Lunatips boekenclubje

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Sam »

Jaestro schreef: Ben sinds een kleine twee weken begonnen aan de ASOIAF reeks. Ondertussen zo'n 3/4e ver in het tweede boek. Wel tof om te zien hoe ver de serie verschilt van de boeken.
Boek 1 en 2 lopen relatief gelijk met de serie. Vanaf boek 3 wordt het pas echt anders, vooral als je naar de trailers van seizoen 5 kijkt.

Toegevoegd na 18 seconden:

Overigens hele goed boeken als je het mij vraagt
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Harper Lee publiceert binnenkort een nieuw boek.

Dat is zo raar. Het was juist zo cool dat ze er maar een had die op magische wijze zo populair en bekend werd.
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Jaestro »

Sam schreef:
Jaestro schreef: Ben sinds een kleine twee weken begonnen aan de ASOIAF reeks. Ondertussen zo'n 3/4e ver in het tweede boek. Wel tof om te zien hoe ver de serie verschilt van de boeken.
Boek 1 en 2 lopen relatief gelijk met de serie. Vanaf boek 3 wordt het pas echt anders, vooral als je naar de trailers van seizoen 5 kijkt.

Toegevoegd na 18 seconden:

Overigens hele goed boeken als je het mij vraagt
Jep heb et al gemerkt. Net op skiverlof geweest maar ga morgen eens beginnen aan boek drie.!
Afbeelding
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Feline »

Jaestro schreef:
Sam schreef:
Jaestro schreef: Ben sinds een kleine twee weken begonnen aan de ASOIAF reeks. Ondertussen zo'n 3/4e ver in het tweede boek. Wel tof om te zien hoe ver de serie verschilt van de boeken.
Boek 1 en 2 lopen relatief gelijk met de serie. Vanaf boek 3 wordt het pas echt anders, vooral als je naar de trailers van seizoen 5 kijkt.

Toegevoegd na 18 seconden:

Overigens hele goed boeken als je het mij vraagt
Jep heb et al gemerkt. Net op skiverlof geweest maar ga morgen eens beginnen aan boek drie.!
Heb zelf sinds kort ook de boeken opgepakt. Was bij boek drie begonnen en nu twee weken later zit ik een derde in het 4e boek. :D
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

eindspel van frank brady
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door KetchupFTW »

Iemand nog een aanrader voor een zelf-improvement boek? Het liefst in het Engels.
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »


*Citaat op verzoek van de geciteerde verwijderd*



Afbeelding

Ik heb dit heldenboek gelezen voor m'n literatuurlijst, heerlijk. :mrgreen:

Toegevoegd na 7 minuten:

Ik heb hier lang niet meer gepost trouwens. Updateje dan maar. Mijn goede voornemen voor dit jaar is om 20 boeken te lezen. Onderhand ben ik bezig met nummer zes dus ik lig opzich goed op schema, hoewel er wel twee kleine tussen zaten. Tot nu toe heb ik gelezen:

The Wind in the Willows
Catcher in the Rye
Son of the Shadows
Le Petit Prince
Lord of the Flies

Nu ben ik bezig met The Scarlet Letter, tot nu toe vind ik het een leuk boekje! Ik heb ook weer een aantal boeken bijbesteld, die komen volgende week. Waaronder, en die ga ik waarschijnlijk hierna lezen, The Night Circus. Ik heb hier zooooooveeel goeds over gehoord, echt, niet meer zoveel hype gezien voor een boek sinds The Book Thief, en die was fantastisch. Ik zal zeker nog laten weten hoe ik hem vind!

Toegevoegd na 12 minuten:

Dat is niet waar trouwens, The Fault in Our Stars was minstens net zo hyped als The Book Thief, waarschijnlijk nog wel meer zelfs, maar die was vreselijk. Het verschil is alleen dat The Night Circus wordt aangeprezen door mensen waarvan ik de mening wel respecteer in tegenstelling tot een stel tieners die denken dat The Hunger Games het hoogtepunt van literatuur is zoals met TFiOS het geval was.
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Terry Pratchett is overleden, zijn mensen hier bekend met zijn werk? Ik heb Dragons at Crumbling Castle in mijn boekenkast staan, leuke verhaaltjes. ^-^
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

Fantasy is niet meteen mijn ding helaas. :P Ik ben momenteel aan een stevige brok non-fictie bezig, Fascinerend Leven. Markante figuren en ideeën uit de geschiedenis van de biologie van o.a. Braeckman.
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Ik snap mensen die non-fictie lezen niet. Dan ben je de hele dag aan het leren, kom je thuis, ga je voor je plezier andere dingen leren. Watisdeze. Het is best een ding hier ook, in Delft is iedereen nerd dus of ze gamen of ze lezen non-fictie.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

Of ze doen beide. 8-[

Nee, het boeit me gewoon en wat ik lees zie ik totaal niet in mijn richting dus hoe zou ik het anders moeten doen. :P
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Non-fictie is natuurlijk ook niet gelijk aan waargebeurd. :P
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Daan »

Goedendag! Ik moet voor mijn mondeling 3 boeken lezen (van Nederlandse schrijvers) met een gemeenschappelijk thema. Iedereen moest een lootje trekken en op die van mij stond "satire".
Weet iemand wat satirische boeken? 8-[
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Adventures of Huckleberry Finn, Animal Farm, A Clockwork Orange, Catch-22, Gulliver's Travels, Brave New World. Dystopische literatuur gaat, net als in Brave New World, vaak gepaard met satire. 1984 en Fahrenheit 451 zijn dan zeker boeken die vernoemd moeten worden.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Excuseer, daar had ik over gelezen (of het stond er nog niet bij).
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Daan »

Dat stond er al!
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

Erik of het klein insectenboek. ;)
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Van den vos Reynaerde is ook satire. Lof der Zotheid van Erasmus is er ook nog één. Niet dat die gemakkelijk weglezen, maar moderne bewerkingen ervan zijn misschien wel te vinden.
Afbeelding
Plaats reactie