Vlaming of Belg?

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Tot welke groep reken je jezelf - Welk natiegevoel heb jij?

Vlaming
23
29%
Belg
12
15%
Nederlander
43
55%
 
Totaal aantal stemmen: 78

MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door MrSenne »

Ik voel mij Vlaming, Wallonië is een beetje als het buitenland voor mij.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Sam »

Meutr schreef:
Zion schreef: Ooit is misschien wat overdreven maar ik zie momenteel redelijk wat leiders van Europese landen hun macht (en dus uiteraard hun inkomsten) niet afgeven (nog liever ten onder gaan) en denk niet dat die mentaliteit niet snel zal veranderen in deze kringen.
Zo is dat. Denk niet dat wij zoiets nog gaan meemaken.
Ze geven de laatste paar jaren al steeds meer en meer macht af. Zoiets gaat traag, maar het zal zeker gebeuren.
Je kan nu al voor de grap opzoeken hoeveel wetten vanuit Europa boven ons wetsysteem staan, en met de crisis nu worden dat er alleen maar meer. Één Europa is nou eenmaal sterker dan wat er nu is, dus uiteindelijk gebeurt het toch wel.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Meutr »

Sam schreef:
Meutr schreef:
Zion schreef: Ooit is misschien wat overdreven maar ik zie momenteel redelijk wat leiders van Europese landen hun macht (en dus uiteraard hun inkomsten) niet afgeven (nog liever ten onder gaan) en denk niet dat die mentaliteit niet snel zal veranderen in deze kringen.
Zo is dat. Denk niet dat wij zoiets nog gaan meemaken.
Ze geven de laatste paar jaren al steeds meer en meer macht af. Zoiets gaat traag, maar het zal zeker gebeuren.
Je kan nu al voor de grap opzoeken hoeveel wetten vanuit Europa boven ons wetsysteem staan, en met de crisis nu worden dat er alleen maar meer. Één Europa is nou eenmaal sterker dan wat er nu is, dus uiteindelijk gebeurt het toch wel.
Dat Europa veel wetten oplegt aan zijn deelstaten klopt, maar de deelstaten zijn er nog wel. Als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid kritiek die er steeds komt vanuit bepaalde deelstaten op Europa, dan weet je dat één groot Europa nog steeds een utopie is. Jij bent blijkbaar zeker dat dat er ooit komt. Nou, ik niet. Er zou heel wat moeten veranderen en het is echt niet zo simpel. Alle deelstaten zouden om te beginnen zomaar eventjes hun onafhankelijkheid moeten opgeven.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Odius »

Als zoiets zou gebeuren zal het waarschijnlijk eerder een confederatie zijn of een soort bond, zodat gebieden nog hun eigen cultuur en bestuur kunnen behouden. :P
red
Berichten: 1967
Lid geworden op: dinsdag 6 september 2011, 20:59

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door red »

i k0nijn i schreef: Ik ga hier toch voor Belg, al slaat dat meer terug op de richting waarvan ik vind dat we erheen moeten dan hoe het huidig politieke klimaat zich voordoet.
^
Hier sluit ik me bij aan.
ls de ware geschiedenis wordt opgetekend, wat zal er dan overblijven van de roem van degene die deze terecht omwille van hun moed verworven hebben, maar van wie de helft er niet zou goed zou van afkomen als hun fouten worden opgetekend. -Lord Wellington
Afbeelding
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Ik voel me enkel Vlaming. Telkens als wij op vakantie gingen naar Wallonië waande ik me in het buitenland. De cultuurverschillen tussen beide deelstaten is zo groot dat het mij een raadsel is hoe ons kunstmatig landje zolang heeft kunnen overleven. Onze huidige staatsstructuur brengt onnodig veel moeilijkheden en kosten mee, hallucinant eigenlijk.
Than
Berichten: 160
Lid geworden op: zaterdag 9 maart 2013, 14:17

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Than »

Nederlanders uit Nederland.
Belgen uit België.

Belg.
Afbeelding
Neem eens een kijkje in mijn RuneScape 07 winkel als je iets wilt hebben! Klik op de banner om er te komen! :D
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Zion »

^Stel jij je nergens vragen bij? Waarom iets is en of het niet beter anders kan?

i k0nijn i schreef: Ik ga hier toch voor Belg, al slaat dat meer terug op de richting waarvan ik vind dat we erheen moeten dan hoe het huidig politieke klimaat zich voordoet.
Natuurlijk is dat voor mij optie 1, maar is het daar dan al niet te laat voor? Denk jij dat walen en vlamingen terug zullen 'verenigen'. Er zijn namelijk al ontelbare verschillen en dat zou betekenen dat minstens 1 van de twee zou moeten veranderen?

En wie gaat er opkomen om de kloof te dichten? Via de rode duivels proberen ze (wie 'ze' zijn weet ik niet) de kijker al te pushen maar ik vind het eerder geforceerd overkomen en op mij heeft het alleszinds geen invloed.
Laatst gewijzigd door Zion op dinsdag 19 maart 2013, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Het enige dat Vlaanderen en Wallonië momenteel verbindt zijn de rode duivels, daarnaast hebben we eigenlijk niks gemeen.
@Zion: ik denk niet dat de Rode Duivels expres goed spelen om de brokken te lijmen :lol: :P
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Zion »

Daar doel ik niet op maar meer via reclame en slogans en dergelijke.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door i k0nijn i »

Zion schreef:
Natuurlijk is dat voor mij optie 1, maar is het daar dan al niet te laat voor? Denk jij dat walen en vlamingen terug zullen 'verenigen'. Er zijn namelijk al ontelbare verschillen en dat zou betekenen dat minstens 1 van de twee zou moeten veranderen?

En wie gaat er opkomen om de kloof te dichten? Via de rode duivels proberen ze (wie 'ze' zijn weet ik niet) de kijker al te pushen maar ik vind het eerder geforceerd overkomen en op mij heeft het alleszinds geen invloed.
Ik heb niet het idee dat we terug moeten naar hoe het vroeger was, want er waren altijd wel spanningen, maar een nieuw systeem waarin Vlamingen en Walen op gelijke voet staan, moet toch mogelijk zijn mijns inziens.
Afbeelding
groenolifant
Berichten: 1449
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:18
RS: Groenolifant (OSRS)

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door groenolifant »

Nabuko Hond schreef: Het enige dat Vlaanderen en Wallonië momenteel verbindt zijn de rode duivels, daarnaast hebben we eigenlijk niks gemeen.
@Zion: ik denk niet dat de Rode Duivels expres goed spelen om de brokken te lijmen :lol: :P
de Saksen-coburghs hondje toch ! Onze koninklijke familie die niet vooraan in de rij stond bij het uitdelen van het verstand ~de laurent & filip.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Sam »

Odius33 schreef: Als zoiets zou gebeuren zal het waarschijnlijk eerder een confederatie zijn of een soort bond, zodat gebieden nog hun eigen cultuur en bestuur kunnen behouden. :P
Een soort Amerika denk ik, maar dan met meer cultuur verschil in de staten (landen) dan in Amerika op dit moment is.

o en Meutr, ik denk zelfs dat er later een zeer groot overkoepelend orgaan over de hele wereld actief gaat zijn. Maar dan spreken we over eeuwen, ik denk zelf ook niet dat wij 1 Europa gaan meemaken.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Odius »

Onze morele cirkel vergroot wel steeds; net als de noood voor een systeem dat de ecologie van de planeet weer verbetert. De mens kennende zal het er komen als het noodzakelijk is.
Al Mualim
Berichten: 142
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:16
RS: Skeltor42 (OSRS)

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Al Mualim »

Ik ben een burger van de wereld.
Afbeelding
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Kipcorn »

Nederland en Vlaanderen zijn volgens Rutte 'beste buren'
Foto: anp
Gepubliceerd: 15 oktober 2015 14:11
Laatste update: 15 oktober 2015 16:06

Nederland en Vlaanderen zijn elkaars ''beste buren''. Dat zei premier Mark Rutte donderdag in een toespraak in het Vlaamse parlement in Brussel.
Rutte was de eerste buitenlandse regeringsleider die het Vlaamse parlement toesprak.

Rutte verwees naar gezamenlijke handelsbelangen, naar een gezamenlijke geschiedenis, naar de gemeenschappelijke taal en de culturele samenwerking. Hij haalde wel onderzoek aan waaruit blijkt dat ''nergens ter wereld de cultuurverschillen tussen twee aangrenzende volkeren die dezelfde taal spreken zo groot zijn als tussen Nederland en Vlaanderen''.

Maar dat neemt volgens Rutte niet weg dat er ''veel meer is dat ons bindt dan van elkaar scheidt''.

De premier kreeg tijdens zijn speech meermalen applaus van de Vlaamse parlementariërs. Het hardst werd er geklapt toen hij aan het einde van de toespraak inging op het missen van het EK voetbal door Oranje en zei dat veel Nederlanders volgend jaar zomer voor de Rode Duivels zullen juichen.

Video: 'Nederland en Vlaanderen zijn beste buren'

'Nederland en Vlaanderen zijn beste buren'
'Nederland en Vlaanderen zijn beste buren'
Handelsmissie
Rutte benadrukte het belang van economische samenwerking. Hij leidde begin oktober samen met de Vlaamse minister-president Geert Bourgeois 85 bedrijven op een handelsmissie naar Atlanta in de Verenigde Staten. Eerder was er al een gezamenlijke handelsmissie naar Texas.

Maar ook op cultureel gebied wordt er meer samengewerkt. Zo presenteren Nederland en Vlaanderen zich op de Frankfurter Buchmesse in 2016 gezamenlijk, onder het thema 'Noordzee'.

Toegevoegd na 2 minuten:

http://nieuws.vtm.be/politiek/162593-ru ... -parlement
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Sam »

ik weet niet waarom er tegenwoordig zoveel gebumpt wordt, maar ik kan er wel van genieten.

Goede toevoeging Kipcorn!
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Remco
Berichten: 1778
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 17:26

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Remco »

Ik heb op Nederlander gestemd
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Bearserk »

Hollander tbh
Afbeelding
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Vlaming of Belg?

Bericht door Akwasi »

Bearblock schreef: Hollander tbh
door 4chinz ga je veel tbh gebruiken, tbh
Afbeelding
Plaats reactie