[Quest] The Seeds of the Ent

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
jeroen3456
Berichten: 58
Lid geworden op: woensdag 15 augustus 2012, 20:58

[Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door jeroen3456 »

Idee : Een quest waarbij de grote almachtige Qwent zijn ''Magical Ent Seeds'' kwijt is. Hij wil deze maar al te graag terug aanzien hieruit
zijn nageslacht voorkomt. Aan jou de taak om deze speciale zaden terug te vinden!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moeilijkheidsgraad: gemiddeld tot moeilijk

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eisen:

- Een redelijk Farming level ( 58 zou genoeg moeten zijn)
- Een Dungeoneering level ( 43 )
- Een Woodcutting level van ten minste 78
- Een Magic level van ten minste 78
- Een Fletching level van ten minste 78
- Een Prayer level van ten minste 78
- Een Summoning level van 79
- Je moet Elemental Workshop IV hebben voltooid.
- Je moet Gertrude's Cat hebben voltooid.
- Je moet Dream Mentor hebben voltooid.
- Je moet Summer's End hebben voltooid.
- Je moet Fairy Tale Part III hebben voltooid.
Voor het bonus gedeelte moet je toegang hebben tot onder andere Tirannwn
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Benodigdheden:

- Kat of kitten
- Combat spullen
- Chaos shield
- Katspeak amulet
- Runes voor Contact NPC kan handig zijn, niet nodig
- Black hatchet
- Jennica's ring
- runes voor alle soorten waves
- runes voor Burning Earth (20 is genoeg)
- Fire, moss en ice titan
- Voedsel en potions zijn handig


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal:

Qwent, een oude lopende boom, geplaatst in het altijd leuke Gnome Stronghold heeft een belangrijke taak voor je. Hij is een tijd geleden over-
vallen door een onbekende gemenerik en daarbij is een zak met goederen gestolen. Deze zak bevatte onder andere zijn speciale magical ent seeds,
waar zijn nageslacht uit voort komt. Hij vraagt jou, als dappere strijder om deze zaden terug te krijgen. Je neemt de quest aan.

Om je verder te helpen stuurt Qwent je naar een goede vriend, tevens detective. Hij stuurt je naar Kaden. Kaden bevindt zich tegenover het huis
van Gertrude, naast de musicus en onder de cooks' guild.

Afbeelding

Hij heeft een oogje op Gertrude maar zal je kunnen helpen. Hij komt tot de conclusie
dat Gertrude katten gebruikt om dingen op te sporen. Jij mag haar gaan ondervragen.

Gertrude geeft toe dat ze katten gebruikt om dingen te vinden. Ze vraagt je om een moment van tijd en ze pakt een paar dingetjes uit de keuken.
Als ze vervolgens om je kat of kitten vraagt, zal ze deze betoveren zodat deze dingen kan opsporen, alleen natuurlijke dingen zegt ze erbij.
Dit is precies wat jij nodig hebt voor de zaden.

Je wordt terug naar Qwent gestuurd en de zoektocht kan beginnen. Hij geeft een hint dat er een sterke puls van het noord-westen komt. Uiteindelijk
kom je uit op Lunar Isle. Eenmaal op Lunar Isle aangekomen wordt je kat helemaal gek en loopt hij weg. Zet hem dus even op de bank, anders blijft
hij schreeuwen.

Je kat of kitten leidt je naar een Dungeoneering grot.

Afbeelding
Sta klaar om je Combat spullen mee te nemen, elke stijl is nodig. Ook is een Chaos shield en een kat speak amulet nodig. Je komt in een hele grote boom.
Overal zie je wortels en takken. Er staat een kleine kat waarmee je moet praten.

Afbeelding
Het begin van de grot is in het zuid-oosten. Hier zal de kat zijn. Op het kaartje is de kat aangegeven met de paarse ster. Ook zijn er drie openingen waarmee
je naar de verschillende vormen Mutated Ents kan. De middelste kamer, rode stip, bevat melee Mutated Ents. De rechtse kamer bevat ranged Mutated Ents en de linker kamer bevat magic Mutated Ents. Daarna is nog een ruimte waar je kisten kan vinden; vervolgens de kamer met Terant.

Zij zegt je dat deze speciale monsters alleen kan doden met speciale wapens. Tijdens de quest bevinden zich in elk deel van de grot maar
1 monster, anders zijn het er meer. Je moet elk monster aanvallen. Je komt tot de conclusie dat je niet heel effectief bent.
Ga weer terug naar de kat.

Zij had dit al verwacht. Zij vertelt je dat deze ents heel speciaal zijn. Je moet contact opnemen met Baba Yaga. Dit kan met de Contact NPC spreuk
maar je kan ook gewoon even terug lopen. Baba Yaga vertelt dat het een lastige taak wordt om deze Ents te vermoorden. Je moet een paar dingen doen:

- Eerst moet je speciale logs hakken, die alleen op Lunar Isle te vinden zijn. Je hebt hiervoor een Black hatchet en Jennica's ring nodig.
Jennica's ring moet eerst nog worden betoverd zegt Baba Yaga. Zij heeft nu niet genoeg kracht om de hele betovering te doen; je moet eerst naar
Oneiromancer. Zij zal de ring betoveren tot Jennica's ring ( B ). Je kan nu naar de schaduw kant van Lunar Isle teleporteren. Dit kan alleen in
de buurt van Oneiromancer.

Je bevindt je nu op een eiland dat lijkt op Lunar Isle alleen dan in spiegelbeeld. In het midden van deze maan, bevindt zich een boom,
de shadowwood tree. Hak hier minstens 4 logs van. Dit zal lukken omdat de black hatchet in een white hatchet is getransformeerd.

- Ga weer terug naar de echte wereld en vertel Baba Yaga dat je de logs hebt. Ze zal je een knife geven om vervolgens de logs in een Shadowwood
bow, staff, one-handed weapon en shield te laten carven. Dit is echter nog niet genoeg. Omdat ents zo'n dikke laag schors hebben zal je deze wapens moeten
verstevigen met een laag vuur. Dit doe je door eerst een fire wave af te vuren, daarna een wind wave voor extra kracht, een earth wave voor
extra sterkte en een water wave om het geheel af te laten koelen. Het schild moet je combineren met een Chaos shield van Elemental Workshop.

- De laatste stap is om de wapens en het schild te laten blessen door; de grote spirit tree in Tree Gnome Village, Fairy Queen en Ysondria
( De druïde van The Nexus, te vinden in Lumbridge Swamp ).

Afbeelding

De kat, die Adrena heet, vraagt je om de wapens uit te proberen. Ook geeft zij je de mogelijkheid om een nieuwe spreuk te doen waarmee je veel
op de Ents hit. Je moet wel gewoon je staff dragen, anders hit de spreuk alsnog 0. De spreuk heet Burning Earth en zal zoals de naam al doet vermoeden
de aarde in de fik zetten. Kosten zijn 5 death runes, 5 earth runes, 5 fire runes en 3 blood runes.

Als je eenmaal alle drie de vormen van een Ent hebt gedood ( een melee, een ranged en een magic vorm ) zal een deur naar Terant ( latijns
voor bezoeken, je bezoekt deze boom) openen. Hij bekent dat hij de zak heeft maar zal deze niet zonder slag of stoot opgeven. Belangrijk is
dat je zorgt dat je alle drie de vormen van aanvallen bij je hebt en dat je een Fire, een Moss en een Ice Titan bij je hebt. Deze spelen een
belangrijke rol. Voedsel en potions zijn altijd handig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het Gevecht:

Na 25% van zijn levens zal hij minions oproepen die een schild voor hem vormen. Deze zijn van Moss en kunnen slecht tegen fire. Zet dus je Fire
Titan in! Het schild valt aan met melee. Er zullen een paar wortels verschijnen
Na 50% van zijn levens zal hij 25% restoren. Hij komt weer op 75% maar zal geen schild vormen. Meer Wortels.
Na de tweede keer 50% zal hij Ice minions oproepen. Ze vallen aan met ranged en een special attack van een Moss titan zal het schild doen verdwijnen.
Nog meer wortels. Ook zet hij nu om de 10% een andere prayer aan.
Na 75% van zijn levens roept hij zijn laatste schild op, dit is van vuur en is zwak tegen ijs. Hun zwakte is daarom dus ook magic en ijs spreuken
kunnen helpen. Water doet ook redelijke schade. Meer wortels, meer!
Na 90% zal hij met alle wortels jou gaan aanvallen, zeer pijnlijk. Gelukkig heb je een speciaal schild gemaakt dat redelijk bestand is hiertegen.
Je zal maar 10% van de totale damage krijgen. Met prayer op melee wordt dit zeker 0 van de wortels, maar aangezien Terant zelf nog ranged en magic
aanvallen doet, is het verstandig dat aan te houden.

Als Terant eindelijk dood is dropt hij een pouch. Als je deze onderzoekt komt er te staan dat er: een kraal, een stukje touw en een paar zaadjes in
zitten. Je hebt alleen de zaadjes nodig dus dat krijg je in je inventory.

Vervolgens breng je deze naar Qwent en je bent bijna klaar. Je hoeft nu alleen de zaadjes nog te planten en je bent klaar!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Beloning:

80.000 Farming exp, 30.000 Dungeoneering exp, 75.000 Magic of Fletching exp. 75.000 Prayer, Magic of Fletching exp. Een lamp met 20.000 en een lamp met 30.000 exp
waarvoor je respectivelijk lvl 40 en 50 moeten zijn in de skill. De lamp van 30.000 exp moet je eerst nog bij Adrena ophalen. Er worden 2 nieuwe patches geplaatst voor speciale ent trees. Ook is er een nieuwe grot beschikbaar waar Mutated Ents rondlopen. Deze hebben zowel een zwakte als een sterkte. Verder leer je speciale pijlen te maken waarmee je effectief tegen deze ents kan vechten. Ook een speciale spell, een two-handed, one-handed wapens, een staff en een shield kunnen worden gemaakt.
Je kat heeft de mogelijkheid speciale dungeoneering grotten op te sporen, Jennica's ring laat je in sommige gebieden naar de schaduw kant gaan.
Als je de botten van Terant oppakt en aan Qwent laat zien, vindt hij het jammer om een goede Ent soortgenoot te verliezen. Je kan zijn botten
in de Ectofuntus doen om eenmalig 75.000 Prayer exp te krijgen.
Meer informatie hierover zie hieronder

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Op deze patches kan je ents plaatsen, daarnaast zal als je eenmaal een ent hebt geplaatst, deze tot leven komen. Hij zal voortaan
op de patch passen. In deze patch kan je nu trees en fruit trees plaatsen. Ook kan je met spirit trees naar deze Ents toe teleporteren.

- De Mutated Ents hebben ieder hun eigen zwakte en sterkte.
*De melee vorm is natuurlijk slecht tegen magic, maar zal een oplaad aanval doen waarmee hij om zich heen hit. Weg rennen is ten strengste
aan te raden. De melee vorm dropt van elke sleutel het eerste stukje. Ook is de melee vorm immuun tegen ranged . Heeft een hele kleine kans om
shadowwood plate te droppen.

*De magic vorm is slecht tegen ranged, maar zal telkens een kleine straal af vuren die veel schade doet als je niet achter een pilaar staat,
ook kan hij naar je toe teleporteren en ervoor zorgen dat je ge-snared wordt. Het is wel duidelijk als hij gaat teleporteren, dus als je
voor die tijd een chinchompa naar hem toe gooit zorgt dat voor een stun effect. ( dit werkt dus alleen als hij oplaad). De magic vorm
dropt van elke sleutel het tweede stukje. De magic vorm is immuun tegen melee. Heeft een hele kleine kans om shadowwood bark te droppen.

*De ranged vorm is slecht tegen melee, maar zal mijnen onder je voeten leggen, je nu en dan snaren en soms zelf nog wel teleporteren.
Gelukkig is hij net zoals de anderen niet zo snel en kan je goed zien wanneer hij iets gaat doen. De ranged vorm dropt van elke sleutel
het laatste, derde stukje. De ranged vorm is immuun tegen magic. Heeft een kleine kans om shadowwood thread te droppen.

Alle vormen van de Mutated Ents kunnen zaden droppen. Als je deze aan Qwent laat zien kan je ze gebruiken om Ents op Ent patches te planten.

- Elke vorm van Mutated Ent kan een stuk van een key droppen; er zijn 5 sleutels te verkrijgen die elk in 3 stukjes zijn opgedeeld.

# Sleutel 1 kan worden gebruikt om een kist in de boekenkast van Qwent te openen. Je kan hiermee de Lores van de Ent openen en daarmee
meer over de ent te weten komen.

# Sleutel 2 kan worden gebruikt om 2 dungeoneerings grotten te openen.

Je kan je kat of kitten gebruiken om de grotten op te sporen.
In de ene grot bevindt zich Eldon. Een elf die je kan leren hoe je onder andere darts kan maken met shadowwood logs.
Ook kan hij je leren hoe je shadowwood crosbows kan maken. Zowel de 2h versie als de normale/offhand versie. Deze grot bevindt zich in Tirannwn.

Afbeelding

De andere grot bevindt zich op Karamja.

Afbeelding

Helaas is deze grot nog niet helemaal af.
Je hebt hier 4 fire orbs, 2 shadowwood logs en 5 stukken klei voor nodig. Hier vind je Kisu en Magis. Kisu is een expert op het gebied van speren en hasta's.
Hij kan je leren om shadowwood spears en shadowwood hasta's te maken. Magis is een expert op het gebied van Wands en books en zij kan je leren om
shadowwood wands en books te maken. Verder is in de grot nog een relatief kleine rune essence mine te vinden. Je moet hier een klein stukje voor lopen, maar om
hier binnen te kunnen heb je een agility van 91 nodig. Erg handig om snel je runecrafting te trainen!

# Sleutel 3 kan worden gebruikt om een kist te openen in de grot van de Mutated Ents zelf. Je kan hier geld, herbs, zaden en dergelijke
vinden. Deze kist kan op verschillende plaatsen in de grot te vinden zijn, ook dropt deze sleutel meerdere keren.

# Sleutel 4 is een variant op sleutel 3 en de stukken hiervan zullen niet snel droppen. Daarentegen als je de hele sleutel hebt ben je zeker van een armor
stuk. Dit is hybrid armor. De hele set hiervan bevat legs, chest en helm. De armor delen kunnen met behulp van shadowwood plate, bark of thread om
worden gezet in melee, ranged of magic armor. Zowel hybrid als normale armor is lvl 85 defence en/of 85 attack, 85 ranged of 85 magic.

Het speciale aan dit armor is dat je volledig immuun wordt tegen aanvallen, maar alleen in PvP. Deze optie kan je uit en aan zetten.
Het Magic armor geeft immuniteit tegen melee, maar je krijgt 2x zoveel schade van ranged. Ranged geeft immuniteit tegen magic,
maar je krijgt 2x zoveel schade van melee. Melee geeft immuniteit tegen ranged, maar je krijgt 2x zoveel schade van magic.

# Sleutel 5 kan worden gebruikt voor de volgende quest in de reeks. Ook wel mysterious key genoemd. Je krijgt de sleutel nadat je van elke vorm ten
minste 1 monster hebt gekild

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat was het voor nu, misschien zal ik later nog verbeteringen toevoegen of dergelijke;
ik wil graag weten wat jullie ervan vonden, of je de hele tekst gelezen hebt of niet, op- of aanmerkingen, cijfer (1-10) en dergelijke. As je zelf nog suggesties hebt of iets anders, laat het dan gewoon even weten.

Edit, 25-6-2013: Spellingsfouten, sleutel 4 en 5, hybrid en normaal armor, suggestie voor eventuele vervolg deel, nieuwe grot locaties, nieuwe map van Terant's lair oftewel de dungeoneerings grot.
Edit, 26-6-2013: Meer foutjes, extra informatie over sleutel 2, lay out hier en daar iets aangepast
Laatst gewijzigd door jeroen3456 op woensdag 26 juni 2013, 18:38, 12 keer totaal gewijzigd.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: [Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door Zeekoe »

Als eerste en belangrijkste: mooie suggestie! Het voelt echt aan als een quest die zoin RuneScape kan. Proficiat daarvoor.
Ik heb je suggestie overigens ook helemaal gelezen. :)

Wat aandachtpuntjes:
- Let op je spelling en zinsbouw. Het is soms moeilijk om te lezen als je te lange zinnen maakt met veel komma's. Ook begin je soms met een stuk van je zin op de volgende regel, wat vrij verwarrend is. Dit is enkel maar een suggestie voor jou, ik zou hier geen punten voor aftrekken.
- Welke moeilijkheidsgraad zou je deze quest geven? Zo kan ik een beter idee krijgen van de gevechten.
- Je zegt dat er 4 keys zijn, maar wat is de vierde? :P
- De req van Elemental Workshop IV vind ik persoonlijk overbodig, en niet bij het concept passen. Akkoord, je gebruikt een chaosshield, maar dat kun je in mijn ogen weglaten.
Hetzelfde vind ik voor Fairy Tail part III, het is een best hoge req om enkel met de Queen te praten.
-Voeg iets extra toe aan de kist van de derde sleutel. Een level 70-hybrid armour o.i.d. Anders worden de ents vrij snel dead content.
-Eventueel wat plaatjes om het geheel wat op te vrolijken.

Ik ga je hier geen punten op 10 geven, die krijg je waarschijnlijk op 36 bij de beoordeling. :)
jeroen3456
Berichten: 58
Lid geworden op: woensdag 15 augustus 2012, 20:58

Re: [Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door jeroen3456 »

Als eerste en belangrijkste: mooie suggestie! Het voelt echt aan als een quest die zo in RuneScape kan. Proficiat daarvoor.
Ik heb je suggestie overigens ook helemaal gelezen.
Fijn dat de quest goed bevalt en dat je genoeg tijd/zin had om het helemaal te lezen. Aangezien ik eerst op een kladblok een stukje had getypt, waarbij geen idee had wat ik allemaal in de quest zou stoppen of niet, werd de indeling wat raar.

Ik vind in sommige gevallen de moeilijkheids graad weinig tot niks zeggen over de quest zelf. Neem nou de elemental workshop quests. veel denken ipv vechten.
Maar goed, als ik deze quest een moeilijkheids graad zou moeten geven; zou ik voor Moeilijk gaan. Dit vooral omdat de eisen redelijk hoog zijn.
De req van Elemental Workshop IV vind ik persoonlijk overbodig, en niet bij het concept passen. Akkoord, je gebruikt een chaosshield, maar dat kun je in mijn ogen weglaten.
Grappig dat je dit zegt, ik wou namelijk eerst voor een Chaos helm gaan. Ik wou ook vooral een quest maken waarbij dingen samenkomen die normaal niet bij elkaar horen. een quest waarbij eigenlijk van alles wat nodig is.

Nog maals, niet helemaal af :) .
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: [Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door Renschmov »

Mooie suggestie! Ik zou wel nog even proberen iets aan je lay-out te doen, maar verder ziet het er goed uit!
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: [Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door Zeekoe »

Aah, dat verklaart wel wat. :P
De moeilijkheidsgraad die jij zegt, dacht ik ook aan. Dat wil dus zeggen dat de gevechten doenbaar zijn, wat bij een grand-master toch wel verschilt.

Zelf ben ik niet zo'n fan van storylines door elkaar te halen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. :)
jeroen3456
Berichten: 58
Lid geworden op: woensdag 15 augustus 2012, 20:58

Re: [Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door jeroen3456 »

Zelf ben ik niet zo'n fan van storylines door elkaar te halen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind het juist zo waardeloos als je een quest hebt gedaan waar je uiteindelijk helemaal niks mee kan. Met elemental workshop kan je bijvoorbeeld magic armor maken maar dat is volgens mij redelijk waardeloos. Het kost veel tijd om te maken en uiteindelijk is ander magic armor ( mystic) beter/ even goed.
Maar inderdaad, persoonlijk.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: [Quest] The Seeds of the Ent

Bericht door Bearserk »

jeroen3456 schreef:
Zelf ben ik niet zo'n fan van storylines door elkaar te halen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind het juist zo waardeloos als je een quest hebt gedaan waar je uiteindelijk helemaal niks mee kan. Met elemental workshop kan je bijvoorbeeld magic armor maken maar dat is volgens mij redelijk waardeloos. Het kost veel tijd om te maken en uiteindelijk is ander magic armor ( mystic) beter/ even goed.
Maar inderdaad, persoonlijk.
Eens. Overlappende stories zijn juist ontzettend leuk om uit te vogelen
Afbeelding
Plaats reactie