Slowtalk topic (was nachttopic)

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Als je moest kiezen tussen het vangen van een Abra of een Dratini, welke zou je dan kiezen?|

Abra
12
13%
Dratini
47
51%
Ik houd niet van leuke dingen
34
37%
 
Totaal aantal stemmen: 93

Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Volture »

La Pulga schreef: woensdag 21 juni 2017, 7:22 Maat jij trekt al genog uitkering voltuur
heb ik nie eens
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15293
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Ruthless »

ik vind betalen voor andere mensen niet erg, maar als iemand niet waardeert dat ik een kapsalon oid voor ze betaal is dat direct al de laatste keer
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door La Pulga »

Volture schreef: woensdag 21 juni 2017, 12:39
La Pulga schreef: woensdag 21 juni 2017, 7:22 Maat jij trekt al genog uitkering voltuur
heb ik nie eens
Noob
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Zo zeg wat een discussie ineens!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Sam »

Voelt goed om weer met heel ltf tegen daan te zijn
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Kaaskop »

Nikki- schreef: woensdag 21 juni 2017, 11:29 Ik vind over iedereen splitten meestal niet erg, terwijl ik eigenlijk altijd degene ben die het minst eet/drinkt/whatever/de goedkopere opties heeft. Maar wat ik wel vervelend vind is als ik mee moet betalen voor dingen die ik niet gehad heb. We doen bv. een jaarlijks kerstdiner met de vriendengroep en 1x zijn we samen in een huisje weggeweest, en elke keer willen mensen alcohol bij de gezamenlijke rekening doen. Vind ik niet erg als mn rekening 1-2 euro stijgt, maar als het bedrag voor mij verdubbelt omdat andere mensen superveel redelijk dure wijn gaan zuipen terwijl ze voor mij een pak AH basic ijsthee halen dan ga je bij mij te ver. Het erge is dan dat de meerderheid zegt "maar het scheelt bijna niks", ja nee leuk jullie betalen allemaal een paar euro minder en de niet-drinkers vangen dat op door veel meer te betalen, maar dan zijn zij wel de meerderheid dus dan kun je niet zo veel.
Precies dit, ben zelf de enige van mn vriendengroep die op zichzelf woont en studeert. Let dan meestal ook een beetje op wat ik haal tijdens het uiteten gaan dus meestal een relatief goedkope maaltijd. Als de rest dan all-out gaat met meerdere flessen wijn, meerdere gerechten etc betaal ik al gauw 3 of 4x zoveel als dat ik zelf had moeten betalen voor wat ik had gehaald. Dan liever maar even een beetje krent zijn
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Sam schreef: woensdag 21 juni 2017, 13:46 Voelt goed om weer met heel ltf tegen daan te zijn
Volgens mij viel dat dit keer wel mee.
Melliw Naj
Berichten: 9373
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Melliw Naj »

Daar wordt gewoon rekening mee gehouden. Het gaat dan meer om als je net als 28.80 kwijt ben niet erg vind om 30 euro neer te leggen. Terwijl andere 40/50 euro inleggen ivm wijn.

Wij werken het liefst met briefgeld en ronde het daarna toe af.

Toegevoegd na 10 seconden:
@reactie op kaaskop en nikki
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Sam »

Het hangt ook wel van de situatie af natuurlijk. Ik zit vaak bij mijn duikvereniging te drinken met mensen van 35-50, die gewoon allemaal een fulltime hbo+ baan hebben voor zoveel jaar. Die zijn ook vaak veel guller, omdat een rondje van 20 euro voor hun bijna niks is, dus die knallen er meerdere op een avond. Voor studenten is dat toch al wat meer. Dat weten zij ook, en zolang je je niet gedraagt als een gier boeit niemand dat.

Toegevoegd na 17 seconden:
Daan schreef: woensdag 21 juni 2017, 13:51
Sam schreef: woensdag 21 juni 2017, 13:46 Voelt goed om weer met heel ltf tegen daan te zijn
Volgens mij viel dat dit keer wel mee.
Wel iedereen vind je actie walgelijk
Laatst gewijzigd door Sam op woensdag 21 juni 2017, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Kaaskop »

Melliw Naj schreef: woensdag 21 juni 2017, 13:53 Daar wordt gewoon rekening mee gehouden. Het gaat dan meer om als je net als 28.80 kwijt ben niet erg vind om 30 euro neer te leggen. Terwijl andere 40/50 euro inleggen ivm wijn.

Wij werken het liefst met briefgeld en ronde het daarna toe af.

Toegevoegd na 10 seconden:
@reactie op kaaskop en nikki
Ah nee die extra euro is geen probleem natuurlijk, het gaat meer om het grote bedrag wat af en toe wordt verdeeld
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Tja, we zaten daar wel echt met 40 man verspreid over de hele avond, en allemaal op 1 rekening. Je weet dat je de dames die het organiseerden (waren net sinds 1 dag terug van een half jaar wereldreisjes) niet alles kan laten betalen, maar je weet ook dat lang niet iedereen zijn of haar volledige bijdrage betaalt. Is ook een beetje het risicio natuurlijk.

Toegevoegd na 4 minuten en 42 seconden:
Vindt* Sam. En Bear niet.
Bearserk schreef: woensdag 21 juni 2017, 9:33 ik vind van niet
Toegevoegd na 25 seconden:
Simon ook niet per se.

Toegevoegd na 36 seconden:
En Rems ook niet.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Dieselpker »

Dat is geen excuus voor je eigen gedrag :')
FEYENOORD ROTTERDAM
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3450
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Atem_nijo »

Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Sam »

Daan schreef: woensdag 21 juni 2017, 14:05 Tja, we zaten daar wel echt met 40 man verspreid over de hele avond, en allemaal op 1 rekening. Je weet dat je de dames die het organiseerden (waren net sinds 1 dag terug van een half jaar wereldreisjes) niet alles kan laten betalen, maar je weet ook dat lang niet iedereen zijn of haar volledige bijdrage betaalt. Is ook een beetje het risicio natuurlijk.
Dat is echt niet normaal als je het mij vraagt
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Misschien niet, maar het is ook naïef om te denken dat het niet gebeurt.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Sam »

Nou is alles op een rekening gooien ook wel dom van die meisjes, dat ben ik met je eens, maar gewoon niet je eigen rekening betalen vind ik echt heel gek. Waarom zou je je vriendinnen die zoiets organiseren opzettelijk naaien?

Toegevoegd na 19 seconden:
Daan schreef: woensdag 21 juni 2017, 14:22 Misschien niet, maar het is ook naïef om te denken dat het niet gebeurt.
Maar dat maakt het gedrag nog niet goed

Toegevoegd na 1 minuut en 21 seconden:
Als ik zoiets zou organiseren (als het hele café was afgehuurd) zou ik gewoon afspreken met de bar dat iedereen direct moet betalen, en dan als organisator het eerste vust betalen ofzo.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Als je zoiets organiseert moet je verwachten dat het wel eens een dure avond kan worden, zeker als je een man of 40 uitnodigt. Je kan er dan alleen maar op hopen dat mensen hun bijdrage betalen. Ik heb misschien 1 of 2 biertjes te weinig betaald, maar er waren waarschijnlijk nog wel genoeg mensen die nog minder betaalt hadden. Plekje in de middenmoot ben ik tevreden mee.

Toegevoegd na 41 seconden:
Wist overigens ook niet meer precies hoeveel ik gedronken had. Waren er waarschijnlijk geen 5, maar meer dan 7 kan het ook echt niet geweest zijn.
Ruthless
Berichten: 15293
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Ruthless »

Daan schreef: woensdag 21 juni 2017, 14:05 Tja, we zaten daar wel echt met 40 man verspreid over de hele avond, en allemaal op 1 rekening. Je weet dat je de dames die het organiseerden (waren net sinds 1 dag terug van een half jaar wereldreisjes) niet alles kan laten betalen, maar je weet ook dat lang niet iedereen zijn of haar volledige bijdrage betaalt. Is ook een beetje het risicio natuurlijk.

Toegevoegd na 4 minuten en 42 seconden:
Vindt* Sam. En Bear niet.
Bearserk schreef: woensdag 21 juni 2017, 9:33 ik vind van niet
Toegevoegd na 25 seconden:
Simon ook niet per se.

Toegevoegd na 36 seconden:
En Rems ook niet.
noem je ook een bepaald soort persoon :')
dat je dieselpker nog niet zei
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40378
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Daan »

Maar Tom was het niet met me eens, dus die noem ik dan ook niet.

Toegevoegd na 7 seconden:
Nadenken Ruttels!
Melliw Naj
Berichten: 9373
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Slowtalk topic (was nachttopic)

Bericht door Melliw Naj »

Dieselpker schreef: woensdag 21 juni 2017, 14:10 Dat is geen excuus voor je eigen gedrag :')
Dit. Omdat iemand anders een overtreffende trap doet betekent dit niet dat jouw gedrag goed is. Iedereen weet dat erin een grote groep een paar kut paupers zijn, maar dat is geen reden om lichte vorm van kut pauper aan te nemen.
Plaats reactie