Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Rems schreef: Eerste keer dat ik naar de sportschool ging deed ik van tricep-pulldown dingen (geen idee hoe die heten) ik had echt gigantisch erge spierpijn 4 dagen lang, dat raad ik niet aan :P Spierpijn is oké maar dat ff teveel.
Hoezo raad jij hem geen tricep-pushdown aan? Omdat JIJ 4 dagen spierpijn had?
Vox
Berichten: 1106
Lid geworden op: maandag 5 november 2007, 17:47
RS: lolvox (p2p)
Clan: -
Oude naam: Vox ofzo

Re: Fitness topic

Bericht door Vox »

Phree schreef: Volgend jaar wil ik een weekend pass halen voor Mr O. Lijkt me echt gaaf.
Aanstaande weekend kan je livestream volgen via bodybuilding.com:) Ik ga zeker kijken! ik hoop persoonlijk op Kai greene, maar ben ook zeker benieuwd naar comeback van JAY
nog steeds blijf ik vox
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Fitness topic

Bericht door Rems »

Danneh schreef:
Rems schreef: Eerste keer dat ik naar de sportschool ging deed ik van tricep-pulldown dingen (geen idee hoe die heten) ik had echt gigantisch erge spierpijn 4 dagen lang, dat raad ik niet aan :P Spierpijn is oké maar dat ff teveel.
Hoezo raad jij hem geen tricep-pushdown aan? Omdat JIJ 4 dagen spierpijn had?
Niet per se die oefening.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
the dragon
Berichten: 517
Lid geworden op: dinsdag 2 september 2008, 19:25
Oude naam: gp istanbul!

Re: Fitness topic

Bericht door the dragon »

Sticker schreef: Zojuist ingeschreven bij de sportschool.

Wel hulp van jullie nodig aangezien mijn kennis niet erg goed is (beginpost wel gelezen).

Ik ben 1,82m en rond de 60-61KG.
Ik wil 5 dagen per week gaan fitnessen (geen cardio).

Op welke dagen zal ik dit doen i.v.m de rust die je ook moet pakken (ik kan 7 dagen per week) en hoe moet ik trainen?
1 week alleen de bovenkant en dan weer 1 week de onderkant (benen etc) of elke dag dat ik ga iets anders doen?

Thanks alvast :).
5 Dagen vind ik teveel imo voor een beginner.
Ik zou een Fullbody 3x per week doen zoals Starting Strength,5x5,All Pro Beginners.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sticker
Berichten: 1286
Lid geworden op: donderdag 28 juni 2012, 22:51

Re: Fitness topic

Bericht door Sticker »

the dragon schreef:
Sticker schreef: Zojuist ingeschreven bij de sportschool.

Wel hulp van jullie nodig aangezien mijn kennis niet erg goed is (beginpost wel gelezen).

Ik ben 1,82m en rond de 60-61KG.
Ik wil 5 dagen per week gaan fitnessen (geen cardio).

Op welke dagen zal ik dit doen i.v.m de rust die je ook moet pakken (ik kan 7 dagen per week) en hoe moet ik trainen?
1 week alleen de bovenkant en dan weer 1 week de onderkant (benen etc) of elke dag dat ik ga iets anders doen?

Thanks alvast :).
5 Dagen vind ik teveel imo voor een beginner.
Ik zou een Fullbody 3x per week doen zoals Starting Strength,5x5,All Pro Beginners.
Ook teveel als je wel de oefeningen correct uitvoert en niet overbelast?
En met fullbody moet ik waarschijnlijk denken aan alle spiergroepen? Van top tot teen.

Toegevoegd na 16 minuten:

Heb nu trouwens wat behulp van jullie, vrienden en Google een beetje een beeld gekregen van de trainingsmethodes. Ook las ik net dat de sportschool basisschema's geeft voor beginners.

Nog wel wat vragen betreft voeding;
- Hoeveel KCAL moet je minimaal binnen krijgen (bepaalde berekening etc voor?)
- Shakes? (Hoor ik mensen vaker over)

Ik ben erg dun dus mag ik wel eten wat ik wil of moet ik daar ook op letten? Of mag ik gewoon samen met de trainingen ook gewoon pizza etc eten?
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Aangezien je niet de nieuwe arnold schwarzenegger wilt worden volstaat normale voeding. Denk aan voldoende vezels, vitaminen, mineralen, eiwitten, weinig suikers (wel koolhydraten) en voldoende vet.
Dit is simpelweg op internet te vinden. Genoeg site's waar jij je dagelijkse activiteiten, leeftijd, lengte etc. opgeeft en zij voor jou de berekning maken ;)!

Shakes. Nog niet nodig.
En ja; met fullbody moet je denken aan elke spiergroep.
Steff
Berichten: 7660
Lid geworden op: donderdag 20 juli 2006, 10:28

Re: Fitness topic

Bericht door Steff »

Ah, dat brengt mij net op het punt waar ik wél aan shakes wil beginnen. Ben inmiddels nog op 62 kg en merk al shape in m'n lichaam. Maar ik wil ook gewoon een keer shakes proberen kijken wat voor effect het heeft op mijn lichaam. Dus bij deze mijn vraag, waar ik het beste mijn supplementen kan halen/bestellen. En natuurlijk smaken, tips ervoor zijn ook welkom. Misschien post ik straks nog wel een foto. Wil een voor en na dingetje maken op het eind van het jaar als het allemaal goed gaat :P
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Steff schreef: Ah, dat brengt mij net op het punt waar ik wél aan shakes wil beginnen. Ben inmiddels nog op 62 kg en merk al shape in m'n lichaam. Maar ik wil ook gewoon een keer shakes proberen kijken wat voor effect het heeft op mijn lichaam. Dus bij deze mijn vraag, waar ik het beste mijn supplementen kan halen/bestellen. En natuurlijk smaken, tips ervoor zijn ook welkom. Misschien post ik straks nog wel een foto. Wil een voor en na dingetje maken op het eind van het jaar als het allemaal goed gaat :P
Het effect van shakes op zichzelf is vrij nihil. Het effect van shakes in combinatie met goede voeding is al velen malen beter te meten!

www.bodylab.nl / www.bodyenfitshop.nl / http://www.xxlnutrition.nl - hebben ieder zo hun goede whey. De keus maakt eigenlijk weinig uit.
Smaken, tja. Ik heb nog geen smerige gehad :')
Steff
Berichten: 7660
Lid geworden op: donderdag 20 juli 2006, 10:28

Re: Fitness topic

Bericht door Steff »

Bodylab heb ik al een aantal keren voorbij zien komen ja dus ik denk dat ik me daar wat bij bestel maar heb je ook geen suggesties om mee te beginnen? Wat shakes betreft weet ik er vrijwel niks over.
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Steff schreef: Bodylab heb ik al een aantal keren voorbij zien komen ja dus ik denk dat ik me daar wat bij bestel maar heb je ook geen suggesties om mee te beginnen? Wat shakes betreft weet ik er vrijwel niks over.
Whey / isolate / perfection. Volstaat allemaal.
Gebruikersavatar
Boowie pl0x
Berichten: 3048
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 18:38
RS: Jagger inc (p2p)
Oude naam: Boowie Range

Re: Fitness topic

Bericht door Boowie pl0x »

mensen, wie wordt er volgens jullie de nieuwe Mister O dit weekend?

ik denk kai :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sticker
Berichten: 1286
Lid geworden op: donderdag 28 juni 2012, 22:51

Re: Fitness topic

Bericht door Sticker »

Danneh schreef: Aangezien je niet de nieuwe arnold schwarzenegger wilt worden volstaat normale voeding. Denk aan voldoende vezels, vitaminen, mineralen, eiwitten, weinig suikers (wel koolhydraten) en voldoende vet.
Dit is simpelweg op internet te vinden. Genoeg site's waar jij je dagelijkse activiteiten, leeftijd, lengte etc. opgeeft en zij voor jou de berekning maken ;)!

Shakes. Nog niet nodig.
En ja; met fullbody moet je denken aan elke spiergroep.
Oké bedankt.

Morgen even langs de sportschool als ik de tijd heb, dan ff kijken wat voor schema ze geven en dan upload ik hem hier wel even. Kunnen jullie misschien nog aanpassingen erop maken.
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Fitness topic

Bericht door Volture »

Steff schreef: Bodylab heb ik al een aantal keren voorbij zien komen ja dus ik denk dat ik me daar wat bij bestel maar heb je ook geen suggesties om mee te beginnen? Wat shakes betreft weet ik er vrijwel niks over.
Ik beveel serieus de whey delicious van XXL aan. Ja, wat minder hoge concentratie eiwitten dan die van bodylab of body&fit, maar 't scheelt echt enorm weinig en de smaak is zo lekker. Watermeloen.. :3
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sticker
Berichten: 1286
Lid geworden op: donderdag 28 juni 2012, 22:51

Re: Fitness topic

Bericht door Sticker »

Klopt dit?

"Je moet veel koolhydraten eten en alleen maar gezond. Je moet ook meer eten dan je kan totdat je bijna moet kotsen".
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Fitness topic

Bericht door -Stan »

Sticker schreef: Klopt dit?

"Je moet veel koolhydraten eten en alleen maar gezond. Je moet ook meer eten dan je kan totdat je bijna moet kotsen".
Als je in de beginpost onder Voeding alles doorleest dan weet je genoeg!
Klooterkip
Berichten: 6796
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 14:44

Re: Fitness topic

Bericht door Klooterkip »

Sticker schreef: Klopt dit?

"Je moet veel koolhydraten eten en alleen maar gezond. Je moet ook meer eten dan je kan totdat je bijna moet kotsen".
Je moet inderdaad veel koolhydraten eten, net zoals veel eiwitten (en veel vetten, afhankelijk van je definitie van veel). Over het algemeen eet je gewoon meer dan 'normaal'. Die tweede zin is ietwat overdreven. Je moet een voedingsschema maken en daarin komt naar voren hoeveel je precies moet eten, maar ik verwacht echt niet dat je bijna moet kotsen door de hoeveelheid voedsel, tenzij je echt 2-3 boterhammen per dag gewend bent. :P
~Each day is a gift and not a given right
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Heb ik niet al gezegd dat wanneer jij niet de nieuwe Ronnie Coleman wilt worden, je het allemaal niet zo overdreven moet nemen?
Wil je serieuze progressie zien - en serieus onderschatten de meeste - ja, dan zal je grotendeels op je voeding moeten letten. Maar is jouw doel niets meer of minder dan fit zijn, dan is het geen probleem om af te wijken van de normale voeding.
Gebruikersavatar
Sticker
Berichten: 1286
Lid geworden op: donderdag 28 juni 2012, 22:51

Re: Fitness topic

Bericht door Sticker »

Danneh schreef: Heb ik niet al gezegd dat wanneer jij niet de nieuwe Ronnie Coleman wilt worden, je het allemaal niet zo overdreven moet nemen?
Wil je serieuze progressie zien - en serieus onderschatten de meeste - ja, dan zal je grotendeels op je voeding moeten letten. Maar is jouw doel niets meer of minder dan fit zijn, dan is het geen probleem om af te wijken van de normale voeding.
???

Hoe kom je daarbij? :P
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Sticker schreef:
Danneh schreef: Heb ik niet al gezegd dat wanneer jij niet de nieuwe Ronnie Coleman wilt worden, je het allemaal niet zo overdreven moet nemen?
Wil je serieuze progressie zien - en serieus onderschatten de meeste - ja, dan zal je grotendeels op je voeding moeten letten. Maar is jouw doel niets meer of minder dan fit zijn, dan is het geen probleem om af te wijken van de normale voeding.
???

Hoe kom je daarbij? :P
Veronderstelling.
iStefan
Berichten: 4087
Lid geworden op: donderdag 9 april 2009, 13:43
Oude naam: Stefan Ajax

Re: Fitness topic

Bericht door iStefan »

Danneh, mening over dextrose?
Plaats reactie