Rs3 Evenemententopic - Boss Events

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.

Welke bosses zouden jullie graag zien?

GWD 1
4
6%
GWD 1 (Hard mode)
3
5%
GWD 2
9
14%
DKS
3
5%
Corp
7
11%
Nex
8
13%
Nex AoD
7
11%
ROTS
4
6%
Raids
4
6%
Vorago
7
11%
Kalphite king
7
11%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Rs3 Evenemententopic - Boss Events

Bericht door Jelmer »

Rs3 Evenemententopic

Dit topic is bedoeld als een discussietopic over de toekomst van Rs3 evenementen. Ik wil iedereen dan ook vragen, wanneer hij of zij een bericht plaatst, deze met een goede onderbouwing te plaatsen, zodat het als tip of top meegenomen kan worden door het evenemententeam.

Aanleiding discussietopic
Aanleiding voor dit topic is het grote aantal deelnemers en het volgende succes van het Treasure Trails evenement. Vanuit de deelnemers en de chat heb ik enorm veel positieve feedback ontvangen, waardoor ik motivatie kreeg om te gaan kijken naar een wederopleving van Rs3 Evenementen. Siddy heeft met zijn positiviteit én ideeën mij aan het denken gezet. Hierom heb ik dit topic opgesteld, waarin iedereen mee kan discussiëren, mits dat op een fatsoenlijke manier gedaan wordt.

De hoofdvraag die hier uit vloeit is dan ook: is er animo voor een wederopleving van Rs3 Evenementen?

Deze vraag heb ik al eventjes in mijn hoofd rondspoken, waarbij heel veel ideeën zijn gaan borrelen. Door de evenementen op de juiste plek te houden, met de juiste aanleiding en over de juiste tijdsspan, lijkt het meer en meer een succes te worden.

Ideeën
Hieronder plaats ik de ideeën die door mijn hoofd zweven en ideeën van (team-)leden. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, mochten er vragen zijn, schroom je niet om ze te stellen!

Combat
Slayer competitie
Met de toekomst in het oog, weten we allemaal dat de 120 Slayer rework er aan zit te komen, samen met de uitbreiding van Menaphos. In Menaphos wordt een geheel nieuwe Slayer cave geopend. Als idee was het om een Slayer evenement te houden, maar hoe deze in zijn uitwerking gaat zijn is nog niet duidelijk. Je kan hierbij denken aan een competitie xp-wise en drop-wise.

Boss competitie
Met een kleine komende update zullen er hiscores komen voor de tijden voor het killen van bosses. Om hierop verder te borduren kwam ik in gedachte om soort gelijke competities als het Treasure Trails evenement op te stellen, met als uitgangspunt verschillende categorieën. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan meeste kills, meeste drops, hoogste loot in totaal, noem maar op.

Boss evenementen
Hiervoor gaan de credits naar Thys. Hij kwam met het idee om Boss events weer op te pakken. Hij kan helpen bij de high-level bosses, ik zou kunnen helpen bij de mid-level bosses, kijkende naar bijvoorbeeld Gwd2. Ook kwam hij met het stimuleren van het maken van boss events door leden zelf. Daar op kwam ik met het idee van een algemeen boss topic, waarbij er via een format aanvraag gedaan kan worden naar boss events. Hierbij zijn leden zelf vrij om wat te organiseren, al is het om trio vindicta te gaan op de dinsdagavond, gewoon omdat ze er zin in hebben. Hierbij kun je ook denken aan in teams Hard Mode gwd1 te proberen, omdat Normal Mode veelal solo wordt gedaan.

Non-combat
Skillcompetitie
Hierbij kun je denken aan het Skill of the Week evenement of het Battle of the Divisions evenement. Een zelfde soort idee kwam bij mij hier op. We kunnen wederop inspelen op toekomstige updates. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe augmentable tools die er aan zitten te komen, de Mining en Smithing rework en het double xp weekend wat er aan zit te komen.

Minigames
Tweede Treasure Trails evenement
Lijkt me vrij duidelijk. In 2017 komt er een Clue Scroll Rework, genoeg reden om dit fantastische evenement nog een keer te organiseren. (Dit keer wel met een betere Excel-indeling, om Hank in ieder geval voor te zijn..)

Andere ideeën minigames?
Zo zijn er naast de clue scrolls nog meerdere minigames waar je iets mee zou kunnen doen. Zo kwam Siddy bijvoorbeeld met een competitie wat zich bezig houdt met Gnome Restaurant, maar ik weet niet - net als hij zich afvroeg - of hier ook daadwerkelijk door iedereen naar uitgekeken wordt. :P

Meer ideeën?
Als je zelf ideeën hebt, meld ze dan alsjeblieft hier! Nogmaals, ik hoop hiermee een constructieve discussie op gang te zetten.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Vertel het mij dan.

Namens het evenemententeam,

Jelmer
Laatst gewijzigd door Gio op dinsdag 7 februari 2017, 15:36, 6 keer totaal gewijzigd.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Lex W
Berichten: 451
Lid geworden op: vrijdag 9 september 2011, 19:27
RS: Lex W (p2p)
Clan: Ceecs clan
Oude naam: Lexxy

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Lex W »

Allereerst, super leuk om dit zien hoe dit zo wordt gepresenteerd, top initiatief! Zelf ben ik natuurlijk zeker voor meer leuke evenementen.Naar mijn mening heerst er in de RS3-community steeds meer een focus op het behalen van zoveel mogelijk XP's en spullen. Jagex heeft dit naar mijn mening grotendeels zelf gecreëerd. Wel denk ik dat er nog steeds genoeg animo is voor meer RS3-evenementen.
Zo bleek dat namelijk nog na de komst van EOC bij de NL vs FRA clanwars! :wub:
In- of uitklappen •
https://www.youtube.com/watch?v=dGAZgRJiItU
Vroeger heb ik ook actief andere evenementen georganiseerd via de Nederlandse Runescape Forums voor de community. Dit met als doel om meer plezier in het spel te beleven en ook om meer mensen bewust te maken van het bestaan van het Nederlandse Runescape forum. Na vele verschillende evenementen bleek de succesfactor van het evenement vooral te liggen in de originaliteit, de publiciteit en de organisatie tijdens het evenement. (Maar dit hoef ik een evenementen team natuurlijk niet meer te vertellen, Haha)


Vroeger waren de Runescape forum en Lunagang evenementen veel drukker bezocht. Mede dankzij de grote player base die Runescape toentertijd had. Toen deze player base verminderde, bleef in mijn optiek het aantal evenementen te hoog, waardoor op een gegeven moment al deze vele evenementen minder bezocht werden. Op een gegeven moment waren er wel 4 evenementen per week! Wat een druk kon zijn voor het organiseren en begeleiden ervan. Kortom, er waren teveel evenementen voor het aantal geïnteresseerde. Om dit te voorkomen heb ik zitten na denken...

Toen kwam ik op het volgende idee voor de opbouw van een eventueel evenementen planning:
januari
Week van de maandType evenementGeorganiseerd door speler B
Week 1Minigamespeler A en speler B
Week 2Bossspeler A en speler B
Week 3Competitiespeler A en speler B
Week 4Overigespeler A en speler B
februari
Week van de maandType evenementGeorganiseerd door speler B
Week 1Minigamespeler A en speler B
Week 2Bossspeler A en speler B
Week 3Competitiespeler A en speler B
Week 4Overigespeler A en speler B
maart
Week van de maandType evenementGeorganiseerd door speler B
Week 1Minigamespeler A en speler B
Week 2Bossspeler A en speler B
Week 3Competitiespeler A en speler B
Week 4Overigespeler A en speler B
Voor gemakzucht is elke maand opgedeeld in precies vier weken en elke week is er een ander soort evenement. Denk aan: Minigames (Castle Wars/Stealing Creation/Game Rooms), Boss (Ene keer lower levels andere keer higher levels), Competitie (Treasury hunt, Slayer drops en xp's etc) en Overige (Bedachte evenementen, eventueel georganiseerd en bedacht door spelers zelf, denk aan een dropparty/hide&seek/NLvsFRA).

Mochten er genoeg vrijwillegers zijn die hieraan mee zouden willen helpen dan zou het leuk zijn om elk type evenement in groepjes van twee te organiseren. Met goed overleg zou je dus minstens 1x per twee maanden een evenement hoeven te organiseren. Of je kiest ervoor om het altijd met iemand te organiseren. Hierdoor denk ik dat meer mensen zouden willen helpen om bijvoorbeeld eens in de 2 maanden heel Lunagang mee te nemen naar bijvoorbeeld een Vorago mass etc. Natuurlijk mag en kan je ook gewoon alle 12de evenementen van een bepaald type op je willen nemen.


Samengevat: Ik ben voor meer evenementen, maar niet gelijk teveel! Liefste elke week 1 type evenement, waarin competities natuurlijk langer kunnen duren dan 1 dag. Zorg voor meer spelers die mee willen helpen, zodat de verplichting minder is, om zo ook voor bepaalde evenementen (high-level-boss) makkelijker spelers te vinden die bereid zijn om Lunagang hier aan mee te helpen, zodat de variatie aan evenementen groot blijft.

Lang en een beetje een vaag verhaal, maar hopelijk is mijn idee duidelijk. 8-[

In iedergeval heel erg veel succes aan het evenementen team!
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Het Pietje »

Als er enige interesse is voor Vorago zou ik daarmee kunnen helpen.
Ik heb ervaring met het leiden van kills in een vorago mass fc en kan alles roles.
Voor de rest zou ik ook interesse hebben in raids kills, hier heb ik zelf minder ervaring mee en wil 't graag beter leren.

Misschien is het ook een idee om een keer met meerdere mensen een dung avond te houden.
Of als er animo voor is minigames, die normaal gesproken weinig gespeeld worden, te spelen. Ik had zelf minigames als Soul wars of Stealing creation in gedachten. Maar er kan natuurlijk ook met een groep van het forum Pest control gedaan worden.

Een ander idee voor een toernooi zou bijvoorbeeld ook een Conquest toernooi kunnen zijn, dat er word begonnen in poules of een knock-out systeem te maken.

Ik zie nu dat mijn post een beetje rommelig door elkaar staat maar volgensmij is de boodschap redelijk duidelijk :x
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Siddy00 »

Het Treasure Trails evenement, in ieder geval in RS3, heeft naar mijn mening erg geboft met een goede combinatie van een hoop positieve factoren. Voor zover ik ze op dit moment naar boven kan halen, in een arbitraire (nietszeggende) volgorde:
In- of uitklappen • Lange opsomming
  • Het begin afstemmen op het treasure trails winter weekend van RS3 gaf het evenement in ieder geval voor RS3 een blikstemstart, waardoor de eerste dagen direct ondergespamd konden worden met elite clues. (inspelen op updates)
  • In ieder geval Hank, Pietje en ik zijn volslagen krankzinnig en erg kinderachtig als het aankomt op wie er eerste staat :mrgreen: Neite ook, voor zover ik dat heb gevolgd voor OSRS. Als we elkaar niet zo hadden opgejut was het waarschijnlijk een stuk rustiger geweest. Ik heb persoonlijk ook geen moment stilgestaan bij eventueel prijzengeld of zo, en had het zonder prijzen ongetwijfeld even enthousiast aangepakt. Ik moet me erg sterk vergissen als hetzelfde niet geldt voor Hank, Pietje en Neite. (competitieve elementen/bekende, enthousiaste en liefst enigszins gestoorde (excentrieke, als je het netjes wilt verwoorden) deelnemers die kunnen zorgen voor dynamiek)
  • Het kinderlijke enthousiasme waarmee in ieder geval Hank en ikzelf ons in de chat op clues hebben gestort werd erg goed ontvangen en door de rest van de aanwezigen alleen maar verder aangewakkerd. Het was bijzonder leuk om te zien hoe tof de chat tijdens het evenement op de deelnemers heeft gereageerd en ik heb tijdens dit evenement (met name rond het begin en vanavond, de rest van de afgelopen paar dagen ben ik niet online geweest) een van de beste sferen in tijden meegemaakt in Lunatip! (kudo's naar Lunatip)
  • De duur van het evenement was goed uitgezocht, wat mij betreft precies lang genoeg. Ik denk bij nader inzien dat het aanvankelijk gekozen weekend ook te kort was geweest, dan had Pietje nauwelijks mee kunnen doen en was het nooit zo (in positieve zin) uit de hand gelopen. Het had denk ik ook niet veel langer moeten duren, dan verlies je weer vaart.
  • Inhakend op het vorige punt: de vrijheid om mee te doen op het moment dat je dat wilt is erg prettig. Ik zou zeker niet aanraden om alleen maar dit soort evenementen te doen en ook weer een keer iets op een vastgestelde datum en tijd te proberen (de polls voor OSRS evenementen lijken goed te werken, dat zou ik vooral afkijken). Dit soort evenementen lijken echter wel goed te werken vanwege de laagdrempeligheid.
  • Jelmers pure wanhoop toen zijn Excel-sheet elke dag weer te kort bleek om het groeiende aantal clues bij te houden, was fantastisch om aan te zien. Jullie hebben het als EO-team erg leuk begeleid en in ieder geval Jelmer had het overduidelijk naar zijn zin met wat wij allemaal wisten uit te halen (en heeft dit veelvuldig laten weten) :mrgreen: (goede begeleiding)
  • Het TT event is eigenlijk altijd wel leuk en lekker universeel. (onderwerpkeuze)
  • Het is ook al een tijdlang niet geweest (of überhaupt veel, for that matter). (afwisseling)

In de chat heb ik inderdaad Gnome Restaurant genoemd als mogelijkheid voor een evenement. Dat was een beetje een 'spur of the moment' dingetje, ik weet niet hoe geschikt het daadwerkelijk is. Niet om het daarmee direct af te schieten, want het verdient mogelijk wel goed (16m voor een gnome scarf, hoewel de rest van de beloningen wat is gedaald – beter dan clues, eerlijk gezegd) en het past ook in dat straatje langerdurende competitieve evenementen. Afhankelijk van de periode heb je minstens één krankzinnige deelnemer (*kuch*), maar mochten jullie dat echt willen doen zou ik, zoals Jelmer al aanhaalt, wel nagaan dat er meer dan alleen die ene deelnemer zou zijn :fluit: Denk er dus goed over na :P

Ik word blij van de gedachte aan een volgend Treasure Trails evenement! Ik zou het niet te vaak organiseren en eigenlijk lijkt één keer per jaar me prima, maar gezien er toch weer twee maanden tussen zitten is die update uiteraard een perfecte kans. In ieder geval ikzelf ga dan toch als een malle clue scrolls doen, evenement of niet :bier:

Qua langerdurige minigamegerelateerde competities is Barrows uiteraard ook een klassieker. Alle body en leg armours zijn weer 1-2m waard, en Linza's spullen nog veel meer dan dat. Dit is te overwegen.

Misschien dat iets met Dungeoneering weer kan worden gedaan? Dit is bij de meesten weer wat weggezakt, denk ik.

Verder zou ik vooral aanraden om goed op de updates te letten. Een van de lastigere dingen (vind ik) aan evenementen is mensen de motivatie te geven om mee te doen, en met een gloednieuwe update van Jagex heb je misschien wel de best mogelijke boost te pakken die je kan krijgen. Anderzijds willen sommige spelers het misschien liever zelf uitzoeken en hangt het weer erg van de update af :P
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door xNitrous »

Toffe reacties lees ik al! Goed verhaal ook Lex W en sowieso bedankt voor de moeite die je hebt genomen!

Als ik mijn visie op RS3 leg (speel het al jaren niet meer) zou ik vooral kijken naar toekomstige updates aangezien het inderdaad zo is dat heel veel RS3 spelers (mede door Jagex) kijken naar XP,XP en XP. De enige keer dat ze dit even laten liggen is als er een goede update is of nieuwe gameplay, zoals de toekomstige Slayer update. Probeer de update bij te houden en plan evenementen zodra dit soort updates er zijn.

Volgende wat mij belangrijker lijkt dan personen die willen helpen (Wel heel fijn natuurlijk!) is deelnemers. Deelnemers maken een evenement en zonder hen kun je wel iets plannen maar sta je er alleen voor. Promotie door iedereen vanuit het RS3 forumdeel en ook proberen om zoveel mogelijk (nieuwe) leden naar het forum en deze evenementen te krijgen!
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Siddy00 »

Als laatste puntje: ik ben erg blij dat zowel Lex als Pietje evenementen (helpen) organiseren door spelers noemen! Dit kan vanuit de spelers zelf komen, maar als je denkt dat iemand geschikt zou zijn voor het helpen organiseren van een bepaald evenement kan je dat uiteraard ook voor zijn en ze er zelf over benaderen ^_^
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door buitje »

Ikzelf ben veel meer voor een evenement die een aantal weken duurt. Wanneer je op een bepaalde dag een evenement doet kunnen er vaak meerdere niet. Om te zorgen dat je die wel enthousiast houdt moet je daarna heel veel moeite doen. Ook zijn de meeste bosses tegenwoordig solo of met kleine teams te doen. Als je opkomst hebt van 10 mensen is het al veel te veel.

Daarnaast dingen als slayerevent waarin je 1 of 2 weken lang zoveel mogelijk slayer kills doet (is mooi te tracken tegenwoordig) met daarbij beste loot, meeste xp en zulke dingen worden waarschijnlijk wel goed bezocht. Of RoS, mensen hoeven daar niet te veel dailyscape voor op te zeggen en kunnen toch meedoen met de events.

Als je bang bent weinig animo te krijgen moet je zorgen dat mensen er niet te veel voor op te hoeven zeggen.

Ik ben heel benieuwd, hoop dat er wat leuks bedacht kan worden.

En Lex W, ik zou echt niet zoveel events doen. Misschien 1 per maand of 2 maanden. (afhankelijk van grote van events natuurlijk, ik denk dan een avondje bossen niet mee) Gaat mensen teveel vervelen, mij in ieder geval.
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Marco
Berichten: 503
Lid geworden op: woensdag 3 februari 2010, 20:27
RS: M ar c o (p2p)
Clan: TTL
Oude naam: l xMARCOx l
Extra rang: RoS #1 Overall, Attack

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Marco »

J elmer schreef:
Rs3 Evenemententopic
Boss evenementen
Hiervoor gaan de credits naar Thys. Hij kwam met het idee om Boss events weer op te pakken. Hij kan helpen bij de high-level bosses, ik zou kunnen helpen bij de mid-level bosses, kijkende naar bijvoorbeeld Gwd2. Ook kwam hij met het stimuleren van het maken van boss events door leden zelf. Daar op kwam ik met het idee van een algemeen boss topic, waarbij er via een format aanvraag gedaan kan worden naar boss events. Hierbij zijn leden zelf vrij om wat te organiseren, al is het om trio vindicta te gaan op de dinsdagavond, gewoon omdat ze er zin in hebben. Hierbij kun je ook denken aan in teams Hard Mode gwd1 te proberen, omdat Normal Mode veelal solo wordt gedaan.
Jelmer
Ik zou Thys hier wel graag mee willen helpen eigenlijk! Thys en ik zitten namelijk redelijk op hetzelfde niveau (Behalve Rots *kuch* Thys *kuch*) qua PvM en sta wel open om mensen iets te leren of ergens te helpen. =)

Edit:
Verder qua evenementen lijken mij de Team vs Team evenementen vooral leuk. Dit kan zijn met Clue Scrolls, PvM drops, Barrows Chests, ga zo maar door. Ook zou je hier een skill competitie van kunnen maken bijvoorbeeld.

Daarnaast zou je, niet dat het voor mij perse hoeft, maar wekelijks een Penguin evenement kunnen doen op een vaste tijd.
Edit2:
Het probleem wat Kiepe hier boven aankaart, over liever lange evenementen ben ik het wel mee eens. Aangezien de gemiddelde leeftijd op LTF tegenwoordig wel iets hoger ligt dan vroeger, lijkt het mij niet meer dan logisch dat mensen een drukker schema hebben doordeweeks maar ook in het weekend. Dit in het vizier houdend ben ik dus van mening dat competities en dergelijke langer moeten duren dan één week.

Daarnaast denk ik wel dat een Boss Evenement wel redelijk te plannen is en gewoon kijken hoeveel mensen er komen opdagen voor een Boss Evenement. Als het echt gaat om mensen bepaalde (groep) bosses te leren, dan denk ik dat dit spontaner zal moeten gebeuren dan gepland. Stel een paar mensen willen een keer Vorago of Raids proberen. Dan zal er ter plekke een team gemaakt moeten worden. Helemaal omdat ik denk dat om mensen iets op een juiste manier te leren, is het makkelijkst als er in een team maar 1 à 2 learners zitten. Zodat deze learners goed kunnen kijken naar wat de andere in het team doen en zo op deze manier er meer van opsteken dan dat ze met z'n 5en bijvoorbeeld als een kip zonder kop door de ruimte rennen bij Vorago of bij Raids.

Dit is een beetje mijn visie hoe ik er tegenaan kijk en dan vooral het Boss/het mensen leren Bossen gedeelte. Hoor graag wat jullie er van vinden. :wub:
Never forget: Destroyable/Wield/Thys/Quinez :wub:
Afbeelding
Rip Quinez https://www.twitch.tv/destroyablers/v/55336440
Playing 07: ''Fe Marcoo''
Youtubechannel: @M_ar_coRS
Twitch: Twitch.tv/M_ar_co
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Ceecs Clan »

Hoi

De events van onze clan trekken wel redelijk goed (toch de meeste). We doen elke week corp, vaak GWD2 bosses en de laatste tijd ook vaak Nex. Hogere bosses gebeuren soms maar is lastiger voor een gehele community. Je kan ook Low lvl boss events doen zoals KBD/Giant Mole/DKS. Sommige hoge levels zullen dan ook komen om hun kc omhoog te doen voor final boss/pet.

Wat ook populair is bij ons zijn onze bank skill events. Hierbij hosten we onze clan avatar bij een bank + portables en eventueel pulse corse/nieuwe aura als er mensen zijn die hebben. Wij doen dit meestal shantay pass, combat academy of clan camp

We hadden ook vroeger wekelijks een dung event, maar na een tijdje werd dat niet meer zo populair dus voorlopig niet meer. Hier verdeelden we een beetje de deelnemers in groepjes, zo waren er mensen met 120 dung/200m die wel lagere levels wouden helpen. En de mid-lvls konden zelf een team maken.

We hosten ook vaak af en toe Minigame events, buiten SC kunnen we het vaak clan-only houden. Wat slim is is om te kijken wat wanneer in spotlight is, zo kunnen eventueel ook mensen meedoen die intresse hebben in Thalers. De echt dode minigames zou ik dan wel niet doen maar BA/PC/SW/SC/Heist zijn goede keuzes.

Qua Skill competitie hebben wij eens gedaan dat je 3 of 4 skills in de competitie doet, random gekozen per soort (aristans/gather/support/...). Zo maak je van elke skill bijvoorbeeld een top 10 en geef je die punten. En dan degene met de meeste punten wint!

Ook zijn hide n seeks leuk! Iemand verstopt zich en geeft hints en de andere moeten hem zoeken. Geen quest gebieden/guilds/wildy/waar je damage krijgt uiteraard. Zat plaatsen om je nog te verstoppen. Je laat gewoon elke keer dat hij gevonden is iedereen terug samen komen op een plaats en begint opnieuw.

@ Siddy - Gnome Restaurant lijkt me niet zo leuk om te doen als event en denk dat er zelfs mensen zijn die het niet eens kennen tegenwoordig. Maar mocht er genoeg animo voor zijn kan het wel denk ik...
Laatst gewijzigd door Itachi op vrijdag 13 januari 2017, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adverteren voor eigen clan events kan in je topic, Ceecs. Het is niet de bedoeling om dat hier te doen.
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Het Pietje »

Misschien is het ook een idee om de nieuwe nex met lunagang uit te proberen, deze komt binnenkort uit en mij lijkt het dat er wel animo voor zal zijn.
Gebruikersavatar
yarik6
Berichten: 966
Lid geworden op: maandag 8 juni 2009, 12:42
RS: pvm yarik (p2p)
Clan: maxed in progress

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door yarik6 »

Het lijkt mij leuk om weer net als vroeger een "wie haalt de meeste buit per team" event te houden, ik weet niet precies meer hoe het heette. Hier beleefde ik altijd veel plezier aan, ookal was mijn team een stuk minder in de high-level bosses dan andere teams. Maar wanneer hier animo naar is zal ik zeker meedoen.
Ook lijken andere events mij leuk om aan deel te nemen zoals mini-game events, hierbij hoef je niet persé aan een wedstrijd te denken, maar bijvoorbeeld ook aan soul wars of clan wars.
Afbeelding
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Meleepro NL »

oeh, kijk, 4man team, uhh, we hebben alle 4 een sliske's staff gekregen, fuck de rest wij winnen ^^
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Het Pietje »

Meleepro NL schreef:oeh, kijk, 4man team, uhh, we hebben alle 4 een sliske's staff gekregen, fuck de rest wij winnen ^^
Misschien heb ik wel een 4 man vorago team en gaan we 24/7 vorago tijdens scopulus, succes ermee dan ;)
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door xNitrous »

Jongens het topic is bedoelt om de RS3 evenementen een doorstart te geven, graag met goede ideeën komen en zeker niet elkaars ideeën afkraken!
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door I Wear Glory »

Ik denk eigenlijk niet dat het animo er is voor zo'n groot boss event. Je hebt toch wel een aantal teams nodig om dat leuk te maken.
Wat andere mensen ook al hebben gezegd is het denk ik goed de events te koppelen aan updates, zoals ook is gedaan met het TT event. Hierdoor zijn veel mensen toch al bezig met die activiteit dus doen ze ook sneller mee met het event. Hierdoor blijven de events wel beperkt tot eens per maand of per aantal maanden, afhankelijk van de updates natuurlijk.

Zelf vind ik Dungeoneering ook nog steeds leuk om te doen, ook al heb ik het al heel lang niet meer gedaan. Als hier een event van komt doe ik waarschijnlijk ook wel eens mee. Dit soort dingen en boss events kunnen wel bijvoorbeeld wekelijks worden georganiseerd. Als blijkt dat het animo er niet kan het altijd weer afgeschaft worden.
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door xNitrous »

Dat is zeker zo, het huidige team van leden dat actief mee zou spelen is niet groot daarom zal er ingame ook gepromoot moeten worden. Al die OSRS-ers in dat gedeelte komen ook niet uit zichzelf richting het forum. :)
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Ceecs Clan »

Ceecs Clan schreef:Hoi

De events van onze clan trekken wel redelijk goed (toch de meeste). We doen elke week corp, vaak GWD2 bosses en de laatste tijd ook vaak Nex. Hogere bosses gebeuren soms maar is lastiger voor een gehele community. Je kan ook Low lvl boss events doen zoals KBD/Giant Mole/DKS. Sommige hoge levels zullen dan ook komen om hun kc omhoog te doen voor final boss/pet.

Wat ook populair is bij ons zijn onze bank skill events. Hierbij hosten we onze clan avatar bij een bank + portables en eventueel pulse corse/nieuwe aura als er mensen zijn die hebben. Wij doen dit meestal shantay pass, combat academy of clan camp

We hadden ook vroeger wekelijks een dung event, maar na een tijdje werd dat niet meer zo populair dus voorlopig niet meer. Hier verdeelden we een beetje de deelnemers in groepjes, zo waren er mensen met 120 dung/200m die wel lagere levels wouden helpen. En de mid-lvls konden zelf een team maken.

We hosten ook vaak af en toe Minigame events, buiten SC kunnen we het vaak clan-only houden. Wat slim is is om te kijken wat wanneer in spotlight is, zo kunnen eventueel ook mensen meedoen die intresse hebben in Thalers. De echt dode minigames zou ik dan wel niet doen maar BA/PC/SW/SC/Heist zijn goede keuzes.

Qua Skill competitie hebben wij eens gedaan dat je 3 of 4 skills in de competitie doet, random gekozen per soort (aristans/gather/support/...). Zo maak je van elke skill bijvoorbeeld een top 10 en geef je die punten. En dan degene met de meeste punten wint!

Ook zijn hide n seeks leuk! Iemand verstopt zich en geeft hints en de andere moeten hem zoeken. Geen quest gebieden/guilds/wildy/waar je damage krijgt uiteraard. Zat plaatsen om je nog te verstoppen. Je laat gewoon elke keer dat hij gevonden is iedereen terug samen komen op een plaats en begint opnieuw.

@ Siddy - Gnome Restaurant lijkt me niet zo leuk om te doen als event en denk dat er zelfs mensen zijn die het niet eens kennen tegenwoordig. Maar mocht er genoeg animo voor zijn kan het wel denk ik...
Waarom is dit gewijzigd...
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Itachi »

Geen clan advertising? Je zit nu voor een tweede keer je eigen event te adverteren, terwijl dit niet niet de bedoeling is hier. Als je dit nog een keer doet heb je een waarschuwing te pakken Ceecs.
Plaatje
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door Thys »

Als er animo is voor een team vs team PvM event, waarom niet? We moeten het wel goed afbakenen natuurlijk, niet dat een Staff of Sliske 1000 punten is (1 punt per mil) en een Seismic wand 250 punten. Dat zou het nogal oneerlijk maken voor de lagere teams. Het vereist natuurlijk een hoop denkwerk hiervoor, maargoed. We zouden dan het evenement 2 maanden kunnen laten duren, zodat iedereen tijd heeft om drops binnen te harken.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Rs3 Evenemententopic - Discussie

Bericht door xNitrous »

Thys schreef:Als er animo is voor een team vs team PvM event, waarom niet? We moeten het wel goed afbakenen natuurlijk, niet dat een Staff of Sliske 1000 punten is (1 punt per mil) en een Seismic wand 250 punten. Dat zou het nogal oneerlijk maken voor de lagere teams. Het vereist natuurlijk een hoop denkwerk hiervoor, maargoed. We zouden dan het evenement 2 maanden kunnen laten duren, zodat iedereen tijd heeft om drops binnen te harken.
Of bepaalde eisen stellen aan items die worden gebruikt, teams scalen op items die ze gaan usen door hun armour/gear te laten posten en noem het maar op!
Plaats reactie