Het grote mobieltjes en tablets topic!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Vingerafdrukscanner op je smartphone

Ja, lijkt me super handig!
22
30%
Nee, ik vind het niet nodig dat mijn vingerafdruk overal bekend is.
51
70%
 
Totaal aantal stemmen: 73

Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Aaron »

MrSenne schreef: Wat wil je er mee kunnen? Hoe groot? Enige voorkeur van merk?
Naja eigenlijk gewoon basic dingen. Heb 2-3 jaar met een HTC One V rond gelopen.. dus dan krijg je wel een idee wat ik er mee doe. Geen zware apps. Maarja m'n pa is zo van nu kan je net zo goed een Iphone kopen. :mrgreen:

Toegevoegd na 23 seconden:

Iphone 6 vind ik eigenlijk net een tikkeltje te groot. Misschien eens kijken naar 5S.
Afbeelding
Jimmy
Berichten: 1876
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 12:07
Oude naam: Jimmytje

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Jimmy »

Het valt reuze mee hoe groot de iPhone 6 is. Je went er heel snel aan en eenmaal gewend, wil je niet meer terug naar kleine toestellen
''When does a man die? When he is hit by a bullet? No! When he suffers a disease? No! When he ate a soup made out of a poisonous mushroom? No! A man dies when he is forgotten!''
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Yves W »

Ik meen dat de iPhone 6 net een tikkeltje kleiner is dan een N5 en ik kan je verzekeren dat het een prachtige maat is. Ik had hiervoor ook een stuk kleinere telefoon, maar je went er echt snel aan. Natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze, maar ik wil wel aangeven dat ik niet denk dat je je keuze er zo sterk door moet laten bepalen. Ik zou zelf sowieso allereerst kijken of je android of iOS prefereert.
Afbeelding
mutn10
Berichten: 3718
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 16:04

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door mutn10 »

Ik zou inderdaad ook eerst eens kijken of je iOS prefereert boven Android, want er zijn toch wel enkele opmerkelijke verschillen. Verder zijn Android flagships altijd aan de grotere kant (tikkel groter dan iPhone 6), maar daar wen je binnen het uur aan. Voor Android zou ik vooral kijken naar de S6. Deze is niet te groot, maar toch erg high-end.
AfbeeldingMet dank aan "andreas jan"
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Aaron »

Huawei P8 lijkt me wel wat. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
typer
Berichten: 356
Lid geworden op: zaterdag 29 augustus 2009, 17:53
Clan: geen

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door typer »

Aaron schreef: Huawei P8 lijkt me wel wat. :)
De P8 is zeker een mooi toestel! maar de Android skin is naar mijn mening flut.
Maar je kunt er gewoon de Google Launcher o.i.d. opzetten.
Omdat je liever een kleiner toestel wilt, kun je eens naar de Sony Xperia Z3 compact kijken. Past makkelijk binnen je budget.

groet,
typer
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Rems »

Ik vind eigenlijk dat de vooruitgang met telefoons best wel skeer is. Ik ging laatst ff naar de vodafone en hield ff die SGS6 in mn hand. Ikzelf heb nu een SGS4, ik stapte over van SGS2 naar SGS4 en merkte echt een wereld van verschil. Qua hoe mooi het scherm was en hoe smooth alles voelde. Nu pakte ik zo die SGS6 en ik zag zowat geen verschil? Scherm resolutie was gewoon hetzelfde, het scherm misschien wat groter. Verder vind ik niet dat er veel veranderd is in die 2 jaar, en ze vragen alsnog 700 euro voor dat ding. Ik ga mijn SGS4 dus toch nog maar een jaartje langer houden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Bighead »

Wil je een 4k scherm in je telefoon dan? Tenzij docking de komende tijd beter ondersteuning gaat krijgen betwijfel ik ten zeerste of het nut heeft om telefoons veel krachtiger te maken dan ze nu zijn. Daarbij heeft Samsung natuurlijk 0 interesse in innovatie zolang ze maar telefoons kunnen verkopen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Rems »

Bighead schreef: Wil je een 4k scherm in je telefoon dan? Tenzij docking de komende tijd beter ondersteuning gaat krijgen betwijfel ik ten zeerste of het nut heeft om telefoons veel krachtiger te maken dan ze nu zijn. Daarbij heeft Samsung natuurlijk 0 interesse in innovatie zolang ze maar telefoons kunnen verkopen.
Nee dat bedoel ik ook niet. Ik vind het gewoon achterlijk dat ze 700 euro voor dat ding vragen wat voor de 'normale' gebruiker precies dezelfde telefoon is als 2 jaar geleden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Meutr »

2 jaar geleden zat de SGS4 toch zowat in hetzelfde prijssegment?
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Bighead »

Rems schreef:
Bighead schreef: Wil je een 4k scherm in je telefoon dan? Tenzij docking de komende tijd beter ondersteuning gaat krijgen betwijfel ik ten zeerste of het nut heeft om telefoons veel krachtiger te maken dan ze nu zijn. Daarbij heeft Samsung natuurlijk 0 interesse in innovatie zolang ze maar telefoons kunnen verkopen.
Nee dat bedoel ik ook niet. Ik vind het gewoon achterlijk dat ze 700 euro voor dat ding vragen wat voor de 'normale' gebruiker precies dezelfde telefoon is als 2 jaar geleden.
De 'normale' gebruiker heeft ook uitzonderlijk weinig aan een telefoon van 700 euro. Tuurlijk koopt de helft van betreffende 'normale' gebruikers alsnog een telefoon uit dat segment, maar dat komt eerder door slimme marketing dan dat ze daadwerkelijk vinden zoiets nodig te hebben.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Aaron »

Heb de P8 net binnen :wub: Thanks voor advies iedereen.
Afbeelding
mutn10
Berichten: 3718
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 16:04

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door mutn10 »

Bighead schreef: Wil je een 4k scherm in je telefoon dan? Tenzij docking de komende tijd beter ondersteuning gaat krijgen betwijfel ik ten zeerste of het nut heeft om telefoons veel krachtiger te maken dan ze nu zijn. Daarbij heeft Samsung natuurlijk 0 interesse in innovatie zolang ze maar telefoons kunnen verkopen.
Geen enkel merk zet echt in op innovatie. Leuke handige gimmicks wel, maar echte innovatie toont geen enkel merk.
Sony brengt ieder jaar zo goed als dezelfde telefoon uit met wat beter scherm, wat betere processor en dat is het.
Apple maakt de iPhone wat groter om de rest bij te benen en dat is het zowat. "We've made the best iPhone yet."
Samsung maakt hun telefoon wat mooier en gebruiken hun eigen SoC omdat de S810 warm loopt. Nog vrij innoverend eigenlijk.
HTC gaat van de One M8 (goede telefoon) naar de M9 die toch wat mankementen vertoont.
LG maakt een telefoon met lederen achterkant en knoppen op de achterkant. Leuk, maar echt handig is het niet.

De grootste innovatie is er uit. Ieder merk heeft gelijkwaardige telefoons met de hoogste specs en prijs. Enige waar er nog winst op zit te halen is modulariteit, battery life en eventueel software en design.
AfbeeldingMet dank aan "andreas jan"
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Nilsie »

Waterdichte telefoon, da's imo nog het enige toffe van de laatste tijd.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Yves W »

Nilsie schreef: Waterdichte telefoon, da's imo nog het enige toffe van de laatste tijd.
Is dat zo handig dan? Ik heb er zelf nooit zo het nut van ingezien, tenzij je je telefoon in een zwembad of zo laat vallen en dan vraag ik me nog af of hij 100% waterdicht is.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Aaron »

Maat van mij op vakantie met telefoon in zwembad gespronge. RIP Ihpone. Achja was maar een 4.
Huawei heeft blijkbaar nano sim, ff zelf geknipt weer paar euro bespaard. :ninja:
Afbeelding
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Rasmus »

ik moet zeggen dat ikdeze telefoon nog wel innovatief vind. Al is het meer de gedachte erachter die ik een vooruitgang vind dan dat ik iets zinnigs kan zeggen over de techniek in het apparaat..
"Be yourself, everyone else is already taken"
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door The Beast of Terror »

Mijn iphone 4 kan ik nu wel permanent afschrijven :")
Na een val herkent ie mijn simkaart niet meer.
Naja wou toch al een nieuwe telefoon aanschaffen.
Hoe kan ik deze situatie het beste aanpakken:

Ik wil overstappen naar een andere provider en een galaxy note 4 erbij nemen. Het punt is dat het abonnement op mijn pa's naam staat en ik graag het nummer wil behouden. Hoe kan ik dat het beste doen?
En is er een handige manier om alle data makkelijk over te zetten? *paar 100 telefoonnummers handmatig doen ga ik nogal suicidaal van worden)
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Aaron »

Nummers overzetten ging bij mij via bluetooth. verbinding tussen beide telefoons en alles geimporteerd binnen paar sec.
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door La Pulga »

Ik heb mijn telefoon verzekerd voor 10 euro per maand. Is dat het waard of moet ik dat opzeggen? Gewoon opzeggen neem ik aan toch?

Toegevoegd na 29 minuten:

Iemand die weet hoe dat gaat bij Vodafone?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Plaats reactie