Het kleinesuggestiestopic [Archief]

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Deemril »

SoulTaken0_o schreef:
Earrings
Earring zullen een kleine boost geven aan je stats of zullen een speciale functie krijgen.
Ik ga ook gelijk een voorbeeld geven van een speciale earring.

Het equipement slot.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Earring of Value

De "oorbel van de waarde" het zegt het al een beetje zelf.
Het is een oorbel dat een customize optie heeft, als je daar op drukt kan je een prijs indrukken bv 5k.
Vanaf dan (als je de oorbel draagt) zal er een warning komen in je chatbalk, als er een item gedropt word dat meer als 5k waard is.

Gods earrings

Dit zal de beste oorbel worden die dus het meeste van je stats boost.
(de boost zal zeker niet te hoog worden, daar zou jagex dan wel voor zorgen ;) of net heel goed dat ze heel prijzig worden.)

de zwakste -> betere oorbel zouden dan de Bronze earrings -> Dragon earrings en dan de betere zijn dan Earring of bandos,zamorak,saradomin,armadyl,zaros.

voor magers en rangers ben ik er nog niet helemaal aan uit dus dat komt misschien later er nog wel bij.
Maar ik zet het er nu al maar bij voordat je zou kunnen denken dat ik niet aan range en mage heb gedacht :D
En wat gaat er volgen? Riemen, veters, kousen, onderbroeken, piercings,...

ik vinD (!) het geen goed idee tbh [-(
Afbeelding
Daan the 1e
Berichten: 149
Lid geworden op: dinsdag 22 maart 2011, 16:16
Extra rang: Winnaar groepsproject Paint (SvRS)

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Daan the 1e »

Tyraz schreef:
SoulTaken0_o schreef:
Earrings
Earring zullen een kleine boost geven aan je stats of zullen een speciale functie krijgen.
Ik ga ook gelijk een voorbeeld geven van een speciale earring.

Het equipement slot.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Earring of Value

De "oorbel van de waarde" het zegt het al een beetje zelf.
Het is een oorbel dat een customize optie heeft, als je daar op drukt kan je een prijs indrukken bv 5k.
Vanaf dan (als je de oorbel draagt) zal er een warning komen in je chatbalk, als er een item gedropt word dat meer als 5k waard is.

Gods earrings

Dit zal de beste oorbel worden die dus het meeste van je stats boost.
(de boost zal zeker niet te hoog worden, daar zou jagex dan wel voor zorgen ;) of net heel goed dat ze heel prijzig worden.)

de zwakste -> betere oorbel zouden dan de Bronze earrings -> Dragon earrings en dan de betere zijn dan Earring of bandos,zamorak,saradomin,armadyl,zaros.

voor magers en rangers ben ik er nog niet helemaal aan uit dus dat komt misschien later er nog wel bij.
Maar ik zet het er nu al maar bij voordat je zou kunnen denken dat ik niet aan range en mage heb gedacht :D
En wat gaat er volgen? Riemen, veters, kousen, onderbroeken, piercings,...

ik vinD (!) het geen goed idee tbh [-(
Wat mij handig en mogenlijk lijkt is dat je het ring slot vervangt met 3 "piercing slots" waar je oorbellen ringen of andere decoraties (met een functie) in kan stoppen.
 Mini suggestie: Veters.

Mijn mini suggestie is veters! Met veters kan je langer rennen omdat je schoenen dat beter zitten. 
Ook geven veters devence bonus, maar als je agility level te laag is dan is er een kans dat je over je veters struikelt. Dit hit rond de 1% van je HP op je.

Je kan veters krijgen uit de barrow brother chest, maar ook van Fred the farmer in Lumbridge.
Maar natuurlijk kan je ook veters van sof winnen, deze veters zijn even goed als bandos shoes en zijn in het ultra rare vakje. 
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Slay a Stone »

Mini suggestie: Veters.

Mijn mini suggestie is veters! Met veters kan je langer rennen omdat je schoenen dat beter zitten.
Ook geven veters devence bonus, maar als je agility level te laag is dan is er een kans dat je over je veters struikelt. Dit hit rond de 1% van je HP op je.

Je kan veters krijgen uit de barrow brother chest, maar ook van Fred the farmer in Lumbridge.
Maar natuurlijk kan je ook veters van sof winnen, deze veters zijn even goed als bandos shoes en zijn in het ultra rare vakje.
L0L
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Roy Boy106 »

Dungeoneering:


Forgotten rangers kunnen ook longbows dragen dan alleen shortbows.
Sk1llownage
Berichten: 81
Lid geworden op: zondag 26 juni 2011, 11:23
RS: ik eet (p2p)
Clan: Geen

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Sk1llownage »

Hallo,
ik heb een hele kleine simpele suggestie.
Mijn suggestie is om een (n) (noted) neer te zetten bij een drop van monsters, zo weet je precies of het item wat is gedropt noted is of niet, mij lijkt het een handige en simpele suggestie.

cya :bier:
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Slay a Stone »

Mij lijkt het wel handig om met gano gear te doen dat er dan staat:

"het armour is nog voor 72.9% heel, je kan het nu maken voor: 500 gano stukjes ofzo.
Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Joost »

Mijn suggestie: weer meer bank space, met al die Squeal wheel onzin zit mijn bank weer eens propvol ;_;
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Slay a Stone »

'Joost schreef: Mijn suggestie: weer meer bank space, met al die Squeal wheel onzin zit mijn bank weer eens propvol ;_;
true
Afbeelding
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Deemril »

Dood een Steen schreef: Mij lijkt het wel handig om met gano gear te doen dat er dan staat:

"het armour is nog voor 72.9% heel, je kan het nu maken voor: 500 gano stukjes ofzo.
Goed idee!
Afbeelding
Dj Hurricano
Berichten: 322
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 20:39
Clan: -

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Dj Hurricano »

Kleine suggestie:

Kleine kans dat runecoins worden gedropt door monsters of tijdens het skillen. Zo kunnen spelers die niet willen betalen voor runecoins toch langzaam aan de exclusieve items komen.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Melanie »

^ Gaan ze nooit doen, dan kopen veel minder mensen RuneCoins = minder winst.

Mijn suggesties, tiendes van XP wordt afgerond naar onder of boven (dus bv. 200.1 XP = 200 XP of 200.9 XP = 201 XP), hierdoor kan je 2.1B XP halen met één skill en om het mooi te maken naar 2B cappen net zoals 200M XP cap.

Andere suggestie dat familliars en pets van andere spelers geen pick-up of interact optie hebben + je eigen familliars en pets als eerste left optie walk here heeft en 2e right click optie pick-up of interact, voorkomt zoveel misclicks.
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Phun »

Skillcape Updates.

Is het misschien een idee om de nieuwe skillcapes wat verder uit te werken met de nieuwe Skill-Icons?
Dit lijkt me wel leuker dan die oude iconen.
KHaoZBLaDeZ
Berichten: 12
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 14:43
RS: KhaoZBLaDeZ (p2p)
Clan: Scorpion Skillers

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door KHaoZBLaDeZ »

smileys ingame zou wel is handig zijn wel met een runescape tintje natuurlijk , een optie om je avatar een emote die bij de smiley hoort te laten doen, natuurlijk kun je dit uitzetten als je aan het skillen bent ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperSam 79
Berichten: 371
Lid geworden op: zondag 27 februari 2011, 11:43
RS: supersam 79 (p2p)
Clan: king of nl
Oude naam: heARTillery
Contacteer:

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door SuperSam 79 »

dat je je account zo kan beveiligen dat je u gsm nummer geeft en als het word verandert
dat je berichtje krijgt dat iemand het wil veranderen , en dat je het dan moet accepten via sms ( gratis smsjes)
zodat je hackers zo hard tegen houd , dat hacken onmogelijk word
In- of uitklappen • SKILLS
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperSam 79
Berichten: 371
Lid geworden op: zondag 27 februari 2011, 11:43
RS: supersam 79 (p2p)
Clan: king of nl
Oude naam: heARTillery
Contacteer:

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door SuperSam 79 »

dat je je account zo kan beveiligen dat je u gsm nummer geeft en als het word verandert
dat je berichtje krijgt dat iemand het wil veranderen , en dat je het dan moet accepten via sms ( gratis smsjes)
zodat je hackers zo hard tegen houd , dat hacken onmogelijk word
In- of uitklappen • SKILLS
Afbeelding
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Exoemo »

Hier nog een suggestie van me waarvan ik niet van plan ben hem af te maken. Iemand anders mag hem van me afmaken en op zijn naam zetten, op voorwaarde dat je mijn naam bij de credits groot en duidelijk vermeld :) Wat vinden jullie trouwens al van de suggestie van het deel dat ik had?

PlaatjeInventing
Welkom bij mijn nieuwe suggestie: de inventing skill. Inventing is een skill die deels gecombineerd gaat met andere skills zoals construction, magic, herblore en nog vele andere. De skill gaat voort op een oude suggestie van mij die nu volledig is herwerkt! Er is heel veel moeite in deze suggestie gekropen, kraak dus alsjeblieft niet direct af maar geef onderbouwde feedback.

'Inventing' betekent in het Nederlands 'uitvinden'. Dat is dan ook het doel van de skill. Aan de hand van inventing kan jij verschillende dingen uitvinden zoals voorwerpen, nieuwe meubels voor in je POH en nog veel meer. De uitvindingen waar je een hoger inventing level voor nodig hebt, zullen meer nut hebben dan een uitvinding waar je een laag inventing level voor nodig hebt.

Hou er alsjeblieft rekening mee dat de skill nog niet volledig af is. Er zullen nog vele uitbreidingen en veranderingen aan deze suggestie plaatsvinden afhankelijk van jullie feedback.


Inhoudstafel
  1. Voorwerpen
  2. Enchantments
    • Voorwerpen enchantments
    • Meubels enchantments
  3. Improvements
    • Voorwerpen improvements
    • Meubels improvements
  4. Player-Owned-House-verbeteringen
    • POH stijlen
    • POH meubels
  5. Handige extraatjes
    • Toolbelt upgrades
    • Extra inventory space
  6. Non-profit-trainingsmethodes
  7. Inventing Capes
Voorwerpen
In heel Runescape zijn er werkbanken te vinden. Op deze werkbanken kan je voorwerpen uitvinden als je de juiste materialen en een hamer hebt. De voorwerpen die je uitvindt zullen altijd een handige functie met zich meebrengen. Op de volgende plaatsen zijn er werkbanken te vinden:
In- of uitklappen • Werkbanken
Plaatje:Benodigd Invent levelLocatie:Extra informatie:
Afbeelding1Falador/
Afbeelding25Yanille/
Afbeelding50Varrock MuseumJe moet The Dig Site hebben voltooid. Je krijgt aan deze werkbank 5% extra experience.

Eens je een werkbank hebt gevonden, begint het echte werk. Klik op de werkbank. Je krijgt nu een menu te zien met alle voorwerpen die je al uitgevonden hebt en de mogelijkheid om een nieuw voorwerp uit te vinden. Aangezien wij nog geen voorwerpen hebben uitgevonden zullen er nog geen voorwerpen zichtbaar zijn bij de uitgevonden voorwerpen. Om daarin verandering te brengen moet je klikken op 'Invent new items'. Je zal nu nieuwe voorwerpen gaan uitvinden. Elke keer als je een item uitvindt krijg je 100 inventing experience. Wanneer je een item hebt uitgevonden, zal je vanaf dan dat item ook kunnen maken. Hiervoor heb je, afhankelijk van item tot item, verschillende materialen nodig. Het maken van een item levert je dat item op samen met wat inventing experience.

Basisvoorwerpen
De meeste uitvindingen die je doet zullen basisvoorwerpen zijn. De basisvoorwerpen zijn voorwerpen waar je enkel een bepaald inventing level voor nodig hebt om ze uit te vinden. De voorwerpen die je hebt uitgevonden kunnen erg nuttig zijn. Zo kan jepouches voor allerlei voorwerpen uitvinden en kan je bijvoorbeeld een knife uitvinden die sneller in hout snijdt dan een gewone knife.
In- of uitklappen • Voorwerpen
PlaatjeBenodigd levelNaamFunctieMaterialen nodig om te makenExperience bij het maken
Afbeelding1Logs pouchHierin kan je 4 logs bewaren. Welk soort logs dat is, maakt niets uit.Afbeelding 19,5
Afbeelding3Round ballsMet de round balls kan je een emote uitvoeren waarbij je ze hoog in de lucht gooit. Enkel cosmetisch.Afbeelding 115,5
Afbeelding5Autoscribing paperEen soort van kladblok waar je op kan schrijven wat je wilt.Afbeelding 125,5
Afbeelding7Magic plankWordt gebruikt bij het maken van bepaalde meubels in je POH.Afbeelding 139,5
Afbeelding9Dungeons chartAls je naar een quest dungeon gaat samen met wat charcoal in je inventory, dan krijg je de mogelijkheid om die grot in kaart te brengen. Als je een grot in kaart brengt, zal je de map van die grot vanaf dan ook op de world map kunnen bekijken.Afbeelding 157,5
Afbeelding11Quest pouchEen pouch waarin je allerlei voorwerpen in kan opslaan die je tijdens quests nodig hebt, zoals een plank en charcoal.Afbeelding 179,5
Afbeelding13Oiled torchDit is een zwakke lichtbron die nooit zal kunnen uitgaan.Afbeelding 1
Afbeelding 1
105,5
Afbeelding15Storage boxEen box waarin je 3 items naar keuze kan opbergen.Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 1
135,5
Afbeelding17Unholy amuletElke minuut kan je de actie 'Unleash' op het amulet uitvoeren. Als je dat doet zal je +- 40 life points schade op je vijand aanrichten. Het amulet heeft wel een -5 prayer bonus.Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 1
169,5
Afbeelding19HornEen mooie hoorn waar je op kan blazen. Enkel cosmetisch.Afbeelding 1207,5
Afbeelding21QuickboltsZeer zwakke bolts waarmee je ongelooflijk snel achter elkaar kan schieten. Om ze te gebruiken heb je level 12 ranged nodig. Je maakt 15 bolts per keer.Afbeelding 1
Afbeelding 15
Afbeelding 15
249,5
Afbeelding23Bone amuletEen amulet met +4 in alle attack bonuses. Als je dit amulet draagt zullen er ook nieuwe animaties en chatdialogen met je hond komen.Afbeelding 1
Afbeelding 1
295,5
Afbeelding25Golden hammerEen hamer die je 5% meer experience geeft wanneer dat je smithing aan het trainen bent. Ook laat het je alle smithing acties sneller uitvoeren.Afbeelding 1
Afbeelding 1
345,5
Afbeelding27Libro UltimatusEen boek waarmee je alle boeken die je ooit hebt verzameld kan toveren. Ook kan je er aantekeningen in maken, op dezelfde wijze als op het autoscribing paper.Afbeelding 10
Afbeelding 1
399,5
Afbeelding29Well-locked chestEen kist waarin je 8 items naar keuze kan steken. Wordt ook gebruikt voor het maken van sommige voorwerpen bij construction.Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 5
457,5
Afbeelding31ChainsEen traag maar sterk wapen. Het heeft +49 strength en je hebt level 40 strength nodig om het te dragen.Afbeelding 5
Afbeelding 1
519,5
Afbeelding33Insight auraDit is een aura die, wanneer je hem activeert, ervoor zorgt dat je de komende 30 minuten supersnel wordt in skilling acties. Na het activeren moet je 6 uur wachten voor je hem weer kan activeren. Je kan slechts één van deze aura op dezelfde tijd bezitten.Afbeelding 1
Afbeelding 1
585,5
Afbeelding35Ring of moneyAls je deze ring draagt zullen alle coin drops die je krijgt veel meer opleveren met een minimum van 400 coins per keer.Afbeelding 1
Afbeelding 10
655,5
37
39
41
43
45
47
49
51
53
55
57
59
61
63
65
67
69
71
73
75
77
79
81
83
85
87
89
91
93
95
97
99

Orbs
Minder vaak zal je een orb uitvinden. Om een orb uit te vinden heb je naast een bepaald inventing level ook een bepaald magic level nodig. Orbs geven je een extra voordeel wanneer je ze in je inventory plaatst. Dit kan een cosmetische verandering zijn, maar ook een verbetering van je combat abilities.
In- of uitklappen • Orbs
PlaatjeBenodigd inventing levelBenodigd magic levelNaamFunctieMaterialen nodig om te makenExperience
Afbeelding11Emote orbDeze emote zorgt ervoor dat je vier nieuwe emotes kan uitvoeren: 'Transformate to chicken', 'Skyjump', 'Magical rainbow' en 'Rope climbing'. Ook is er een leuk extraatje aan deze orb dat als je een emote probeert uit te voeren, je in één op de twintig gevallen tijdelijk in een ezel verandert.Afbeelding 1
Afbeelding 20
Afbeelding 25
Afbeelding 10,5
Afbeelding95Orb of clarityJe kan deze orb één keer per dag activaten. Als je hem activate telt hij voor een sterke lichtbron die nooit uitgaat en geeft hij je 1% bonus experience. Na een uur is de orb weer gedeactivate. Je kan in totaal slecht vijf van deze orbs bezitten.Afbeelding 1
Afbeelding 15
Afbeelding 10
Afbeelding 5
Afbeelding 61
Afbeelding 21
Afbeelding179Orb of teleportationMaakt het reizen naar een lodestone en het teleporteren met behulp van spreuken sneller. Ook is er bij een teleportatiespreuk 10% kans dat je geen law runes verbruikt.Afbeelding 1
Afbeelding 50
Afbeelding 100
Afbeelding 125
Afbeelding 31,5

Potions
Nog minder vaak zal voorkomen dat je een nieuwe potion uitvindt. Om een potion uit te vinden, heb je naast een bepaald inventing level ook een bepaald herblore level nodig. Eens je een potion hebt uitgevonden hoef je niet meer naar een werkbank om deze te maken. Je kan ze dan namelijk maken op dezelfde wijze als andere potions bij herblore.
In- of uitklappen • Potions
PlaatjeBenodigd inventing levelBenodigd herblore levelNaamFunctieMaterialen nodig om te makenExperience
Afbeelding12Stat potionVerhoogt tijdelijk alle skills met één level.Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 6
Afbeelding 27
Afbeelding1111Pink dyeRoze verf die je kan gebruiken om capes, origami balloons en goblin mails te kleuren.Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 17
Afbeelding 48
2120
3129
4138
5147
6156
7165
8174
9183

Staven en runes
Er is ook een weinige kans dat je een nieuwe staf of zelfs een geheel nieuwe rune uitvindt. Naast een bepaald inventing level heb je hiervoor, zoals je al kon verwachten, ook een bepaald runecrafting level nodig. Eens je een rune hebt uitgevonden kan je ze achteraf aan een bepaald altaar met pure essence gaan maken. Staven kunnen enkel op een werkbank gemaakt worden.
In- of uitklappen • Staven en runes
PlaatjeBenodigd inventing levelBenodigd runecrafting levelNaamFunctieMaterialen nodig om te makenRunecrafting altaar waar het gemaakt moet wordenExperience
Afbeelding28Strike staffEen staf die je een onbeperkt aantal air en mind runes biedt.Afbeelding 1
Afbeelding 1
Afbeelding 300
Afbeelding 300
/Afbeelding 13,5
Afbeelding 29

Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Gewoon »

Het kunnen dragen van p2p armour wanneer jij niet meer member bent, maar dit is dat puur cosmetisch bedoeld.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door jens9 »

Ik kreeg gek genoeg een nieuw skill ideetje toen ik enkele andere ideetjes overloopte. Het is niet bepaald een klein ideetje maar de moeite om hier eens samen te vatten gezien ik niet meer de recentste kennis hebt om dit uit te werken:

Intro
Runescape is oorspronkelijk afgeleid vanuit de middeleeuwen. Ondanks alle fantasie die reeds aanwezig is in het spel blijft het spel zicht afspelen in deze tijdzone. Nu was ik eens aan het nadenken wat runescape momenteel niet heeft in die tijd. Wel ik denk dat ik het gevonden hebben. Ik heb het namelijke over één van de belangrijkste pijlers in runescape namelijk geloof!! Buiten decoratie en wat prayer uitrusting is het concept nooit direct in een skill gegoten. De heksenjacht, duiveluitdrijving, ... Ja je kunt het misschien al raden: Exorcisme!!

Wat is Exorcisme?
Kort samengevat is exorcisme het uitdrijven van de duivel en is waarschijnlijk één van de belanglijkste kenmerken van de middeleeuwen. Op fantasie en film vlak zijn hier reeds voldoende elementen om hier iets creatief van te maken. Bovendien zijn de meeste speelfiguren al reeds in runescape aanwezig wat de overgang en inloop van zo'n skill perfect mogelijk word.

En zijn functie?
Op functie vlak lijkt het me het meest interessant. Gezien het geloof en de acties hierop heeft exorcisme niet een direct economisch voordeel. Ondanks dat zie ik hier interessante heilige voorwerpen als rewards die bijvoorbeeld van pas kunnen komen voor praying en slaying die op secondair niveau ook voordelen voor combat kunnen geven.

Dus rewards voorbeelden?
Voorbeelden kunnen bijvoorbeeld wapen zijn die je praying kunnen herstellen tijdens combat of bijvoorbeeld hosties die niet alleen je hp healen maar ook enkele prayerpoints. Kort gezegd een ontlasting voor potions en een veel handiger gebruik van praying.

Nu we dit alleen weten, hoe zou de skill dan in zijn werk gaan?
Op het eerste vlak zou de skill in verschillende stadiums werken zoals bijvoorbeeld ook bij summoning is gedaan:

De eerste stap is het heiligen en ontwerpen van het heilig materiaal met voorwerpvoorwaarden zoals inkt, pen, papier, emmer. En heillige voorwerpen zoals heilig water, uitdrijfscrolls, etc...

De tweede stap zoals vermeld bij de eerste is het maken van deze voorwerpen zoals een scroll die nodig is om een bepaald wezen uit te drijven.

Kort voorbeeld:
  • Vraag aan een monik of dat er iemand bezeten is, zoja geeft hij je een naam
  • Ga naar de bezetene met eventueel uitrusting of bescherming tege deze bezetene
  • Praat met hem en probeer de naam van de duivel of ander monster te weten te komen die in de bezetene zit. Hij zal je bijvoorbeeld enkele keren door de kamer slingeren. Soms zul je bijvoorbeeld heilig water of andere foltermanieren moeten vinden om hem het antwoord te ontsluieren.
  • Vanaf je de naam weet gij je naar de kerk en zoek de duivel op in de bijbel. Zo weet je hoe je hem moet uitdrijven of zelf doden (het doden kan bijvoorbeeld een slayer of combat bonus zijn)
  • Daarna na enkele weergeslingen en heilige items lukt het je uiteindelijk om de duivel uit te drijven of bij mislukking een dode bezetene.
  • Bij uitdrijving zou je natuurlijk exp kunnen verdienen en eventueel een kleine rewards zoals bijvoorbeeld voedsel, paar coins of andere kleinigheden. Verwacht geen grote geldprijzen met deze skills. Des te hoger je level des te maar toegang je wel kunt krijgen in de kerk zelf. Zo worDT (!) het mogelijk om aan gratis uitrusting te geraken in de kerk des te hoger je level word.
End
Dit is gewoon ruw uitgewerkt en zal beslist wat onduidelijkheden met zich meebrengen. Ik post het hier met een reden gezien ik zelf niet meer actief ben op rs vraag ik me af of dat er geïnteresseerde zijn die iets van dit idee willen maken. Gezien het met scroll en inkt te maken heeft denk ik wel dat het uitwerkt iets kan worden. Wie gewoon meer wilt weten van dit skill idee of suggesties heeft mag me altijd pm'en. Zelf kan ik bijstaan met photoshop materiaal mocht het nodig zijn.

Begonnen aan de uitwerken wegens extra tijd (5% voltooid)
In- of uitklappen •
Nieuw skill: Exorcisme
Intro
Runescape is oorspronkelijk afgeleid vanuit de middeleeuwen. Ondanks alle fantasie die reeds aanwezig is in het spel blijft het spel zicht afspelen in deze tijdzone. Nu moet je eens nadenken wat runescape momenteel niet heeft van die tijd. Wel hier is iets nieuws: We hebben het namelijk over één van de belangrijkste pijlers in runescape namelijk geloof!! Buiten decoratie, de skill prayer en zijn uitrusting is het concept nooit actief in een skill gegoten. De heksenjacht, duiveluitdrijving, ... Ja je kunt het misschien al raden: Exorcisme!! Kort samengevat is exorcisme het uitdrijven van de duivel en is waarschijnlijk één van de belangrijkste kenmerken van de middeleeuwen. Op fantasie en film vlak zijn hier reeds voldoende elementen om hier iets creatief van te maken. Bovendien zijn de meeste speelfiguren al reeds in runescape aanwezig wat de overgang en inloop van zo'n skill perfect mogelijk word.
Het verhaal van deze skill begint natuurlijk bij een kerk. De plaats waar je voor het eerst met deze skill te maken krijgt. In de momentele intro speellijn van de game zal je een video krijgen wanneer je de lokale kerk een bezoekje brengt. Je zult geschreeuw horen en via een laddertje bij de benedenverdieping terechtkomen. Daar aangekomen krijg je weer een filmpje te zien waar je je eerste uitdrijving met je eigen ogen kunt meemaken. Tijdens het filmpje zal je één van de priesters tegen een muur vliegen. Op slag dood, gelukkig kan de andere priester de uitdrijving voltooien. Achter het filmpje ben je behoorlijk aangeslagen maar de priester legt je vervolgens alles uit. Na al deze uitleg vraag je of dat je hem wilt helpen bij de volgende uitdrijving en hoe je zult aan exorcisme kunt beginnen. Je zult starten aan je eerste exorcisme quest. Tijdens deze quest zult je het process van de exorcisme kunnen volgen. Je uitrusting halen, de foltering voor de duvels naam en de uitdrijving. Achter de uitdrijving blijft de demon nog even vechten en met behulp van de magie van de priester en je zwaard/boog/staff versla je de demon. De rewards kan bv wat hosties zijn.

De Kerk
Het centerpunt van de skill. Alle kerken krijgen een tamelijk grote vernieuwing. Je zult de heilige orde ontdekken en uitvinden wat er op de benedenvloers van de kerken rust van exorcisme plaatsen tot kerkers waar verschillende van deze demonen zijn opgesloten. Met een hoog genoeg exorcisme level kun je zelf deze plaatsen een bezoekje gaan brengen. Toch om te beginnen bezit elke kerk een heilige bijbel. Ook wel “The Book of Exorcisme” genoemd, de inhoud van deze kerkboeken kan verschillen van kerk tot kerk. Het enige wat je moet weten is wanneer een bepaalde naam niet te vinden is in de ene kerk, dat je best eens een bezoekje aan de andere kerk brengt. Dit maakt het beslist interessant om elk kerk eens een bezoekje te brengen. Buiten deze nieuwe locaties in de kerken zijn er ook een heleboel nieuwe items aan de kerken toegevoegd om je in het exorcisme te ondersteunen. Zo is het mogelijk om in de kerken aan “Holy Water” te geraken. Iets wat je best kunt gebruiken tijdens het uitdrijven van je vijanden. Andere items zijn kelken, wijn, brood, etc.. maar ook exorcisme uitrustingen die je gratis kunt meepakken. Om sommige van deze items te pakken heb je natuurlijk een bepaald exorcisme level nodig. Sommige zijn beperkt in oplage dus wanneer je zo’n kunstenaar bent in het verliezen neem je best eens een vecht bezoekje bij de npc exorcisten op de benedenvloer. Kortom in de kerk zal je je niet snel vervelen.

De Skill Uitoefenen
Het concept van de skill op zichzelf gaat meer naar de stijl van bepaalde quest. Iets wat misschien niet voor iedereen weggelegd is. Kort samengevat het de uithoring op zichzelf is meer een soort hints ondanks het antwoord uiteindelijk wel gegeven word maakt dit het proces een pak gemakkelijker voor wie er goed in is. Toch blijft de skill op zich nog tamelijke doorlopend zoals de meestal skills in rs. Bij de start van de skill zul je een “dove” ook wel duif pet ontvangen. Deze pet zal je kunnen gebruiken om te communiceren tussen je overste en het aanvragen van versterking. Het twee opmerkelijk punt van de skill is dat je altijd met twee zult zijn. Je assistent zal je altijd sta opwachten bij de bezeten persoon. Hij zal ook diegene zijn die als eerste de duivel zal aanvallen mochten hij tot combat overgaan.

De basisvorm van de skill speelt zich af in 3 rondes:

De eerste staat bekend als de task ronde (reeds wel bekend bij slaying) Vervolgens word de task uitgevoerd (in dit geval is het vinden van de bezeten persoon). Eens aangekomen bij de bezeten persoon zal je worden vergezeld met je assistent. Meestal bevind de bezeten persoon zich op de slaapkamer of in de kelder van een huis. Uitzonderingen zijn grotten of andere locaties.
De tweede en derde stap is het uithoren van de persoon. Opgelet zonder de juist uitrusting word je sowieso wel een paar keer door de kamer geslingerd. In dat geval ben je gewoonweg gewaagd met je tegenstander en /of heb je de verkeerde uitrusting aangetrokken. Je merkt het wel snel genoeg wanneer je de bezeten persoon uithoort. De bedoeling van deze ronde is dat je zijn naam te weten komt. Mocht je de verkeerde uitrusting of items meehebben zal het uiterst moeilijk worden om zijn naam te weten te komen. Om tijd te besparen ren je best even naar je bank met de juiste benodigdheden. Tijdens deze uithoring kun je alvast heel wat te weten komen. Tijdens de uithoring zal je assistent je regelmatig vragen stellen meestal nadat er een extreme gebeurtenis is gebeurd. De meeste vragen gaan over versterking. Meestal hangt dat af van de classe en soort van de bezetene. Als je bijvoorbeeld met een grappenmaker imp zit hoe je er niet bepaald versterking bijhalen maar als je bijvoorbeeld over een demon spreekt dan heb je wat andere koek. Je kunt in totaal 3 soorten versterking halen: Priesters, Holy Warriors and Holy Ranger (crossbow). De priesters zullen meepreken en je helpen met magie mocht het wezen je aanvallen. De holy Warriors zullen je ondersteunen en ook beschermen wanneer het wezen je aanvalt en rangers zullen je ondersteunen met hoge schade. Vergeet niet hoe meer versterking je erbij haalt dan nodig is des te minder exp jezelf zult ontvangen. Als je ongeveer je eerste inschatting hebt gemaakt over het wezen in de bezetene is tijd om zijn naam te ontluisteren. Dit kan een pak makkelijker worden als je het type van het wezen in de bezetene weet. Dit kan verschillen tussen imp, geest, fiend, gremlin, heks, tovenaar of de ergste en meest moeilijke van allemaal: Demon!! Zo zal een imp een tegenstander enkel wat rare smoelen kunnen trekken terwijl een geest enkel zijn slachtoffer kan laten zweven. Kortom elke type heeft zowat zijn eigenschappen hoewel hoe gevaarlijker het type des te meer dingen kunnen gebeuren met de bezeten persoon. Mocht je nu denken dat er een imp in de bezetene zit maar hij gooit plots een vuurbal zal je ineens met een tovenaar of een demon te maken hebben. Het is dus belangrijk om voldoende vragen te stellen en die antwoorden op je uitrusting te laten afstemmen. Op hogere levels worDT (!) het zelf nog moeilijker: dan kunnen er meer dan 1 van zulke wezens in 1 bezetene zitten. Vanaf dat moment word de skill pas een echte uitdaging is het niet. Vanaf je een ideetje hebt welk type er in de bezetene zit pak je je uitrusting voor imp voldoet een ajuin bijvoorbeeld.
Nadat je zijn naam weet kun je verder met de uitdrijving of gij je even de lokale kerk bezoeken om te kijken dat er een weetje of extra informatie bij naam te vinden is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat hij een hogere class imp is die bijvoorbeeld immune is voor een gewone uitdrijvingsscroll. Een andere optie van uitdrijven is een deal sluiten. Een snoepje of een gehecht voorwerp van een geest kan wonderen doen en het scheelt papier. Hoewel demons dit meestal gaan gebruiken om je wat meer te gaan kwellen. Zoals je nu misschien al weet worden de meeste uitdrijving gedaan met behulp van een uitdrijvingsscroll. Er zijn verschillende classes in scolls: Class C: Deze scroll kan worden gemaakt zonder een nodige naam te weten. Als je de naam weet zeg je de naam er gewoon bij. Class B: Hiervoor is het type nodig, de naam word erbij gezegd als je hem weet. Class A hiervoor is de naam nodig om hem te maken. Hogere classe demons hebben meestal ook bepaalde items of een ritueel nodig om de uitdrijving te doen slagen. Soms worDT (!) het uitgedreven wezen ook agressief na uitdrijving en zal hij tot combat overgaan. Mocht je inschattingsvermogen van je versterking wat tegenvallen maak je je best direct uit de voeten maar mocht je de overwinning halen zullen zijn drops je tamelijk interesseren. Ondank je geen combat of slaying voorwaarde nodig hebt om deze skill te beoefenen kunnen ze best wel van pas komen om een zekerheid te krijgen op die extraatjes.


Lijst van wezens die je kunnen bezitten
Imps
Imps zijn de grappenmakers van de runescape bezetenen. Ze kregen de kracht van overname van zamorak met als doel onheil over de runescape wereld te brengen. Ondanks ze niet direct een gevaarlijke bedreiging zijn kunnen ze een verschrikkelijke lastpost worden wanneer je teveel op magische uitdrijvingen bent gericht.
De standaard Imps staan bekend om hun slachtoffers rare smoelen te laten trekken en hun stem te laten vervormen. Buiten dat zijn het gewoon lafaards en zijn bekende weglopers. Dus hou ze in het oog. Pas op dat je niet teveel magie spullen naar zo’n uitdrijving of onderhoring meebrengt want met voldoende magie zijn ze in staat om met de bezetene te teleporteren. Houd dus runes, eye of new, staffs en andere magische spullen thuis. Ook extra priester versterking kan je uitdrijving een pak moeilijker maken. De meeste effectieve en bescherming tegen zo’n wezen is ranged. Tijdens de uithoring zijn vooral Ajuin en Basis Folterscrolls erg bruikbaar om zijn naam te weten te komen. Kom absolute niet af met een eye of new als je er geen imp hunting van wilt maken. Onderhoringsmiddels zoals holy water zijn bruikbaar maar zullen geen extreem effect op de uithoring hebben. Een laatste optie is gewoonweg met hun praten, imps zijn meestal kleine dieven en met een hoog genoeg thieving level kun je makkelijk hun naam te weten komen. Meestal vragen ze daarna ook of dat je een deal wilt sluiten. Dit lijkt simpel maar dat is het niet. Een hoog magie level kan dan weer serieus roet in het eten strooien.
Achter dat je zijn naam hebt ontluisterd heb je drie keuzes. Ofwel drijf je hem direct uit of ga je even opzoeken ofdat zijn naam reeds bekend is bij de orde. Sommige imps zullen bijvoorbeeld niet met een Class C uitdrijvingsscroll kunnen worden uitgedreven en zullen dus een Class B nodig hebben. Het uitspreken van een verkeerde scroll kan serieus exp verliest bij zich meebrengen en je moet er misschien toch nog een imp hunting van maken. De laatste keuze is een deal met hem sluiten. Dit scheelt wat papierwerk. Meestal vraagt een imp een snoepje in ruilen van de vrijlating van zijn slachtoffer.
Nu terug even over die speciale imps, deze imps zijn meestal sterker en zijn een pak moeilijker om uit te drijven. Ze reageren veel actiever op magische voorwerpen en hebben meestal een Class B scroll nodig om uit te drijven. Om geld en werk te besparen zijn deals met deze sluiten meestal veel effectiever. Hoewel imps zoals deze na een uitdrijving wel eens tot combat durven over te gaan. En dan worDT (!) het interessant gezien imps met combat meestal wegrennen bedoelen. Wanneer je zo’n imp dood heb je een kleine kans dat ze waardevolle en speciale spullen droppen zoals een magische ring die je best wel kunt gebruiken tijdens het uitoefenen van magie. De meest bekende van deze drops zijn “ring of impetus” (boost fire and smoke spells) en “ring of gelum” (boost water and ice spells). Zulke waardevolle items zijn meestal onruilbaar en is het dus niet mogelijk om ze op de markt te brengen.


Tier 1: Imp
Tier 1-4: Soul (Lost, Curses, Banned, Evil)
Tier 3-6: Gremlin
Tier 4-7: Heks
Tier 5-8: Wizard
Tier 6-10: Demon




De uitrusting, materiaal en items
Zoals je weet kom je met een nieuwe skill altijd nieuwe spullen tegen:




Uiteindelijk na wat skill ervaring zal dit boek steeds minder en minder belangrijk voor jezelf worden gezien sommige namen je misschien vaker opduiken of dat een simpele uitdrijvingsmanier reeds bekent is. Zwakere demonen kunnen meestal door meerdere manieren uitgedreven worden. Sommige zelf door een simpele uitdrijvingsscroll. Maar onderschat de skill niet, een verkeerde inschatting van je vijand en drastische gevolgen hebben. Zo is het mogelijk dat je bezetene door meerdere demons tegelijk besmet is. Bovendien kunnen na een uitdrijving deze demons ook tot combat overgaan. Natuurlijk zijn er tijdens een uitdrijving altijd knights om je te ondersteunen of je slayt or vecht zo gewoon zelf af. De laatste mogelijkheid is het zelf mogelijk om ze te vangen en te gebruiken als summoning.
Laatst gewijzigd door jens9 op zaterdag 9 februari 2013, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door Melanie »

^ Leuk bedacht maar is dat niet gewoon Slayer, demonen en heksen doden met bepaalde voorwerpen? Zou het beter als Slayer uitbreiding zijn samen met Prayer die een kleine rol speelt? Je kan er bevoorbeeld een D&D of minigame van maken dat voornamelijk Slayer XP geeft met wat extra Prayer XP ofso iets...?
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Het kleinesuggestiestopic

Bericht door jens9 »

Eagle Claws schreef: ^ Leuk bedacht maar is dat niet gewoon Slayer, demonen en heksen doden met bepaalde voorwerpen? Zou het beter als Slayer uitbreiding zijn samen met Prayer die een kleine rol speelt? Je kan er bevoorbeeld een D&D of minigame van maken dat voornamelijk Slayer XP geeft met wat extra Prayer XP ofso iets...?
Daar had ik eerst ook aan gedacht. Maar net zoals dungeoneering is de uitbreiding zelf te uitgebreid. En daardoor komt hij ook in aanmerking voor skilling. Daarom dat ik het ook aandring tot een skill inplaats van een D&D.
Plaats reactie