[EoC] Armourkeuze in F2P (NL/BE vs Omelet du fromage)

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
thecurlinator
Berichten: 10
Lid geworden op: vrijdag 22 maart 2013, 18:34

[EoC] Armourkeuze in F2P (NL/BE vs Omelet du fromage)

Bericht door thecurlinator »

Voorwoord

De guide waarop ik meestal mijn armourkeuze baseer is de guide van Siddy00: (http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=262831). Door de update van gisteren is deze (misschien) niet meer up-to-date. Op dit moment zou ik gewoon de guide opvolgen, mits er een duidelijke uitleg over de veranderingen opkomt.

Mijn interpretatie

Stel, je kiest als combatstijl magic. Dan vul je de body-, legs-, wapen- en eventueel schild-slot met equipment uit de magic-klasse.

Omdat je op dit moment niet goed beschermd bent tegen ranged aanvallen (combattriangel), en bijvoorbeeld wél goed tegen melee aanvallen, gaan we onze overige slots invullen met items aan de andere kant van de combattriangel. In dit geval is dat dus melee, want melee-equipment verdedigd weer goed tegen ranged aanvallen! Dit doe je bij je helmet-, gloves- en boots-slot.

De overige slots (cape, amulet en ring) vul je in met items van jouw combatklasse, zodat je vaker critical hits krijgt.

In het bovenstaande voorbeeld zou je dus volgens onderstaand lijstje rock climbing boots moeten gebruiken. Het is wel de melee-stijl, maar ze zijn in vergelijking met ander equipment erg slecht. Daarom moet je ook rekening houden met de level-tiers. Een level 60 broek van de 'verkeerde' stijl is natuurlijk beter dan een level 10 broek van de goede stijl. Mix en match een beetje en zoek voor de juiste combinatie.

Lijstje met F2P-armour

Legenda
(60) : Met een defence level van 60 kan je dit item pas dragen.
(M) : Je kan dit item niet op de Grand Exchange kopen, maar je moet het behalen uit minigames (meestal Fist of Guthix).
(D) : Dit item kan je alleen kopen met dungeoneering tokens.

Hoofddeksels
StijlBestBeterGoed
MeleeCorrupt dragon helm (60)Rune full helm (50)Adamant full helm (40)
RangeBlue d' hide coif (50,M)Green d' hide coif (40,M)Carapace helm (30)
MagicBatwing hood (50)Spider silk hood (20)Druidic magic hood (10,M)
Amuletten
StijlBestBeterGoed
MeleeAmulet of strength (0)Amulet of power (0)Amulet of zealots (D)
RangeAmulet of power (0)Amulet of zealots (D)Amulet of defence (0)
MagicArcane blast necklace (D)Amulet of magic (0)Arcane pulse necklace (D)
Koningsmantels
StijlBest
HybridTeam cape (0)
Pijlenkoker
StijlBestBeterGoed
RangeRune arrowAdamant arrowMithril arrow
Borstplaten
StijlBestBeterGoed
MeleeCorrupt dragon chainbody (60)Rune platebody (50)Adamant platebody (40)
RangeBlue d' hide body (50)Green d' hide body (40)Carapace body (30)
MagicBatwing torso (50)Spider silk robe top (20)Druidic magic top (10,M)
Scheenbeschermers
StijlBestBeterGoed
MeleeCorrupt dragon plateskirt (60)Rune plateskirt (50)Adamant plateskirt (40)
RangeBlue d' hide chaps (50)Green d' hide chaps (40)Carapace chaps (30)
MagicBatwing legs (50)Spider silk robe bottom (20)Druidic magic bottom (10,M)
Wapens, tweehandig
StijlBestBeterGoed
MeleeCorrupt dragon spearGravite 2h (M)Rune 2h
RangeMagic short/shieldbow (sighted)Maple short/shieldbow (sighted)Willow short/shieldbow
MagicGravite staffAir/Water/Earth/Fire staffMagic staff
Wapens, éénhandig
StijlBestBeterGoed
MeleeCorrupt dragon battleaxeGravite rapier (M)Rune mace
RangeBronze crossbow--
MagicNature staff (D)/bat bookBatwing wand/bat bookSpider wand/tomb of frost (D)
Schilden
StijlBestBeterGoed
MeleeCorrupt dragon sq shield (60)Rune berserker shield (55,M)Rune kiteshield (50)
RangeMagic shieldbow (sighted) (50)Maple shieldbow (sighted) (30)Willow shieldbow (20)
MagicBatwing shield (50)--
Handschoentjes
StijlBestBeterGoed
MeleeRune gauntlets (50,M)Adamant gauntlets (40,M)Mithril gauntlets (30,M)
RangeBlue d'hide vambraces (50)Green d'hide vambraces (40)Carpace gloves (30)
MagicBatwing gloves (50)Spider silk gloves (20)Imphide gloves (10)
Ringetjes
StijlBest
HybridExplorer ring (1)
Schoentjes
StijlBestBeterGoed
MeleeRock climbing boots--
RangeCarapace boots (30)Leather boots-
MagicBatwing boots (50)Spider silk gloves (20)Imphide boots (10)
Nawoord en bronnen

Als er iets moet worden aangevuld of niet klopt: meld het dan direct hieronder! Ik hoop dat iedereen hier zijn voordeel uit kan doen en de Fransen een koppie kleiner maken!

Gegroet,

Thecurlinator (IGN: Scheikunde)

Bronnen:
- http://runescape.wikia.com/wiki/RuneScape_Wiki
- http://www.lunagang.nl/voorwerpen/
- http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=262831
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: [EoC] Armourkeuze in F2P (NL/BE vs Omelet du fromage)

Bericht door Siddy00 »

De guide die ik geschreven heb is inderdaad niet meer geheel up-to-date, hoewel de principes meestal nog kloppen. Ik betwijfel ook of ik hem voor het evenement weer bijgewerkt heb, dus erg fijn dat je deze hebt gemaakt :D (en erg snel ook! :o)

Ik sluit me ook volledig aan bij je beredenering, en ik ga die handige tabellen er voor het evenement zeker nog eens een keer bijnemen om m'n armour uit te zoeken ^^

Complimenten! :D


Edit: Hier en daar nog een paar kleine foutjes in de tabellen, dus misschien kun je hier nog eens naar kijken =) (Nature staff is dubbelhandig en achter de gravites staat (M) ipv (D))
rezelman
Berichten: 79
Lid geworden op: vrijdag 4 augustus 2006, 9:43
RS: Rezelman (f2p)

Re: [EoC] Armourkeuze in F2P (NL/BE vs Omelet du fromage)

Bericht door rezelman »

Al wel een maandje oud, maar dit overzicht is super! Hier was ik al tijden naar op zoek, om vooral mijn ranged outfit optimaal te krijgen!

Er zijn wel een aantal vragen die ik nog heb bij het samenstellen van mijn ranged armour in F2P, hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

1. Als ik een teamcape draag, dan krijg ik 1,1% critical erbij. Echter gaat hierdoor mijn 'Blockchance vs. Magic' van 16% naar 12%. Heeft iemand een idee, vanwaar de teamcape zo'n negatieve invloed hierop heeft? (Note: Op Full rune gaat de Block chance-ranged van 29% naar 26% en met full batwing gaat de block chance-melee van 23% naar 20%.)

2. Met de Carapace helm op levert dit armour +90 en LP + 360 op. Terwijl als ik de batwing hood op doe dit armour +170 en LP + 600 oplevert. Mijn Block chance vs magic blijft 16% in dit geval. Waarom wordt de carapache helm dan beschouwd als de beste helm voor ranged, terwijl de Batwing Hood zorgt voor meer bonussen. (Note: bij een rune full helm gaat de block chance van 16% nar 8%)
3. Nu het zelfde verschil tussen de carapace boots en de batwing boots. De batwing boots, hebben betere stats dan de batwing boots. Echter verlaagt het dragen van batwing boots, de blockchance vs. magic van 16% naar 12%. (NOTE: De fancy boots verlagen de black chance van 16% naar 1%.)

Nu dan vooral de vraag bij 2. en 3. Hoe kan het dat zulke kleine items de gehele block chance kan veranderen. Het dragen zonder teamcape zorgt voor 25% meer hits, dan vechten met teamcape.
Is dit zo, omdat een block chance percentueel omhoog gaat vanaf het vierde en vijfde item van je armour set?
Rezelman | Totally f2p | First maxed skill in 2014 | Maxed F2P since 21-12-2019
keap8
Berichten: 453
Lid geworden op: donderdag 14 januari 2010, 17:42
RS: Gestopt

Re: [EoC] Armourkeuze in F2P (NL/BE vs Omelet du fromage)

Bericht door keap8 »

tome of frost?
magical blastbox?

hebben die nog zin bij schilden?
Plaats reactie