Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Nick
Berichten: 6065
Lid geworden op: zondag 18 maart 2007, 12:06
RS: Bonuz_Ranger

Re: Het School topic

Bericht door Nick »

kog
nee
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Het School topic

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

van Steenis enz
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Het School topic

Bericht door Simon` »

J oey schreef: Dat willen ze waarschijnlijk ook niet. Ik ook niet trouwens.
Ik zou dat wel willen!
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Ik ga trouwens volgend jaar mijn Minor in het buitenland doen. 2 blokken (~4 maanden) studeren in Edinburgh :D Ik ga daar Sociology 1, English for professionals 3 en Risk management volgen. Beetje random vakken, maar het gaat me er meer om dat ik studeer in het buitenland, lijkt me super leuk. Ben al 1x in Edinburgh geweest met school, zeer mooie stad. Ik zit op een campus met 4 flatgebouwen met 800 studenten. Je hebt zelf een slaapkamer + badkamer, je deelt de woonkamer met 5 andere mensen volgensmij.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Ik krijg een erasmusbeurs vannuit de Hogeschool van Amsterdam. Dit is een soort van stufi, krijg 200 per maan extra. De vakken zelf zijn 'gratis', dit valt onder de Erasmus connectie tussen de scholen. Huur was wel echt super duur, 1980 pond voor een kleine 4 maanden... Achja, ouders betalen het gelukkig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Bij ons op school is het ook echt ene hel op te regelen, helemaal nu ze dit jaar na een door wat gedoe veel strenger zijn geworden.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Was best makkelijk eigenlijk. Je moest er wel ff achteraan, maar als je alles gewoon goed aanvraagd en voor de deadline, gaan ze je sowieso niet afwijzen. Er zijn ook heel weinig mensen die het doen bij ons. Er was zo'n voorlichtingsmiddag over minor in het buitenland van Domein Techniek, waar alle mensen heen kwamen die zich hadden ingeschreven, daar waren like 30 mensen van zo'n 7-8 studies.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het School topic

Bericht door La Pulga »

Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40370
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

La Pulga schreef: Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling?
Als het gaat om een normale verdeling, zou dat eigenlijk altijd moeten worden vermeld. De waarnemingen zijn in principe continu meetbaar, zoals lengte, gewicht enz.
Bij een binomiale verdeling tel je hoe vaak het antwoord op een vraag ja of nee is. De kans op ja is p en de kans op nee is 1-p.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het School topic

Bericht door La Pulga »

Ik had het al. Ik heb die zooi al 3 jaar niet meer gehad.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Daan schreef:
La Pulga schreef: Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling?
Als het gaat om een normale verdeling, zou dat eigenlijk altijd moeten worden vermeld. De waarnemingen zijn in principe continu meetbaar, zoals lengte, gewicht enz.
Bij een binomiale verdeling tel je hoe vaak het antwoord op een vraag ja of nee is. De kans op ja is p en de kans op nee is 1-p.
Close, but no sigar!

Zoals Daan zegt is een normaal verdeelde stochast (toevalsvariabele) continu. Dat wil zeggen dat deze alle waarden kan aannemen. Dus bijvoorbeeld pi of 1000,67812 etc. Dus wat Daan zegt. Deze verdeling wordt compleet gespecificeerd door twee getallen: het gemiddelde (mu) en de standaarddeviatie (sigma).

Bij de binomiale verdeling is Daan in de war met een Bernoulli verdeelde stochast. Die heeft inderdaad als kansdichtheidfunctie f(x) = p^x(1-p)^(1-x), x is 0 of 1. Een binomiaal verdeelde stochast krijg je als je n (geheel getal) Bernoulli experimenten uitvoert en daarvan de som bekijkt. Zowel de Bernoulli als de binomiale verdeling heeft maar 1 parameter,de kans op succes (p, of theta)

Het moet gezegd worden dat er een transformatie is waardoor je van een binomiale stochast een normaal verdeelde stochast kan maken, mits het aantal experimenten (die n dus) naar oneindig gaat.
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het School topic

Bericht door Going4Quests »

Pf ben het schooljaar nu beu, wil de vakantie. :(
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het School topic

Bericht door Jaestro »

Megareus12 schreef:
Daan schreef:
La Pulga schreef: Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale verdeling en de binomiale verdeling?
Als het gaat om een normale verdeling, zou dat eigenlijk altijd moeten worden vermeld. De waarnemingen zijn in principe continu meetbaar, zoals lengte, gewicht enz.
Bij een binomiale verdeling tel je hoe vaak het antwoord op een vraag ja of nee is. De kans op ja is p en de kans op nee is 1-p.
Close, but no sigar!

Zoals Daan zegt is een normaal verdeelde stochast (toevalsvariabele) continu. Dat wil zeggen dat deze alle waarden kan aannemen. Dus bijvoorbeeld pi of 1000,67812 etc. Dus wat Daan zegt. Deze verdeling wordt compleet gespecificeerd door twee getallen: het gemiddelde (mu) en de standaarddeviatie (sigma).

Bij de binomiale verdeling is Daan in de war met een Bernoulli verdeelde stochast. Die heeft inderdaad als kansdichtheidfunctie f(x) = p^x(1-p)^(1-x), x is 0 of 1. Een binomiaal verdeelde stochast krijg je als je n (geheel getal) Bernoulli experimenten uitvoert en daarvan de som bekijkt. Zowel de Bernoulli als de binomiale verdeling heeft maar 1 parameter,de kans op succes (p, of theta)

Het moet gezegd worden dat er een transformatie is waardoor je van een binomiale stochast een normaal verdeelde stochast kan maken, mits het aantal experimenten (die n dus) naar oneindig gaat.
Dat laatste geldt toch voor zo goed als alle verdelingen, niet? Centrale limietstelling of hoe heet dat?
Afbeelding
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

3 ft op M en T :") En die casus ging ook wel lekker ook al heb ik hem in maar 12 regels beantwoord. En ik begon om half 5 vanochtend pas met leren. Toets ging wel helemaal nergens over though
Nick
Berichten: 6065
Lid geworden op: zondag 18 maart 2007, 12:06
RS: Bonuz_Ranger

Re: Het School topic

Bericht door Nick »

4 fout, hadden er 2 kunnen zijn omdat ik twee vragen verkeerd heb gelezen/geïnterpreteerd maarja yolo nu minstens drie weken vrij :bier:

Sommige vragen tho :') Leer je een heel hoofdstuk over hermeneutiek (wetenschap van de interpretatie), aanhangers, vormen, meningen etc, krijg je de vraag "Hoe noem je de wetenschap van het interpreteren?"
nee
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Ging he-le-maal nergens over inderdaad :")
Dat die vent zichzelf ook gewoon quote in zijn tentamenvragen :lol:
Nick
Berichten: 6065
Lid geworden op: zondag 18 maart 2007, 12:06
RS: Bonuz_Ranger

Re: Het School topic

Bericht door Nick »

Het verbaast me niet :') lekker jezelf tussen Hume, Popper etc. zetten.
nee
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het School topic

Bericht door Going4Quests »

Sebiet om 14.00 jury voor eindwerk! :shock:
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het School topic

Bericht door KetchupFTW »

Weet iemand waar ik Engelstalige boekverslagen kan vinden (voor Engelse boeken). Op sparklenotes zie ik mijn boeken (Birdsong en Drowning Ruth) niet staan. Alvast bedankt!
Plaats reactie