Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Het School topic

Bericht door Hank1705 »

Die spotprent over biobrandstof/palmolie? Daar had ik geen moeite mee tbh.

Overigens kun je ook klagen over voorbereiding op examen enz. he, die vallen ook gewoon onder 'klachten over het examen'.
(Voor de personen die zeiden dat er al klachten waren over Turks examen nog voor het begonnen is)

Natuurkunde was inderdaad lang, al moet ik wel zeggen dat het niet mijn beste vak is.
Verassend dat er niets over kernenergie in zat :o
Afbeelding
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Het School topic

Bericht door Gewoon »

Nikki schreef:Ja die spotprent vond ik echt vaag hoor, had geen idee in welke richting ik moest denken. Had maar ingevuld dat biobrandstof heel duur is en dat mensen in de centrumlanden al heel veel geld uitgeven aan die dure biobrandstof, waardoor ze geen geld meer hebben voor de armen die de biobrandstof juist produceren en daar bijna geen geld voor krijgen HAHAHAHAA. Nice try toch :')
Mooi voorbeeld voor 80% van de antwoorden die ik bij AK invul..
Afbeelding
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Natuurkunde HARD vernéukt xD
Als Nederlands onder de 5,9 is ben ik al gezakt xD Maar ga er wel vanuit dat ik die goed genoeg is.

Vrijdag latijn met als doelstelling een 6,1...

Is het trouwens nog mogelijk je combinatiecijfer op te halen ? xD
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Het School topic

Bericht door elzou »

Wie kan mij helpen met het bedenken van argumenten voor de volgende stelling: er moet een verplichte taaltoes komen op het middelbaar onderwijs.

De volgende argumenten voor heb ik al hier even kort en bondig:
1. Taal verloedert.
2. Belangrijk voor vervolgloopbaan.
3. Volgende generaties hebben profijt als hun ouders waarvan ze leren de taal beheersen.

Tegen:
1. Taal evolueert, sterke werkwoorden van vroeger zijn nu zwak
2. Oneerlijk voor dyslectische mensen.
3. Scholen meot zelf een norm stellen.
4. Op de bassischool leer je spellen e.d. Op de middelbare argumenteren, betoog schrijven en tekst ontleding.

Wie o wie kan mij helpen? Het is een vervelende stelling maar ik ben ziek geweest dus moest hem inhalen en kreeg ik deze stelling...
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Het School topic

Bericht door Hank1705 »

Nikki schreef: Ja die spotprent vond ik echt vaag hoor, had geen idee in welke richting ik moest denken. Had maar ingevuld dat biobrandstof heel duur is en dat mensen in de centrumlanden al heel veel geld uitgeven aan die dure biobrandstof, waardoor ze geen geld meer hebben voor de armen die de biobrandstof juist produceren en daar bijna geen geld voor krijgen HAHAHAHAA. Nice try toch :')
Geen geld meer over hebben voor de armen omdat je auto met de brandstof erbij te duur is :lol:
Misschien krijg je nog een puntje voor de moeite =D>

@ Beast, hoezo gezakt als NL onder 5,9 is? Sta je zó slecht voor al je vakken dan?

En helaas, je bent te laat voor je combinatiecijfer ;)
PWS/Maatschappijleer/ANW kunnen niet meer herkanst worden zover ik weet
Afbeelding
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Het School topic

Bericht door Hank1705 »

Nikki schreef:
Hank1705 schreef:
Nikki schreef: Ja die spotprent vond ik echt vaag hoor, had geen idee in welke richting ik moest denken. Had maar ingevuld dat biobrandstof heel duur is en dat mensen in de centrumlanden al heel veel geld uitgeven aan die dure biobrandstof, waardoor ze geen geld meer hebben voor de armen die de biobrandstof juist produceren en daar bijna geen geld voor krijgen HAHAHAHAA. Nice try toch :')
Geen geld meer over hebben voor de armen omdat je auto met de brandstof erbij te duur is :lol:
Misschien krijg je nog een puntje voor de moeite =D>
Haha ja dat was dus mijn bedoeling ook :'') Beter 1 punt voor mijn belachelijke antwoord dan helemaal niks omdat ik de vraag open laat!
Groot gelijk heb je, altijd iets invullen :)
Afbeelding
Afbeelding
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Kan volgens mij nog wel met volwassenonderwijs oid als laatste redmiddel ;p
En nouja tekstbegrip had ik geen enkele oefentoets lager dan een 7 gehaald dus had geen zin mijn boekmondeling te leren en toen stond ik een 5 op Nederlands.
Daarnaast nog een 5 op natuurkunde, latijn en mijn combicijfer.

Nederlands ga ik er vanuit dat ik nèt goed genoeg heb gemaakt en anders de n term wordt bijgesteld. Natuurkunde had ik meer van verwacht maar mijn zwakke punt is mechanica en magnetisme en dat werd ook weer buiten proportioneel veel gevraagd xD Dingen als verval laten ze er dan weer uit >.<

En latijn sta ik een 4,9 op en heb ik alle geluk van de wereld voor nodig om een 6,1 te scoren.

Zonde van natuurkunde had veel meer in gezeten. En ook zonde van het rooster want alleen mijn onvoldoende vakken zitten in de eerste week xD Engels wiskunde scheikunde en bio moet ik wel minstends een 7 op kunnen halen
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Het School topic

Bericht door Gewoon »

Oooh ja, had me verslapen voor deze examen. :l
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Het School topic

Bericht door Hank1705 »

Gewoon schreef: Oooh ja, had me verslapen voor deze examen. :l
oei, wel binnen het halfuur van begin aanwezig?
Afbeelding
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Het School topic

Bericht door Gewoon »

Ja, dat wel.
Afbeelding
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Het School topic

Bericht door Stephen »

"Jouw cijfer voor Natuurkunde ligt tussen 7,7 en 8,7"

Ik hoopte eigenlijk op een 9 op m'n eindlijst natuurkunde, maar dit is wel goed genoeg.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Het School topic

Bericht door Hank1705 »

:shock:

overigens nu wel lekker 6 dagen tot volgende examen :D lekker geen stress met verjaardag :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Beanoodle
Berichten: 5598
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Het School topic

Bericht door Beanoodle »

The Beast of Terror schreef: Kan volgens mij nog wel met volwassenonderwijs oid als laatste redmiddel ;p
En nouja tekstbegrip had ik geen enkele oefentoets lager dan een 7 gehaald dus had geen zin mijn boekmondeling te leren en toen stond ik een 5 op Nederlands.
Daarnaast nog een 5 op natuurkunde, latijn en mijn combicijfer.

Nederlands ga ik er vanuit dat ik nèt goed genoeg heb gemaakt en anders de n term wordt bijgesteld. Natuurkunde had ik meer van verwacht maar mijn zwakke punt is mechanica en magnetisme en dat werd ook weer buiten proportioneel veel gevraagd xD Dingen als verval laten ze er dan weer uit >.<

En latijn sta ik een 4,9 op en heb ik alle geluk van de wereld voor nodig om een 6,1 te scoren.

Zonde van natuurkunde had veel meer in gezeten. En ook zonde van het rooster want alleen mijn onvoldoende vakken zitten in de eerste week xD Engels wiskunde scheikunde en bio moet ik wel minstends een 7 op kunnen halen
Je kan ook online de vakken die je onvoldoende hebt volgen als een schriftelijke cursus. Haal je die examens kan je je diploma krijgen.
Lighto
Berichten: 1986
Lid geworden op: maandag 2 juli 2012, 23:13

Re: Het School topic

Bericht door Lighto »

Ben ik de enige die Nederlands heeft verkloot?
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Het School topic

Bericht door Gewoon »

Lighto schreef:Ben ik de enige die Nederlands heeft verkloot?
Geen zorgen bro, mijn vriend heeft het ook verkloot.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Stephen schreef: "Jouw cijfer voor Natuurkunde ligt tussen 7,7 en 8,7"

Ik hoopte eigenlijk op een 9 op m'n eindlijst natuurkunde, maar dit is wel goed genoeg.
Hoe de f... :')
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Netjes man xD
Argh begin langzamerhand toch steeds meer spijt te krijgen van mijn 6jescultuurhouding xD
Mad
Berichten: 6745
Lid geworden op: woensdag 3 juni 2009, 17:56

Re: Het School topic

Bericht door Mad »

Duits is echt bs.
Ze hebben namelijk afgesproken (sinds november al) om leesteksten 3x mee te laten tellen, en de andere toetsen (idioom, grammatica en zinnen en overig) allemaal 1x.
Dat betekent dus dat het enige waar NIET voor kunt leren, 3x zo zwaar telt als andere toetsen. Nou zijn het ook nog eens VWO toetsen dus nog eens lekker zwaar.
De hele klas wordt hierdoor gedwongen om af te kijken, en dat doet iedereen dus ook, want gelukkig hebben we een leraar die niet zo goed oplet zegmaar, maar als dat niet zo kunnen zou ik echt een 4 staan. Sta nu dus nog wel een 6.
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Het School topic

Bericht door Tim »

Mad schreef: Duits is echt bs.
Ze hebben namelijk afgesproken (sinds november al) om leesteksten 3x mee te laten tellen, en de andere toetsen (idioom, grammatica en zinnen en overig) allemaal 1x.
Dat betekent dus dat het enige waar NIET voor kunt leren, 3x zo zwaar telt als andere toetsen. Nou zijn het ook nog eens VWO toetsen dus nog eens lekker zwaar.
De hele klas wordt hierdoor gedwongen om af te kijken, en dat doet iedereen dus ook, want gelukkig hebben we een leraar die niet zo goed oplet zegmaar, maar als dat niet zo kunnen zou ik echt een 4 staan. Sta nu dus nog wel een 6.
Je hebt er 5 á 6 jaar lang voor kunnen leren lieve schat.
Laura
Berichten: 1574
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 12:31
RS: Haah Jkkj (f2p)
Oude naam: laurabeatsmu

Re: Het School topic

Bericht door Laura »

Oh... Silfer heeft Kunst als vak. Ik heb TEKENEN, als in dat vak van donderdagmorgen. Kunst =/= Tekenen blijkbaar.

Ik snapte de vraag van de spotprent ook niet. Ik had opgeschreven dat de persoon bij de auto de planeet probeert te redden door biobrandstof te tanken en dat die bedelaars de inheemse bewoners zijn van wie de grond/bos werd afgepakt om plaats te maken voor de plantage die de brandstof produceert, en dan het verband ertussen.
Don't be scared now, close your eyes, she holds guard tonight
Go on forward, no remorse, life will take its course


We've got to hold on ready or not
You live for the fight when it's all that you've got
RP: Op de Rand van Totale Vernietiging: Varastoida
Plaats reactie