Gedrag van chatmods

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door i k0nijn i »

Slay a Stone schreef: Dus dan ga je mensen anders behandelen? Ook zei hij letterlijk 2 woorden in de fc, hij zei daarna niks meer. Denk je serieus dat hij het dan 'trollend' bedoelt?
Mensen niet anders behandelen is - uit mijn toch wel ruime ervaring ondertussen - vrijwel onmogelijk. Leden die al lang aanwezig zijn ga je er niet uitgooien voor het minste, want uiteindelijk zijn zij de leden waarvoor je het doet. Leden die binnenkomen op negatieve wijze die je niet kent zal je sneller eruit gooien dan anderen, omdat je wat goed gaat niet wil verpesten (mits het goed gaat, natuurlijk).
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Thomas »

J elmer schreef: Mijn excuses dan voor het maken van een foute inschatting voor die kick, ik hoop hiermee het foute beeld van mij weg te nemen dat mijn ego te groot is. :P Wel wil ik nogmaals aangeven dat een wrong-chat soms erg lastig is om te beoordelen en we dus liever geen onderscheid maken. Hierbij kan er inderdaad wel eens een foutje gemaakt worden, maar fouten zijn gelukkig menselijk. Wanneer ik iemand kick zonder een goede reden - en inzie dat het ook fout was van mij - probeer ik contact op te nemen met diegene en mijn excuses aan te bieden. Dit doen ook zeker andere chatmoderators, aangezien het wel eens vaker voorkomt ja. Wel zie ik in, wanneer de sfeer niet veranderd, dat we een wrong-chat gewoon moeten laten voor wat het is.

Heb geen enkele excuses over mijn oude RSN Ltf Korea van de mods die mij kickten.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Ik ook niet voor mijn account 'wertoo 4'
Vele kusjes aan iedereen
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Gozert »

Tristan schreef:


- Kicks en bans worden 1 op 1 gevoerd omdat uit ervaring blijkt dat dat het beste is voor beide partijen. Ik heb genoeg leden in mijn PB gehad, als zij normaal naar ons toekomen dan worden ze altijd verder geholpen anders is er altijd een neutrale partij die zij kunnen contacteren.
Dit is naar mijn mening 100% waar. Ik heb ook een maand een ban uit de friends chat gehad, omdat ik me niet wist te gedragen.

Ik heb een verandering in mijn privé leven moeten maken, die heb ik ook oa doorgezet in de chat. Daar heb ik sommige chatmods van op de hoogte gebracht. Wat er speelt laat ik hier achterwege, want dat is niet van belang.

Dit heeft geresulteerd in dat de chatmods minder op mij letten, waar ik eerder direct een kick kreeg, word er nu wel is een oogje dichtgeknepen door helemaal niet te waarschuwen. Het klopt wel als de chatmods aangeven dat mensen die vervelend waren/zijn sneller kicks krijgen. Wat natuurlijk volkomen terecht is, waarom zou je sfeerverpesters aanhouden?

Toegevoegd na 3 minuten:
TikTakTokTekTuk schreef: Uit ervaring weet ik dat dat niet zo is.
Jij bent een rare vogel die jouw alt Wertoo 4 gaat noemen ipv Tristan zijn account ''Wertoo4'' heet. Dan pm je mij dat je fake wilt gaan kicken, kom jij ajb eerst met feiten voordat je je mening doordrukt.
TikTakTokTekTuk schreef: Ik ook niet voor mijn account 'wertoo 4'
Zoals ik hierboven al zei. Ik heb daarvan screens genomen en doorgestuurd, ik ga ze hier niet op het forum posten. Ik weet zeker dat ze nog wel ergens in privé staan. Ik denk als je uitleg wilt dat je Tristan beter kan pmen.
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Ik heb je helemaal niet gezegd dat ik fake wou gaan kicken. Ik had al lang fake gekickt. Gelieve eerst met feiten te komen voor dat je mijn naam besmeurd.
Vele kusjes aan iedereen
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Thomas »

Gozert schreef:
Tristan schreef:


- Kicks en bans worden 1 op 1 gevoerd omdat uit ervaring blijkt dat dat het beste is voor beide partijen. Ik heb genoeg leden in mijn PB gehad, als zij normaal naar ons toekomen dan worden ze altijd verder geholpen anders is er altijd een neutrale partij die zij kunnen contacteren.
Dit is naar mijn mening 100% waar. Ik heb ook een maand een ban uit de friends chat gehad, omdat ik me niet wist te gedragen.

Ik heb een verandering in mijn privé leven moeten maken, die heb ik ook oa doorgezet in de chat. Daar heb ik sommige chatmods van op de hoogte gebracht. Wat er speelt laat ik hier achterwege, want dat is niet van belang.

Dit heeft geresulteerd in dat de chatmods minder op mij letten, waar ik eerder direct een kick kreeg, word er nu wel is een oogje dichtgeknepen door helemaal niet te waarschuwen. Het klopt wel als de chatmods aangeven dat mensen die vervelend waren/zijn sneller kicks krijgen. Wat natuurlijk volkomen terecht is, waarom zou je sfeerverpesters aanhouden?

Toegevoegd na 3 minuten:
TikTakTokTekTuk schreef: Uit ervaring weet ik dat dat niet zo is.
Jij bent een rare vogel die jouw alt Wertoo 4 gaat noemen ipv Tristan zijn account ''Wertoo4'' heet. Dan pm je mij dat je fake wilt gaan kicken, kom jij ajb eerst met feiten voordat je je mening doordrukt.
TikTakTokTekTuk schreef: Ik ook niet voor mijn account 'wertoo 4'
Zoals ik hierboven al zei. Ik heb daarvan screens genomen en doorgestuurd, ik ga ze hier niet op het forum posten. Ik weet zeker dat ze nog wel ergens in privé staan. Ik denk als je uitleg wilt dat je Tristan beter kan pmen.
Jij bent zeker een feest om mee te leven.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Gozert »

TikTakTokTekTuk schreef: Ik heb je helemaal niet gezegd dat ik fake wou gaan kicken. Ik had al lang fake gekickt. Gelieve eerst met feiten te komen voor dat je mijn naam besmeurd.
Oeps

Afbeelding

Zal de rest wel voor mezelf houden.

Toegevoegd na 17 seconden:
Aron schreef: Wow gozert nsber, maar goed dat jij niet in de tijd van oorlog bent geboren.
Gemeld.
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Zoals ik zei, ik had het al gedaan.
Vele kusjes aan iedereen
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Gozert »

TikTakTokTekTuk schreef: Zoals ik zei, ik had het al gedaan.
Je zegt anders daar dat je dat nog gaat doen. Niet dat je het al gedaan hebt.

Toegevoegd na 36 seconden:
Thomas schreef: Rofl jij bent echt zo'n nazi jongen :')
Alsof mij dat iets uitmaakt?
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Vreemde interpretatie.
Vele kusjes aan iedereen
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Off-er »

Een snelcursus dreigen kun je goed gebruiken, gozert. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik weinig wijzer wordt van je post: Je hebt een situatie IRL, loopt door in de chat, geeft dat door aan de chatmods en daardoor wordt nu een oogje toegeknepen als er wat is? Zoja, zal het vast een goede reden hebben, maar ik vind het een bijzondere gang van zaken.

Daarnaast zou je de regels "Het klopt wel als de chatmods aangeven dat mensen die vervelend waren/zijn sneller kicks krijgen. Wat natuurlijk volkomen terecht is, waarom zou je sfeerverpesters aanhouden?" ff opnieuw mogen schrijven, want ik snap je punt niet of je bent hier en daar wat woorden vergeten, want ik heb het nu 4x gelezen en weet nog steeds niet wat je er nou wel/niet mee bedoelt.

Toegevoegd na 23 seconden:
Gozert schreef:
Thomas schreef: Gozert weg Jappe terug?
Anders blijf je even ontopic anders moeten ze dit zometeen sluiten.
Oh alsjeblieft zeg...
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Thomas »

Straks gaat ie nou weer hierop door..
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Klote Vent2
Berichten: 823
Lid geworden op: maandag 12 januari 2009, 16:40

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Klote Vent2 »

Gozert schreef:
Tristan schreef:


- Kicks en bans worden 1 op 1 gevoerd omdat uit ervaring blijkt dat dat het beste is voor beide partijen. Ik heb genoeg leden in mijn PB gehad, als zij normaal naar ons toekomen dan worden ze altijd verder geholpen anders is er altijd een neutrale partij die zij kunnen contacteren.
Dit is naar mijn mening 100% waar. Ik heb ook een maand een ban uit de friends chat gehad, omdat ik me niet wist te gedragen.

Ik heb een verandering in mijn privé leven moeten maken, die heb ik ook oa doorgezet in de chat. Daar heb ik sommige chatmods van op de hoogte gebracht. Wat er speelt laat ik hier achterwege, want dat is niet van belang.

Dit heeft geresulteerd in dat de chatmods minder op mij letten, waar ik eerder direct een kick kreeg, word er nu wel is een oogje dichtgeknepen door helemaal niet te waarschuwen. Het klopt wel als de chatmods aangeven dat mensen die vervelend waren/zijn sneller kicks krijgen. Wat natuurlijk volkomen terecht is, waarom zou je sfeerverpesters aanhouden?

Toegevoegd na 3 minuten:
TikTakTokTekTuk schreef: Uit ervaring weet ik dat dat niet zo is.
Jij bent een rare vogel die jouw alt Wertoo 4 gaat noemen ipv Tristan zijn account ''Wertoo4'' heet. Dan pm je mij dat je fake wilt gaan kicken, kom jij ajb eerst met feiten voordat je je mening doordrukt.
TikTakTokTekTuk schreef: Ik ook niet voor mijn account 'wertoo 4'
Zoals ik hierboven al zei. Ik heb daarvan screens genomen en doorgestuurd, ik ga ze hier niet op het forum posten. Ik weet zeker dat ze nog wel ergens in privé staan. Ik denk als je uitleg wilt dat je Tristan beter kan pmen.
perfect materiaal voor een cringe topic
In- of uitklappen • niet openen
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Bighead »

Laten we het wel gezellig houden.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Gozert »

Off-er schreef: Een snelcursus dreigen kun je goed gebruiken, gozert. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik weinig wijzer wordt van je post: Je hebt een situatie IRL, loopt door in de chat, geeft dat door aan de chatmods en daardoor wordt nu een oogje toegeknepen als er wat is? Zoja, zal het vast een goede reden hebben, maar ik vind het een bijzondere gang van zaken.

Daarnaast zou je de regels "Het klopt wel als de chatmods aangeven dat mensen die vervelend waren/zijn sneller kicks krijgen. Wat natuurlijk volkomen terecht is, waarom zou je sfeerverpesters aanhouden?" ff opnieuw mogen schrijven, want ik snap je punt niet of je bent hier en daar wat woorden vergeten, want ik heb het nu 4x gelezen en weet nog steeds niet wat je er nou wel/niet mee bedoelt.




Anders blijf je even ontopic anders moeten ze dit zometeen sluiten.

Ik heb met chatmods over mijn gedrag in het verleden over mijn gedrag in de chat gepraat. Wat ik daar heb besproken is niet relevant. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik in het verleden veel kicks heb gehad zoals wel meer personen die hier op het moment posten. Ook duid ik erop dat ik mijn gedrag in de chat heb aangepast waardoor ze mij niet meer/minder in de gaten houden. Mensen die wel trollen krijgen sneller waarschuwingen en kicks dan mijzelf. Waarom is dat, omdat ik wat dingen over mijn irl situatie had uitgelegd waardoor ze een inzage in mijn gedrag konden krijgen. Waarom iets gebeurd etc. Dat is wat ik probeer te zeggen. Dat bedoelt Tristan ook ''als je normaal een pm stuurt wil ik best naar je luisteren''

Dat moet meer duidelijkheid geven dacht ik zo.
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Ik heb tijdje geleden 2 mensen neergestoken op straat. Ik heb de politie toen gezegd dat ik het moeilijk had in het dagelijks leven en daarom hebben ze mij weer vrijgelaten.
Vele kusjes aan iedereen
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Jelmer »

TikTakTokTekTuk schreef: Ik heb tijdje geleden 2 mensen neergestoken op straat. Ik heb de politie toen gezegd dat ik het moeilijk had in het dagelijks leven en daarom hebben ze mij weer vrijgelaten.
Het is weliswaar zo dat men wel kijkt naar de mate van omstandigheden, voordat ze een straf geven. :P
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Klote Vent2
Berichten: 823
Lid geworden op: maandag 12 januari 2009, 16:40

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Klote Vent2 »

J elmer schreef:
TikTakTokTekTuk schreef: Ik heb tijdje geleden 2 mensen neergestoken op straat. Ik heb de politie toen gezegd dat ik het moeilijk had in het dagelijks leven en daarom hebben ze mij weer vrijgelaten.
Het is weliswaar zo dat men wel kijkt naar de mate van omstandigheden, voordat ze een straf geven. :P
dat zegt tiktak toch ook?
In- of uitklappen • niet openen
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Tristan »

Er was nooit de afspraak gemaakt om minder op Gozert te letten door zijn privé situatie. Wat er wel gebeurde is door zijn uitleg over zijn privé situatie dat wij meer begrip hadden en wij zijn daden minder snel zagen als willekeurige haat. Als wij zoiets weten dan zullen we hem minder snel behandelen als gewoon een herrieschopper. Natuurlijk proberen we iedereen zo gelijk mogelijk te behandelen, maar als wij inzien dat iemand niet slechte bedoelingen heeft dan vind ik dat wij daar best wat toleranter voor mogen zijn.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Tristan schreef: Als wij zoiets weten dan zullen we hem minder snel behandelen als gewoon een herrieschopper. Natuurlijk proberen we iedereen zo gelijk mogelijk te behandelen.
Het lijkt mij dat je jezelf hier enorm tegenspreekt.
Vele kusjes aan iedereen
Gesloten