Welkom!
In dit topic kan je speculeren over de eerste expansion van Runescape: Menaphos & 120 Slayer. Zodra er nieuwe informatie bekend is over deze onderwerpen, dan wordt dat in dit topic geplaatst. Expansions zijn gigantische updates die aan het spel worden toegevoegd, veel groter dan we gewend zijn! Een voorbeeld van een update die qua grote redelijk overeenkomt met een expansion is Prifddinas.
Informatie die al bekend is
Jagex wil de eerste expansion vrijgeven in juni. De slayer cap wordt uitgebreid naar level 120. Het idee is dat je verschillende monsters uit kan kiezen die passen bij jouw manier van trainen. Je kan een monster aanvallen waar je relatief weinig voor moet doen, maar waar je relatief lage xp voor krijgt (vergelijkbaar met Dark Beasts). Een andere keuze is om een monster aan te vallen waar je goed moet letten op speciale aanvallen, maar waar je wel betere xp voor krijgt (vergelijkbaar met Ripper Demons). Dit alles vindt plaats in de nieuwe Slayer Dungeon in Menaphos. Menaphos zelf bevat de Tombes van Amascut. Je duikt in een tombe en je probeert met non-combat skills buit binnen te halen. Een andere update is Crocodile Tears, een nieuwe quest in de desert questlijn. Via polls kunnen wij de komende tijd onze mening geven over Runescapes eerste expansion!
Discuss!
Wat vind jij van het plan om slayer naar level 120 te brengen? Wat hoop je allemaal in Menaphos tegen te komen? Wat verwacht je van de quest Crocodile Tears? Denk je dat dit project een goede toevoeging is aan de game?
Hoewel ik niet helemaal fan ben van het plan om slayer naar level 120 te brengen ben ik toch wel vrij hyped voor Menaphos en alles wat erbij hoort :3
Waar ik wel reuze nieuwsgierig naar ben zijn die Tombes van Amascut, maar als Minigame-aanhanger is dat natuurlijk niet gek
Ik hoop eerlijk gezegd dat de Tombes een soort van mini-Dungeons zijn, rond bepaalde skills. :p
En ja, ook geen fan van de Slayer Rework, tenzij ze een heel nieuw mechanisme introduceren voor 99-120 Slayer, zoals het 'worden van een Slayer Master' met bijvoorbeeld de Slayer Guild waarover Duradel sprak.
buitje schreef:Ik ben heel erg benieuwd of er quest nodig zijn om binnen te komen. Aangezien de desert niet heel veel quests heeft ben ik benieuwd welke dan.
Verder vind ik 120 slayer erg leuk! Al hoop ik dat ze niet al te veel moeilijke mechanics gaan krijgen, de nieuwe dan. (Zoals ripper demons etc.)
Gezien de quest reeks van contact ed verwacht ik toch van wel
Jelmer schreef:Ik ben zeer hyped voor 120 Slayer. Clanmates hadden het over xp-rates van 900k xp/h, maar dat wil ik eerst wel eens zien.
Ik heb ook zoiets gehoord in dev diary van Slayer. Het zijn nog allemaal placeholder rates, maar wat mij betreft moet het niet veel lager worden dan dat. Niet iedereen is een fan van de Slayer skill.
Ik ben vooral een fan van de Tombes van Amascut! Ik ben benieuwd of dit vergelijkbaar is met dungeoneerinig (maar dan zonder combat). De nieuwe quest lijkt mij ook erg leuk. Ik moet me binnenkort wel weer eens verdiepen wat er eigenlijk allemaal is gebeurd in deze storyline. De desert quests zijn alweer zo lang geleden...
Jelmer schreef:Ik ben zeer hyped voor 120 Slayer. Clanmates hadden het over xp-rates van 900k xp/h, maar dat wil ik eerst wel eens zien.
Maar was dat Slayer xp of was dat combat xp incl slayer?
Dat ging enkel en alleen om Slayer xp.
Holy Wallie schreef:
Jelmer schreef:Ik ben zeer hyped voor 120 Slayer. Clanmates hadden het over xp-rates van 900k xp/h, maar dat wil ik eerst wel eens zien.
Ik heb ook zoiets gehoord in dev diary van Slayer. Het zijn nog allemaal placeholder rates, maar wat mij betreft moet het niet veel lager worden dan dat. Niet iedereen is een fan van de Slayer skill.
Wat mij betreft hoeft het ook echt niet hoger te worden dan dat, want ik vind het nu eigenlijk al best snel gaan.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Mijns insziens maak je een skill niet leuk door er hoge experience rates aan te hangen (zoals 1m/u), een skill maak je leuk door hoe je ze kan gebruiken en trainen op meerdere manieren.
Het feit dat ze een heleboel Slayer mobs willen nerfen en dan slechts een paar monsters in één nieuwe dungeon wil zetten, zonder echt verdere uitwerking, maakt dat voor mij 120 slayer absoluut niet moet. Dan kan je evengoed gewoon die nieuwe monsters ergens in de levels 90-99 droppen.
99-120 MOET een toegevoegde waarde hebben, zoals een Slayers Guild, zelf een Slayer Master worden, een eigen Slayer Dungeon uitbouwen met zelfgekozen mobs, het bestuderen van lijken van monsters om efficiëntere Slay-manieren te leren (na 99 Slayer heb je een kans dat je een corpse als loot krijgt, dit kan je dan bestuderen/ontleden, en zo bijvoorbeeld 'mikken op zwakke plekken' of speciale wapens ontwikkelen om dat beest makkelijker te doden), dat soort zaken.
Dexter schreef:Mijns insziens maak je een skill niet leuk door er hoge experience rates aan te hangen (zoals 1m/u), een skill maak je leuk door hoe je ze kan gebruiken en trainen op meerdere manieren.
Het feit dat ze een heleboel Slayer mobs willen nerfen en dan slechts een paar monsters in één nieuwe dungeon wil zetten, zonder echt verdere uitwerking, maakt dat voor mij 120 slayer absoluut niet moet. Dan kan je evengoed gewoon die nieuwe monsters ergens in de levels 90-99 droppen.
99-120 MOET een toegevoegde waarde hebben, zoals een Slayers Guild, zelf een Slayer Master worden, een eigen Slayer Dungeon uitbouwen met zelfgekozen mobs, het bestuderen van lijken van monsters om efficiëntere Slay-manieren te leren (na 99 Slayer heb je een kans dat je een corpse als loot krijgt, dit kan je dan bestuderen/ontleden, en zo bijvoorbeeld 'mikken op zwakke plekken' of speciale wapens ontwikkelen om dat beest makkelijker te doden), dat soort zaken.
-Volgens mij zal er een Slayer Master in Sophanem komen.
- Er zullen waarschijnlijk wel nieuwe plaatsen komen met nieuwe monsters
- Hopelijk zullen de nieuwe monsters meevallen want het lijkt me lastig dit te balenceren, want als ze te hard zijn zoals (Camel Warriors, Ripper demons, ...). Dan zullen de meeste ze gewoon blocken.
Dexter schreef:Mijns insziens maak je een skill niet leuk door er hoge experience rates aan te hangen (zoals 1m/u), een skill maak je leuk door hoe je ze kan gebruiken en trainen op meerdere manieren.
Het feit dat ze een heleboel Slayer mobs willen nerfen en dan slechts een paar monsters in één nieuwe dungeon wil zetten, zonder echt verdere uitwerking, maakt dat voor mij 120 slayer absoluut niet moet. Dan kan je evengoed gewoon die nieuwe monsters ergens in de levels 90-99 droppen.
99-120 MOET een toegevoegde waarde hebben, zoals een Slayers Guild, zelf een Slayer Master worden, een eigen Slayer Dungeon uitbouwen met zelfgekozen mobs, het bestuderen van lijken van monsters om efficiëntere Slay-manieren te leren (na 99 Slayer heb je een kans dat je een corpse als loot krijgt, dit kan je dan bestuderen/ontleden, en zo bijvoorbeeld 'mikken op zwakke plekken' of speciale wapens ontwikkelen om dat beest makkelijker te doden), dat soort zaken.
Wat jij zegt lijkt me veel leuker worden voor Slayer dan wat het nu is.
Momenteel is het simpelweg domweg monsters killen tot er 0 op je counter staat en dat valt me erg tegen in Slayer, zeker met de hoge aantallen die je bij de hoogste masters krijgt.
Als er een optie komt om minder grote aantallen te doen van de hogere slayer monsters zou het me niet zo tegenvallen (zou natuurlijk gepaard gaan met minder points) en zou ik slayer persoonlijk ook weer leuk gaan vinden, maar ik vrees er eerlijk gezegd voor :c
Dexter schreef:Mijns insziens maak je een skill niet leuk door er hoge experience rates aan te hangen (zoals 1m/u), een skill maak je leuk door hoe je ze kan gebruiken en trainen op meerdere manieren.
Het feit dat ze een heleboel Slayer mobs willen nerfen en dan slechts een paar monsters in één nieuwe dungeon wil zetten, zonder echt verdere uitwerking, maakt dat voor mij 120 slayer absoluut niet moet. Dan kan je evengoed gewoon die nieuwe monsters ergens in de levels 90-99 droppen.
99-120 MOET een toegevoegde waarde hebben, zoals een Slayers Guild, zelf een Slayer Master worden, een eigen Slayer Dungeon uitbouwen met zelfgekozen mobs, het bestuderen van lijken van monsters om efficiëntere Slay-manieren te leren (na 99 Slayer heb je een kans dat je een corpse als loot krijgt, dit kan je dan bestuderen/ontleden, en zo bijvoorbeeld 'mikken op zwakke plekken' of speciale wapens ontwikkelen om dat beest makkelijker te doden), dat soort zaken.
-Volgens mij zal er een Slayer Master in Sophanem komen.
- Er zullen waarschijnlijk wel nieuwe plaatsen komen met nieuwe monsters
- Hopelijk zullen de nieuwe monsters meevallen want het lijkt me lastig dit te balenceren, want als ze te hard zijn zoals (Camel Warriors, Ripper demons, ...). Dan zullen de meeste ze gewoon blocken.
Goh, er is maar één iemand van het Menaphos team bezig met Slayer en de monsters momenteel, dus ik vrees echt dat het qua content enorm zal tegenvallen. Alzeker op vlak van aantal nieuwe monsters denk ik dat één developer gewoonweg te weinig is. Nu is het wel zo dat een Jmod als TAPP project 3 nieuwe abyssal monsters aan het maken is, maar da's los van het Menaphosproject, dus zijn we ook nog niet veel mee eigenlijk.
Dexter schreef:Mijns insziens maak je een skill niet leuk door er hoge experience rates aan te hangen (zoals 1m/u), een skill maak je leuk door hoe je ze kan gebruiken en trainen op meerdere manieren.
Het feit dat ze een heleboel Slayer mobs willen nerfen en dan slechts een paar monsters in één nieuwe dungeon wil zetten, zonder echt verdere uitwerking, maakt dat voor mij 120 slayer absoluut niet moet. Dan kan je evengoed gewoon die nieuwe monsters ergens in de levels 90-99 droppen.
99-120 MOET een toegevoegde waarde hebben, zoals een Slayers Guild, zelf een Slayer Master worden, een eigen Slayer Dungeon uitbouwen met zelfgekozen mobs, het bestuderen van lijken van monsters om efficiëntere Slay-manieren te leren (na 99 Slayer heb je een kans dat je een corpse als loot krijgt, dit kan je dan bestuderen/ontleden, en zo bijvoorbeeld 'mikken op zwakke plekken' of speciale wapens ontwikkelen om dat beest makkelijker te doden), dat soort zaken.
-Volgens mij zal er een Slayer Master in Sophanem komen.
- Er zullen waarschijnlijk wel nieuwe plaatsen komen met nieuwe monsters
- Hopelijk zullen de nieuwe monsters meevallen want het lijkt me lastig dit te balenceren, want als ze te hard zijn zoals (Camel Warriors, Ripper demons, ...). Dan zullen de meeste ze gewoon blocken.
Persoonlijk vind ik de nieuwe slayer monsters niet te moeilijk, het is alleen dat drops die ze geven in verhouding met de moeilijkheidsgraad het absoluut niet waard is om deze bosses te killen. Als deze bosses een aantal redelijk waardevolle base drops hadden is het al veel aantrekkelijker om ze te doen. Ook helpt het niet mee dat ze een droprate op een rare item van 1/10k hebben wat praktisch gezien gewoon niks is. Zelf vind ik vooral de camel warriors wel leuk om te killen maar omdat de drops rond de 15k gemiddeld liggen is het gewoon niet waard om te doen als alyer task.
Inderdaad, ik en Syrus Coy hebben een hele tijd geprobeerd Mod Raven en co aan te sporen om ze meer attractiever te maken, maar helaas buiten wat kleine aanpassingen (zoals meer kans op Raptor Key pieces) is er niets gebeurd...
Dexter schreef:Mijns insziens maak je een skill niet leuk door er hoge experience rates aan te hangen (zoals 1m/u), een skill maak je leuk door hoe je ze kan gebruiken en trainen op meerdere manieren.
Het feit dat ze een heleboel Slayer mobs willen nerfen en dan slechts een paar monsters in één nieuwe dungeon wil zetten, zonder echt verdere uitwerking, maakt dat voor mij 120 slayer absoluut niet moet. Dan kan je evengoed gewoon die nieuwe monsters ergens in de levels 90-99 droppen.
99-120 MOET een toegevoegde waarde hebben, zoals een Slayers Guild, zelf een Slayer Master worden, een eigen Slayer Dungeon uitbouwen met zelfgekozen mobs, het bestuderen van lijken van monsters om efficiëntere Slay-manieren te leren (na 99 Slayer heb je een kans dat je een corpse als loot krijgt, dit kan je dan bestuderen/ontleden, en zo bijvoorbeeld 'mikken op zwakke plekken' of speciale wapens ontwikkelen om dat beest makkelijker te doden), dat soort zaken.
-Volgens mij zal er een Slayer Master in Sophanem komen.
- Er zullen waarschijnlijk wel nieuwe plaatsen komen met nieuwe monsters
- Hopelijk zullen de nieuwe monsters meevallen want het lijkt me lastig dit te balenceren, want als ze te hard zijn zoals (Camel Warriors, Ripper demons, ...). Dan zullen de meeste ze gewoon blocken.
Goh, er is maar één iemand van het Menaphos team bezig met Slayer en de monsters momenteel, dus ik vrees echt dat het qua content enorm zal tegenvallen. Alzeker op vlak van aantal nieuwe monsters denk ik dat één developer gewoonweg te weinig is. Nu is het wel zo dat een Jmod als TAPP project 3 nieuwe abyssal monsters aan het maken is, maar da's los van het Menaphosproject, dus zijn we ook nog niet veel mee eigenlijk.
Hoezo weet jij dat er maar 1 persoon aan werkt eigenlijk?