Monster:
Soms zal er een Lava Monster in de Lava verschijnen. Je kan dit monster afleiden, hierdoor zal een TzHaar Hero hem vangen. Hierdoor zal iedereen in de mijn twee keer zoveel kans krijgen om Uncut Gems te vinden.

Dit effect duurt 10 minuten.

Possessed Pickaxe:
Af en toe zal de geest van een dwerg de controle over een Pickaxe overnemen. Versla de Pickaxe om een Mining XP bonus te krijgen van 10%.

Dit effect duurt 10 minuten.

Liquid Gold Nymph:
Als er een Nymph voor je verschijnt, moet je met haar praten, ze bied je dan een stukje van het Golden Mining Armour aan. Als je het volledig armour hebt, zal je de keuze krijgen uit een aantal Mining XP of je krijg de mogelijkheid je Pickaxe te laten vergulden. Foreman Jaak kan het gouden laagje er af halen als je je orginele pickaxe terug wilt.

Golden mining armour
[/size]

Naast de normale Xp die je krijg voor het hakken van crust, kan je van de Liquid Gold Nymph dus ook armour krijgen. Dit mining armour geeft een kleine Xp-boost voor alle soort ores die je hakt. Wanneer je het volledige setje draagt zul je een bonus van 2,5 % krijgen, het is dus te vergelijken met de Lumberjack Clothes voor Woodcutting.
Het armour word in volgorde gegeven, dus Mining boots - Mining gloves - Mining helm - Mining trousers - Mining top.
PlaatjeNaamXp-bonus
AfbeeldingGolden mining boots0,2%
AfbeeldingGolden mining gloves0,2%
AfbeeldingGolden mining helmet0,4%
AfbeeldingGolden mining trousers0,6%
AfbeeldingGolden mining top0,8%
Totaal2,5% (+0,3%)
Summoningbeesten
[/size]
BeestSummoninglevelMining boost
Desert Wyrm18+1 (Ontzichtbaar)
Void Ravager27+1 (Ontzichtbaar)
Obsidian Golem73+7 (Ontzichtbaar)
Lava Titan83+10 (Ontzichtbaar)
Om meer te weten komen over de Xp/uur zou ik graag aan de mensen die hier aan het minen zijn willen vragen of ze hun xp/uur zouden kunnen noteren op deze manier:

Code: Selecteer alles

[b]Mining level:[/b]
[b]Gemeten Xp/uur:[/b] 
Xp/uur
[/size]

W.I.P


The End
[/size]
Laatst gewijzigd door RoodWitBlauw op zaterdag 3 december 2011, 8:23, 56 keer totaal gewijzigd.
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: Lava Flow Mine Guide

Bericht door Cow in bikini »

Woow! Ziet er goed uit voor een guide over iets wat pas een paar uur uit is. =D>
Afbeelding
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Lava Flow Mine Guide

Bericht door RoodWitBlauw »

Cow in bkini schreef:Woow! Ziet er goed uit voor een guide over iets wat pas een paar uur uit is. =D>
Ik ben gelijk begonnen met de mijn te verkennen en heb tijdens het minen toen aan de guide gewerkt. :)
Laatst gewijzigd door RoodWitBlauw op maandag 16 mei 2011, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Lava Flow Mine Guide

Bericht door Travolter »

Cow in bkini schreef:Woow! Ziet er goed uit voor een guide over iets wat pas een paar uur uit is. =D>
Afbeelding
Alerdking
Berichten: 309
Lid geworden op: zondag 18 januari 2009, 12:04
RS: Bold BB (p2p)
Clan: Epic Slayers
Oude naam: wannywanson

Re: Lava Flow Mine Guide

Bericht door Alerdking »

Zeer mooi en duidelijk 10/10. Kan er zelf niets op aanmerken, je hebt zelf summoning boosts etc. toegevoegd. Petje af!
Afbeelding
Just In
Berichten: 336
Lid geworden op: vrijdag 30 oktober 2009, 19:00
RS: Justin hu1 (p2p)
Oude naam: justin-hu

Re: Lava Flow Mine Guide

Bericht door Just In »

Erg mooi! Kan niet wachten tot ie klaar is. :D
Haal op deze site http://www.getyourwallie.com/register/15875/Justintimco je gratis Wallies!
Afbeelding
flintjoris
Berichten: 1601
Lid geworden op: woensdag 20 december 2006, 15:50

Re: De Lava Flow Mine - Nieuwe manier om mining te trainen

Bericht door flintjoris »

mooie guide mechien kan je toevoegen dat
w99 wordt gebruik samen met cc flowing lava hier kan je snel nieuwe flow vinden als die verandert
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: De Lava Flow Mine - Nieuwe manier om mining te trainen

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Er staan 2 dezelfde plaatjes bij het armour. ;)
Erg mooie guide hoor.
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: De Lava Flow Mine - Nieuwe manier om mining te trainen

Bericht door RoodWitBlauw »

flintjoris schreef:mooie guide mechien kan je toevoegen dat
w99 wordt gebruik samen met cc flowing lava hier kan je snel nieuwe flow vinden als die verandert
Staat er al bij, ik zit zelf ook altijd in die cc.
Mister Qlown schreef:Er staan 2 dezelfde plaatjes bij het armour. ;)
Erg mooie guide hoor.
Ik zal het veranderen. :)
Sooth Awful
Berichten: 2238
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2010, 21:05

Re: De Lava Flow Mine - Nieuwe manier om mining te trainen

Bericht door Sooth Awful »

Mining level: 81
Gemeten Xp/uur: 34k

Terug naar LRC nadat ik alle kledingstukken heb. <.< Dit is fail xp.
“If you can make a woman laugh, you can make her do anything.”

Afbeelding
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: De Lava Flow Mine - Nieuwe manier om mining te trainen

Bericht door RoodWitBlauw »

Sooth Awful schreef:Mining level: 81
Gemeten Xp/uur: 34k

Terug naar LRC nadat ik alle kledingstukken heb. <.< Dit is fail xp.
Bedankt :)
gijs00100
Berichten: 905
Lid geworden op: maandag 4 mei 2009, 11:45
RS: Gestopt
Clan: Vice Chat

Re: De Lava Flow Mine Guide

Bericht door gijs00100 »

bump voor deze mooie guide
Current build: Corsair 750D, gigabyte Z87X-UD4H, i5 4670K, gigabyte N780OC windforce cooler, Corsair vengeance 2400Mhz 8gb RAM, Corsair H100i koeler, kingston SSDnow 300 128GB
Batsi
Berichten: 3120
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 12:41
RS: Batsi (p2p)
Oude naam: varekai1996
Contacteer:

Re: De Lava Flow Mine Guide

Bericht door Batsi »

Ik ga 'm gebruiken om lava flow mining armour te halen :)

grts
~ Blog ~
Afbeelding
Plaats reactie