Betere veiligheid voor je account

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie

Welk idee is het beste?

Item op safe zetten
1
13%
Blokkeren tegen een ander account
1
13%
Pinpas
0
Geen stemmen
Account safe zetten
0
Geen stemmen
Ruil blok
1
13%
Wildy safety
0
Geen stemmen
Anti hack code
4
50%
Ik kan niet kiezen
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

ruby freak
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 3 september 2010, 12:46

Betere veiligheid voor je account

Bericht door ruby freak »

Betere veiligheid

Het gebeurt nog dat mensen gehackt worden, maar ik heb een heel systeem bedacht dat e voor zorgt dat je geen kruimel kan kwijt raken aan een hack. Een bankpin lijkt al genoeg te zijn, maar toch logd iedereen wel eens een keer uit met spullen in zijn tas. En die kan weer geruild worden met een hacker als de hacker jou account heeft. Hieronder zijn verschillende oplossingen:

Item op safe zetten:
Dit is simpel, je kan een item op safe zetten bij je bank, je hebt daar een safety code voor nodig. Als je item op safe staat dan kan je het volgende niet doen.

- Je kan daar niet mee ruilen
- Je kan hem niet droppen
- Je kan hem niet meenemen de wildy in
- Als je er mee dood gaat en je haalt je grafsteen niet, dan kan de vinder hem niet gebruiken, bij de GE zul je zien wie het heeft opgeraapt, zo kun je zien hoe de hacker heet, en met bij de GE kun je er voor zorgen dat hij de item en anders het geld wat het waard is kwijt raakt, dat wordt allemaal opgeslagen bij de GE, als het nog een keer gebeurt door de zelfde hacker of iemand anders uit zijn vrienden lijst dan krijg je het geld, dit gebeurt pas als je meer dan 3 safe items bij je hebt

Je kan met je eigen safety code altijd de safe van je item af halen zodat je hem vrij voor alles kan gebruiken. Zo hoef je niet speciaal iets bijzonders te doen daarvoor. Alleen een code invoeren. Dus stel je hebt safe items bij en je sta naast de wildernis, dan kan de hacker er niet in maar jij wel.

F2p kunnen er max 5
P2p kunnen er max 15

Blokkeren tegen een andere account:

Typ ergens een naam in van een andere account, je kan met hem nooit meer ruilen en hij kan dan nooit iets van jou krijgen en jij ook niks van hem, met je safety code kun je dit ongedaan maken.

F2p kunnen er max 3
P2p kunnen er max 8

Een soort pinpas:

Simpel, je kunt hier geld op zetten, en als je het wilt gebruiken dan moet je je bankpin invoeren, je kan het niet droppen en ook niet meenemen de wildy in.

F2p kunnen er max 15.000.000gp
P2p kunnen er max 1.500.000.000gp

Account safe zetten:

Je kunt instellen hoeveel dagen lang dat je alleen op je eigen pc op jouw eigen account kan.
Dan is er geen hack voor mogelijk, een nadeel is is dat je bij iemand op bezoek komt, dan kun je daar niet inloggen. Je kunt in je lobby je safe code intoetsen, en dan krijg je een e-mail met de code om je account veilig te stellen tegen hackers. Je kan dit niet onbeperkt omdat je jouw account kan kwijtraken omdat je pc misschien kapot gaat. Je kan hele precies intypen hoeveel dagen je wilt hebben.

F2p kunnen max 21 dagen
P2p kunnen max 31 dagen

Ruil blok:

Dat je bij de bank een code kan invoeren, de ruil blok code. Je kan hiermee er voor zorgen dat je niet kunt ruilen, en met de zelfde code kan je het ook weer aan zetten. Dus zo voorkom je dat een hacker je berooft van een ruil.

Wildy safety

Een code om ermee in de wildernis te kunnen. Dan moet je die eerst intypen voor je naar binnen kunt, als je een wildy code hebt, en je log uit in de wildy, dan kan je als je weer inlogd je wildy code invoeren om daar verder te gaan of je begint voor de wildy.

Anti hack code:

Met deze code kan niemand je hacken, dit is een code van 15 tekens minimaal. Dus dat moet je heel goed onthouden. Met deze code kan je er voor zorgen dat niemand je hack als bent uitgelogd. Zo werkt het:

1 Log uit maar typ van te voren een anti hack code in
2 Onthoud die anti hack code
3 Nu je bent uitgelogd wordt je niet gehakt
4 Log in
5 Typ in je lobby je anti hack code in

Als een hacker is ingelogd op jou account zonder de code in te voeren dan kan hij het volgende niet doen met jou account:

- Hij kan niet ruilen met jou account
- Hij kan je items niet droppen
- Hij kan niet geld uitgeven aan winkels of GE (geld voor alle Mund stukken)
- Hij kan niet naar een gebied waar monsters je aanvallen (kan wel zonder items)
- Hij kan niet je skills trainen waar je items bij je items nodig hebt (zoals magic of herblore)
- Hij kan ook geen items veranderen (Bijvoorbeeld smithing of high algh)
- Hij kan niet het member gebied van het woestijn in met items, alleen zonder
- Hij kan de wildy niet in met items, alleen zonder items
- Hij kan geen minigames spelen waarbij je items kwijtraakt
- Hij kan niet zomaar met het geld van minigames de prijzen kopen
- Hij kan niks van je bank af halen, alleen erop zetten

Mog het zo zijn dat je op het gebied bent met items waar de hacker niet mag komen, dan moet je direct je anti hack code invoeren of je teleporteer naar lumbridge.

Mog je je anti hack code vergeten, dan moet je hem via een e-mail vragen, typ je wachtwoord en e-mail in, dan word er een bericht gestuurd met de code.

Alle codes op een rijtje:

Safety code: Voor het beveiligen van je items
Ruil blok code: Om een ruil diefstal te voorkomen
Wildy code: Dat hackers niks kunnen stelen via de wildy
Anti hack code: Voor een sterke bevijliging

Deze wachtwoorden kun je in de lobby aanmaken, je kan ze ook veranderen via een e-mail, Typ je oude code in en een nieuwe, dan krijg je een e-mail, die moet je activeren en dan heb je je nieuwe code. Dit zou ook zo moeten zijn bij je wachtwoord en je bankpin.

Voor mensen die hier te lui voor zijn voor deze wachtwoorden, Deze drie codes zijn niet verplicht, net zoals je bankpin.
Laatst gewijzigd door ruby freak op zaterdag 11 februari 2012, 10:02, 5 keer totaal gewijzigd.
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Sir Fire181 »

Dit zijn zeker geen doelloze dingen. Ben het er zeker mee eens dat er nog teveel gehackt word. Zijn wel mooie dingen. Paar nadeeltjes...

Maar zeker een 8/10 waard
Afbeelding Afbeelding
Quaggmire
Berichten: 5804
Lid geworden op: zaterdag 30 januari 2010, 16:27
RS: Quaggmire (p2p)
Oude naam: Ghostclaws12
Contacteer:

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Quaggmire »

@ ruil block code, niet lullig bedoelt maar je kan ook droppen ;)
Hulp nodig met je PC? Stuur me een PM met een budget en doeleinden, en ik help je graag.
Wat handige links:

Helpmij
Nationaal computerforum
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Slay a Stone »

Gebruik toch is minder kleur gast, ik word helemaal zeeziek ervan!
Afbeelding
Quaggmire
Berichten: 5804
Lid geworden op: zaterdag 30 januari 2010, 16:27
RS: Quaggmire (p2p)
Oude naam: Ghostclaws12
Contacteer:

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Quaggmire »

Dragon209 schreef: Gebruik toch is minder kleur gast, ik word helemaal zeeziek ervan!
ga dan niet zeuren, en zet je beeldscherm op zwart-wit, geen gezeik.
Waarvoor is er anders een kleur optie?
Hulp nodig met je PC? Stuur me een PM met een budget en doeleinden, en ik help je graag.
Wat handige links:

Helpmij
Nationaal computerforum
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Writing »

Mooi, je werkt eindelijk aan je lay-out, je leert het wel. Ga zo door! :)
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Gewoon »

pinpas lijkt me wel wat maar krijg je daar een beetje rente over ? ";l
Afbeelding
rangerbrent4
Berichten: 567
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 20:55

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door rangerbrent4 »

handig die wildy code ik ben lvl 49 voor clue ofzo en wil niet eruit lopen effe reloggen en klaar ... klopt ook niet eh
[size=150]ik zoek nog een paar mensen die mee revenants wille gaan killen in p2p stuur maar prive bericht of add brentix44[/size]
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Soepdino »

Voor mensen die hier te lui voor zijn voor deze wachtwoorden, Deze drie codes zijn niet verplicht, net zoals je bankpin.
Dit is een beetje het probleem, als je gehackt wordt kan de hacker ervoor zorgen dat je een maand niet meer kan inloggen, of niet meer kan ruilen...

Ruil block is sowieso zinloos, want ze kunnen ook alles naar een lvl 3 traden en dan naar het geblockte account.
Quitted
Afbeelding
ruby freak
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 3 september 2010, 12:46

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door ruby freak »

Nieuw idee voor deze suggestie, anti ruil code :D
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Zakdoekdoos »

Als je keylogged word, gewoon tussen off > lobby een bankpin, alles opgelost met keyloggers.
Dave
Berichten: 223
Lid geworden op: zaterdag 4 februari 2012, 13:52

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Dave »

Wil je geld van je Money Pouch wilt halen moet je eerst je bankpin invoeren. Dat lijkt me handiger dan die bankpas. :mrgreen:
Afbeelding
Beanoodle
Berichten: 5597
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Beanoodle »

Fundave Orb schreef: Wil je geld van je Money Pouch wilt halen moet je eerst je bankpin invoeren. Dat lijkt me handiger dan die bankpas. :mrgreen:
bankpin beschermt ook je money pouch
Dave
Berichten: 223
Lid geworden op: zaterdag 4 februari 2012, 13:52

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Dave »

Beanoodle_ schreef:
Fundave Orb schreef: Wil je geld van je Money Pouch wilt halen moet je eerst je bankpin invoeren. Dat lijkt me handiger dan die bankpas. :mrgreen:
bankpin beschermt ook je money pouch
Oh, haha.
Wist ik niet want ik heb geen bankpin. Moet nog een paar dagen wachten voordat ie geactiveerd wordt. ^_^
Afbeelding
dragonnoodle
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 21 februari 2012, 10:03
RS: dragonnoodle (p2p)
Clan: beanoodle

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door dragonnoodle »

ik denk niet dat een van die ideeen een goed ding is het enige wat een beetje werkt denk ik is die item safe en die anti hacker is wel goed maar t gebeurd vaak zat dat je t zelf vergeet net zoals je ww

gr dragon
warpinguin
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 21:01

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door warpinguin »

Dat Items of Safe zetten gaat niet werken, dan gaan mensen gewooon allle items op safe zetten die ze gebruiken om naar een boss ofzo te gaan zodat als ze doodgaan ze die items gewoon terugkrijgen.
ik zit nog niet in een clan,
als je er één weet,
pb me dan.
eenteddybeer
Berichten: 663
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 22:05
Oude naam: teddybeertje

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door eenteddybeer »

1. Ik vind het wel een goed idee, maar er zijn veel mensen die een dergelijke pin - code zullen vergeten. Bovendien kunnen keyloggers/RATS met je meekijken dus als je geïnfecteerd bent heb je niks aan die codes. 2. Een groot deel van de hacks wordt veroorzaakt door virussen, dus vinD (!) ik dat mensen wat voorzichtiger moeten zijn met downloaden enzo.
99 cooking:26 mei 2012
99 firemaking:29 juni 2012
99 woodcutting: 19 oktober 2012
99 Fishing augustus 2013
99 Runecrafting 10 augustus 2014
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Slay a Stone »

Nice-bump.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door jens9 »

Ik vind het niet zo'n goede suggestie. Zoals al gezegd is geweest komen de meeste hacks door virussen en maken al deze maatregelen niets uit. Bovendien zouden deze maatregelen gewoonweg meer reports geven van vergeten pins en paswoorden. Ik denk een meer handigere maatregel zou zijn een beter overzicht van het inloggen via IP met locatie en de mogelijkheid om een vertrouwde pc in te stellen. Eventueel een mogelijkheid om een secure periode in te stellen wanneer je bv op vakantie bent waarbij je een extra paswoord in moet voeren die je via mail ontvangt. Ook zou er een melding en eventueel een mail moeten komen wanneer er is inlogt op je account in een ander land. Het voorkomen is haast onmogelijk geworden. Vroeg of laat vinden ze toch een manier, hoe zwaar je anti-virus ook is. De beste manier is daarom de hacker geen kans te geven om je account te plunderen of the claimen.
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Betere veiligheid voor je account

Bericht door Noob »

Wat ik me afvraag: waarom is veiligheid gelimiteerd bij F2p'ers? Waarom moet je betalen om meer dingen op 'safe' te zetten? Veiligheid is voor iedereen belangrijk, lijkt me.
Plaats reactie