Het Grote Aandelen Topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door mark145nl »

Turbo
DEFINITIE
Met een turbo kunnen beleggers versneld profiteren van verwachte beursbewegingen. Een turbo werkt met een hefboom, waardoor beursbewegingen van de onderliggende waarde (aandelenindex, rente, valuta of ruwe grondstof) versneld doorwerken in de beurskoers. Er bestaan twee varianten: met een turbo long wordt geprofiteerd van een stijging van de onderliggende waarde, met een turbo short juist van een daling. De intrinsieke waarde van een turbo long is gelijk aan de koers van de onderliggende waarde verminderd met het financieringsniveau. Bij een turbo short is de intrinsieke waarde gelijk aan het financieringsniveau verminderd met de koers van de onderliggende waarde.


http://www.iex.nl/Column/19785/Zo-werken-Turbos.aspx

deze link moet duidelijk zijn denk ik.
Name less
Berichten: 3216
Lid geworden op: donderdag 25 december 2008, 17:28

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Name less »

Aandelen besi gekocht voor de lange termijn.
Na betaling van de dividend, daling van de koers. Sentiment ziet de sterke daling, en verkoopt de aandelen met als gevolg dat de aandelen nog sterker dalen.
Besi gaat erg goed, en de dollarkoers blijft laag waar besi een groot voordeel uit heeft.

Wat denken jullie?

Ben erg benieuwd naar de resultaten van 2e kwartaal.
Jammer genoeg kan ik niet spreiden, omdat ik niet al mijn spaargeld in wil zetten.
ok
Plaats reactie