Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Forumbeleid

Bericht door Mike Ross »

Dexter schreef:
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie.
Dit blijven jij en sommige anderen maar aanhalen, maar er is NERGENS bewijs, toon het bewijs, we vragen het al twee weken...
Ik denk dat het het beste is om bij de kern van de hoofdpost te blijven, in plaats van het opnieuw hebben van een discussie die ons nergens gaat brengen. Denken in oplossingen die voor beide kanten werken, niet steeds doorgaan op wat er gebeurd is en wie er gelijk heeft.

Geldt voor beide kanten natuurlijk.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Mike Ross schreef:
Dexter schreef:
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie.
Dit blijven jij en sommige anderen maar aanhalen, maar er is NERGENS bewijs, toon het bewijs, we vragen het al twee weken...
Ik denk dat het het beste is om bij de kern van de hoofdpost te blijven, in plaats van het opnieuw hebben van een discussie die ons nergens gaat brengen. Denken in oplossingen die voor beide kanten werken, niet steeds doorgaan op wat er gebeurd is en wie er gelijk heeft.

Geldt voor beide kanten natuurlijk.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE


de kern van het verhaal is "non-rs doet iets fout" maar niemand kan dit hard maken.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Tbh ben ik het wel eens met Bear. Ik blijf het gevoel houden dat non-rs alles in zijn schoenen gedrukt blijft krijgen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Forumbeleid

Bericht door Mike Ross »

Daar gaat het niet om, er zijn twee kampen die het met elkaar oneens zijn, dan kom je tot een oplossing die voor beiden werkt. Steeds maar doorgaan op iets waar toch niks uit komt werkt niet.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Jongens, stop met dat vingergewijs. Dat heeft niets meer te maken met de opzet van dit topic. Als je zo graag je onschuld wilt tonen had je dat 3 topics geleden kunnen doen.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Mike Ross schreef:Daar gaat het niet om, er zijn twee kampen die het met elkaar oneens zijn, dan kom je tot een oplossing die voor beiden werkt. Steeds maar doorgaan op iets waar toch niks uit komt werkt niet.
Daar gaat het precies wel om. Jullie kamp doet alsof wij de schuldigen zijn maar als wij om bewijs vragen kan je niet verder komen dan "ja gevoel". Als jij nou gewoon zegt dat je ongelijk had in plaats van steeds zeggen dat we het moeten vergeten zou het al veel helpen.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Zeekoe schreef:Jongens, stop met dat vingergewijs. Dat heeft niets meer te maken met de opzet van dit topic. Als je zo graag je onschuld wilt tonen had je dat 3 topics geleden kunnen doen.
Kan jij jouw samenvatting uit dat andere topic hier nog eens posten? Stonden veel punten in aan nieuwe ideeën.
FEYENOORD ROTTERDAM
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Jelmer »

Er is een wrijving tussen beide 'kampen'. Hiervoor zal een nieuw beleid nodig zijn, waarvoor dit topic geopend is door Rasmus. Het lijkt mij dan ook een beter idee om daar een constructieve discussie over te beginnen dan het welles-nietes spel wat nu gebeurt.
Dieselpker schreef:
Zeekoe schreef:Jongens, stop met dat vingergewijs. Dat heeft niets meer te maken met de opzet van dit topic. Als je zo graag je onschuld wilt tonen had je dat 3 topics geleden kunnen doen.
Kan jij jouw samenvatting uit dat andere topic hier nog eens posten? Stonden veel punten in aan nieuwe ideeën.
Lijkt me een goed plan, Zeekoe haalde goede ideeën naar voren.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Zeekoe schreef:Iedereen is het hierover eens:
  • Eindelijk een oplossing voor het verbeteren van de doorstroming tussen website en forum (vb: grotere knoppen, pop-up, links op website)
  • Streng (echt streng) bestraffen van het creëren van een slechte sfeer (zeker in RS). Dit houdt o.m. het volgende in: persoonlijk aanvallen van leden, inhoudsloze posts maken met het doel mensen uit te lokken, posten in discussies zonder argumenten aan te brengen, overdreven gebruik van scheldwoorden (zeker indien ze naar iemand anders gericht zijn) ...
  • Stoppen met het vinger wijzen naar elkaar
  • Duidelijker onderscheid in regels voor RS, non-RS (bar) en de gemeenschappelijke delen.
Open voor discussie:
  • Terugbrengen van accountmededelingen
  • Veranderingen aan het mod team van non-RS en/of de manier van werken
  • Ontbinden van eerder samengevoegde forumdelen
  • ingame adverteren (zijn hier mensen voor die dit überhaupt willen doen?)
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit relevant is voor deze specifieke discussie.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumbeleid

Bericht door xNitrous »

Daan schreef:
xNitrous schreef:
Dieselpker schreef:Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie. Dit is natuurlijk niet goed te keuren, maar in vergelijking was het niet overdreven rampzalig wat ik zelf postte.
Maar die posts en reacties (van onder andere mij) komen natuurlijk ook niet helemaal uit de lucht vallen. Het is niet zo dat er gedacht wordt van "oké jongens, welk lid gaan we nu eens lekker jennen en uitschelden?". Er zit daar een bepaalde voorgeschiedenis achter. Ik weet niet of je je posts in het Fifatopic wel eens hebt teruggelezen, maar daarin had je soms ook dingen geroepen waarbij het niet raar is dat er hatelijk op gereageerd werd. Ik zou in ieder geval zeggen dat je eens meer naar jezelf moet kijken Nitrous, en niet iedereen om je heen altijd maar weer de schuld te geven.
Daar heb je een punt maar dat wil niet zeggen dat al mijn posts (fifa topic kan ik me zo even niets herinneren) bedoelt zijn om iemand te triggeren of om hatelijke reacties naar boven te halen. Jij leest bepaalde posts waarschijnlijk anders dan dat ik ze had bedoeld en waarschijnlijk gebeurd dat andersom net zo goed en dat zal niet alleen bij ons zo zijn ,ga ik vanuit. Met de dingen die jij de laatste weken/dagen hebt geroepen over bepaalde onderwerpen en ook in-direct over mij zijn ook geen dingen waar je nou super trots over mag zijn en dan is het niet geheel onlogisch dat je een onderlinge strijdt krijgt die eigenlijk (Voor zover ik weet) nergens over gaat. Op dit moment wordt er gewezen naar mij en ik probeer buiten dat ik mijzelf verdedig ook aan te geven dat ik fout zat want dat is ook niet te ontkennen.
Dieselpker schreef:
xNitrous schreef:
Dieselpker schreef:Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie. Dit is natuurlijk niet goed te keuren, maar in vergelijking was het niet overdreven rampzalig wat ik zelf postte.

Ik ben zeer benieuwd wat een '2e kans' in gaat houden in jullie ogen, diegene die een waarschuwingsniveau hebben of terug zijn van een ban hebben toch ook meerdere 'kansen' gekregen? Daarnaast hebben jullie niet direct iets met ons te maken dus als we elkaar (lijkt mij onnodig) niet meer hoeven te spreken EO <-> Non-rs dan kunnen wij toch gewoon ons werk doen, wie zijn jullie dan als (de meeste) niet-rsers om daar moeilijk over te doen? Het is al heel duidelijk te merken in het OSRS-gedeelte dat er weinig tot geen (zeker geen nieuwe) activiteit(en) zijn te vinden en dat in de tijd dat ik Runescape speel omdat ik het leuk vind maar niets vanuit mijn functie doe om dit alles af te wachten.
Ik vind dat je als moderator of teamlid daar gewoon boven moet staan en jezelf niet verlagen naar zo'n niveau tbh. En onderlinge problemen, zoals ik al zei, kun je het beste gewoon bijleggen ipv beleid aan te passen. Ik zou je niet laten beperken in ieder geval door anderen in het organiseren van evenementen zodra de mensen die meedoen en RS volk het wel op prijs stelt.
Uiteraard, ik heb ook aangegeven dat ik een fout heb gemaakt door zo te reageren op sommige posts, maar dat draai je niet terug en er is niemand die zich hier altijd 100% netjes gedraagt dus het kan en of is iedereen wel eens overkomen. Ik heb ook vaker aangegeven dat ik altijd bereid ben normaal te praten via een eventuele PB. Daarnaast wil ik ook wel aangeven dat ik een voorbeeldfunctie had/heb maar dat deze totaal anders is dan dat ik een moderator zou zijn, in principe zijn wij gewone 'leden' die puur een paarse naam hebben omdat wij evenementen ingame organiseren die wij creëren op het forum.

On-Topic:Omdat wij zelf eigenlijk geen rechten hebben op dit forum en wij afhankelijk zijn van de handelswijze van de beide moderator-teams op dit forum zien/zagen wij dus graag een verbetering in het beleid maar vooral in het aantal offtopic posts in bijvoorbeeld topics van nieuwe leden die bijvoorbeeld een simpele vraag hadden en hiervoor een topic aanmaakte.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Volgens mij kwam alles vooral neer op:

-Meer conversion van sitebezoeken naar forumbezoeken

-Duidelijk beleid rondom RS en non RS, hard straffen voor misdragen in RS, harder optreden tegen pesterijen en onnodig uitschelden van mensen in non-RS.

Volgens mij is er niet heel veel meer discussieerbaar of wel?
FEYENOORD ROTTERDAM
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumbeleid

Bericht door xNitrous »

  • Eindelijk een oplossing voor het verbeteren van de doorstroming tussen website en forum (vb: grotere knoppen, pop-up, links op website)
  • Streng (echt streng) bestraffen van het creëren van een slechte sfeer (zeker in RS). Dit houdt o.m. het volgende in: persoonlijk aanvallen van leden, inhoudsloze posts maken met het doel mensen uit te lokken, posten in discussies zonder argumenten aan te brengen, overdreven gebruik van scheldwoorden (zeker indien ze naar iemand anders gericht zijn) ...
  • Stoppen met het vinger wijzen naar elkaar
  • Duidelijker onderscheid in regels voor RS, non-RS (bar) en de gemeenschappelijke delen.
Ik denk dat deze lijst van Zeekoe toch wel redelijk in de buurt komt van wat er handig kan zijn.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

xNitrous schreef:
  • Eindelijk een oplossing voor het verbeteren van de doorstroming tussen website en forum (vb: grotere knoppen, pop-up, links op website)
  • Streng (echt streng) bestraffen van het creëren van een slechte sfeer (zeker in RS). Dit houdt o.m. het volgende in: persoonlijk aanvallen van leden, inhoudsloze posts maken met het doel mensen uit te lokken, posten in discussies zonder argumenten aan te brengen, overdreven gebruik van scheldwoorden (zeker indien ze naar iemand anders gericht zijn) ...
  • Stoppen met het vinger wijzen van RS naar non-RS
  • Duidelijker onderscheid in regels voor RS, non-RS (bar) en de gemeenschappelijke delen.
Ik denk dat deze lijst van Zeekoe toch wel redelijk in de buurt komt van wat er handig kan zijn.
eens
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Ik veronderstel dat Rasmus het vooral wou hebben over dat 4de puntje: wat willen we hier concreet zien veranderen.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Concreet wil ik zien dat de RS-mensen en staff inclusief feppie niet meer doen alsof non-RS schuldig is aan de dalende populariteit van Runescape.
Afbeelding
Illusionist
Berichten: 112
Lid geworden op: zaterdag 24 december 2016, 19:28

Re: Forumbeleid

Bericht door Illusionist »

Bearserk schreef:Concreet wil ik zien dat de RS-mensen en staff inclusief feppie niet meer doen alsof non-RS schuldig is aan de dalende populariteit van Runescape.
Dat doen we niet, het is algemeen bekend dat non-RS zich structureel misdraagt wanneer het op RS komt (de chat), en dan vind je het A) vreemd dat je gekickt word, en B) gek dat de mensen van RS zich hatelijk opstellen? In beide gevallen zou ik toch even je zelfreflectie toepassen.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

't Is niet mijn taak, maar nogmaals, stop met dat heen en weer gewijs. Daar gaat dit topic niet over.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Illusionist schreef:
Bearserk schreef:Concreet wil ik zien dat de RS-mensen en staff inclusief feppie niet meer doen alsof non-RS schuldig is aan de dalende populariteit van Runescape.
Dat doen we niet, het is algemeen bekend dat non-RS zich structureel misdraagt wanneer het op RS komt (de chat), en dan vind je het A) vreemd dat je gekickt word, en B) gek dat de mensen van RS zich hatelijk opstellen? In beide gevallen zou ik toch even je zelfreflectie toepassen.
Dit soort kuddegedrag en non-RS aanwijzen als schuldige dient dus per direct te stoppen
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Feel free om in bar met modder te komen gooien.
Illusionist
Berichten: 112
Lid geworden op: zaterdag 24 december 2016, 19:28

Re: Forumbeleid

Bericht door Illusionist »

Kuddegedrag? Ik baseer mijn mening op wat ik de afgelopen tijd heb gezien, nee RS gaat zeker niet vrij-uit, maar om ons nou als enige schuldige aan te wijzen.... Ik heb jou je net ook zien misdragen in de chat, en nu zit je de boel weer op te stoken, zoals ik al zei, zelfreflectie.
Afbeelding
Plaats reactie