Goodly Asists!
Credits
Eagle Claws: Plaatjes Croppen
jeroen3456: Idee subclasses
Deze Suggestie is momenteel W.I.P. hier word zo snel mogelijk aan gewerkt!
Inhoudstafel
. Voorwoord
. Inleiding
. Doelenlijst
. Locatie?
. Doel?
. Tutorial?
. Starten?
. Wat te doen?
. Verschillende Spel-types
. Uitgebreide taken
. Sub-classes?
. De story verwerkt in quest(en)
. Puntentelling en Activity bar.
. Item-regels
. Wat zal ik zijn?
. Andere algemene informatie.
. Beloning
Voorwoord
Misschien hebben sommige van jullie de originele post gezien, nou, ik was er niet zo tevreden over.
Ik ga de volgende dingen veranderen:
- Meer Classes waarbij je in elke class een afzonderlijke skill kunt trainen
- De storyline erachter beter uitwerken en het verwerken in één of meerdelijke quests (zoals jullie me kennen, ik hou gewoon zo veel van quests :p)
- Meer uitgebreide taken
- Geen "Achievments"
Korte inleiding
- In- of uitklappen • Verhaallijn
- Ergens in de 4th age, maakten 4 goden, Saradomin, Zamorak, Armadyl en Bandos, 4 zeer groffe fouten.
Deze fouten werden ook wel "The Faith of Gods" genoemd.
Saradomin werd te machtig en dacht dat de mensen alleen moesten denken dat er maar 3 goden bestaan, Zamorak, Guthix en hijzelf. De wereld kwam uit balans, deze fout werd nooit rechtgezet, omdat de meeste mensen nu nog steeds denken dat Zamorak, Guthix en Saradomin, de enige 3 goden zijn.
Deze fout werd "The Balance of Saradomin" genoemd.
Zamorak bracht onheil en chaos, begon een leger van schaduwen die Gilienor zou overheersen en de wereld zou verwoesten.
Nog voor het leger begon, heeft Guthix deze fout kunnen rechtzetten, zodat het leger Gilienor niet zou kunnen overheersen.
Deze fout werd "The Wraith of Zamorak" genoemd.
Armadyl maakte een wet, die verbad om te bieden voor Zamorak of Zaros, omdat deze goden de goden van onheil en vernieteging waren, Armadyl wou niet dat er oorlogen uitbraken omwille van deze goden. Deze wet werd tegengehouden door Guthix, omdat het geloof in goden niet kan verboden kan worden.
Deze fout ward "The Law of Armadyl" genoemd.
Bandos wou een oorlog tussen cave goblins en mensen starten. Wat hem ook zou gelukt hebben. Hij trainde de goblins en liet hun geloven dat hij 'The High War God' was, de God van vele oorlogen. Het lukte hem echter niet om de goblins zo ver te krijgen voor hem te vechten, dus kwam hij naar de aarde, later werd hij wel verslagen in The Chosen Comander.
Deze fout werd "The War of Bandos" genoemd.
Tijdens deze fouten, had Guthix de tijd stilgezet, zodat hij tijd had, om een eiland te creëren, een eiland waar hij de goden heen kon zenden om hun straf uit te zitten
Uiteindelijk werden de goden gestraft om hun fouten. Guthix strafte hen door hun te verbannen naar een eiland. Een eiland dat nu nog steeds bestaat, waar de activity: "Godly Asist" word gespeeld. En hier zullen ze blijven, tot hun straf voltooid is.
Deze straf werd "The Punishment of Guthix" genoemd.
Meer informatie volgt tijdens de quests.
Doelenlijst
Groen: Afgewerkt
Oranje: Bezig
Rood: Totaal Work In Progress
-
Quests maken
-
Suggestie uitwerken
-
Uitgebreide taken afwerken
-
Storyline uitwerken/uitbereiden
-
Beloningen
-
Meer Beloningen
Waar vind ik het?
Hier is een klein plaatje waar de portal ligt naar het eiland:
- In- of uitklappen • Plaajte
Het ligt dus op Entrana, het eiland van Saradomin.
Wat is het doel?
Het doel is om Saradomin/Zamorak/Armadyl/Bandos te helpen met de oorlog tegen Saradomin/Zamorak/Armadyl/Bandos, Dit kun je doen door een aantal opdrachten te doen, je kunt ook kiezen om te vechten in plaats van die opdrachten te doen.
Een tutorial?
Jah! Die is er! Hier is wat je er allemaal leert:
1) Je leert wat je moet doen.
2) Je leert hoe je punten kunt verdienen.
3) Je leert hoe je die punten kunt inwisselen in de shop.
Starten?
Je moet het spel ook starten, dat doe je hier:
- In- of uitklappen • Plaatje
Zoals je hier ziet, ligt het eiland tussen Jigig en Soul Wars
- In- of uitklappen • Plaats op wereldkaart
Er is alleen een bank om je punten op te zetten, je kan er ook coins en non-wepon dingen opzetten, het is een soort "Depossit Box", omdat je niks mag aanhebben bij de game zelf (Daarom ook op Entrana, je mag geen wapens/armor aandoen, dat moeten de Smiths maken)
Wat kun je doen?
Je kunt er
elke skill gebruiken. (behalve Dungeoneering)
Je kunt er
Veel plezier maken
Je kunt je
Skills bewijzen tegenover anderen
Je kunt
Leuke prijzen winnen!
Verschillende spel-types!
De beschikbare classes
Je hebt verschillende spel-types, zoals: Deffender, Attacker, Constructer... ect.
In deze tabel maak ik alles wat duidelijker:
- In- of uitklappen • Verschillende Classes
Class | Meer uitleg |
Defender | Deze verdedigt het kasteel. Kan niet over de helft van het speelveld komen |
Attacker | Deze gaat aanvallen, kan alleen de defenders en andere attackers aanvallen, kan alleen melee of ranged zijn |
Priest | "Heiligt" het kasteel met de krachten van hun god, wat ervoor zorgt dat het kasteel langer meeblijft |
Healer | Healt of Recallt alle mensen |
RuneCrafter | Craft runes voor de Healers |
Defence Constructer | Maakt defences om de tegenstanders tegen te houden |
Thief | Steelt recources, heeft zowel hoog agility als hoog thieving level nodig |
Herblorist | Maakt allerlei soorten potions voor welke class dan ook |
Crafter | Maakt bogen en pijlen voor de rangers, heeft zowel hoog fletching als hoog crafting level nodig |
Slayer | Kan alleen de gesummonde dieren doden |
Hunter | Zorgt voor food, vist en vangt dus dieren, heeft dus zowel hoog fishing als hoog hunter level nodig. |
Miner | Zorgt voor de ores voor de Smiths |
Smith | Maakt staal om pijlen van te maken, defences van te maken, zwaarden en armour van te maken. |
Cook | Maakt met het hout van de woodcutter een vuur, waar hij al het eten op kookt, heeft zowel hoog cooking level als hoog firemaking level nodig. |
Woodcutter | Zorgt voor wood voor de cook |
Farmer | Zorgt voor voedsel |
Summoner | Summont wezens die de rest van het team helpen (defence constructers, defenders of attackers) |
De soorten classes
Er zijn 2 soorten classes: "hoofdclasses" en "sideclasses". Een combinatie van deze twee is niet mogelijk (zie "Sub-classes")
Hoofdclasses
Dit zijn de onmisbare classes, zonder deze classes kan de game niet gespeeld worden.
Nu kan je wel denken "iedereen is toch nodig, iedereen in best wel afhankelijk van iedereen..."
Nou, ja, dat is waar, maar je hebt niet noodzakelijk potions of food nodig om een gevecht aan te gaan.
Ookal kan de game alleen gespeeld worden als er minstens
2 van elke class is
Een game kan alleen gespeeld worden met minstens
10 Attackende en 4 defendende hoofdclasses
Sideclasses
Dit zijn de minder belangerlijke classes, zoals: Farmers, cooks, hunters, enz...
Deze heb je niet nodig om:
-Het kasteel levend te houden.
-Te vechten tegen de andere kastelen.
Een game kan alleen gespeeld worden met minstens
2 van elke sideclass
- In- of uitklappen • Soorten classes
Class | Soort class |
Attacker | Hoofdclass |
Defender | Hoofdclass |
Priest | Hoofdclass |
Healer | Sideclass |
RuneCrafter | Sideclass |
Defence Constructer | Hoofdclass |
Thief | Sideclass |
Herblorist | Sideclass |
Crafter | Sideclass |
Slayer | Hoofdclass |
Hunter | Sideclass |
Miner | Sideclass |
Smith | Sideclass |
Cook | Sideclass |
Woodcutter | Sideclass |
Farmer | Sideclass |
Summoner | Hoofdclass |
Uitgebreide Taken
Hier komen de taken van de Class' nog wat meer uitgebreid!
- In- of uitklappen • Uitgebreide taken
Class | Taken | Leveleisen? |
Defender | De taak van de Defender is om zijn kasteel te verdedigen tegen de attackers van het andere team, die de attackers van je eigen team niet hebben kunnen uitschakelen. Verder heeft hij geen meerdere taken in het spel | Armour (t1) 40 def.
Armour (t2) 50 def.
Armour (t3) 60 def.
Sword (t1) 40 att.
Sword (t2) 50 att.
Sword (t3) 60 att. |
Attacker | De taak van de Attacker is om de attackers, defenders en het kasteel van het andere team aan te vallen en te vernietigen. Verder heeft deze class geen speciale taken | Zie Defender
Bow (t1) 35 ranged
Bow (t2) 45 ranged
Bow (t3) 60 ranged |
Priest | De taak van de priest is het kasteel te "heiligen", dit gebeurt door prayer points te geven aan het altaar waar de priests automatisch zullen zijn als ze spawnen. In de rechterbovenhoek zul je "Altar Health" zien, als dit 0% is, kan je het kasteel niet meer "heiligen", waardoor het dus voor de rest van de match zéér kwetsbaar zal zijn. De "Altar Health" zal matig snel dalen. Door meer prayer points te doneren aan het Altaar, zal je ook de keuze krijgen om andere altaren te drownen, dit kost een hoger prayer level en dus meer prayer points | Altaar punten geven: 40 prayer
+5% altaar health: 200 prayer points
Enemy Altar drowen: 60 prayer
-5% enemy altar: 500 prayer points. |
Healer | De taak van de Healer is om Attackers te healen en te recallen. Dit doen ze met behulp van Healing en Recall runes die ze krijgen van de runecrafters. Om iemand te healen, moet je hem eerst recallen (= naar base teleporteren).
Elke Healer start met 20 healing en 30 recall runes. Een attacker zal automatisch 5% sneller health regeneraten als hij bij de recall post staat, de heal zorgt voor +60% van de attackers health te healen | Heal Spell: 75 Magic
Recall Spell: 70 Magic |
RuneCrafter | De taak van de RuneCrafter is uiteraard om runes te maken. Deze runes kunnen gemaakt worden in de Healing en Recall altars, waarmee je binnen kan met de talismannen die je in het begin hebt gekregen. | Healing rune maken: 70 RuneCrafting
Recall rune maken: 65 |
Defence Constructer | De taak van de Defence Constructer is om defences op te zetten om de attackers te blockeren. Dit doen ze met de ijzer en andere dingen van de smiths. | Kleine Defence maken: 50 Constr.
Medium Defence maken: 60 Constr.
Grote Defence maken: 75 Const.
Zeer Grote Defence maken: 90 Constr. |
Thief | Het doel van de Thief is om spullen van de tegenstanders te stelen. Dit doet hij door over de Defences van de Defence Constructer te klimmen. Hij kan over alles klimmen, behalve over de Zeer grote defence. De Attackers van de tegenstanders kunnen deze ook aanvallen, dus het is handig als hij verdedigt word door attackers van z'n eigen team. | 1 Ding stelen: 65 Thieving
2Dingen stelen: 80 Thieving
3 Dingen stelen: 95 Thieving.
Over kleine defence klimmen: 75 Agility
Over medium defence klimmen: 85 Agility
Over grote defence klimmen: 95 Agility |
Herblorist | De taak van de Herblorist is om Potions te maken voor welke class dan ook. De ingrediënten krijgt deze van de Farmer. | Prayer Potion: 65 Herblore
Attack Potion: 70 Herblore
Defence Potion: 70 herblore
Construction Potion: 80 Herblore
Mining, Fishing, Farming en Woodcutting potion: 75 Herblore
Smithing Potion: 90 Herblore |
Crafter | De taak van de crafter is arrows en bogen maken voor de Attackers. Dit doen ze met het houd van de woodcutters. | Arrows (t1) maken: 60 Crafting, 55 Fletching.
Arrows (t2) maken: 60 Crafting, 60 Fletching.
Arrows (t3) maken: 60 Crafting, 65 Fletching.
Shortbow maken: 65 Crafting, 75 Fletching.
Longbow maken: 70 Crafting, 80 Fletching. |
Slayer | De taak van de slayer is om de gesummonde dieren van de tegenstanders te doden, verder heeft deze geen speciale taken. | Zie Defender |
Hunter | Het is de taak van de Hunter om dieren te vangen voor de Cook.
Als hunter krijg je in het begin al meteen traps (2 vogel en 2 konijn), een fishing rod, en 300 bait (dat genoeg zou moeten zijn). De traps moet je gewoon, zoals in de gewone wereld, opzetten en wachten, ondertussen kun je vissen.
Er is geen enkele manier om meer bait te krijgen. | Vogel vangen: 65 Hunter
Konijn vangen: 80 Hunter
Tonijn vangen: 65 Fishing
Rocktail vangen: 85 Fishing. |
Miner | De taak van de Miner is om ores te hakken om die dan aan de Smith te geven, alle miners zullen starten met een pickaxe. | Iron Ore: 55 Mining
Mithril Ore (t1): 65 Mining
Rune Ore (t2): 75 Mining
DragonSteel Ore (t3): 85 Mining |
Smith | De taak van de smith is om de rest van het team te voorzien van spullen.
Zo geeft deze Armour en wapens aan de Attackers.
Charms aan de Summoners.
Arrow Heads aan de Crafters.
Nails en Iron Bars aan de Defence Constructers.
Ze krijgen de ores van de Miners. Dit is dus één van de belangerlijkste rollen in de game. | Armour (t1): 60 Smithing
Armour (t2): 75 Smithing
Armour (t3): 90 Smithing
Arrow Head/Sword (t1): 60 Smithing
Arrow Head/Sword (t2): 80 Smithing
Arrow Head/Sword (t3): 95 Smithing
Charms: 80 Smithing
Nails: 50 Smithing
Iron Bars (construction): 75 Smithing |
Cook | De taak van de Cook is om het eten dat de Hunter en de Farmer produceren, te koken.
Hij doet dit door het hout dat hij krijgt van de woodcutter te verbranden.
Elke cook start met een tinderbox. | Konijn koken: 55 cooking
Tonijn koken: 65 cooking
Vogel koken: 75 cooking
Rocktail koken: 85 cooking
Potato koken: 60 cooking
Tomato koken: 75 cooking |
Woodcutter | De taak van de Woodcutter is om wood te verzamelen voor de crafters en de cooks.
Elke woodcutter start met een axe. | Oak wood hakken: 65 woodcutting
Maple wood hakken: 80 woodcutting
Pine wood hakken: 90 woodcutting. |
Farmer | De taak van de farmer is om groenten te verbouwen op farming spots.
Elke farmer start met 10 potato seeds, 10 tomato seeds, een gieter, een spade, een hark en een seed dipper. | Potatos verbouwen: 65 Farming
Tomatos verbouwen: 70 Farming
Aloe Vera verbouwen: 70 Farming
Ecalyptus verbouwen: 85 Farming
Dragonweed verbouwen: 95 Farming |
Summoner | De taak van de summoner is om dieren te summonen om jouw team te helpen vechten.
Dit doen ze met behulp van de charms van de Smiths.
En het "extra ingrediënt" van de andere classes.
Elke summoner start met 50 puches. | Bat Worker summonnen: 65 Summoning
Ant Queen summonnen: 70 Summoning
Evil Potato summonnen: 85 Summoning
Iron Bee summonnen: 90 Summoning |
Sub-classes
Je kan ook, als je dat wilt, voor een 2de class kiezen. Dit kan alleen als
al je skills +65 zijn.
NOTE: Het is niet mogelijk een "sideclass" en een "hoofdclass" te zijn, (vb.: Je kan geen Farmer EN Priest zijn) een combinatie met hoofdclasses is niet mogelijk omdat deze te veel nodig zijn in het spel!
Quest(s) [W.I.P.]
De Quests staan onder de "Special" soort, waar dus ook de Recipe for Disaster onder staat, dit is een variant op die questserie.
Al de quests zijn momenteel W.I.P.!
De inleiding van een groot avontuur!
- In- of uitklappen • Inleiding - God's In Trouble
- WIP
De redding van Saradomin
- In- of uitklappen • The Balance of Saradomin
- WIP
De redding van Zamorak
- In- of uitklappen • The Wraith of Zamorak
- WIP
De redding van Bandos
- In- of uitklappen • The War of Bandos
- WIP
De redding van Armadyl
- In- of uitklappen • The Law of Armadyl
- WIP
Het slot van het avontuur, het begin van de activity.
- In- of uitklappen • The Punishment of Guthix
- WIP
Puntentelling en Activity Bar
Activity Bar
Er bestaat geen enkele reden om even te AFK'en in deze Activity.
Maar als mensen het in hun hoofd krijgen het toch te doen, dan hebben ze pech.
Door de Activity bar, zullen ze meten hoeveel activiteit jij doen in de game.
De bar start groen, als je 5 minuten stilstaat, veranderd deze naar oranje.
Als je nog eens 5 minuten stilstaat, gaat deze naar rood.
En als je ten slotte nog eens 10 minuten stilstaat, veranderd deze naar zwart.
Puntentelling en stand
Winnen, verliezen of gelijkspel
Het word heel makkelijk bepaald hoe je wint.
In de rechterbovenhoek van je scherm staat, zoals eerder vernoemt, "Castle Health".
In de linkerboven hoek, staat "Enemy Castle Health".
Deze starten allebij met "100%". Als het spel eindigt, en jouw Castle heeft minder Health dan de andere, dan ben je verloren, en omgekeerd. Als je erin slaagt om de andere Castle te vernietigen binnen de tijd, ben je gewonnen en krijg je 1 punt extra, dit word "UltraWin" genoemd, ook dit telt alweer omgekeerd. Als allebij de Castles op het einde evenveel health hebben, dan is het gelijkspel
Puntentelling
De puntentelling word bepaald door de stand en de Activity Bar, het gaat als volgt:
Groene Activity Bar
UltraWin: 4 punten
Winnen: 3 Punten
Gelijk: 2 punten
Verloren: 1 punt
Oranje Activity Bar
UltraWin: 3 pnt.
Winnen: 2 pnt.
Gelijk: 1 pnt.
Verloren: 0 pnt.
Rode Activity Bar
UltraWin: 1 pnt.
Winnen: 0 pnt
Gelijk: 0 pnt
Verloren: 0 pnt
Zwarte Activity Bar
UltraWin: 0 pnt.
Winnen: 0 pnt
Gelijk: 0 pnt
Verloren: -1 pnt
Om AFK'ers tegen te gaan, krijg je dus bij een afwezigheid van 20 minuten aan één stuk -1 punt bij verlies. Als je niet beschikt over 1 punt van welke god dan ook, krijg je -1 bij de volgende score die je haalt, bv: Eerst haal je 2x na elkeer Zwarte Activity en je verliest, en daarna krijg je Groene Activity en je hebt een UltraWin, dan krijg je daar nog 2 punten van. ((-1 + -1) + 4 = 2)
Andere Informatie over items
Er zijn een paar
Item-regels, ik noem ze even op:
1. Je mag
geen items aanhebben bij de start
2. De stuff die je bijhad van de smith, gaan
verloren als je doodgaat, evengoed als potions die niet vol zijn.
3. Er is in de base een paar kisten met stuff in, bv.: Pouches, andere ingredienten, potions, items voor armour/wapens, items om deffences op te zetten. Alleen Deffenders (pouches en het ander ingredient), Potion-Makers (potions) en Smiths (Armour, wapens, stuff voor defences) kunnen stuff in deze kisten steken, en als je een Attacker bent, kan je alleen potions en wapens/armour nemen, het zelfde geldt voor de andere class'
Wat zal ik zijn?
Daarover hoef je je geen zorgen maken, je hebt 2 keuzes van doen:
1) Manual Pick: Hier kies je zelf wat je zal zijn.
2) Random Pick: RuneScape zelf kiest wat je zal zijn, dit wordt berekend door al je skill te bekijken
Als je toch wilt veranderen, kan je (voor 1 min voor de wedstijd begint) je keuze aanpassen, als je na 1 min bent, moet je deze keuze behouden!
Algemene, Belangrijke Info!
Hier zijn sommige Hints en uitleg voor beginnende God Wars'ers
- Ga in je groep staan (Op de kaart: Links = Sarradomin, rechts = Zamorak, boven = Armadyl, Rechtsboven = Bandos)
- Bovenaan staat een timer, om de 25 min start een nieuw spel.
- Gedurende die 25 min in het spel, moet je zo veel mogelijk van de bovenstaande taken doen. [Zie: Verschillende speltypes]
- De punten hebben een naam, deze heten voor Saradomin: Souls, voor Bandos: Ghosts, voor Armadyl: Minds en voor Zamorak: Spirirts.
- Je kan het spel zo vaak spelen als je wilt, maar je moet je een hele week lang aan dezelfde God houden, dit betekend, dat als je zaterdag voor Zamorak kiest, dat je niet naar Bandos, Armadyl of Saradomin kunt gaan
voor de
zondag erna, hun poorten zullen geblokeert zijn door hun symbool of dier, voor Zamorak zal dit een fenix zijn, voor Saradomin een uil, voor Bandos twee kruisende zwaarden (god van de oorlog) en voor Armadyl een
- Als je op het einde van de week nog punten hebt van bv.: Saradomin, en je wilt naar Zamorak, kun je zeggen tegen de shopkeeper: "I want to store my Soul(s)", Bij Zamorak zal dit zijn: "I want to store my Spirits", bij Bandos is dit: "I want to store my Ghost(s) en bij Armadyl zal dit zijn: "I want to store my Mind(s)". Als je dit hebt gedaan, kun je naar een ander team.
-Je kunt met je Souls/Spirirts leuke dingen kopen, maar voor Souls krijg je dan andere dingen dan voor Spirits.
Beloning
De beloning worden hier gegeven, de plaatjes maak ik laten wel!
- In- of uitklappen • Beloningen
Plaatje | Naam: | Kost ... Souls/Spirirts/Minds/Ghosts | Wat doet het |
| Saradomin Potion | 15 souls | Healt je 5 min (elke 10 sec. krijg je +100 hp, dus in totaal is dat 3000 hp) en zorgt voor 1 min dat je run niet uitgaat. |
| Zamorak Potion | 15 spirits | Het geeft je +20 strength en +15 attack voor 10 minuten |
[Faalt beetje] | Armadyls Rune Bag | 15 Minds | Dit een een Bag waarin je 20 Rune/Pure essence kan -steken. |
| Bandos' War Potion | 15 Ghosts | Geeft je +17 attack, +10 deffence en +10 strength voor 10 minuten. |
Comming Soon | Flying Eye | 20 souls/spirits/Ghosts/Minds | Het is een summoning-pet, je hebt er 15 summoning voor nodig, hij helpt je ook bij het vechten van slayer-mosnters |
Comming Soon | Little Orc | 50 souls/spirits/Ghosts/Minds | Summoning-pet, je hebt 50 summoning voor nodig en hij helpt je bij het doden van dieren en monsters die kleinder zijn dan hem (Hij is ongeveer even groot als je RuneScape Charracter |
Comming Soon | W.IP | W.I.P. | W.I.P. |
W.I.P.?
Jah, deze suggestie is nog deels W.I.P.: Er moeten meer plaatjes, En ook beloningen moeten bijgewerkt worden.
En sorry als deze suggestie op Soul Wars en op Troll Invatsion. Dit topic was namelijk gemaakt
voor Troll Invasion (klinkt raar, maar is wel zo), verder heb ik hier (in tegenstelling tot meestal) Veel tijd en werk in gestoken!
Als iemand nog tips of verbeteringen heeft? Zet maar een reactie! En jij krijgt een plaats in m'n Credits!
_________________________________________________________________________________________________
Voor nu: Einde.