Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Bartt »

Beste allen

Ik zit op studentenkot in Gent (in het Hollands: "ik zit op kamers"), en wij hebben al enige tijd problemen met de WiFi. Die valt soms random uit of gaat plots heel traag, om dan later terug te werken. Heel bizar en heel vaak gebeurt dit. (Vandaag bv heel de dag niet op de telenet gekunnen bijna, werkt quasi nooit momentee).

Mijn maat, die onder mij zit op kot, heeft een betalende anti-virus en krijgt vaak meldingen van een poortscan of iets dergelijks, wanneer de wifi uitvalt. Een soort aanval op het netwerk (geen idee). Zo ziet dit er uit:
http://puu.sh/kYMqH/b3958fae55.jpg
http://puu.sh/kYMvG/d345cb6f14.jpg

Wij vermoeden dat dit wel iets te maken heeft met het probleem van de WiFi, of niet?
Enkele ideëen van ons wat het kan zijn:
- wij hebben een repeater geïnstalleerd op het gelijkvloers voor meer bereik in de keuken, de router zelf staat op het 1ste verdiep, misschien is het dit? Deze heeft 4 streepjes bereik maar als ik er op zit, gaat het internet ook totaal niet.
- toen ik mijn laptop aanstak, kreeg mijn maat niet veel later weer zo'n poortscan. Misschien heeft het met mijn laptop te maken, een virus of iets dergelijks?
Ik heb een scan gedaan, en kwam HackTool:win32/AutoKMS tegen als dreiging. Na wat opzoekwerk blijkt dit te komen van m'n illegale versie van Office. Kan het dit zijn die dit veroorzaakt of zoeken we het te ver?
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Daminovich »

manmanmanman

Van mijn werkgever moet ik in eerste 3 maanden mijn itil certificaat halen, anders word ik eruit gegooid. Nou ik dus examen aanvragen nadat ik 3 proefexamen met 85+% heb gehaald. Is eerste mogelijke datum pas 30-11-2015. en daarna pas 8-12-2015. Kon ik in eerste instantie geen vrij krijgen omdat het in die periode druk is met releases, maar 7-12-2015 zit ik er 3 maanden. Dus nu met moeite 30 november vrij kunnen krijgen. Haal ik hem niet, lig ik eruit. Nu gaat me manager nog bellen naar mijn detacheringsbedrijf wat voor onzin het is dat de eerste datum pas 30-11-2015 is.
Ik denk mooi op tijd, 1,5 maand van tevoren aanvragen, eventueel nog tijd voor herkansing. Maar nee. Jammer weer
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Ruthless »

>itil

:^)
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Thieske »

Dami die herkansing ga je echt niet nodig hebben ;). Itil is easy als je beetje geleerd hebt!
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Daminovich »

Denk het ook niet hoor. Is inderdaad easy. Maar toch niet fijn om dan geen herkansing meer te hebben zegmaar zonder dat ik me baan kwijt raak
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Rallim »

Iemand die een gratis programma weet voor Data Recovery? dus geen shareware, trials etc maar echt volledig gratis
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Nilsie »

Recuva?
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Rallim »

Nilsie schreef: Recuva?
ziet er goed uit. maar eens proberen. dank!
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Nilsie »

Naar mijn ervaring moet je wel snel zijn, voordat alles weer overschreven wordt.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Anders even een live usb maken van SystemRescueCD.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Ricc »

Bartt schreef: Beste allen

Ik zit op studentenkot in Gent (in het Hollands: "ik zit op kamers"), en wij hebben al enige tijd problemen met de WiFi. Die valt soms random uit of gaat plots heel traag, om dan later terug te werken. Heel bizar en heel vaak gebeurt dit. (Vandaag bv heel de dag niet op de telenet gekunnen bijna, werkt quasi nooit momentee).

Mijn maat, die onder mij zit op kot, heeft een betalende anti-virus en krijgt vaak meldingen van een poortscan of iets dergelijks, wanneer de wifi uitvalt. Een soort aanval op het netwerk (geen idee). Zo ziet dit er uit:
http://puu.sh/kYMqH/b3958fae55.jpg
http://puu.sh/kYMvG/d345cb6f14.jpg

Wij vermoeden dat dit wel iets te maken heeft met het probleem van de WiFi, of niet?
Enkele ideëen van ons wat het kan zijn:
- wij hebben een repeater geïnstalleerd op het gelijkvloers voor meer bereik in de keuken, de router zelf staat op het 1ste verdiep, misschien is het dit? Deze heeft 4 streepjes bereik maar als ik er op zit, gaat het internet ook totaal niet.
- toen ik mijn laptop aanstak, kreeg mijn maat niet veel later weer zo'n poortscan. Misschien heeft het met mijn laptop te maken, een virus of iets dergelijks?
Ik heb een scan gedaan, en kwam HackTool:win32/AutoKMS tegen als dreiging. Na wat opzoekwerk blijkt dit te komen van m'n illegale versie van Office. Kan het dit zijn die dit veroorzaakt of zoeken we het te ver?
Een port scan lijkt mij dat iemand alle mogelijke poorten afgaat op het ip adres van je router (dus je externe ip adres, die naar buiten gaat), om eventuele toegang te verkrijgen. Normaal hebben degelijke routers wel zo'n optie dit zo'n vorm van 'opportunistische' aanvallen wel tegengaan, maar ik heb eigenlijk nooit echt opgelet in de les netwerken.
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Toevallig iemand hier die geekt op keycap modifiers? Got these today
In- of uitklappen •
Afbeelding
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Geeken is veel gezegd, maar ik overweeg mogelijks wel om mijn keycaps te vervangen naar een Belgische lay-out, in tegenstelling tot de Franse die ik nu heb.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Bighead »

Heb zelf blanco caps.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Bighead schreef: Heb zelf blanco caps.
Ik wil ook wel zo een volledige set, maar kost zoveel :(. Zeker als je PBT keycaps wil kijk je al snel op 50 euro+, al dan niet met verzending. En ABS zou stom zijn aangezien mijn pok3r standaard met PBT kwam, zou jammer zijn om daar dan op te downgraden.
i k0nijn i schreef:Geeken is veel gezegd, maar ik overweeg mogelijks wel om mijn keycaps te vervangen naar een Belgische lay-out, in tegenstelling tot de Franse die ik nu heb.
Ja, onderandere daarom zou ik ook een volledige nieuwe set willen. Ik gebruik eigenlijk US international qwerty ipv de britse die op mijn keycaps staan, maar dat zijn maar enkele toesten die verschillen, so oh well.
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Royenroy »

Ik heb wel gekeken naar een set blanks met de bedrukking op de zijkant (fake blank dus) - maar voor mijn toetsenbord was geen volledige set te vinden, helaas heb ik er eentje met wat afwijkende maten.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Het algemene computertopic

Bericht door dhondtie »

Hoi, ik zit met een probleem. Mijn desktop die ik al zeker een jaar niet gebruik maar mijn broertje wel is er niet goed aan toe. Er staat op dit moment nog windows7 op maar bij het opstarten van de pc duurt het lang, moet hij meerdere keren opnieuw opstarten (doet hij wel vanzelf) en eenmaal hij dan aan geraakt is, gaat hij na 10 minuten een blauw scherm tonen met error meldingen en crashes en dan start hij opnieuw op. Telkens wordt gevraagd of ik windows normaal wil starten, of in veilige modus. Ook staat er dan bij dat de computer verkeerd is afgesloten. Nu ik wil een volledige clean install van windows 10. Ik heb de ISO en mijn serial, maar de computer valt telkens uit tijdens de installatie (doordat hij dus blijkbaar crasht). Hoe kan ik mijn Windows "resetten" zonder de computer uit te laten vallen. Of wat kan ik proberen te doen zodat hij minder of niet meer gaat crashen zodat ik een nieuwe windows versie erop kan zetten?

Bedankt
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Nilsie »

Of bij z'n broertje. 8-[
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Het algemene computertopic

Bericht door dhondtie »

Aron schreef: Koppel de videokaart eens los, misschien dat daar het probleem ligt
Ga ik zeker eens proberen, bedankt :)
Afbeelding
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Wesley »

Waar halen jullie je keycaps vandaan? Ik zie ze wel is op massdrop enzo maar die zijn dan bijna zo duur als mijn keyboard zelf ;_;
Zo he dat is lang geleden
Plaats reactie