[CCG] Hearthstone - Knights of the Frozen Throne!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

Enemy speelt tirion, ik heb cold blood en bgh in mijn hand. Voelt zo goed :wub:.
Afbeelding
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door sKull »

Yves W schreef: Enemy speelt tirion, ik heb cold blood en bgh in mijn hand. Voelt zo goed :wub:.
Je moet er 2 kaarten voor gebruiken en hij krijgt nog altijd het wapen. Ik zou er niet zo rouwig om zijn. :P

EDIT: Holy crap, net 36 dmg in één beurt gedaan. Leeroy + Power overwhelming + Faceless Manip + 2 soulfires + 2 twilight drakes die op m'n veld stonden. Enemy had alexstrasza + grommash op board, ik had nog 6 hp, enemy 27 HP + 6 armor. Die zag dat niet aankomen! :D
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

sKull schreef:
Yves W schreef: Enemy speelt tirion, ik heb cold blood en bgh in mijn hand. Voelt zo goed :wub:.
Je moet er 2 kaarten voor gebruiken en hij krijgt nog altijd het wapen. Ik zou er niet zo rouwig om zijn. :P

EDIT: Holy crap, net 36 dmg in één beurt gedaan. Leeroy + Power overwhelming + Faceless Manip + 2 soulfires + 2 twilight drakes die op m'n veld stonden. Enemy had alexstrasza + grommash op board, ik had nog 6 hp, enemy 27 HP + 6 armor. Die zag dat niet aankomen! :D
Nja, ik had zo'n tempo en card advantage dat het een best mooie oplossing was; turn erna won ik de game :P.
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Marni42 »

Ik snap hier altijd vrij weinig van. Kan iemand mij het een klein beetje de basics uitleggen?
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

Marni42 schreef: Ik snap hier altijd vrij weinig van. Kan iemand mij het een klein beetje de basics uitleggen?
http://www.reddit.com/r/hearthstone/com ... _resource/
Maak voordelige trades. Trade je 2-1 in hun 3-2.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

10-3 arena run <3.
Afbeelding
Quest n Slay
Berichten: 1563
Lid geworden op: maandag 28 april 2008, 23:25
Oude naam: kidsboys2

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Quest n Slay »

Marni42 schreef: Ik snap hier altijd vrij weinig van. Kan iemand mij het een klein beetje de basics uitleggen?
Het is inderdaad niet erg makkelijk als je net begint maar op een gegeven moment snap je het wel. Zeker als je van verschillende mensen raad hoort kom je er snel in.

De basis is best simpel. Zorg dat je kaarten het waard zijn om te spelen. Daarmee bedoel ik dat je tegenstander er 2 of meer kaarten moet gebruiken om 1 kaart van jou te bedwingen. Bijvoorbeeld dat je een yeti hebt voor 4 mana met 4 attack en 5 health. Die kan tegen de meeste 4 mana monsters traden en hoeft dus niet dood te gaan.

Om het een beetje eenvoudig uit te leggen begin ik maar met het volgende overzichtje dat Trump heeft gemaakt voor LiquidHearth om alle kaarten voor in arena een rank te geven (ook heel leerzaam om te weten).

One mana: 1/2 or 2/1
Two mana: 3/2 or 2/3
Three mana: 3/3
Four mana: 4/4
Five mana: 5/5
Six mana: 6/6
Seven mana: 7/7

Hierin staat hoeveel een gemiddeld monster ongeveer kost en hoeveel deze waard zou moeten zijn. Je hebt namelijk vele monsters die niet goed zijn maar ook een aantal die wel goed zijn.
Er zijn monsters zoals Booty Bay bodyguard die voor 5 mana 5 attack en 4 health hebben met Taunt. Deze zullen meestal dood gaan door een 4 mana monster of een buffed 2 mana monster. Je wilt vaak de health hoog hebben zodat die vaker een monster kan doden die even veel mana kost als zichzelf en nog een monster of een kaart. Je hebt bijvoorbeeld een Chillwind Yeti (4 mana 4/5) of een boulderfist ogre (6 mana 6/7) die het waard zijn om te gebruiken als je nog maar weinig kaarten hebt.

Deze ruilen vaak voor een kaart van de ander van dezelfde mana en misschien nog een spreuk of een ander monster zodat deze 2 voor 1 ruilt met je tegenstander. Hierdoor heb je zelf meer antwoorden tegen je tegenstander.

Houd ook altijd rekening met wat de tegenstander aan aoe heeft (Area of effect) Een warlock heeft hellfire (deal 3 damage to every character), Een mage heeft flamestrike (4 damage to all enemy minions), en een paladin heeft bijvoorbeeld de combinatie van equality en concentration om je veld te legen. Houd dus meestal nog een paar monsters in je hand als je al voor staat.

Probeer ook altijd een monster of 2 op het veld te houden Al je dat hebt en je houd het speelbord van je tegenstander leeg dan heb je het voordeel dat je kunt kiezen welke monsters je van de tegenstander kunt doden tegen welke prijs.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Wup »

Eindelijk mijn 2de legendary.

Grommash Hellscream :mrgreen:
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Marni42 »

Thanks voor de antwoorden guys!
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

Wup schreef: Eindelijk mijn 2de legendary.

Grommash Hellscream :mrgreen:
Nice, nu heb je nog maar 3/4 legendaries nodig en je kan warrior control spelen! :"D
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Wup »

Haha verdomd. Voor control warrior heb je inderdaad wel veel kaartjes nodig :(
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

Wup schreef: Haha verdomd. Voor control warrior heb je inderdaad wel veel kaartjes nodig :(
Jup. Gnommash, Baron, Alex, Rag zijn IMO echt de core, eventueel aangevuld met Cairne, The Black Knight (indien taunts), Sylvanas (soms), Ysera (vooral in oldschool control warrior) of Harrison Jones (indien veel weapons).

Toegevoegd na 41 minuten:

1200 dust atm; 400 left for leeroy (:

Toegevoegd na 43 minuten:

Ik heb btw 23 packs al geen legendary gehad, dus ik krijg er binnenkort wellicht weer een (:
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Yves W »

210 dust left voor Leeroy nu <3. Daarna nog een gadgetzan craften en dan miracle rogue spelen. Ik heb alleen Edwin vervangen met een yeti. Ook heb ik dan de legendaries voor handlock, maar ik mis nog 3 giants :(.
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Wup »

En dan wordt Leroy of Miracle roque generfd ;d
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door sKull »

Wup schreef: En dan wordt Leroy of Miracle roque generfd ;d
Dan kan je de kaarten disenchanten aan volle prijs.
Yves W schreef: 210 dust left voor Leeroy nu <3. Daarna nog een gadgetzan craften en dan miracle rogue spelen. Ik heb alleen Edwin vervangen met een yeti. Ook heb ik dan de legendaries voor handlock, maar ik mis nog 3 giants :(.
Legendaries zijn niet noodzakelijk voor handlock, Giants wel. :D Handlock is momenteel het deck dat ik het vaakst speel.

Alexstrasza is erg sterk, maar zelfs Reynad heeft lange tijd zonder Alex gespeeld. Ik ben er zelf nog niet aan uit of hij veel bijbrengt aan het deck. Meestal heb je hem niet nodig, maar heel soms kan hij je eens redden of kan je een surprise-win halen ermee. Ik laat hem er momenteel in.

Ik run geen Thalnos meer, ik vond deze kaart vrij onbelangrijk in dit deck. Ik run wel Leeroy (+power overwhelming). Geeft je een extra mogelijkheid om een win binnen te slepen, en er is niets meer satisfying dan Leeroy + Power Overwhelming + Faceless. Leeroy is niet noodzakelijk opzich, maar als je hem hebt zou ik hem echt altijd in het deck steken.

Dit is mijn huidige decklist voor Handlock:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Off-er »

Er is ook weinig kloteriger om tegen je te krijgen dan een leeroy-PO-faceless
Afbeelding
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door sKull »

Off-er schreef: Er is ook weinig kloteriger om tegen je te krijgen dan een leeroy-PO-faceless
Point of view: perspectiefomkering! :D

Om eerlijk te zijn komt het nu ook niet zoveel voor. :P
Afbeelding
Quest n Slay
Berichten: 1563
Lid geworden op: maandag 28 april 2008, 23:25
Oude naam: kidsboys2

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Quest n Slay »

Blizzard heeft de nieuwe kaart voor warlock openbaar gemaakt.

Een voidcaller 4 mana 3/4. Met een sterke deathattle: Put a demon for your hand into the battlefield.

Afbeelding

Bron: https://plus.google.com/+Hearthstone/posts

Toegevoegd na 5 minuten:

Ik snap dat blizzard de demon kaarten populairder wil maken maar ik zie alleen maar scenario's waarin je een voidcaller en een Jerexxus wilt oproepen op turn 3 met een sence demons (geen andere demon kaarten in je denk stoppen natuurlijk) turn 4 voidcaller spelen en wanneer die dood gaat heb je Jerexxus zonder 9 mana te betalen. Het nadeel is dat je al vroeg 15 health hebt dus de rest van je deck bestaat uit taunts zoals argus, dat heeft dan ook sinergie met je hero power.
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door sKull »

Ja die kaart was gisteren al leaked op de Braziliaanse Twitter.

Het is extreem sterk in combinatie met Doomguard, maar dat is het ook. Het past hoogstwaarschijnijk niet in de huidige warlock decks, misschien dat er een soort nieuw deck ontstaat met meer demons, maar ik betwijfel het.

Ziet er niet zo'n sterke kaart uit en daar ben ik blij mee, Warlock moet niet nog sterker worden.
Afbeelding
Quest n Slay
Berichten: 1563
Lid geworden op: maandag 28 april 2008, 23:25
Oude naam: kidsboys2

Re: [TCG] Hearthstone

Bericht door Quest n Slay »

Ik zag gister deze kaart in Spaanse versie inderdaad. Ik vertrouwde het niet en ik hoorde dat het de oude voidwalker picture heeft.

Het is juist heel sterk, de demon kaarten zijn juist heel sterk voor hun mana maar ze hebben een nadeel in hun battlecry. Je moet kaarten weggooien, een paar hp punten, een paar minions of een manacristal. Op z'n slechts gaat een flame imp met 3 attack en 2 health gaat 0 mana kosten. Vergeleken met de drawback van de voidcaller is dat alsnog een goed scenario.

Je kunt het zien als een harvest golum, 4 mana 3/4 + een willekeurige demon van je hand. Het verschilt 1 mana 1 attack en 1 health en is best voordelig. Als je geen demon in je hand hebt is het natuurlijk niet te gebruiken.

Deze kaart kom je helemaal niet in zoo tegen. Het is meer om demon decks meer te laten werken. Het lijkt me voornamelijk goed werken als je plant wat je wilt laten gebeuren met maar een paar demonen.

Ik zie de kaart niet populair worden behalve als eromheen wordt gebouwd.
Plaats reactie