Elektrische fiets

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Elektrische fiets

Bericht door Lijpe »

Laat ze maar joh, ze zijn jaloers dat je zo'n goede topic kan openen.
Afbeelding
Kodie
Berichten: 4286
Lid geworden op: maandag 12 december 2011, 20:28
RS: Grote pik (p2p)
Clan: Salty Raid
Oude naam: Cooby

Re: Elektrische fiets

Bericht door Kodie »

Afbeelding > all

Elektrische fietsen zijn gewoon voor luie flikkers
Afbeelding
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: Elektrische fiets

Bericht door Matss »

Ben ik niet met je eens, dan zouden auto's en brommers ook voor luie flikkers zijn :P Ik fiets alleen op zaterdagavond verder doe ik alles met de auto of brommer :P
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Elektrische fiets

Bericht door Stefan »

Ik kom zomers altijd op het platteland, met mijn fiets!
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Elektrische fiets

Bericht door Joa »

Dacht dat Nederland sowieso al uit niks anders dan platteland bestond
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Elektrische fiets

Bericht door Jelmer »

Vind het altijd vrij vreemd om te zien dat kinderen tussen de 12 en de 16 een elektrische fiets van hun ouders krijgen voor de 10 kilometer die ze moeten fietsen naar school. :|
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Remco
Berichten: 1778
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 17:26

Re: Elektrische fiets

Bericht door Remco »

Snap niet waarom je zo'n fiets zou willen. Lees dat die dingen 25 km/u kunnen, maar zo moeilijk is dat toch niet om dat op een normale fiets te halen?

Lijkt me ook dat die ondersteuning de schoonheid van het fietsen weghaalt omdat je het niet meer (volledig) zelf doet
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Elektrische fiets

Bericht door Yves W »

Clan Wars schreef:
Sam schreef: Ik zie een hoop mensen hier op elektrische fietsen haten, en ik ben er ook geen fan van, maar OP heeft opzich best een punt imo. Helemaal als je het vergelijkt met een brommer/scooter, dan is dit toch veel beter? Ik denk dat veel mensen dit afkeuren omdat het er phony uitziet / ze er niet gewend mee zijn.
Dat denk ik ook inderdaad. Ik vind die mensen die steeds zeggen dat ik lui ben best grappig, want dat zijn meestal de mensen die een scooter, etc. gebruiken. :lol:

Ook rij je een stuk voordeliger met een elektrische fiets. Een accu volledig opladen kost over het algemeen gemiddeld 0,70 cent aan stroom. Als je bedenkt dat je met sommige accu's in de laagste stand, juist schakelt en in de meest ideale omstandigheden een afstand van ongeveer 100 km kan afleggen, vind ik een scooter, etc. pakken de grootste onzin. Benzine kost veel meer. Stel je voor dat een auto 1 op 8 loopt, dan kan je dus met 1 liter 8 km ver komen. 8 km keer 18 = 144 km, dus heb je 18 liter benzine nodig om zo'n afstand af te leggen (het gaat over een afstand van ongeveer 100 km, maar ik neem aan dat niemand op de plaats of vlak voor de plaats van bestemming een stilstaande auto wilt hebben, vandaar dat ik voor 18 liter heb gekozen, zodat je toch nog 44 km over hebt op de plaats of vlak voor de plaats van bestemming). Stel dat 1 liter benzine 1,30 euro kost, kost dat je 23,40 euro. Dan nog even min 0,70 cent doen en je bent 22,70 euro duurder uit. Ik weet wel beter, en zeker in het mooie weer. :)
Kan je me uitleggen waarom een elektrische fiets beter zou zijn in de volgende situaties:
  • Ik moet ergens snel zijn, dus ik pak de auto. Ik rijd namelijk op wegen waar je 80 km/u mag rijden en je geen 25 km/u gaat rijden. Mijn reistijd is 1,5 uur ipv een half uur met de elektrische fiets.
  • Het is mooi weer/ik wil sporten. Ik pak de gewone fiets, want dan sport ik een stuk meer.
Het enige nuttige van de elektrische fiets bij het eerste punt zijn de kosten, maar allereerst zijn mij die het waard en ten tweede kan ik een uur gaan werken om het eruit te slaan.
Afbeelding
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Elektrische fiets

Bericht door Volture »

Aron schreef: Zo gauw je geen grote afstanden moet afleggen of 88 jaar bent, ben je het ook niet nodig.
Mensen moeten meer op het platteland komen, waar de laatste mannen nog bestaan
Heb*

Toegevoegd na 37 seconden:
Remco schreef:Lijkt me ook dat die ondersteuning de schoonheid van het fietsen weghaalt omdat je het niet meer (volledig) zelf doet
Lol ja man, ik fiets omdat ik het zo tof vind dat ik zelf de kracht lever..
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Elektrische fiets

Bericht door Meutr »

Remco schreef: Snap niet waarom je zo'n fiets zou willen. Lees dat die dingen 25 km/u kunnen, maar zo moeilijk is dat toch niet om dat op een normale fiets te halen?

Lijkt me ook dat die ondersteuning de schoonheid van het fietsen weghaalt omdat je het niet meer (volledig) zelf doet
De doelgroep van dit product lijkt me vooral te bestaan uit ouderen en werkende mensen. Vele werkende mensen wonen dicht genoeg bij hun bedrijf om met de fiets te gaan, maar verkiezen alsnog een ander vervoersmiddel om niet te zweten of wat dan ook. Dan is zo'n elektrische fiets wel handig. Dat is ook de reden waarom die dingen zo populair zijn in bijvoorbeeld Noorwegen, alwaar de fietsinfrastructuur ideaal is in de grootsteden. Voor kinderen zou ik zoiets inderdaad nooit kopen. Ik weet nog hoe cool ik het als kind vond om af en toe zelf keihard tegen de wind in te trappen.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Plaats reactie