Missing: Presumed death

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Missing: Presumed death

Bericht door Bearserk »

Missing: Presumed death

Afbeelding
Verwachte releasedatum

Zomer 2013

Beschrijving van de update

De sixth age quest over Sliske! Gaat over Sliske's relatie met Icthlarin, Zaros, Zamorak. Hoe hij de Staff of Armadyl heeft gekregen van de Dragonkin en meer.
Eventuele handige quotes

http://runescape.podbean.com/2013/06/21 ... -4-sliske/
Laatst gewijzigd door Zeekoe op zaterdag 22 juni 2013, 23:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Frankos9 »

Ben erg benieuwd naar deze quest. Vooral omdat Icthlarin er in voor gaat komen, die mag Sliske niet namelijk. Icthlarin heeft weinig content dus dit lijkt me een mooie quest om ook cutscenes e.d. over de Stern Judges of Icthlarin (2nd age) toe te voegen. Daar is niet veel bekend over.

Komt het in de zomer? Ik dacht eigenlijk herfst maar weet ik niet zeker :P Dat de questnaam al bekend is zegt wel al wat.
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Chris »

Ook tof, de quest is volledig voiced. :D
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Bearserk »

Frankos9 schreef: Ben erg benieuwd naar deze quest. Vooral omdat Icthlarin er in voor gaat komen, die mag Sliske niet namelijk. Icthlarin heeft weinig content dus dit lijkt me een mooie quest om ook cutscenes e.d. over de Stern Judges of Icthlarin (2nd age) toe te voegen. Daar is niet veel bekend over.

Komt het in de zomer? Ik dacht eigenlijk herfst maar weet ik niet zeker :P Dat de questnaam al bekend is zegt wel al wat.
Het kwam op mij over als "komende in een paar maanden"
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Going4Quests »

Lijkt me een zeer interessante Quest. En je hebt Updatenieuws net geninja'd. Ie lag al heel de dag klaar maar er moest nog iets goedgekeurd worden. :P :(
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Zeekoe »

Kijk hier wel naar uit, dan weten we misschien ook eindelijk eens wat Sliske nu in z'n schild voert. :D
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Bearserk »

So, I haven't heard the podcast myself yet but I've heard about what's said in it. From it, it's gotten me thinking about a pretty interesting theory about how this "Missing, presumed Death" quest is gonna go...

Before I go into that though, lets look at what we know from it:

The quest is called Missing, presumed Death.

Sliske and Icthlarin (and others) will be in it. Sliske "hates" Icthlarin more than anyone (if it's possible for Sliske to really "hate" anyone)

Sliske "trusts" the player more than anyone else on Gielinor, and admires us since we're basically the catalyst for all the recent events since 169 of the 5th age. Without us, the world would be rather boring for Sliske.

We're going to the underworld in this quest, presumably.

----

Now here's my speculation on those things:

Well, as Sliske "hates" Icthlarin, he's probably going to do something bad to him, troll him or whatever.

Since he trusts the player more than anyone else, we're probably going to be involved in his plan to troll Icthlarin.

Now, when I say trust...I don't think they mean literal trust in the friendship sense, but trust as in he knows exactly what we'll do because we're so predictable and he knows everything about us. So much, that he doesn't have to worry about what we'll do, because he'll always be a step ahead.

So Sliske is going to use us for his plan...and it involves going to the underworld...and the quest is called "Missing, presumed Death"

Now wait a second, Sliske wouldn't just go up and ask us for help, no, that's not how Sliske works. If we're going to help him, it's going to be unknowingly, all set up in the act, perhaps under the illusion that we're actually working against him.

I think...He's going to kill us. It's going to send us to the underworld, and the only way out, back to life, is to do something Icthlarin doesn't like. We'll be mad at Sliske, thinking we're working against him, when in reality we're doing exactly what he wanted us to do.

/crazytheory
http://services.runescape.com/m=forum/c ... 779,goto,1
Afbeelding
PvM Vyre
Berichten: 60
Lid geworden op: vrijdag 27 juli 2012, 18:23

Re: Missing: Presumed death

Bericht door PvM Vyre »

De naam wekt het vermoeden op dat we denken dat iemand dood is terwijl diegene niet dood is. Lucien, alsjeblieft. Blijf dood. Ik moet ergens onwillekeurig ook aan Vanstrom (die rare explosie) Ellaron en Guthix denken, maar mijn verstand zegt dat het met geen van die 3 te maken heeft.
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Joa »

Bilrach misschien?
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Bearserk »

Ik denk dat het over de speler gaat, dat we in de onderwereld (waar Icthlarin heerst) gaan rondklooien en daardoor Sliske helpen, waarschijnlijk om zijn oude Wights terug te krijgen o.i.d.
Afbeelding
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Jas »

PvM Vyre schreef: De naam wekt het vermoeden op dat we denken dat iemand dood is terwijl diegene niet dood is. Lucien, alsjeblieft. Blijf dood. Ik moet ergens onwillekeurig ook aan Vanstrom (die rare explosie) Ellaron en Guthix denken, maar mijn verstand zegt dat het met geen van die 3 te maken heeft.
Hoe gek het ook klinkt, ik heb altijd nog gedacht dat Lucien nog leeft.

Bij ROTM in de laatste Dragonkin cutscene in Draynor, zag je alle NPCs die gestorven waren levend. Behalve Lucien, die was daar dood.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Joa »

Misschien weet Sliske dat Lucien nog leeft. En omdat wij denken van niet leidt Sliske ons naar Lucien die wij dan moeten doden. 8-[
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Zeekoe »

Ik snap de link tussen Sliske en Lucien niet echt? Ja, oke, het zijn beide Mahjarrats en hebben beide geprobeerd een god te worden, maar daar stopt het toch? Het is niet dat de een de ander haat o.i.d.?
Batsi
Berichten: 3120
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 12:41
RS: Batsi (p2p)
Oude naam: varekai1996
Contacteer:

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Batsi »

Hopelijk dat er toch wel wat hoge reqs en mooie rewards aan vasthangen :)
En een leuke storyline, maar dat zal wel geen probleem zijn zeker :p
~ Blog ~
Afbeelding
Hexiss
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 8 oktober 2011, 14:40
Clan: The Nexicans
Contacteer:

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Hexiss »

Zee koe schreef: Ik snap de link tussen Sliske en Lucien niet echt? Ja, oke, het zijn beide Mahjarrats en hebben beide geprobeerd een god te worden, maar daar stopt het toch? Het is niet dat de een de ander haat o.i.d.?
Sliske is een Zarosian Mahjarrat en Lucien een Zamorakian, dus ja, haat is er zeker wel :P
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Zeekoe »

Ja, natuurlijk. Maar zo zijn er tientallen, het is niet dat ze persoonlijke haat hebben.
bladerboy60
Berichten: 492
Lid geworden op: zondag 30 januari 2011, 14:05
RS: bladerboy60 (p2p)
Clan: runetip

Re: Missing: Presumed death

Bericht door bladerboy60 »

lucien kan niet levend zijn. in de quest kreeg je de volgende melding toen lucien dood ging:
you feel a strengh power unleash itself upon you as a mahjarrat dies
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Chaossie »

bladerboy60 schreef: lucien kan niet levend zijn. in de quest kreeg je de volgende melding toen lucien dood ging:
you feel a strengh power unleash itself upon you as a mahjarrat dies
Er gaan amper mahjarrats dood en ze kunnen dus schrijven wat ze willen. misschien keren dode mahjarrats wel terug naar hun originele planeet en nu met guthix dood kunnen ze gewoon weer via het portal terug.
Boe!
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Derparnieux »

Toen ik de naam van de quest, Missing: Presumed death, zag, dacht ik meteen aan de cutscene na Ritual of the Mahjarrat. Ik denk dan ook dat deze cutscene erg verbonden is met deze quest. Misschien dat Sliske in deze quest in de gedaante van Sir Tiffy (Mahjarrat kunnen shapeshiften dus dit is sowieso mogelijk) gebruik maakt van de Stone of Jas, en dat Sliske en de speler dan opgejaagd worden door de Mahjarrat. Sliske transporteert zichzelf en de speler dan ook naar the Shadow Realm, waardoor het voor hen mogelijk is om de geesten van de gestorvenen te zien. In Draynor Village "vermoorden" de Dragonkin Sliske en de speler. Echte redt Icthlarin beide en ze gaan verder op een avontuur in de onderwereld om daar weer uit te komen en de Dragonkin te counteren.

Het begin van de quest gaat er dan over hoe Sliske de Staff of Armadyl heeft gevonden. In de quest vinden Sliske en de speler ook de Stone of Jas, op een plek die niet verwacht was. Vermoedelijk heeft deze plek dan met Sir Tiffy te maken, aangezien Sliske in de gedaante van Sir Tiffy gebruik maakt van de Stone of Jas. Een plot met een evil twist aan de kant van Sir Tiffy zou me nog best leuk lijken, ook.

---

Gedachtespinsels die ik eventjes hier heb gepost.
Afbeelding Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Missing: Presumed death

Bericht door Going4Quests »

Chaossie schreef:
bladerboy60 schreef: lucien kan niet levend zijn. in de quest kreeg je de volgende melding toen lucien dood ging:
you feel a strengh power unleash itself upon you as a mahjarrat dies
Er gaan amper mahjarrats dood en ze kunnen dus schrijven wat ze willen. misschien keren dode mahjarrats wel terug naar hun originele planeet en nu met guthix dood kunnen ze gewoon weer via het portal terug.
Ik heb een tijdje gedacht dat Lucien zo krachtig was dat hij zijn eigen dood genept zou kunnen hebben. :P
Plaats reactie