Slowtalk topic (was nachttopic)

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Als je moest kiezen tussen het vangen van een Abra of een Dratini, welke zou je dan kiezen?|

Abra
12
13%
Dratini
47
51%
Ik houd niet van leuke dingen
34
37%
 
Totaal aantal stemmen: 93

Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

1 minuut per vraag? Dat vind ik wel heel kort, lol.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Sam »

Daan schreef: vrijdag 9 juni 2017, 18:23 Tentamens duren allemaal 3 uur ja, net als eindexamens toch?
Niet dat ik ooit 3 uur bezig ben geweest, meestal bij tentamens altijd wel snel klaar (inb4haatreacties).
Jij hebt wel in jou studie allemaal pure theorie tentamens denk ik (leg uit wat verband is etc). Tentamens waarin je veel moet rekenen of specifieke opdrachten moet uitwerken duren wel vaak korter in mijn ervaring.

Toegevoegd na 58 seconden:
Daan schreef: vrijdag 9 juni 2017, 18:25 1 minuut per vraag? Dat vind ik wel heel kort, lol.
Was bij ons wel vaak ja. Soms 50 vragen in uur, dan heb je iets meer tijd. Ik heb één tentamen gehad met allen A en B, dat was toen 85 vragen in een uur geloof ik.

Toegevoegd na 1 minuut en 4 seconden:
was wel redelijk doorwerken toen, maar was ook niet echt moeilijk vond ik. Maar die waren voornamelijk in het eerste halfjaar, en dat is nog heel veel simpele stof en herhaling van de middelbare.

Toegevoegd na 1 minuut:
Economie, marketing, (bestuurs) recht, dat soort vakken.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Rems »

Nikki- schreef: vrijdag 9 juni 2017, 17:58 Ja 2,5u is wel lang aan een stuk, maar tentamens duren toch ook vaak 3 uur? Pas echt irritant als mensen dan eerder klaar zijn en weg willen en dat je je tafel in moet klappen etc.

Bij CPE was toen 1,5u, half uur pauze, 1,5u, half uur pauze, 40 min. En dan spreken dus op een aparte dag (was 20 minuutjes ofzo).
ja, maar dan kan je egwoon af en toe ff chillen. nu moest echt de volledige tijd super geconcentreerd zijn en luisteren naar al die lectures. voor het lees deel heb je maar 60min de tijd, ook dat is echt veel te weinig eigenlijk dus dan ben je ook de volle tijd bezig. ik kreeg na 2,5 uur een zielige 10min pauze en toen mocht ik weer 2 uur verder.

Toegevoegd na 22 seconden:
CPE lijkt me veel te moeilijk, ga ik nooit halen zonder voorbereiding. De IELTS wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Bearserk »

voor Ielts moet je writing wel voorbereiden want ze zijn best nazi over de opbouw en je argumentatie enzo
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Rems »

neh, denk dat dat wel mee valt. gewoon beetje lullen en mooie woorden gebruiken. hoe wil je daar ook voor oefenen dan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Bearserk »

nja je moet ff weten hoe het in elkaar steekt, als je geen goede introductie/argument/argument/tegenargument+weerlegging/conclusie hebt dan krijg je meteen een 3
(niet deze volgorde aanhouden ik doe het uit mjin hoofd)

Toegevoegd na 8 seconden:
zal wel ff zoeken of ik mn handleiding nog heb
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Rems »

oh, met die toefl die ik net gedaan heb was het best makkelijk. je kreeg een stelling, en je moest dan ervoor kiezen of je voor of tegen die stelling was. dan beetje dom verhaal lullen met argumenten enzo.

Toegevoegd na 18 seconden:
ja bear tnx zou lief zijn
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Bearserk »

Heb niet meer maar wel dit gevonden

http://takeielts.britishcouncil.org/pre ... tice-tests

lijkt me handig

Toegevoegd na 4 minuten en 36 seconden:
Ik had btw een 8.5/9 voor IELTS was hoogste van mn groep
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Rems »

lol voor toefl moest ik 400 woorden in 30min :') was echt niet te doen eigenlijk, was best kut onderwerp.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Nikki- »

Ja bij CPE had je ook helemaal dat je je aan het teksttype moest houden etc, anders was je al meteen de zak. En de moeilijkheid vond ik zelf wel meevallen in elk geval.

Puntensysteem bij CPE is een beetje raar, je kan 230 punten halen, en alles 200+ is dan daadwerkelijk C2 niveau en dus CPE-waardig. Als je tussen 180-199 scoort heb je eigenlijk 'maar' C1 en dus CAE. 200-212 is dan cijfer C geloof ik, 213-219 is cijfer B en 220+ is cijfer A. Je krijgt per onderdeel apart een score en een totaalgemiddelde en als dat totaalgemiddelde maar 200+ is dan zit je safe. Sommige opleidingen eisen daarom nog wel eens dat je op alle afzonderlijke onderdelen B+ moet halen bijvoorbeeld als ze echt hoge eisen hebben.

Toegevoegd na 48 seconden:
Lezen + Use of English was samen 1u30, schrijven was 1u30 voor 2 teksten van ongeveer 300 woorden, luisteren was 40 min, en spreken was dus 20 minuutjes ofzo en in tweetallen (random partner).
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Rems »

Vind dat lees gedeelte van CPE veel te taai, in het Nederlands zou ik daar ook geen reet van bakken.

Voor IELTS moet ik gemiddeld 6,5 halen en een 6 voor writing ofzo, klinkt best te doen. weet verder hoe ze dat scoren ofzo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Nikki- »

Ik vond lezen/Use of English nog het leukste onderdeel van allemaal, vooral omdat het ook gewoon mn beste is :mrgreen: Dat was ook de enige waar ik nog wat tijd over had, de rest heb ik allemaal zitten haasten.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Bearserk »

6,5 voor ielts is echt ziek makkelijk lad. Bij mijn groep van 5 havo/5 vwo leerlingen had er niemand onder de 7
Afbeelding
Aphex
Berichten: 3806
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2014, 16:14
Oude naam: linkerteelbal

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Aphex »

Nikki- schreef: vrijdag 9 juni 2017, 19:55 Ik vond lezen/Use of English nog het leukste onderdeel van allemaal, vooral omdat het ook gewoon mn beste is :mrgreen: Dat was ook de enige waar ik nog wat tijd over had, de rest heb ik allemaal zitten haasten.

Use of english is leuk ja, reading nty
Do I have a life, or am I just living?
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Ruthless »

mijn examens duurde 2 dagen
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Tim »

Nee begeleider het gaat goed, komt goed
Deze comment heb ik zelf gemaakt
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Hoi :wub:
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Tim »

waddup blogger van de maand
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Volture »

Tim schreef: vrijdag 9 juni 2017, 21:32 Nee begeleider het gaat goed, komt goed
Deze comment heb ik zelf gemaakt
Deze beat heb ik zelf gemaakt

https://www.youtube.com/watch?v=ucc0JrOrzoo

Toegevoegd na 47 seconden:
Oke besef me nu dus ook dat je comments een verwijzing hier naar was hahah!!
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Tim »

Loop ik door je wijk, heeft je meisje spijt

Nee man deze comment heb ik zelfgemaakt
Plaats reactie