EHBL - Eerste hulp bij liefde [NIEUWE POLL]

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Hebben bewaaksters stiekem een oogje op Kipcorn?

Ja
10
12%
Nee
0
Geen stemmen
Haha nee
19
23%
Ban Kipcorn
39
48%
Ban Kipcorn niet
13
16%
 
Totaal aantal stemmen: 81

Aron

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Aron »

Ik wil sws geen kinderen dus al helemaal niet van een andere vader
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door elzou »

Rasmus schreef:Ik vind Nederlands niet zo heel bijzonder nee. En daarnaast, er zijn ongeveer 30 miljoen mensen die Nederlands spreken en 200 miljoen mensen die Frans spreken, dus het is vanuit dat oogpunt logischer om Frans te leren dan Nederlands als je niet in een land woont waar een van deze talen gesproken wordt.
Maar jouw ouders, en dus opa en oma, is ook een belangrijke afweging!
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Bearserk »

>je kind niet je moedertaal meegeven
>de kinderen van iemand anders zouden willen opvoeden

Ben je al lid van antifa?
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Daan »

:'D
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Rasmus »

Nikki- schreef:
Rasmus schreef:Ik vind Nederlands niet zo heel bijzonder nee. En daarnaast, er zijn ongeveer 30 miljoen mensen die Nederlands spreken en 200 miljoen mensen die Frans spreken, dus het is vanuit dat oogpunt logischer om Frans te leren dan Nederlands als je niet in een land woont waar een van deze talen gesproken wordt.
Gewoon drie talen doen dan!

Toegevoegd na 1 minuut en 59 seconden:
Tenzij je trouwens zelf ook meertalig bent opgevoed lijkt het me lastig om Nederlands helemaal erbuiten te houden maar dat terzijde.
Ik ben zelf in het Frans en Nederlands opgevoed. :P
Ruthless schreef:
Rasmus schreef:
Ruthless schreef:
Rasmus schreef:
Ruthless schreef:hoe ik haar ontmoette in die droom was wel echt t droog, ik moest ook echt daadwerkelijk lachen toen
ze zat zo in de python met haar kindje van iets van 8 jaar, want die wilde in een attractie die wat heftiger was dan andere attracties, dus zij dat kind mee de python in :")
overigens is het wel raar want irl zou ik nooit een chick daten die al een kind heeft
Waarom zou je nooit iemand met een kind daten?
omdat het me echt super naar lijkt om iemand anders zn kinderen op te voeden
ik wil graag zelf vader zijn, niet als plaatsvervangende vader spelen
Niet dat het verkeerd is hoor, maar waarom lijkt het je super naar om iemand anders zijn kinderen op te voeden? En zou het nog verschil maken of de vader in of (permanent) uit beeld is?
omdat ik trots moet kunnen zijn op mijn kinderen en ik denk niet dat ik trots zou kunnen zijn op kinderen waar ik niet echt een connectie mee heb
het gaat me echt puur om dat ik alleen kinderen wil die ik zelf op de wereld gebracht heb, maakt me dus geen reet uit of die vader er nog wel/niet is
Dat kan ik me ergens wel voorstellen.
elzou schreef:
Rasmus schreef:Ik vind Nederlands niet zo heel bijzonder nee. En daarnaast, er zijn ongeveer 30 miljoen mensen die Nederlands spreken en 200 miljoen mensen die Frans spreken, dus het is vanuit dat oogpunt logischer om Frans te leren dan Nederlands als je niet in een land woont waar een van deze talen gesproken wordt.
Maar jouw ouders, en dus opa en oma, is ook een belangrijke afweging!
Dat zou een afweging zijn als ze nog leefde inderdaad. En daarnaast spraken mijn ouders voornamelijk Frans met elkaar, dus zou Frans daarmee dezelfde afweging zijn als het Nederlands :P
Bearserk schreef:>je kind niet je moedertaal meegeven
>de kinderen van iemand anders zouden willen opvoeden

Ben je al lid van antifa?
Mijn vader was Frans, dus inderdaad niet mijn moedertaal, maar toch wel dichtbij genoeg. Verder zeg ik niet dat ik kinderen van iemand anders zou willen opvoeden, ik zeg dat ik niet iemand bij voorbaat uit zou sluiten om te daten als die persoon al kinderen heeft.
En de antifa, nee dankje :')
"Be yourself, everyone else is already taken"
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Bearserk »

Serieuze reacties op memeposts zijn niet gewenst op dit forum
Afbeelding
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Rasmus »

Het spijt me 8-[
"Be yourself, everyone else is already taken"
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Laatst gewijzigd door Ex-gebruiker 24151 op zondag 5 maart 2017, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Daan »

Laat ik het anders zeggen.
Als ik het jaar haal ga ik bij Q in een Q-huis.
Sjowie
Berichten: 1689
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Sjowie »

Je kan Quintus gewoon voluit zeggen hoor
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Daan »

Oh, ja. De mensen om mij heen die er bij zitten zeggen ook allemaal gewoon 'Q', dus heb ik dat een beetje overgenomen.
Je zegt toch ook alleen 'Minerva'?
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Laatst gewijzigd door Ex-gebruiker 24151 op woensdag 1 maart 2017, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Daan »

Wat zou het anders moeten zijn?
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Bearserk »

Iedereen zegt gewoon quintus
Afbeelding
Sjowie
Berichten: 1689
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Sjowie »

Zeg wel Minerva ja, maar iedereen zegt Quintus.
Nikki-
Berichten: 2763
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Nikki- »

Rasmus schreef:
Nikki- schreef:
Rasmus schreef:Ik vind Nederlands niet zo heel bijzonder nee. En daarnaast, er zijn ongeveer 30 miljoen mensen die Nederlands spreken en 200 miljoen mensen die Frans spreken, dus het is vanuit dat oogpunt logischer om Frans te leren dan Nederlands als je niet in een land woont waar een van deze talen gesproken wordt.
Gewoon drie talen doen dan!

Toegevoegd na 1 minuut en 59 seconden:
Tenzij je trouwens zelf ook meertalig bent opgevoed lijkt het me lastig om Nederlands helemaal erbuiten te houden maar dat terzijde.
Ik ben zelf in het Frans en Nederlands opgevoed. :P
Dan heb ik niks te klagen. Een andere taal dan je moedertaal was lastiger geweest omdat je dan toch minder input kan bieden, ook al heb je een hoog niveau, maar als je zelf ook in het Frans bent opgevoed dan lekker doen :p Persoonlijk zou ik Nederlands er alsnog proberen in te trekken (als taalwetenschapper denk ik meestal, meer talen meer beter) maar als je in een Engelstalige omgeving woont en de andere ouder ook Engels spreekt dan is het lastig om in je eentje én Frans én Nederlands te doen (kan wel, maar kost veel moeite). Makkelijkste is 1 ouder 1 taal of 1 thuistaal 1 buitentaal denk ik toch wel. Als je dan moet kiezen zou ik denk ik ook eerder voor Frans gaan. Heb je meteen ook een Romaanse taal erbij, kan handig zijn als ze zelf ooit nog andere talen willen leren.

Ik ken ook iemand die steeds 2 weken Duits 2 weken Engels deed en het leek ook redelijk te werken, maar dat was toch erg vreemd :')
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Wup »

Als ik een buitenlands vrouwtje zou vinden en we gaan niet in Nederland wonen, zou ik mijn kind ook in het Engels + taal van het land waar je gaat wonen opvoeden.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2763
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Nikki- »

In iets anders dan je moedertaal kun je wel echt minder input leveren, ook al heb je C2 niveau, dus zou je daar niet te hard op vastbijten. Als jij zelf eentalig Nederlands bent opgevoed dan zou ik niet in een andere taal gaan spreken, tenzij je echt amper van een native te onderscheiden bent misschien. Er is veel bestaand onderzoek bij immigranten en of het zin had om de taal van het land ook thuis te gaan spreken, maar als de ouders dat niet als moedertaal hadden bleek dat het gewoon niks deed (dan pikten ze het alleen op uit de omgeving). Als het dan toch al niks bijdraagt kun je beter gewoon Nederlands erbij doen.

Ik overweeg zelf ook om naar het buitenland te gaan en mijn vriend is ook Nederlands dus allebei een andere taal kan niet echt (we hebben beide erg hoog niveau Engels, vooral hij, maar ook duidelijk niet native). Ik zou dan zelf Nederlands als thuistaal doen, en de taal van dat land op school etc, en dan bv naar een school laten gaan die al vanaf groep 1 veel Engels aanbieden en ook thuis wel die mogelijkheid bieden, of babysitter die Engels spreekt, zoiets. Maar ik zou nooit Nederlands compleet weglaten, in een andere taal kan ik gewoon veel minder input bieden.
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Rasmus »

Bij mij was het vroeger inderdaad dat ik met mijn moeder Nederlands sprak en met mijn vader Frans. En dan met het hele gezin voornamelijk Frans, ook omdat we in Frankrijk woonde totdat ik een jaar of 12 was. Ik zou, als ik zelf niet native was in Frans ook nooit op het idee gekomen zijn om Frans te willen spreken met mijn kinderen. Mijn vriendin spreekt Engels en Samoan. Dus het zou kunnen zijn dat ik Frans met de kinderen praat, zij Samoan en met het hele gezin Engels.
Ik denk niet dat ik mijn kinderen bewust helemaal geen Nederlands zou leren, maar ik zie niet de noodzaak om het Nederlands er zo in te stampen dat ze native in Nederlands worden. En omdat je het niet perse nodig hebt en omdat ik, zoals jij inderdaad ook aanhaalt, denk dat het vrij lastig is om en Nederlands en Frans te spreken en dan het ook op een dusdanige manier te doen dat het voor de kinderen te volgen is en dat ze het daarnaast ook goed leren. Ik zou liever zien dat ze native worden in een van de twee dan half in beide.
"Be yourself, everyone else is already taken"
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: EHBL - Eerste hulp bij liefde

Bericht door Wup »

Nikki- schreef:In iets anders dan je moedertaal kun je wel echt minder input leveren, ook al heb je C2 niveau, dus zou je daar niet te hard op vastbijten. Als jij zelf eentalig Nederlands bent opgevoed dan zou ik niet in een andere taal gaan spreken, tenzij je echt amper van een native te onderscheiden bent misschien. Er is veel bestaand onderzoek bij immigranten en of het zin had om de taal van het land ook thuis te gaan spreken, maar als de ouders dat niet als moedertaal hadden bleek dat het gewoon niks deed (dan pikten ze het alleen op uit de omgeving). Als het dan toch al niks bijdraagt kun je beter gewoon Nederlands erbij doen.

Ik overweeg zelf ook om naar het buitenland te gaan en mijn vriend is ook Nederlands dus allebei een andere taal kan niet echt (we hebben beide erg hoog niveau Engels, vooral hij, maar ook duidelijk niet native). Ik zou dan zelf Nederlands als thuistaal doen, en de taal van dat land op school etc, en dan bv naar een school laten gaan die al vanaf groep 1 veel Engels aanbieden en ook thuis wel die mogelijkheid bieden, of babysitter die Engels spreekt, zoiets. Maar ik zou nooit Nederlands compleet weglaten, in een andere taal kan ik gewoon veel minder input bieden.
Mijn niveau in engels ligt bijna hoger dan mijn niveau in Nederlands :") Voel me ook gemakkelijker als ik engels spreek en kan mezelf vaak ook beter uitdrukken in het engels. Scheelt ook dat ik in het engels geen Twents accent of dialect heb/spreek.

Daarnaast zie ik het nut van Nederlands voor je kinderen niet als je in het buitenland leeft/werkt.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Plaats reactie