Verkiezingen (globaal)

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

elzou schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:10
Aron schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:08 Slechtste idee ooit dus
Nee, want iedereen heeft recht op een mening en stem. Zwart, wit of geel. Moslim, jood of crimineel.
Klopt. Maar ik wil niet dat niet- of slecht geïnformeerde mensen het recht hebben om direct invloed uit te oefenen op politieke besluiten.

Toegevoegd na 35 seconden:
Bearserk schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:12 Als ik samen met kip gebanned mag worden offer ik me op
Kamikaze dit
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Aron

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Aron »

👆
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

Opzich heeft Kipcorn geen ongelijk, er is nog te weinig bekend over alle factoren die klimaat en klimaatcycli beïnvloeden. Daardoor is de impact van de mens moeilijk te bepalen tov van het natuurlijke evenwicht.

Toegevoegd na 15 seconden:
Maar ik betwijfel dat kipcorn dit weet
FEYENOORD ROTTERDAM
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Bearserk »

100% van de wetenschappers in het vakgebied zijn het erover eens dat de mens zorgt voor versnelde klimaatverandering en dat we daar iets aan moeten doen.
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

Dieselpker schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:14 Opzich heeft Kipcorn geen ongelijk, er is nog te weinig bekend over alle factoren die klimaat en klimaatcycli beïnvloeden. Daardoor is de impact van de mens moeilijk te bepalen tov van het natuurlijke evenwicht.

Toegevoegd na 15 seconden:
Maar ik betwijfel dat kipcorn dit weet
Klopt. Maar het is wel duidelijk dat de mens een factor is. En zolang het niet duidelijk is hoe groot die factor is, is het het beste om de menselijke factor zoveel mogelijk in te perken. Liever voorkomen in plaats van genezen als het te laat is.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

Bearserk schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:14 100% van de wetenschappers in het vakgebied zijn het erover eens dat de mens zorgt voor versnelde klimaatverandering en dat we daar iets aan moeten doen.
Dat klopt, maar is dat ook slecht? Dat weten we nog niet. We weten nog helemaal niet hoe de volgende klimaatcyclus hiervan afhankelijk is etc.

Toegevoegd na 22 seconden:
La Pulga schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:24
Dieselpker schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:14 Opzich heeft Kipcorn geen ongelijk, er is nog te weinig bekend over alle factoren die klimaat en klimaatcycli beïnvloeden. Daardoor is de impact van de mens moeilijk te bepalen tov van het natuurlijke evenwicht.

Toegevoegd na 15 seconden:
Maar ik betwijfel dat kipcorn dit weet
Klopt. Maar het is wel duidelijk dat de mens een factor is. En zolang het niet duidelijk is hoe groot die factor is, is het het beste om de menselijke factor zoveel mogelijk in te perken. Liever voorkomen in plaats van genezen als het te laat is.
Daar ben ik het ook mee eens.
FEYENOORD ROTTERDAM
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door elzou »

La Pulga schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:13
elzou schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:10
Aron schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:08 Slechtste idee ooit dus
Nee, want iedereen heeft recht op een mening en stem. Zwart, wit of geel. Moslim, jood of crimineel.
Klopt. Maar ik wil niet dat niet- of slecht geïnformeerde mensen het recht hebben om direct invloed uit te oefenen op politieke besluiten.

Toegevoegd na 35 seconden:
Bearserk schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:12 Als ik samen met kip gebanned mag worden offer ik me op
Kamikaze dit
Ik wil niet dat mensen worden uitgesloten op basis van hun overtuiging.

Wij hebben geen direct invloed op besluiten, dat hebben de volksvertegenwoordigers.

Respecteer elkaar.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Bearserk »

Ik zal kipcorn nooit respecteren sorry
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

elzou schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:36
La Pulga schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:13
elzou schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:10
Aron schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:08 Slechtste idee ooit dus
Nee, want iedereen heeft recht op een mening en stem. Zwart, wit of geel. Moslim, jood of crimineel.
Klopt. Maar ik wil niet dat niet- of slecht geïnformeerde mensen het recht hebben om direct invloed uit te oefenen op politieke besluiten.

Toegevoegd na 35 seconden:
Bearserk schreef: dinsdag 14 maart 2017, 18:12 Als ik samen met kip gebanned mag worden offer ik me op
Kamikaze dit
Ik wil niet dat mensen worden uitgesloten op basis van hun overtuiging.

Wij hebben geen direct invloed op besluiten, dat hebben de volksvertegenwoordigers.

Respecteer elkaar.
Nee dat hebben we niet. Maar als er referenda komen hebben we dat wel. Ik ben ook niet voor het uitsluiten van mensen op basis van hun overtuiging, maar ik wil niet dat mensen een besluit nemen op basis van emoties zonder rationeel over de lange termijn na te denken. Iedereen mag zijn of haar mening hebben, maar het moet wel gefundeerd zijn als daar een politiek besluit (a al Nexit bijvoorbeeld) vanaf hangt.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Akwasi »

Dat doet men nu ook? Je kunt nooit op basis van rationaliteit bij een partij als groenlinks uitkomen, vandaar dat alleen vrouwen en homo's groenlinks stemmen
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

Maar dan heb je direct als kiezer geen invloed op politieke besluiten.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Bighead »

Daan schreef: dinsdag 14 maart 2017, 16:29 Beter dan zo'n Groenlinksgekkie als jij, Tim.
Ik vind dat Groenlinks een matige strategie heeft om hun doelstellingen te bereiken en waar je vandaan haalt dat ik op ze zou stemmen is me onduidelijk. Tenzij er in de komende 12 uur iets heel geks gebeurt verwacht ik op D66 te gaan stemmen.

Edit: Als je het klimaat negeert heb je geen toekomstperspectief, of je het nou economisch, moreel of praktisch bekijkt. Je hebt alleszins weinig aan je miljoenenvilla waar je zo min mogelijk belasting over betaalt als 'ie onder water staat.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

Bighead schreef: dinsdag 14 maart 2017, 20:15
Daan schreef: dinsdag 14 maart 2017, 16:29 Beter dan zo'n Groenlinksgekkie als jij, Tim.
Ik vind dat Groenlinks een matige strategie heeft om hun doelstellingen te bereiken en waar je vandaan haalt dat ik op ze zou stemmen is me onduidelijk. Tenzij er in de komende 12 uur iets heel geks gebeurt verwacht ik op D66 te gaan stemmen.
Boks, ik ook
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Daan »

Bighead schreef: dinsdag 14 maart 2017, 20:15
Daan schreef: dinsdag 14 maart 2017, 16:29 Beter dan zo'n Groenlinksgekkie als jij, Tim.
Ik vind dat Groenlinks een matige strategie heeft om hun doelstellingen te bereiken en waar je vandaan haalt dat ik op ze zou stemmen is me onduidelijk. Tenzij er in de komende 12 uur iets heel geks gebeurt verwacht ik op D66 te gaan stemmen.
Die FBpost van je.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Bighead »

Daan schreef:
Waar kan jij daarin zien waar ik op ga stemmen dan? Facebook vind ik niet het platform om dat te bespreken.

Afbeelding
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

Daan schreef: dinsdag 14 maart 2017, 20:16
Bighead schreef: dinsdag 14 maart 2017, 20:15
Daan schreef: dinsdag 14 maart 2017, 16:29 Beter dan zo'n Groenlinksgekkie als jij, Tim.
Ik vind dat Groenlinks een matige strategie heeft om hun doelstellingen te bereiken en waar je vandaan haalt dat ik op ze zou stemmen is me onduidelijk. Tenzij er in de komende 12 uur iets heel geks gebeurt verwacht ik op D66 te gaan stemmen.
Die FBpost van je.
https://www.youtube.com/watch?v=V2h8fKTb_tU
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door The Beast of Terror »

Sorry maar snap echt niet dat klimaat voor sommige mensen hét punt van deze verkiezing is. Alsof het Nederlandse uitstootniveau het verschil gaat maken in global warming. Ben helemaal voor het naleven van het verdrag van parijs, vind inderdaad dat we globaal wat moeten aan het klimaatprobleem, maar verder gaan dan andere landen en daarvoor je eigen economische gewin opofferen voor iets met bijna alleen symbolische waarde vind ik persoonlijk vrij idioot. Okay waar je op winstgevende manieren wat kan doen door middel van nieuwe technologie, helemaal prima. Kolencentrales die net open zijn weer willen sluiten is debiel (Je stelt jezelf open voor miljardenclaims, die waarschijnlijk toegezegd dienen te worden op grond van het recht van eigendom).


Uiteindelijk zijn we gewoon afhankelijk van wat landen als de VS, China en Rusland doen aan klimaatbestrijding. India liet hun uitstoot zelfs nog oplopen. Als zij niks doen zijn we sws wel fucked, maak dan geen verliesgevende beslissingen en zet dat geld apart voor een noodfonds ofzo voor als het fout gaat.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Daan »

Klaver doet weer waar hij goed in is.
Vervelend doen.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Sam »

Klaver had buma wel imo
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Bearserk »

The Beast of Terror schreef: dinsdag 14 maart 2017, 20:44 Sorry maar snap echt niet dat klimaat voor sommige mensen hét punt van deze verkiezing is. Alsof het Nederlandse uitstootniveau het verschil gaat maken in global warming. Ben helemaal voor het naleven van het verdrag van parijs, vind inderdaad dat we globaal wat moeten aan het klimaatprobleem, maar verder gaan dan andere landen en daarvoor je eigen economische gewin opofferen voor iets met bijna alleen symbolische waarde vind ik persoonlijk vrij idioot. Okay waar je op winstgevende manieren wat kan doen door middel van nieuwe technologie, helemaal prima. Kolencentrales die net open zijn weer willen sluiten is debiel (Je stelt jezelf open voor miljardenclaims, die waarschijnlijk toegezegd dienen te worden op grond van het recht van eigendom).


Uiteindelijk zijn we gewoon afhankelijk van wat landen als de VS, China en Rusland doen aan klimaatbestrijding. India liet hun uitstoot zelfs nog oplopen. Als zij niks doen zijn we sws wel fucked, maak dan geen verliesgevende beslissingen en zet dat geld apart voor een noodfonds ofzo voor als het fout gaat.
Ben het daar mee eens, maar wij als Nederland kunnen natuurlijk wel een signaal aan de EU geven en dat lukt niet met rechts als vertegenwoodiger in die EU
Afbeelding
Plaats reactie