Verkiezingen 2021

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Stem

VVD
0
Geen stemmen
PVV
1
7%
CDA
0
Geen stemmen
D66
1
7%
PvdA
0
Geen stemmen
GroenLinks
1
7%
SP
1
7%
PVDD
2
13%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
FvD
0
Geen stemmen
SGP
0
Geen stemmen
50Plus
0
Geen stemmen
DENK
1
7%
JA21
4
27%
BIJ1
0
Geen stemmen
VOLT
2
13%
Andere partij
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Bearserk »

vergrootwoord is 1 woord
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Dieselpker »

Melliw Naj schreef: donderdag 18 maart 2021, 13:35 https://twitter.com/MarynBolhuis/status ... 5342606339 Tweet somt het wel goed op.

D66 geeft geen prioriteit aan sociale zekerheden en inkomstsongelijkheid, waardoor geen vertrouwen heb in de onderhandelingen met VVD en CDA. Er moet een sterke linkse partij erbij, maar geen idee welke partij eraan durft te branden. SP zie ik zeker niet, PvDD ligt op sociaal economisch te dicht bij SP, Pvda heeft vast nog wel trauma's van vorige keer en volgens mij al aangegeven dat ze niet als enige linkse partij erin willen, dus maar GL?

Meest kutte vind ik nog wel BBB met 1 zetel. Die gaan gewoon 4 jaar lang inhoudsloos tegen alles aantrappen en krijgen daarmee vast het support van PVV/FvD/Ja21. Zeker op thema met klimaat (waarin je ook al niet moet hebben van VVD en CDA). Toch veel zorgen hoe het over 4 jaar gaat zijn en hoe we wellicht nog meer in extreme gaan schieten.

Wel blij met Bij1 zetel heeft (of nu weer niet?). Hopelijk laat Sylvana zich niet teveel provoceren en kan ze van Bij1 een partij maken met een breed sociaal programma i.p.v. 1 onderwerp gericht.

Kan hier best wel veel punten uitpakken waar je kritisch op kan zijn. Onbetaalbare huizen & krappe woningmarkt is geen 1 op 1 gevolg van overheidsbeleid maar meerdere oorzaken: 1) tekort aan bouwmaterialen door crisisperiode rond 2009 2) gebrek aan ruimte 3) PFAS regeling en stikstof. Daarnaast is er ook een andere kant; het afstoten van Jeugdzorg naar de regionale overheden heeft het grootste aandeel van financiën in gemeenten opgeslurpt; veel budget bij Ruimtelijke ordening is weg daarheen wat de woningbouwplannen niet helpt. Gekoppeld hieraan is het feit dat gemeenten dus ook hun grond duur blijven verkopen. Vanuit projectontwikkelaars gekeken is het dus logisch dat ze dure huizen bouwen, ze moeten immers winst maken op enorm dure grond.

Voor die verduurzaming ben ik overigens blij dat D66 groot is, je moet reëel een doorstart maken met je industrie. Dat gebeurd al op grote schaal maar is niet zo makkelijk als mensen het doen voorstellen. Deze crisis is wel een grote reset waar je gebruik van moet gaan maken, maar let wel, fatsoenlijke alternatieven die langdurig houdbaar zijn, bestaan voor veel sectoren nog niet.

Daarnaast zie ik veel punten waar veel tegenstrijdige meningen over bestaan, afhankelijk van bron/invalshoek/afbakeningen. Ik denk dat je deze opsomming zeker serieus mag nemen, maar ook een kritische noot bij punten plaatsen. Er zit wel wat nuance in.
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Daan »

Thierry Baudet stelt dat overige partijen niet meer om zijn partij Forum van Democratie heen kunnen nadat FVD tijdens de verkiezingen de grootste zetelwinst boekte. FVD won zes extra zetels en staat nu op acht. Volgens Baudet bestaat er een "hele reële mogelijkheid" dat zijn partij plaatsneemt in een nieuwe coalitie.

De FVD-lijsttrekker vindt dat hijzelf het initiatief moet nemen met het vormen van een nieuw kabinet, omdat zijn partij de grootste zetelwinst boekte. "Dit is een fantastische overwinning, we zijn de grootste winnaars. En volgens mij mogen de grootste winnaars altijd het initiatief nemen in de formatie", aldus Baudet. Hij hoopt samen met de VVD, PVV, SGP en JA21, een partij bestaande uit enkele oud-FVD'ers, een " kabinet over rechts" te creëren.
Wat een vreselijke vent. Dat zou het verschrikkelijkste kabinet ooit zijn
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Kipcorn »

Tom, wat vind jij van het feit dat het aantal inwoners van Nederland maar blijft groeien? Dit legt enorm veel druk op stedelijke gebieden (hogere prijzen, congestie, hittestress, al met al: onleefbaarheid). Door deze redenen trekken de randstedelingen ook naar het oosten, waar landelijke gebieden langzamerhand worden volgebouwd met stedelijk gebied, zie bijvoorbeeld Arnhem-Nijmegen, dat als het zo doorgaat binnenkort Gelrestad genoemd kan worden. En ondertussen tasten windmolens en zonnepanelen het kenmerkende mooie Nederlandse landschap aan. Nederland is (m.u.v. microstaten) het dichtstbevolkte land van Europa, is het volgens jou geen tijd om een keer de ambitie uit te spreken dat het wel wat nuchterder mag? Dus op een verstandigere manier met immigratie omgaan (oftewel: grotendeels een halt toe roepen, emigratie ondersteunen). Mijn angst is namelijk dat Nederland over een aantal jaar kan worden hernoemd naar Nederstad.
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Dieselpker »

Ik vind dat er een nuance in zit. De enorme populatie druk gaat op den duur zeker een probleem worden, maar om jezelf compleet af te sluiten en geen migratie maar toe te staan gaat mij een stap te ver. Je moet het immers met zijn allen doen, en iedereen verdient het beste.

Er zijn nog genoeg opties waar geen gebruik van wordt gemaakt. De hoogte inbouwen is zo'n voorbeeld.

We moeten vanuit planologisch opzicht in Nederland 5x nadenken over elke vierkante meter die we indelen. Gaan we 1) Wonen 2) werken 3) recreëren of 4) natuur als functie geven aan die vierkante meter? Ik ben ook zeker geen voorstander van leegstaande grond gebruiken voor zonnepanelen, die oplossing ligt namelijk ook heel anders, bedrijfspanden & bedrijventerreinen. Kijk, het punt met duurzame energie op dit moment is het feit dat we geen technologie hebben om enige restenergie op te slaan. Dit is van enorm belang, en deze ruimte om zo'n energietransitie op te vangen kunnen wij vooral vinden op bedrijventerreinen (met juiste infrastructuur). Een zeer lastige ontwikkeling is dan ook de transformatie van bedrijventerreinen en bedrijfspanden naar woningbouw. Gemeenten verdienen hier immers flink geld aan die zij nodig hebben om tekorten te dekken. De vraag naar bedrijventerreinen groeit, maar er zijn ook plekken met leegstand. Men moet dus goed kijken wat te doen met bestaande bedrijventerreinen & leegstand, het is immers makkelijker om te transformeren naar woningbouw dan van woningbouw naar bedrijventerreinen te gaan. In mijn ogen is de grootste oplossing de intensivering van het ruimtegebruik. Bij mijn vorige werkgever heb ik ook zeker 50% van mijn opdrachten op deze kwesties uitgevoerd, dit punt komt overal terug en zijn we al lang mee bezig.

Laten we ook niet vergeten dan woningbouw een proces van de lange adem is, immers zijn alle woningen die nu gebouwd zijn voornamelijk gepland zo vlak na de crisis. In het grote plaatje moeten we denk ik ook gaan kijken naar hoe we dit Europees oplossen, er is immers meer ruimte in heel Europa en niet enkel in Nederland. Ook dat moet een bespreekbare optie worden.

Ik denk dat je angst zeker gegrond en begrijpelijk is, maar er zijn gelukkig nog genoeg oplossingen te bedenken.
FEYENOORD ROTTERDAM
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door MQ-9 Reaper »

Melliw Naj schreef: dinsdag 2 maart 2021, 12:41 Wie is die pauper die op Ja21 gaat stemmen?
3 zetels :D/
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Bighead »

Onironisch voor de tweede keer Piratenpartij gestemd. Roast me.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Daan »

Verbaast me niet heel veel haha, jij bent altijd anti establishment geweest
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Bearserk »

Bighead schreef: maandag 22 maart 2021, 21:57 Onironisch voor de tweede keer Piratenpartij gestemd. Roast me.
Enige reden voor piratenpartij was die vrouw vorige keer
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Daan »

Ja dat was wel een lekker wijf
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Bighead »

Bearserk schreef: dinsdag 23 maart 2021, 12:42
Bighead schreef: maandag 22 maart 2021, 21:57 Onironisch voor de tweede keer Piratenpartij gestemd. Roast me.
Enige reden voor piratenpartij was die vrouw vorige keer
Echt jammer dat Ancilla niet in de kamer gekomen is, ze had minstens twee goede punten.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Rems »

echt dumpert comment tier dit bighead
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Daan »

Kaag tijdens het debat vandaag:
""Er zitten heel feel fasen en lagen in, de afstand en het belang en noodzaak om vertrouwen niet alleen te herstellen maar ook eventueel te kunnen versterken in ontzettend belangrijk. Ik start deze fase vanaf een nulpunt, zonder verwachtingen en verplichtingen. Ik vind dat ook het meest zuivere in deze start van het proces. Het is dus ook aan een ieder, in dit geval natuurlijk ook de heer Rutte, om uit te gaan tekenen hoe hij de vertrouwenskloof wil en of kan herstellen, er zal werk gemaakt moeten worden worden, zeker van diegene die veel langer meedraaien in de politiek dan ikzelf, hoe we een bestuurscultuur kunnen opstarten, en opbouwen, uitbouwen met veel meer openheid en transparantie. Dat is een persoonlijke committering, en dat is natuurlijk een partijcommittering"

Nieuw leiderschap btw
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Verkiezingen 2021

Bericht door Ruthless »

hoe gaat het eigenlijk met de daadwerkelijk belangrijke verkiezingen: de tipawards
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Plaats reactie