The World Wakes

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: The World Wakes

Bericht door Frankos9 »

In- of uitklappen •
ROTM is in het verleden ;) Lucien heeft hem dus niet meer. Lees eventueel de Timeline FAQ in Recent Updates op de RSOF. :P Volgende week wordt dat ingame allemaal duidelijker gemaakt.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

In- of uitklappen •
Maar waarom praat hij dan niet over Akrisae, als RotM toch in het verleden is?
Afbeelding Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: The World Wakes

Bericht door Going4Quests »

In- of uitklappen •
Heeft iemand btw het einde opgenomen vanaf waar Cres gedood wordt ongeveer, en de zarosians tevoorschijn komen?
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

In- of uitklappen •
Simon van RuneShark heeft de hele quest gelivestreamd, dus in die livestream kun je het zien.

http://www.youtube.com/watch?v=njAwdpEomvs
Afbeelding Afbeelding
Google Says
Berichten: 2067
Lid geworden op: woensdag 18 november 2009, 17:21
RS: Google Says (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: The World Wakes

Bericht door Google Says »

Derparnieux schreef:
In- of uitklappen •
Maar waarom praat hij dan niet over Akrisae, als RotM toch in het verleden is?
In- of uitklappen •
Er wordt over Akrisae gesproken als je RoTM hebt gedaan, althans dat herinner ik me toch. Om het te vermelden als je de quest nog niet hebt gedaan zou heel wat spoilen van RoTM.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

Google Says schreef:
Derparnieux schreef:
In- of uitklappen •
Maar waarom praat hij dan niet over Akrisae, als RotM toch in het verleden is?
In- of uitklappen •
Er wordt over Akrisae gesproken als je RoTM hebt gedaan, althans dat herinner ik me toch. Om het te vermelden als je de quest nog niet hebt gedaan zou heel wat spoilen van RoTM.
In- of uitklappen •
Het feit dat Sliske de Staff of Armadyl gebruikt zou dit dan niet doen?
Afbeelding Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: The World Wakes

Bericht door Joost »

Derparnieux schreef:
In- of uitklappen •
Maar waarom praat hij dan niet over Akrisae, als RotM toch in het verleden is?
In- of uitklappen •
Hij praat daar wel degelijk over, de eerste keer dat je hem ziet in de shrine namelijk. Maar alleen als je RotM done hebt denk ik.
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: The World Wakes

Bericht door Jerren »

Joost schreef:
Derparnieux schreef:
In- of uitklappen •
Maar waarom praat hij dan niet over Akrisae, als RotM toch in het verleden is?
In- of uitklappen •
Hij praat daar wel degelijk over, de eerste keer dat je hem ziet in de shrine namelijk. Maar alleen als je RotM done hebt denk ik.
In- of uitklappen •
Confirmed by me
RS status: P2p

Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: The World Wakes

Bericht door Frankos9 »

In- of uitklappen •
Ook confirmed door mij, hij praat aan het begin inderdaad over Akrisae :P
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

In- of uitklappen •
Klaarblijkelijk ben ik hier niet heel duidelijk. Ik heb RotM niet completed. Sliske heeft wel de Staff of Armadyl, die hij waarschijnlijk na RotM heeft bedacht, maar hij praat niet over Akrisae, die hij tijdens RotM heeft behekst. Klopt de storyline dan nog wel?
Afbeelding Afbeelding
Google Says
Berichten: 2067
Lid geworden op: woensdag 18 november 2009, 17:21
RS: Google Says (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: The World Wakes

Bericht door Google Says »

Derparnieux schreef:
In- of uitklappen •
Klaarblijkelijk ben ik hier niet heel duidelijk. Ik heb RotM niet completed. Sliske heeft wel de Staff of Armadyl, die hij waarschijnlijk na RotM heeft bedacht, maar hij praat niet over Akrisae, die hij tijdens RotM heeft behekst. Klopt de storyline dan nog wel?
In- of uitklappen •
Het is nog niet volledig bekend gemaakt hoe Sliske aan de staff is gekomen, maar in de FAQ wordt gezegd dat daar nog een quest rond zal komen & een onthulling die de wereld zal schokken. Ook al heb je RoTM gedaan dan is het nog steeds niet volledig duidelijk hoe hij aan de staff is gekomen en het lijkt erop dat we dat ook niet zullen weten tot de quest rond de staff zal uitkomen :)

En zoals ik al eerder zei, als Jagex Sliske zou laten praten over Akrisae dan zou dat heel wat spoilen RoTM, iets wat Jagex liever niet doet. Aangezien we niet weten wat er tussen RoTM en TWW is gebeurt weten we ook niet hoe Sliske aan de staff is gekomen, ook al heb je RoTM wel of niet gedaan. De storyline is dus nog volledig. Op dit moment ontbreekt er eerder een deel van de storyline en wordt de storyline dus niet tegengesproken zoals jij denkt.

De FAQ vind je hier
Gabber Zaros
Berichten: 956
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 21:48
RS: Gestopt

Re: The World Wakes

Bericht door Gabber Zaros »

In- of uitklappen •
je kan wel aan azzanadra vragen hoe sliske aan de staff is gekomen, hij zegt gewoon dat hij hem heeft gepakt bij het ritueel. beetje vreemd wel dat azzanadra dat zo zegt terwijl de staff kapot was.
Afbeelding DOWNLOAD NU IN DE APPSTORE!
Afbeelding
lid van: Afbeelding
ik ben dyslectisch ik vind het dus ook moeilijk om met hoofdletters en punten te werken
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

In- of uitklappen •
Dus Sliske heeft de Staff of Armadyl gepakt bij een ritueel dat nog niet heeft plaatsgevonden... Hmm...
Afbeelding Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: The World Wakes

Bericht door Going4Quests »

In- of uitklappen •
Er is een heleboel aan het gebeuren met de timeline. Alle quests uit het lijstje in Recent updates zijn in de past, terwijl The World Wakes nu gebeurt/gebeurde. Als je rotm nog niet gedaan had werden een paar lines weggelaten om Rotm niet te verpesten als je hem uiteindelijk doet.

Dus zo past het wel aan.

Verder zou Sliske de staff gevonden hebben en de orb vervangen - wat hij blijkbaar makkelijk zou kunnen. Tijdens lucien's demise door de dragonkin werd enkel de orb vernietigd en niet de volledige staff.. dus is dit mogelijk.
Laatst gewijzigd door Going4Quests op woensdag 6 maart 2013, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

Misschien ook een uitklapdingetje voor mensen die RotM nog niet hebben gedaan en niks gespoild willen hebben? :P
Afbeelding Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: The World Wakes

Bericht door Going4Quests »

Fixed was het even vergeten. :oops:
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door Derparnieux »

In- of uitklappen •
Het is trouwens bevestigd in de FAQ dat de keuze die je in TWW hebt gemaakt niet vaststaat en je die op elk belangrijk punt in de komende quests kunt veranderen. :)

Ik zit op het moment op Zaros en daar blijft het ook nog bij, denk ik tenminste.
Afbeelding Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: The World Wakes

Bericht door feppie64 »

[uitklappen]Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Guthix is gestorven. Armadyl en Zaros, die ook door de Staff of Armadyl van het toneel zijn verdwenen, zijn ook niet dood. Dat zijn in mijn ogen toch minder machtige goden dan Guthix. Guthix heeft door te gaan slapen geprobeerd om mensen hem te laten vergeten. Dat is niet gelukt. Hij wil dat Gielinor een wereld wordt waar goden geen invloed hebben. Door "dood" te gaan is hij zelf weg en door jou speciale krachten te geven, kan hij er voor zorgen dat de andere goden verdwijnen. Ik vind het nogal een groot risico alles op de schouders van een kortlevende sterveling te leggen en zelf niets meer te kunnen. Ik denk dat hij alles in de gaten blijft houden en dat er wellicht toch eens een vlindertje langs komt vliegen als alles mis dreigt te gaan. De vlinder is namelijk een element dat veel verder uitgewerkt kan worden.[/uitklappen]
Slyfer schreef: Aah, Jagex gaat loop holes oplossen door duidelijk te maken dat het om een 'past' quest gaat. Je personage kan dus zo het verleden beter begrijpen. (vb. While Guthix Sleeps)

Dit schijnt ook de start te zijn van de 6th age.

Volledige 'considered' lijst van past quests.
In- of uitklappen •
Quests to be considered in the past:

• The Lost Tribe
• Death to the Dorgeshuun
• Another Slice of HAM
• Land of the Goblins
• The Chosen Commander
• Tail of Two Cats
• Enakhra's Lament
• Fight Arena
• Hazeel Cult
• Temple of Ikov
• Desert Treasure
• Tale of the Muspah
• Missing My Mummy
• Defender of Varrock
• The Curse of Arrav
• While Guthix Sleeps
• Ritual of the Mahjarrat
• The World Wakes
• The Firemaker's Curse
• Temple at Senntisten
Ik begrijp daar niet zo veel van. Wat wordt er verstaan onder een past quest?
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: The World Wakes

Bericht door Slyfer »

Quests die voor de 6de age plaatsvinden. Sinds afgelopen dinsdag zitten we dus real-time in de 6de age op RuneScape. Echter, sommige quests zijn hierdoor sterk verouderd zoals While Guthix Sleeps bijvoorbeeld. Daarom als nieuwe spelers het spel joinen zitten zij echter wel in de 6de age, met eventueel een godwars die zich aan het afspelen is. Oude quests worden wel niet zomaar uit het spel gegooid, dus daarom als een nieuwe speler de quest While Guthix Sleeps gaat doen krijgt de een waarschuwing dat het hier over een 'past' quest gaat. Je herleeft dus een stukje uit het verleden om te begrijpen hoe de huidige gebeurtenissen tot stand zijn gekomen. Zo bouw je geen loopholes die ontstaan zijn door The World Wakes speelbaar te maken zonder WGS, Ritual of the Mahjarrat enzovoort als quest requirement te zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: The World Wakes

Bericht door Frankos9 »

feppie64 schreef: [uitklappen]Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Guthix is gestorven. Armadyl en Zaros, die ook door de Staff of Armadyl van het toneel zijn verdwenen, zijn ook niet dood. Dat zijn in mijn ogen toch minder machtige goden dan Guthix. Guthix heeft door te gaan slapen geprobeerd om mensen hem te laten vergeten. Dat is niet gelukt. Hij wil dat Gielinor een wereld wordt waar goden geen invloed hebben. Door "dood" te gaan is hij zelf weg en door jou speciale krachten te geven, kan hij er voor zorgen dat de andere goden verdwijnen. Ik vind het nogal een groot risico alles op de schouders van een kortlevende sterveling te leggen en zelf niets meer te kunnen. Ik denk dat hij alles in de gaten blijft houden en dat er wellicht toch eens een vlindertje langs komt vliegen als alles mis dreigt te gaan. De vlinder is namelijk een element dat veel verder uitgewerkt kan worden.[/uitklappen]
Best wel een goede theorie en zou ook wel leuk zijn :o Misschien verklaart dat dit antwoord uit de faq ook:
Was Guthix the last Naragi?

Mod Ana:: Yes, although only by a short amount of time; a matter of moments.
Plaats reactie