Waar is het?
Je komt er via de squire in Port Sarim, die meestal rond het zwarte vakje op het kaartje is.
Hij brengt je naar de Void Knight Outpost. Misschien ben je hier al eerder geweest om op
pest Control te spelen, dus het komt je misschien wel bekent voor. Hier een kaartje waar je
nou moet zijn om conquest te spelen, het gebouw is blauw omrand. In het gebouwtje zie je
twee captains, een tafel en een trap:
Voor een beetje globale uitleg over waarom je Conquest speelt moet je met de staande Captain praten, de zittende helpt je een beetje op weg met je troops en commands. Ik raad je aan dit te doen, vooral als je dit nog nooit eerder hebt gedaan. Het lijkt verdacht veel op schaken, maar toch ook weer niet.
Hier in dit kleine gebouwtje kun je natuurlijk geen Conquest spelen, dus hebben ze een soort grot onder het gebouwtje gemaakt waar je naartoe kan via de trap, die je op het plaatje hierboven links ziet. Omdat Runescape geen map laat zien van de grot moeten we het maar hiermee doen:
Het grijze vakje is de plek waar je staat als je de trap afloopt. In het rode gedeelte kan je andere spelers uitdagen voor een potje Conquest, in het blauwe wordt je door RuneScape tegen een andere tegenstander gezet. In het gele vakje staan 2 Blackboards, daar geef ik nu wat uitleg over. Als het goed is heb je nu je eerste potje achter de rug, dus ga ik wat meer uitleg geven over de verschillende keuzes die je kunt maken. Eerst heb ik het over de troops, daarna over de commands. Je kiest ze op het onderste bord.
De troops
Er zijn 7 verschillende troops: scout, foot soldier, halberdier, archer, mage, knight en champion. Je mag er maximaal 10 kiezen. Ik ga nu de voor- en nadelen geven.
Scout (25 punten)
+ hij is sneller dan de anderen, hij kan namelijk 6 vakjes ver en normaal kan je maar 4 vakjes.
- hij gaat ook heel snel dood, want hij heeft maar 100 lp
Foot soldier (50 punten)
+ hij is goedkoop voor 300 lp
- hij doet maar 100 schade, dus bijster veel doet hij ook niet
Halberdier (75 punten)
+ hij kan 2 vakjes ver slaan in plaats van één van normale mêlee troops
+/- 200 dmg, 200 lp soms is het handig soms is het net te weinig
Archer (100 punten)
+ hij schiet 6 vakjes ver
- hij kan maar 3 vakjes ver lopen
- hij doet maar dmg, net te weinig voor bijvoorbeeld halberdiers of anderen die nog 200 lp over hebben
Mage (100 punten)
+ 200 dmg
+/- 4 vakjes bereik, je hoeft niet de ander te bereiken, maar hij kan jou de volgende beurt wel bereiken
Knight (100 punten)
+/- eigenlijk is er niks bijzonder aan deze man, hij geeft wel zekerheid in combat, want veel dingen mept hij in elkaar, maar komt vaak net iets te kort
Champion (200 punten)
+ Hij is gewoon heel sterk (400 dmg 500 lp)
- alles wordt eraan gericht om hem te killen
De commands
Er zijn 9 verschillende commands, maar je kan er maar 4 gebruiken en geen dubbele, zoals wel mag bij troops. Kies je commands dus goed, want als je de verkeerde kiest heb je snel het probleem dat je leger gewoon niet werkt. Shield Wall op een scout is bijvoorbeeld niet zo handig, tenzij je ook battle Cry of Stoicism wilt gebruiken, maar dan ben je al 2 commands kwijt. De cooldown vertelt hoeveel beurten je moet wachten voordat je hem opnieuw kan gebruiken.
Battle Cry (75 punten, 5 cooldown)
+ 200 extra dmg en lp is best handig, scout kunnen dan bijvoorbeeld een knight killen, in plaats van meteen dood te zijn
- duurt best lang voordat je hem opnieuw hebt
Stoicism (75 punten, 5 cooldown)
+ 400 extra lp is heel veel
- waarschijnlijk komt er nu niks op die troop, want dat heeft toch geen nut
REGENERATE (150 punten, 4 cooldown)
+ Bam! Je champion heft weer full health, terwijl hij net net 100 lp had
- hij is ook alleen voor hem echt nuttig
BOMBARD (200 punten, 2 cooldown)
+ opeens 100 dmg kunnen schieten kan beslissend zijn
- als iets dood gaat door de Bombard, krijg je geen command points. Let dus op dat je eerst bombard doet en de troop daarna pas afschiet
WINDS OF FATE (150 punten, 4 cooldown)
+ je moet soms heel lang wachten voor de cooldown, dus schiet dit flink op
- je kan niet zelf kiezen van welke command de cooldown omlaag gaat
CHARGE (75 punten, 5 cooldown)
+ opeens 2x zover lopen is handig, zeker als je tegenstander dat niet verwacht
- je moet heel lang wachten voordat je hem opnieuw kan doen, dus goed opletten wanneer je hem gebruikt
CHASTISE (50 punten, 3 cooldown)
+ Je kan die ene knigt of champion nog een beurt ophouden
- hij kan nog steeds terugslaan, ga hem dus niet aanvallen met iets met een ranged, anders had het geen nut
VIGILANCE (50 punten, 3 cooldown)
+ eerst slaan is best goed. Dit is vooral handig als je tegenstander hem dan chastised, dan heeft hij een command verspilt
- vaak weten ze dat hij nog terug kan slaan, dus is hij eigenlijk alleen goed voor archers en mages
SHIELD WALL (50 punten, 5 cooldown)
+ je krijgt maar 100 dmg, hoe hoog de hit ook is
- je moet vergeten dat het altijd 100 dmg is, ik zie vaak andere spelers een shield wall doen op bijvoorbeeld een scout-
Met speciale dank aan:
Plasmy Flame (heeft me bij Conquest gebracht)
Treehatchet (tegenstander)
X Byz xX (op LTF: xMrThehByez, heeft alle Bb-Codes geregeld)
Ik hoop dat jullie het een goede guide vinden!