Invention Batch 2

Praat hier over nieuwe of toekomstige updates. Alle onderwerpen over updates die minder dan een maand in het spel zijn plaats je hier. Discussies over andere games van Jagex mogen hier ook.
Forumregels
Praat in dit forumdeel mee over recent nieuws of toekomstige updates. Mocht je een zodanig klein nieuwtje hebben dat deze echt niet in een apart discussietopic past, dan kun je in de Wacht Lounge terecht. Het is normaal gesproken echter de bedoeling dat er voor elke toekomstige update een apart discussietopic aangemaakt wordt, waarin tot de datum van release over deze update gesproken kan worden. Zodra de update er is, wordt de discussie door een moderator gesloten en kan er in het nieuw aangemaakte topic van Bot verder gediscussieerd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ceecs Clan
Berichten: 1022
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Invention Batch 2

Bericht door Ceecs Clan » dinsdag 19 september 2017, 9:26

Invention Batch 2

Hier is die dan! De lang verwachte Invention Batch 2! Er zijn nu 5 nieuwe machines die je kan bouwen in de Invention Guild (je kan er 6 hebben, inclusiefduplicaten) en 12 nieuwe devices! Ook is Inspiration nu weg en kan je voor een week lang nog 50% extra XP van blueprints krijgen! Augmentors zijn nu ook tradeable! Je kan nu item XP in de citadel krijgen! En één van deze nieuwe 12 devices is de Spring Cleaner, dit wilt zeggen dat IronMen nu ook deze kunnen bemachtigen en gebruiken!

Machines

Deze bouw je in de nu opengemaakte kamer in de Invention Guild. Deze machines kan je aan het werk zetten en ze werken zelfs door terwijl je offline bent! Je moet ze wel chargen en bouwen. Er zijn 5 soorten machines, die elk ook 2 tiers hebben. Items die meer als 500K+ waard zijn of augmented items of items die er niet in horen kunnen niet in machines.

De Machines::

- The Alchemiser: deze High-Alched items voor je. De T1 kan 8 items/uur alchen, de T2 25 items/uur.

- The Auto Disassembler: deze Dissasembled items voor je. De T1 kan 35 items/uur dissasembelen, de T2 60 items/uur.

- The Plank Maker: deze maakt planken van je logs. De T1 kan 13 planken/uur, de T2 40 planken/uur.

- The Partial Potion Producer: deze maakt unf potions van je herbs en vials. De T1 kan 13 unf pots/uur, de T2 40 unf pots/uur.

- The Automatic Hide Tanner: deze maakt leather van je hides. De T1 kan 45 leather/uur, de T2 140 leather/uur.

Nieuwe Devices

- Spring Cleaner & Springs: het TH item. Nu dus ook te maken vanaf 43 Invention. Net zoals de Springs om het te chargen.

- Small Gizmo Bag: dit is een item waar 10 gizmos in kunnen. (75 Invention)

- Mechanised siphon: Hier kan je 50 equipment & crystal siphons indoen. En dan kan je items auto-siphonen. Je kan instellen als je het voor armour/weapons/tools wilt. (77 Invention)

- Spirit tree re-router: Hiermee kan je de Sprit Tree teleport mee doen. Dit item heeft 10 charges. (92 Invention)

- Portable Fairy Ring: Hiermee heb je toegang tot het Fairy Ring network zonder dat je eerst naar Zanaris gaat ook! Dit item heeft 10 charges. (94 Invention)

- Medium Gizmo Bag: dit is een item waar 15 gizmos in kunnen. (95 Invention)

- Herb Protector: dit kan je op een herb patch usen zodat die niet dood of ziek wordt. (96 Invention)

- Energy Barrel: een cosmetic item vol met divine energy. (98 Invention)

- Whetstone: op dit item kan je repairable items repairen aan dezelfde kost als die in je POH. (100 Invention)

- Divine-o-matic & charges shells: deze divine-o-matic kan je gebruiken tijdens je Divination training om divine charges mee te maken. (101 Invention)

- Miraculous treatment: hiermee kan je doden farm patches weer tot leven wekken (werkt niet op elke soort bomen). (104 Invention)

- Flatpack depacker: hiermee kan je flatpacks die je maakt meteen dissasembelen of noten. (109 Invention)

- Teleportation compactor: hiermee kan je teleport jewelleries combineren in 1 item. (110 Invention)

- Potion Reservoir: een item waar je potions die een timer hebben in kan doen (6-doses) en deze dan vanzelf hergebruiken als die timer op is. (Je kan maar 1 potion reervoir tegelijk gebruiken). (112 Invention)

- Combat Dummy MK2: een combat dummy waar je adrenaline kan opbouwen (geeft geen cb xp). (113 Invention)

- Equipment Separator: hiermee kan je een item unaugmenten en de augmentor en gizmos terugkrijgen. (Je krijgt geen Invention xp hiervan). (115 Invention)

- Large Gizmo Bag: dit is een item waar 20 gizmos in kunnen. (118 Invention)

Belangrijkste patch notes

• Je kan nu item xp krijgen in de Citadel

• Je kan nu verbergen welke perks op je augmented items zitten voor andere buiten PVP

Meer info op: https://www.reddit.com/r/runescape/comm ... 2_preview/
Laatst gewijzigd door Ceecs Clan op woensdag 20 september 2017, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bearserk
Heeft nog nooit een foto van zichzelf gepost
Berichten: 7546
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Invention Batch 2

Bericht door Bearserk » dinsdag 19 september 2017, 9:32

- The Auto Disassembler: deze Dissasembled items voor je. De T1 kan 35 items/uur dissasembelen, de T2 35 items/uur.

?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10142
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Invention Batch 2

Bericht door Zeekoe » dinsdag 19 september 2017, 11:26

Bedankt voor het topic, Ceecs!

Die blueprints waren een leuke XP drop, maar verder ben ik niet weggeblazen. Al zou die plank machine best wel OP zijn volgens Lars.

Gebruikersavatar
buitje
Chatmoderator
Berichten: 686
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Invention Batch 2

Bericht door buitje » dinsdag 19 september 2017, 13:03

Ben wel benieuwd naar die machines. Maar nog geen idee hoe t werkt. En hoe duur t is
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~

Gebruikersavatar
Bot
Forumbot
Berichten: 933
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

Invention Batch 2 Launch

Bericht door Bot » dinsdag 19 september 2017, 20:19

Invention Batch 2 Launch

Originele tekst

Afbeelding

Recovered from Double XP Weekend yet? Not so fast. Invention batch 2 launches today, so there's oodles still to sink your teeth into.

Invention Batch 2

Make way, make way! Invention batch 2 has arrived, and with it, some eagerly awaited additions and tweaks to our youngest skill.

Let's start with the big'un: machines. Brand new to Invention, these can be used to automate a selection of tasks slowly over time, even while you're offline. All you need to do is keep your generator topped up with divine charge. Talk about AFK.

You can have up to six of these – including duplicates – and each has two tiers. Plus, you'll get your own workshop to tinker away in, which can be found in the new room at the back of the Invention Guild. Here's what's on the menu:

The Alchemiser, which bestows your items with the gift of high alchemy, turning them to gold.The Auto Disassembler, which breaks down your items into useful parts and components.The Plank Maker, which turns your common or garden logs into beautiful planks.The Partial Potion Producer, which whizzes up your herbs and pops them into vials. It won't make a complete potion, but it's a welcome time saver.The Automatic Hide Tanner, which...yeah, you guessed it. It tans your hides to make leather.

Salivating over your keyboard? There's more...

We're also introducing 12 new devices, many of which fill the post-level-99 gap rather snugly. At the risk of further whetting your appetites, here's a sneak peek:

The Separator, which removes gizmos from your equipment without damaging it (equipment must be at least level 15).The Divine-O-Matic, which harvests energy – and memories if you're so inclined – while you train Divination and turns them into Divine Charge, which you can use to power your shiny, new machines.

Another thing: we've nabbed the Spring Cleaner and the Tight Springs from Treasure Hunter and added them to our growing device range. Both can be constructed at an Invention workbench – but first you've got to discover the blue prints!

What else is there? Well, Invention batch 2 comes with a plethora of benefits for high level augmented items – including drain rate reductions and, at level 20, an increased chance of perk activation. Plus, we've had our ears on the ground, and we've taken on some of your suggestions and made some important QOL tweaks:

We've removed inspiration. Gone. Finito!Augmentors are now tradeable.You can now hide the cogs on your augmented equipment (outside of PvP, anyway).We reworked the 120 Invention emote to make it harder, better, faster, stronger.

Don't worry, it hasn't escaped our notice that all this is happening after Double XP Weekend. You'll still be able to get the 50% XP boost from blueprint discovery for the next two weeks.

Patch Notes

The patch notes for this week are on the lighter side as the team has collectively focused on delivering Invention batch 2. You can read them in the patch notes thread.

Enjoy!

We hope you enjoy your new playthings. Now go get tinkering!

The RuneScape Team

Live Streams This Week

Each week we live stream Q&As, in-game events and more. Watch our streams and find a full streaming schedule over on our Twitch channel.

Check our YouTube channel, too, for recap videos of streams you may have missed, including last week's Unfinished Business Q&A.

Saturday, September 23rd – RuneFest Live! (09:15-18:00 UTC)

It's finally here. The biggest RuneScape celebration of the year will be live from Battersea Evolution in London – and you're cordially invited to watch the whole thing as it happens. Expect epic reveals, the coveted Golden Gnome Awards, and the chance to find out all the information on our plans for the future of RuneScape.

We have a full suite of live streams, covering both stages this year – check the schedule for details – so make sure you have your alarms set for your favourite sessions! We'll be streaming the Varrock Stage on our Twitch account, and the Circus Stage on YouTube (kicks off at 11:00 UTC).

We'll also have a special feature this time round - a YouTube multicam set up, so you can switch between multiple cameras stationed at the event.

Make sure you're checking in on our Twitter and Facebook accounts throughout the day as well for exclusive behind-the-scenes interviews and tours of the venue.

We truly want this to be your RuneFest, and to bring the entire RuneScape community together, so make sure you're tuning in from 09:15 UTC!

Patch notes

Skills, D&Ds & Minigames
  • Invention tools now work in Clan Skilling Plots.
Quests, Challenges and Achievements
  • Boss collection achievements will now unlock correctly across the board.
  • The achievement pop-up for completing Our Man in the North now displays the correct quest title.
  • The Lumbridge Strikes Back achievement now specifies that you need to kill both Araxxor and Araxxi.
  • Bronze crossbows and the bronze halberd can now be used to complete the Lumbridge Strikes Back achievement.
Last week's hotfixes
  • 11/09, 15:07 UTC: Catching a single creature in the private hunting ground no longer deletes multiple tickets.
  • 12/09, 15:32 UTC: The Ultimate Quester title is now only available to those who have completed all the quests.
  • 12/09, 16:19 UTC: Lumbridge Strikes Back will now register the use of bronze equipment throughout the duration of the fight.
  • 13/09, 11:29 UTC: Clan avatars no longer unintentionally skull players via the protect buff.
NXT
  • The refactored chat system is now more efficient.
  • Memory usage has been reduced by approximately 70MB.
  • RAM usage of the script system has been slightly reduced.
  • The disk cache/loading performance has been optimised, especially in the case of non-SSDs.
  • Various minor CPU optimisations have been put in place.


Gebruikersavatar
Ceecs Clan
Berichten: 1022
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Invention Batch 2

Bericht door Ceecs Clan » woensdag 20 september 2017, 10:55

Bearserk schreef:
dinsdag 19 september 2017, 9:32
- The Auto Disassembler: deze Dissasembled items voor je. De T1 kan 35 items/uur dissasembelen, de T2 35 items/uur.

?
Oops T2 kan er 60, heb aangepast

Toegevoegd na 1 minuut en 15 seconden:
buitje schreef:
dinsdag 19 september 2017, 13:03
Ben wel benieuwd naar die machines. Maar nog geen idee hoe t werkt. En hoe duur t is
Ja moet ze zelf ook nog bouwen enzo en kijken of waard is. Heb het doordeweeks drukker en na DXPW even dagje minder RS :bier:

Toegevoegd na :
buitje schreef:
dinsdag 19 september 2017, 13:03
Ben wel benieuwd naar die machines. Maar nog geen idee hoe t werkt. En hoe duur t is
Ja moet ze zelf ook nog bouwen enzo en kijken of waard is. Heb het doordeweeks drukker en na DXPW even dagje minder RS :bier:

Gebruikersavatar
buitje
Chatmoderator
Berichten: 686
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Invention Batch 2

Bericht door buitje » woensdag 20 september 2017, 11:35

Ja daarom. Best wat components nodig. Maar geen zin om er nog in te verdiepen. Te veel moeite : P
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~

Gebruikersavatar
Hank1705
Tijdelijk afwezig
Berichten: 2807
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Invention Batch 2 Launch

Bericht door Hank1705 » donderdag 21 september 2017, 10:57

Bot schreef:
dinsdag 19 september 2017, 20:19

Quests, Challenges and Achievements
  • Boss collection achievements will now unlock correctly across the board.
  • The achievement pop-up for completing Our Man in the North now displays the correct quest title.
  • The Lumbridge Strikes Back achievement now specifies that you need to kill both Araxxor and Araxxi.
  • Bronze crossbows and the bronze halberd can now be used to complete the Lumbridge Strikes Back achievement.
Mocht nondeju eens tijd worden! 8-[
Kreeg vorige week, nadat ik dat aankaartte op reddit, al de reactie van een Jmod dat het a) de bedoeling was om zowel Araxxor en Araxxi ermee te killen en b) alleen smithed items werkten :')
Had ondertussen al 4 keer de achievement unlocked met items die toen nog niet werkten :-({|=
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ceecs Clan
Berichten: 1022
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Invention Batch 2

Bericht door Ceecs Clan » donderdag 21 september 2017, 10:58

Ik heb gisteren 3 T2 machines gebouwd, een tanner, plank maker en dissasembler.En genoeg gecharged voor week.

Gebruikersavatar
Hank1705
Tijdelijk afwezig
Berichten: 2807
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Invention Batch 2

Bericht door Hank1705 » donderdag 21 september 2017, 11:01

Wat de machines betreft heb ik het op een T2 diassembler, een T2 plank maker en een T1 tanner & plank maker gehouden. Leuke extra'tjes voor weinig effort, al zal ik het waarschijnlijk wekelijks vergeten :x
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ceecs Clan
Berichten: 1022
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Invention Batch 2

Bericht door Ceecs Clan » zondag 24 september 2017, 15:37

Hank1705 schreef:
donderdag 21 september 2017, 11:01
Wat de machines betreft heb ik het op een T2 diassembler, een T2 plank maker en een T1 tanner & plank maker gehouden. Leuke extra'tjes voor weinig effort, al zal ik het waarschijnlijk wekelijks vergeten :x
Doe je wekelijkse dingen op een vaste dag, dat doe ik ook en zo help ik het me herinneren.

Gebruikersavatar
Hank1705
Tijdelijk afwezig
Berichten: 2807
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Invention Batch 2

Bericht door Hank1705 » zondag 24 september 2017, 21:52

Goed idee, maar het probleem daarmee is eigenlijk dat ik geen vaste dag kan kiezen voor wekelijkse dingen, gezien ik wisselende beschikbare speeltijd heb per dag ;)
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie