Beste update van 2016

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.

Wat is jouw favoriete update van 2016?

Peiling eindigde op dinsdag 17 januari 2017, 14:43

NXT
4
16%
15 jaar Runescape
0
Geen stemmen
Invention
1
4%
Nomad's Elegy
0
Geen stemmen
RuneMetrics
0
Geen stemmen
Sliske & the Chocolate Factory (easter event)
0
Geen stemmen
God Wars Dungeon #2
0
Geen stemmen
River of Blood
0
Geen stemmen
Mega May
0
Geen stemmen
Kindred Spirits
0
Geen stemmen
Gower Quest
0
Geen stemmen
Telos
0
Geen stemmen
The Arc (beide delen)
5
20%
Wilderness improvements & tesk set
0
Geen stemmen
The Beach
0
Geen stemmen
Skill pets
4
16%
Catherby & WWM rework
0
Geen stemmen
Deathmatch
0
Geen stemmen
Currency Pouch
2
8%
Halloween event
0
Geen stemmen
Bounty Hunter
0
Geen stemmen
Children of Mah
2
8%
Christmas event
0
Geen stemmen
Sliske's Endgame
0
Geen stemmen
Sliske's Countdown (bevat de volgende quests: Nomads Elegy, Kindred Spirits, Children of Mah en Sliske's Endgame)
7
28%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Naar jaarlijkse gewoonte gaan we weer op zoek naar de beste update van het afgelopen jaar. Want hoewel we al even in 2017 zitten, wil ik deze traditie niet laten vallen.
Welke update neemt deze jaar de plaats in in de hall of fame? Welke update treedt in de voetsporen van de Player-Owned Ports, The World Wakes, Prifddinas en Lord of Vampyrium?

P.S.: laat me weten als er toch iets ontbreekt in de peiling.
Laatst gewijzigd door Zeekoe op dinsdag 10 januari 2017, 17:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Beste update van 2016

Bericht door Gio »

Sliske's Countdown dit keer, goede verhaallijn was super.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Ik ben toch voor Children of Mah gegaan; wat me weerhield van Sliske's Countdown waren de eerste twee quests. Die vond ik echt waardeloos. En Sliske's Endgame was ook een beetje ontgoochelend.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Beste update van 2016

Bericht door Jelmer »

The Arc. Mooie endgame content, vermaak mij er goed.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Beste update van 2016

Bericht door Hank1705 »

Zoals elk jaar weer lastig! :(
Het label 'updaten van het jaar' hoort bij mijn mening bij iets wat ofwel zo'n impact had dat het nog meerdere jaren merkbaar is, of iets wat je onbewust vaak gebruikt, of bij iets wat zo leuk is dat het onbetwist het leukste is van dat jaar.

Nou, afgaande op de lijst zou de 15th anniversary met stip op een moeten staan, maar afgezien van de 1e maand kan ik me eigenlijk niets terughalen daarvan.
Afgaande op de criteria die ik net noemde zou ik zowel voor Sliske countdown kunnen gaan als voor skilling pets. Echter, hoewel het 1e me absoluut veel vermaak heeft opgeleverd vind ik het niet passen bij update (s) van het jaar. Bij skilling pets ben ik links en rechts om m'n oren geslagen door vrienden en clangenoten, maar omdat ik zelf bijna niet voor die pets ben gegaan zie ik deze ook niet als update van het jaar.
Wat dan wel?
Nou, 2016 stond voor mij grotendeels in het teken van de weg naar Trimmed Completionist Cape (die overigens nog niet afgelopen is :> ), en dan met name minigames. Tel daarbij op de bankspace die het me oplevert evenals de invloed de komende jaren, en ik ben wel uitgekomen bij mijn update van het jaar. ^_^
Edit: dit is dan natuurlijk de currency pouch :p

Edit2; heb ook nog even the arc overwogen, maar omdat ik die vooral links heb laten liggen sinds ik er 'klaar' ben, viel ook deze al vrij snel af.
Afbeelding
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Mmm, dit gaat een vervelende poll worden 6 stemmen, 6 verschillende meningen. :P
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Beste update van 2016

Bericht door Hank1705 »

Het is maar net waar je interesses liggen he :p
En dan verwacht ik nog wel minimaal 1x telos
Afbeelding
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Beste update van 2016

Bericht door Siddy00 »

Ik twijfel erg tussen de Arc regio en Sliske's Countdown.

Bij de Arc heb ik enerzijds hetzelfde gevoel als Hank: ik ben er al tijden niet meer geweest sinds ik klaar ben met rondneuzen (hoewel er nog steeds een guide moeten worden afgemaakt en aangevuld, dus wie weet). Anderzijds heb ik me er wel echt vermaakt, vind ik dat ene liedje van Waiko echt fantastisch, en zie ik vreselijk veel potentie in de regio zitten voor verdere content. Dat was geloof ik wel het idee, niet? Het is nu doorzaaid met miniquests en er ligt een mooie basis, maar het kan makkelijk nog verder worden aangevuld, eventueel met inbreng van spelers. Die potentie hoort echter misschien niet in deze peiling thuis :P

Sliske's Countdown vind ik niet alleen gaaf vanwege de quests die erin hebben gezeten, het feit dat ze in één jaar vier samenhangende quests en een berg promotie en kleine dingen eromheen hebben weten uit te brengen vind ik oprecht knap. Dat gezegd hebbende, moet ik Sliske's Endgame nog doen, daar heb ik de tijd nog niet voor gehad. Ik heb vooralsnog op de Arc regio gestemd en zal waarschijnlijk eind deze week tijd proberen te vinden voor Sliske's Endgame (plus guide). Misschien pas ik mijn stem dan nog aan =)

Toegevoegd na 6 minuten en 33 seconden:
Het is trouwens dat ik er nog weinig ben gekomen, anders vond ik de Wilderness improvements en task set mogelijk ook een sterke kandidaat. Sowieso heb ik een hoop updates in het midden van het jaar (zeg periode juli - november) gemist.
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Beste update van 2016

Bericht door buitje »

Poeh lastig...
Vind skilling pets wel echt leuke content, zeker omdat het ook een leuk doel is om daarvoor eventueel te gaan. Daarnaast veel quests waar niet echt mijn interesses vallen dus dat scheelt weer veel updates. The arc is ook echt leuk maar nog niet genoeg geweest om goede mening te geven. Ik blijf bij skilling pets! (En daarbij behorende pets override voor familiars ofc :D)

Invention is trouwens ook een goede update (na een heleboel patches), maar blijft onder pets.

En nxt zoals hieronder genoemd mis ik ook inderdaad. Waarom mag je niet meerdere dingen kiezen?
Laatst gewijzigd door buitje op dinsdag 10 januari 2017, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Zenivooo
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 29 mei 2016, 16:37

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zenivooo »

Geen NXT? :(
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Shit, NXT ben ik helemaal vergeten ... Ik ga de poll opnieuw instellen. NXT was namelijk toch een bepalende update dit jaar. Bedankt voor het melden!

De reden dat er maar op één optie gestemd kan worden is omdat er maar één update de beste kan zijn. We zijn namelijk niet op zoek naar welke updates goed waren en welke niet.

Toegevoegd na 15 minuten en 17 seconden:
Gio schreef:
J elmer schreef:
Hank1705 schreef:
Siddy00 schreef:
buitje schreef:
zenivooo schreef:
Melliw Naj schreef:
Holy Wallie schreef:
Marco schreef:
Dexter schreef:
Allemaal opnieuw stemmen please.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Beste update van 2016

Bericht door Siddy00 »

Ik was de NXT client ook helemaal vergeten :O Ik laat mijn stem voorlopig toch op de Arc islands staan, maar de twijfel wordt wel groot. In de Java client zat er steeds een laadscherm op de kamer direct ten noorden van de portal van mijn POH, waar ik ironisch genoeg het meeste kom, en ik ben echt blij dat dat eindelijk weg is ;P
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Beste update van 2016

Bericht door Hank1705 »

Ik blijf bij currency pouch :P
Vond nxt in eerste instantie heel gaaf, maar bleef er toch nog te veel last van houden, waardoor ik er toch een 'meh' gevoel aan overhoud :(
Afbeelding
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Beste update van 2016

Bericht door Gio »

Hank1705 schreef:Ik blijf bij Sliske's countdown. :P
Vond nxt in eerste instantie heel gaaf, maar bleef er toch nog te veel last van houden, waardoor ik er toch een 'meh' gevoel aan overhoud :(
Dit
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Beste update van 2016

Bericht door Hank1705 »

Ik heb helemaal geen sliske's countdown gezegd in die post :(
Afbeelding
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Beste update van 2016

Bericht door buitje »

Toch nog wel skillpets, blijft lastig. Kan niet zo goed kiezen :P
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Marco
Berichten: 503
Lid geworden op: woensdag 3 februari 2010, 20:27
RS: M ar c o (p2p)
Clan: TTL
Oude naam: l xMARCOx l
Extra rang: RoS #1 Overall, Attack

Re: Beste update van 2016

Bericht door Marco »

Moeilijk moeilijk!

Heb zelf nog geen NXT kunnen gebruiken, zal ergens vanaf deze week zijn maar heb er veel positieve verhalen over gehoord!

Toch moet ik zeggen dat er qua PvM, wat ik normaliter het meest doe op RS, veel is veranderd. In mijn ogen het meeste positief gezien.
Invention heeft hier een grote invloed op gehad maar bijvoorbeeld ook de River of Blood Quest. Door het uitbrengen van de Blood Essence.

Daarnaast God Wars Dungeon 2, het niveau van de bosses is niet heel erg hoog, eerder frustrerend. (Helwyr/Gregorovic)
Vind het niettemin alsnog een goede update in combinatie met Invention. De perks die worden gemaakt van de GWD2 items zijn zeer goed. In ieder geval Aftershock en Planted Feet.

Bij GWD2 hoort uiteindelijk ook Telos. Hier zelf nog niet veel aangedaan maar tot dusver, tot zover ik de boss door heb, vind ik het een prima boss.
Drops zijn goed rare op laag enrage. Helaas dat er z'n groot verschil zit tussen de ZGS/SGB en de SOS.

Denk dat ik hieruit toch ga kiezen voor Invention omdat dit tegenwoordig eigenlijk niet meer te missen is. Al ben je aan het PvMen of Slayen dan maak je er gebruik van. Al ben je aan het vissen maak je er gebruik door middel van Rod-o-Matics en een urn enhancer. Daarnaast zijn er zelfs perks waardoor het skillen sneller gaat.

Ook denk ik dat Invention de komende jaar/jaren nog een steeds grotere invloed gaat hebben op RS doordat nu alleen lvl 1-99 zijn ingevuld en er genoeg ruimte is voor nieuwe content tussen 99 en 120. Dit zouden nieuwe combat perks kunnen zijn maar ook skill gerelateerde dingen voor bijvoorbeeld iets als Construction of Crafting. Ik noem maar even iets.
Never forget: Destroyable/Wield/Thys/Quinez :wub:
Afbeelding
Rip Quinez https://www.twitch.tv/destroyablers/v/55336440
Playing 07: ''Fe Marcoo''
Youtubechannel: @M_ar_coRS
Twitch: Twitch.tv/M_ar_co
shadowtje
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 19 mei 2013, 16:08
RS: shadowtje (p2p)
Clan: bound friends

Re: Beste update van 2016

Bericht door shadowtje »

Ik heb gekozen voor de skill pets. :)
Afbeelding
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Beste update van 2016

Bericht door Daan »

Ik snap echt niet dat mensen voor pets kiezen als beste update. Het biedt helemaal geen extra content niets, gewoon weer iets waar je keihard voor moet grinden om het te kunnen krijgen.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Beste update van 2016

Bericht door Dexter »

Ja, ik vind pets eigenlijk iets enorm belachelijk, ikzelf heb er 5 nu gewoon door random te skillen. Ik zie de meerwaarde van een volgertje niet in, kan niet eens als BoB werken of zoals een legendary pet leuke zaakjes doen.
Afbeelding
Plaats reactie