Nederlandse vertaling
Kalphite King (alleen voor members)De Kalphite King is er, verreweg de moeilijkste eindbaas die RuneScape ooit heeft gezien. Hij heeft combat level 230, drie vormen die verschillende tactieken vereisen en een heel arsenaal aan vernietigende aanvallen, zoals een ability die iedereen die hem niet vermijdt, in één hit kan doden!
De Kalphite King kun je niet alleen aan, dus je moet vrienden meenemen. Je kunt hem met een groep van 20 man tegemoet treden en je moet alle EoC-gevechtstactieken meester zijn. Je moet door verschillende pantsers slaan door gebruik te maken van abilities, goed de zwaktes van koning en zijn volgelingen in acht nemen en je groep coördineren om dodelijke aanvallen te ontwijken die effect hebben in een geheel gebied.
Met dit in je achterhoofd wil je waarschijnlijk met een groep naar hem toe, waarin je kunt oefenen en strategieën kunt ontwikkelen. De kamer van de Kalphite King wordt voor je gegenereerd en we hebben een nieuw groepensysteem voor het gebied gemaakt waarmee je kunt beslissen hoe en met wie je dit monumentale gevecht aan wilt gaan. Als je naar binnen gaat, word je gevraagd of je een nieuwe kamer wilt maken of een ander wilt bezoeken. Je kunt beperkingen opleggen aan het aantal spelers, het minimale combat level opgeven en een wachtwoord instellen. Het is ook mogelijk om in te stellen hoe snel de koning weer terugkomt als hij gedood is.
Ga naar de Exiled Kalphite Hive, als je durft. Je hebt al je vernuft, concentratie, een groep trouwe vrienden, hoge combat levels en het beste armour uit het spel nodig om deze kakenkolos neer te halen.
Drygore-wapens (alleen voor members)
Nu we het toch over armour hebben: de Kalphite King neemt de allereerste uitrusting met zich mee waar je level 90 voor nodig hebt: de groteske, machtige drygore-wapens. Het zijn zeldzame drops van de Kalphite King zelf en bestaan uit een rapier, longsword en mace, ook voor off-hand. Ze zijn uit nachtmerrieachtige geleedpotige aanhangsels gevormd en de beste melee-wapens in het spel. Je hebt 90 Attack nodig om ze te dragen en veroorzaken zonder twijfel verwoesting bij wat op je pad komt. De wapens gaan kapot tijdens het vechten en kunnen gerepareerd worden met chitin, dat wordt achtergelaten door monsters in de nieuwe Exiled Kalphite Hive. De chitin komt in de vorm van onruilbaar, beschadigd chitin, maar een smid met level 60 of hoger kan dit op een aambeeld in scherven maken. Hierdoor wordt het ruilbaar en zijn ze klaar voor gebruik in reparatie.
Daarnaast kun je met Bob in Lumbridge praten om je wapens in ruil voor geld te repareren. Het kan ook op je armour stand van je huis.
Exiled Kalphite Hive (members)
Dierkundigen, woestijnreizigers en insectofoben zijn verbijsterd over de verschijning van een nieuwe Kalphite Hive in de Kharid-woestijn. Ze bieden een onderkomen aan een groep verbannen kalphites en er gaan theorieën waarin deze wezens zich hebben afgezonderd van de originele zwerm en ze zelfs een oorlog voorbereiden op hun voormalige thuis.
Niemand weet zeker waarom deze nieuwe zwerm is ontstaan, waarom er nieuwe soorten zijn ontstaan die magie gebruiken of waarom ze worden aangestuurd door niet alleen de Kalphite King, maar ook een extra Kalphite Queen. Tot nu toe kan diegene die naar de groep afreist, verwachten dat hij sterke tegenstanders tegenkomt waar hij combat of Slayer op kan trainen, een bron van chitin aantreft waarmee drygore-wapens gerepareerd kunnen worden en de toegang tot de holen van de Kalphite King en Exiled Kalphite Queen kan vinden. Drops van de kalphites (normale en exiled) zijn verbeterd om ze aantrekkelijker te maken. De originele Kalphite Lair is vernieuwd om de kwaliteit ervan net zo hoog te maken als die van de nieuwe. Ook alle kalphites zijn vernieuwd, met uitzondering van de Kalphite Queen. Waar je tegen de Kalphite King kunt vechten
- Ga de Exiled Kalphite Hive in, die ten zuiden van de Jaldraocht-piramide in de Kharid-woestijn ligt. De kamer van de Kalphite King kan diep binnenin gevonden worden.
- Als je de kamer van de Kalphite King in gaat, kun je de keuze krijgen om een nieuwe kamer te genereren met parameters die door jou zijn bepaald of een bestaande kamer ingaan.
- Je moet member zijn.
- Er zijn geen precieze eisen, maar het wordt sterk aangeraden dat je tenminste 80 in je primaire combat skill en defence hebt (minimaal 160 combat) voor je de Kalphite King gaat proberen.
- We raden ook een groep van ten minste 10 spelers aan, naast het sterkste armour dat je level toestaat.
- Je hebt 90 Attack nodig om wapens van drygore te dragen.
- Als je damaged chitin wilt breken voor de verkoop of reparaties, heb je minimaal 60 Smithing nodig
Mod Hunter
Video
In deze video kun je een kijkje nemen in de kamer van de Kalphite King:
Nog iets...
- Hati en Sköll terroriseren de Fremennik-provincie opnieuw en er zijn een boel combatupdates rond wapens voor hoge levels, zoals een manier om dragon claws om te zetten in nieuwe chaotic claws! Kijk hier hier voor meer informatie.
- Er zijn insectulaire nieuwe kalphite outfits in Solomon's General Store te koop.
- Vond je de Construction xp van God statues leuk? Bouw voort op deze fundamenten met speciale Construction-pakketen die dit weekend vaker op de Squeal of Fortune te vinden zijn. Meer informatie komt binnenkort.
- Kijk eens naar de nieuwe pagina met monsterzwaktes.
- Een groot aantal onruilbare voorwerpen kunnen nu in notes worden omgezet en kun je ruilen met een beest van Summoning. De volgende voorwerpen hebben meer functionaliteit als ze in notes zijn:
- Elf crystals kun je nu in notes opladen
- Special teak en mahogany logs kun je nu in notes bij de sawmill inwisselen.
- Bepaalde Dominion Tower-beloningen kunnen nu bij de reward box in punten worden omgezet als ze in notes zijn.
- Onruilbare potions kun je nu naar andere doses laten omzetten in notes.
Originele tekst
The Kalphite King (members only)The Kalphite King is here, and he's by far the toughest boss ever seen in RuneScape. He has a combat level of 230; three forms, each requiring different tactics; and an array of devastating attacks, including an ability that can one-hit kill anyone who doesn't avoid it!
The Kalphite King's too much to handle alone, so you'll need to bring friends. You can face him in groups of up to 20, and you'll need to have mastered the full breadth of EoC combat tactics to survive. You'll need to cycle tanks using threat-generating abilities, take careful note of the king and his minions' vulnerabilities, and co-ordinate your group to avoid deadly area-of-effect attacks. With this in mind, you'll most likely want to face him in a group of friends, with whom you can practice and develop strategies. The Kalphite King's Chamber is instanced, and we've introduced a new grouping system for the area that lets you determine how and with whom you want to undertake this monumental combat feat. When you enter, you'll be asked whether you want to create a new instance or join another, and instances can be locked to a specified number of players; to a minimum combat level; and to those with a pass code of your choice. It's also possible to determine the spawn rate of the king within your instance.
Head into the Exiled Kalphite Hive, if you dare. It's going to take all of your skill and concentration, a group of staunch comrades, high combat levels and the very best gear in the game to take down this mandibulate monstrosity.
Drygore Weapons (members only)
Speaking of gear, the Kalphite King brings with him the first level 90 equipment: the grotesquely powerful drygore weapons. Rare drops from the Kalphite King himself, they comprise a rapier, longsword and mace - as well as off-hand equivalents - and are wrought from nightmarish arthropod appendages. They're the very best dual-wielding melee weapons in the game - requiring level 90 Attack - and are sure to lay waste to whatever stands in your way.
Drygore weapons degrade with use, and can be repaired with chitin gathered from enemies in the new Exiled Kalphite Hive. This will drop in the form of untradeable damaged chitin, but a smith of level 60 or higher can break this down into chitin scraps at an anvil. This will render it tradeable, and ready for use in repairs.
Alternatively, speak to Bob in Lumbridge to repair your weapons in exchange for coins, or do so at an armour stand in your player-owned house.
Exiled Kalphite Hive (members only)
Zoologists, desert travellers and entomophobes alike are bewildered by the emergence of a new Kalphite Hive in the Kharidian Desert. Home to a new strain of 'exiled' kalphites, it has been theorised that these creatures have broken away from the original hive, and even that they are preparing for war against their former home.
No-one knows for certain why this new hive has been founded; why there are newly-evolved breeds of magic-using kalphite within; or why it is presided over not only by the Kalphite King, but also another Kalphite Queen. For now, those venturing into the hive can expect to find fierce opponents on which to train combat or Slayer, a source of chitin with which to repair drygore weapons, and the entrance to both the Kalphite King's and the Exiled Kalphite Queen's lairs. Drops from kalphites - both regular and exiled - have been improved to make them much more appealing as a combat target, and the original Kalphite Lair has been graphically updated to bring it in line with the quality of the new one, as have all kalphite NPCs, with the exception of the Kalphite Queen.
Where to fight the Kalphite King:
- Enter the Exiled Kalphite Hive, found to the south of the Jaldraocht Pyramid in the Kharidian Desert. The Kalphite King's Chamber can be found deep within.
- Upon entering the Kalphite King's Chamber, you will be given the choice to either begin a new instance, with parameters defined by you, or to join an existing instance.
- You must be a RuneScape member.
- While there are no level requirements, it is strongly suggested that you have at least level 80 in both your primary combat skill and your Defence skill (for a combat level of at least 160) before you attempt to fight the Kalphite King.
- We also suggest a group of at least 10 players, as well as the very best gear that your skill level allows you to wear.
- Wielding drygore weapons requires level 90 Attack.
- If you wish to break down damaged chitin for sale or weapon repairs, you will need at least level 60 Smithing.
Mod Hunter
Behind the Scenes Video
If you haven't already, take a tour of the Kalphite King's Chamber in our recent Behind the Scenes video:
In Other News
- Hati and Sköll are terrorising the Fremennik Province once again, and there have been a raft of awesome combat updates focused around high-end gear - including a way to convert dragon claws into new chaotic claws! Take a look here for full details.
- There are some insect-actular new kalphite outfits available in Solomon's General Store!
- Enjoying the Construction XP from God Statues? Build on these new foundations with Construction Training Packs - appearing more frequently on Squeal of Fortune this weekend! Details coming soon.
- Check out the new Monster Weaknesses page: your one-stop reference for the weak points of your nastiest nemeses.
- A great number of untradeable objects can now be noted, and many of those can also be traded to a familiar. We've also granted the following items additional functionality while noted:
- Elf crystals can now be recharged while noted.
- Special teak and mahogany logs can now be exchanged at the sawmill while noted.
- Eligible Dominion Tower rewards can now be exchanged for Dominion Factor points at a reward box while noted.
- Untradeable potions can now be decanted while noted.