Oplossing Quest(cape) probleem

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Noob »

Questcape is wat meer waard dan een normale Skillcape. Het is niet eindeloos grinden, dat kan elke kip. Het vereist ook enige vorm van vaardigheid. Ik vind niet dat dat verloederd mag worden door minder Quests als requirement te stellen.
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Jas »

Misschien zouden ze moeilijke after/mini quests moeten toevoegen voor trimmed.
Afbeelding
Imad Bro
Berichten: 3047
Lid geworden op: zondag 16 december 2007, 16:28
Clan: Ellte
Oude naam: Imad Style

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Imad Bro »

redbullplane schreef: Hallo allemaal,

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten is de laatst uitgebrachte quest, de "Firemaker's curse". Bij het uitbrengen van de requirements van deze quest, waren veel spelers het niet eens met de 91 Firemaking requirement, waarna deze naar 74 werd verlaagt. Nu kan ik me hier best wel wat bij voorstellen, gezien er nog niet veel high-level content in het spel is. Maar in de toekomst wanneer er meer high-level content is, zullen er ook quests (moeten) komen, die high-level content bevatten. Een bijkomend probleem hierbij is, wat ook al werd genoemd bij de "Firemaker's curse", dat de Questcape te hoge requirements zal krijgen, waardoor het meer een soort van Max-cape zal worden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus daarom het volgende idee.

Bij het uitkomen van high-level quests, worden deze quest niet als een vereiste gezien voor de huidige Questcape. De Questcape zal dan i.p.v alle Quests als requirements, nu een specifiek aantal Questpoints als requirement krijgen. Elke keer dat er een minder moeilijke quest uitkomt, zullen de benodigde Questpoints voor de Questcape toenemen, zodat er nog steeds moet worden doorgequest om de Questcape te behouden. De huidige Questcape staat dan niet meer symbool voor het voltooien van alle quests, maar voor het zijn van een zeer actieve Quester.

Uiteraard zal het zonde zijn, als er geen cape meer bestaat voor het voltooien van daadwerkelijk alle Quests. Hiervoor is erg gemakkelijk een oplossing te bedenken. Vele spelers zien graag de "Trimmed Questcape" verschijnen, wat hiervoor goed gebruikt zal kunnen worden. De "Trimmed Questcape" wordt dus een symbool voor het voltooien van alle Quests.

Het resultaat nog even kort uitgelegd; de non-maxed spelers kunnen laten zien dat ze nog steeds actieve questers zijn, maar de cape voor het voltooien van alle quests zal niet verloren gaan, want hiervoor komt de "Trimmed Questcape".

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden en alle opbouwende kritiek is welkom.

GnomeGlider
Daarvoor zijn quest rewards bedacht
Quited
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Mystery »

Noob schreef: Questcape is wat meer waard dan een normale Skillcape. Het is niet eindeloos grinden, dat kan elke kip. Het vereist ook enige vorm van vaardigheid. Ik vind niet dat dat verloederd mag worden door minder Quests als requirement te stellen.
Als je later als beginner alle quests wil voltooien, dan zijn er echt ontelbaar veel quests. Bovendien duren die ook meestal 2 uur gemiddeld als je zelf alles uit wil zoeken. Ik denk dat 200 quests een mooi aantal is voor de gewone cape en iets in de trant van 120 dungeoneering voor de updated questcape (dus alle quests). Denk dus hierbij dat het wordt ingevoerd bij 250 quests, dat is al 500 uur spelen. Voor een gemiddelde 99 speel je 200 uur.
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Noob »

Mystery schreef:
Noob schreef: Questcape is wat meer waard dan een normale Skillcape. Het is niet eindeloos grinden, dat kan elke kip. Het vereist ook enige vorm van vaardigheid. Ik vind niet dat dat verloederd mag worden door minder Quests als requirement te stellen.
Als je later als beginner alle quests wil voltooien, dan zijn er echt ontelbaar veel quests. Bovendien duren die ook meestal 2 uur gemiddeld als je zelf alles uit wil zoeken. Ik denk dat 200 quests een mooi aantal is voor de gewone cape en iets in de trant van 120 dungeoneering voor de updated questcape (dus alle quests). Denk dus hierbij dat het wordt ingevoerd bij 250 quests, dat is al 500 uur spelen. Voor een gemiddelde 99 speel je 200 uur.
Oude spelers hebben die uren er toch ook ingestopt? Of je nu 250 QP haalt in 2006 of 2010... je hebt ongeveer hetzelfde aantal uren ingestopt. 't Zelfde geldt voor een 99: moeten nieuwe spelers op level 60 al een Skillcape krijgen omdat ze later begonnen zijn? :P

Ik hoop dat je begrijpt wat ik hier mee bedoel. :P
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Mystery »

Ik bedoel eerder 200 quests op zich he. Nu zijn er zo'n 185 quests in RuneScape. Dat is al behoorlijk veel. Als de tijd toeneemt, zullen er meer en meer quests komen, waarbij een speler door de bomen het bos niet meer kan zien. Als hij 250 quests moet doen (en dat is 500 uur spelen gemiddeld voor de quests alleen) denk ik ook dat daar een beloning aan vast moet zitten. Firemaking is nu misschien 100 uur. Fletching 200 en ga zo maar door. Als je 500 uur aan quests speelt en ook die skills nog moet bemachtigen, dan is dat al gauw 750 uur. Dat is 7,5x een firemakingcape. In mijn ogen is een questcape nog steeds een respectabel dingetje. Het laat zien dat je niet van opgeven houdt en het laat ook zien dat je erg ervaren bent in het spel. Echter neemt het aantal uur steeds meer toe met elke quest, dus moet er een oplossing voor bedacht worden. Ik denk dat 200 of 250 QUESTS (dus niet questpoints, dat zal dan rond de 450-500 liggen) een gewone questcape geeft. Een questcape in de vorm van een 120-cape is dan voor de mensen die alle quests gedaan hebben.

En ik begrijp best wat je bedoeld. Later worden waarschijnlijk alle skills omhoog gegooid naar 120, met nieuwe trainingsmethodes en al die andere zooi. We moeten het gewoon zo houden qua alles. Maxen kun je al in 2 jaar tijd.
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door C0RPOREAL »

Ik vind mijn questcape nog steeds te tofste en proste cape in rs, je moet er blijven voor werken. De enige manier dat je mij aan het trainen krijgt is door te zeggen dat er nieuwe quest uitkomt waar ik stats nog niet voor heb. Quests moeten tof zijn - en blijven - voor iedereen niet alleen voor de lage of hogere spelers. Ze moeten quest cape houden voor wanneer je ALLE quests gedaan hebt, al zou ik wanneer je bv. alle quests en alle miniquests (en misschien nog een paar van die dinge) een true questmaster cape krijgt in de genre van de 120 dung cape. Aan de huidige quest cape wordt niet veel waarde meer geschonken, waar ik niet blij mee ben, dus ik zou zeggen: Jagex, gooi die reqs omhoog maak high level quest, maar vergeet ook de lagere levels niet! Maak questen weer tof, maak ze bij iedereen een deel anders dat je niet gewoon effe lunagang of een andere helpsite kunt opengooien en verder geen aandacht hoeft te schenken aan de quest zelf. Op deze manier verlies je een groot deel van het verhaal van Runescape... Ze moeten zorgen dat je op je eigen vindingrijkheid moet vertrouwen en goed opletten en je zelf inzetten, alleen op zo'n manier zou je bezitter mogen worden van de quest cape / true questmaster cape!

C0rporeal
Afbeelding
oko2708
Berichten: 2321
Lid geworden op: zondag 27 december 2009, 12:31
RS: get EXP (p2p)

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door oko2708 »

Mystery schreef: Ik bedoel eerder 200 quests op zich he. Nu zijn er zo'n 185 quests in RuneScape. Dat is al behoorlijk veel. Als de tijd toeneemt, zullen er meer en meer quests komen, waarbij een speler door de bomen het bos niet meer kan zien. Als hij 250 quests moet doen (en dat is 500 uur spelen gemiddeld voor de quests alleen) denk ik ook dat daar een beloning aan vast moet zitten. Firemaking is nu misschien 100 uur. Fletching 200 en ga zo maar door. Als je 500 uur aan quests speelt en ook die skills nog moet bemachtigen, dan is dat al gauw 750 uur. Dat is 7,5x een firemakingcape. In mijn ogen is een questcape nog steeds een respectabel dingetje. Het laat zien dat je niet van opgeven houdt en het laat ook zien dat je erg ervaren bent in het spel. Echter neemt het aantal uur steeds meer toe met elke quest, dus moet er een oplossing voor bedacht worden. Ik denk dat 200 of 250 QUESTS (dus niet questpoints, dat zal dan rond de 450-500 liggen) een gewone questcape geeft. Een questcape in de vorm van een 120-cape is dan voor de mensen die alle quests gedaan hebben.

En ik begrijp best wat je bedoeld. Later worden waarschijnlijk alle skills omhoog gegooid naar 120, met nieuwe trainingsmethodes en al die andere zooi. We moeten het gewoon zo houden qua alles. Maxen kun je al in 2 jaar tijd.
en dat vind ik leuk om te horen want ik heb hem :D/

verde rvind ikk de trim wel een leuk idee maar questcape is en blijft questcape als je 1 quest niet gedaan heb vind ik dat je geen recht hebt op de cape maar dat is mijn mening
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door RoodWitBlauw »

Ik heb de questcape al heel lang in m'n bezit en ik vind dat hij gewoon moet blijven zoals hij is. Als de requirements hoger worden, en ik moet dan nog skills trainen, zou ik dat niet erg vinden. Er komen maximaal 2 quests per maand uit, als je een beetje actief bent is het makkelijk mogelijk om binnen die maand de requirements te halen mits ze natuurlijk niet het hoogste requirement van bijvoorbeeld 40 naar 90 verhogen, wat ze natuurlijk nooit zouden doen.

Over die "trimmed" questcape: ze zouden nog een cape kunnen uitbrengen voor alle Achievement diary's tasks. Wanneer je dan quest- en Achievement diary's tasks hebt voltooid krijg je voor beide een trimmed versie of een soort gecombineerde trimmed cape a la dungeoneering master cape.
Gebruikersavatar
Epic Penutbutter
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 12:25
RS: No apologies (p2p)
Clan: Rune Mania

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Epic Penutbutter »

ik vind het eigenlijk een zeer goed idee =D> .
When you talk to god your religious, when god talks to you your psychotic.

It's a basic truth of the human condition that everbody lies. the only variable is about what.

You want to make things right? Too bad. Nothing's ever right.

I was never that great at math, but next to nothing is higher than nothing, right?"

Truth begins in lies.

New is good. Because old ended in death.

Sometimes we can't see why normal isn't normal.

It is in the nature of medicine that you are gonna screw up. You are gonna kill someone. If you can't handle that reality, pick another profession. Or finish medical school and teach.
Dyerz
Berichten: 313
Lid geworden op: dinsdag 11 augustus 2009, 17:32
RS: BelgianFlare (OSRS)
Oude naam: Dyers Blade

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Dyerz »

Deel de quest(s) op in een soortgelijke "moeilijkheidsgraad" bv: easy, medium, hard, master, grandmaster

Je begint dus met een "easy questcape" en vordert zo naar de "grandmaster quest cape"

Elke keer je zo iets behaald praat je met de wise old man die je quest cape voor een gerechtvaardigde som update naar het betere model.
Afbeelding
panterman
Berichten: 49
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 23:59
Clan: zoekende

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door panterman »

Dyers Blade schreef: Deel de quest(s) op in een soortgelijke "moeilijkheidsgraad" bv: easy, medium, hard, master, grandmaster

Je begint dus met een "easy questcape" en vordert zo naar de "grandmaster quest cape"

Elke keer je zo iets behaald praat je met de wise old man die je quest cape voor een gerechtvaardigde som update naar het betere model.
Dan is de questcape dus niks meer waard en dat mag niet gebeuren. Questcapes worden niet beinvloed door de ge en grinden enz dat maakt m uniek en dat moet zo blijven. Ze moeten niet eenvoudig te verkrijgen zijn ook geen light versie.

Een trotse questcape drager
Rune Blow
Berichten: 3603
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 19:09
RS: Pietzaa (p2p)
Clan: Lunatip
Oude naam: Cowl Heaven

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Rune Blow »

Goed idee, alleen de moeilijke quests zijn juist wat die Quest cape zo speciaal maakt.
DNA
Berichten: 159
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 10:50
RS: Desoxyribon (p2p)
Clan: the 69 club

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door DNA »

Ik vind het een aardig idee voor als er ooit eens quests komen met bijvoorbeeld 85-90+ lvl reqs.
Maar dit zal imo niet zo heel erg snel gebeuren.

Ik steun je idee en zie ook wel in hoe dit voor vele mensen een opluchting zou zijn dat ze hun waardevolle questcape niet voor een zeer lange periode kwijt zijn.
Hoewel ik er niet zou tegen zijn om het gewoon een hoge req te laten, op dit moment is de questcape eigenlijk redelijk gemakkelijk te halen en wordt het behalen ervan niet echt gezien als een groot iets. Daarom zie ik er niet tegen op dat ze deze cape een beetje moeilijker maken, dit zou gewoon de cape meer prestige geven en dat vind ik zeer goed.
Afbeelding
Batsi
Berichten: 3120
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 12:41
RS: Batsi (p2p)
Oude naam: varekai1996
Contacteer:

Re: Oplossing Quest(cape) probleem

Bericht door Batsi »

Questcape trimmen lijkt me het beste :)

grts
~ Blog ~
Afbeelding
Plaats reactie