40k + Guatemalarecap

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40369
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

40k + Guatemalarecap

Bericht door Daan »

Ik ben terug van weggeweest! (Ben eigenlijk al ruim een maand weer terug maar de eerste weken van mijn nieuwe master slokten veel tijd op, en wilde deze post graag maken).
Allereerst, de video!
https://www.youtube.com/watch?v=znSFumA724M

Nu, de recap! Ik ben in totaal 16 dagen weggeweest, reistijd inbegrepen. Kwam uiteindelijk neer op 1 dag VS, 11 dagen Guatemala en 4 dagen Belize. Geniet ervan, pak een drankje, een snackje, doe een fapje en ga er maar lekker voor zitten.

Afbeelding

Dag 1: De reis begint!
Op de eerste dag, 1 augustus om precies te zijn, moesten we al vroeg op. Ve vlogen om 10 uur 's ochtends, maar door de enorme drukte van Schiphol, plus het feit dat we naast enkel de douane ook in de rij moesten staan voor de baggagedrop-off en de paspoortcontrole probeerden we er al zo rond 6 uur te zijn. Uiteindelijk ging op Schiphol alles goed! Maar nu is je vraag natuurlijk: Wie zijn we?! Met we bedoel ik 10 onschuldige jongens uit het pittoreske Leiden die de reis van hun leven gaat maken! De eerste vlucht was naar Philadelphia. Oorspronkelijk zouden we via Dallas (en Miami) gaan, maar de vlucht werd aangepast. Daardoor gaan we nu via Philly (en nog steeds Miami) maar moesten we daar uiteindelijk overnachten. Het vliegtuig was leuk, want je had daar natuurlijk in-flightentertainment en je kon ook met iedereen chatten via de stoelcomputer wat erg grappig was. Filmpje kijken, spelletje spelen, je kent het wel! Uiteindelijk kwamen we moe aan, maar door het tijdsverschil was het daar nog steeds supervroeg. Uiteindelijk met de taxi naar het hotel, toen even de stad in. Qua gebouwen was Philly zeker niet lelijk, maar de sfeer is gewoon echt niet mijn ding. Dat Amerikaanse, het institutionele racisme dat je gewoon voelt en merkt, de gigantische porties (zal je de foto van de Philly cheesesteak besparen, echt enorm overrated imo) en de ontzettend dikke mensen. Ook billboards van gunshows en longtransplantaties, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Toen wel weer vroeg terug naar het hotel want we vlogen de dag daarna weer om 6 uur naar Miami en waren gesloopt door de vlucht en het tijdsverschil, dus om 20 uur (8 PM daar.. #-o) lekker je nest in.
Afbeelding

Dag 2: Miami en aankomst Guatemala
Spoiler alert: we zijn in Miami het vliegveld niet afgeweest dus eigenlijk telt dit niet, het is gewoon koel om te zeggen dat je in Miami geweest bent. Op het vliegveld van Philly eerst ontbeten met een BLT-bagel (die echt nog wel betaalbaar was, 10 dollar of zo). Drinken erbij was wel gelijk stuk duurder. Mimosa voor 22 dollar? No thanks haha. Also, we wilden wel op een leuke manier aankomen en zo'n vliegveld is natuurlijk groot dus wil je elkaar ook wel kunnen herkennen! Daarom, dit! (we kregen toen we in Guatemala landde nog een shoutout door de vliegtuigintercom, was wel grappig)
Afbeelding
Vlucht naar Miami ging redelijk voorspoedig en toen op het vliegveld nog maar wat chilicheese (waarom moet in Amerika alles met een kilo kaas) fries gegeten, voor onze vlucht naar Guatemala eindelijk vertrok. Had inmiddels wel genoeg van de VS. Dus, na 3 vluchten kwamen we eindelijk aan in Guatemala-city! Daar gingen we trouwens direct weer weg want die stad is blijkbaar enorm gevaarlijk. Vond ik wel ironisch aangezien Guatemala dus een van de kleinste landen ter wereld is. Zie je het al voor je? Mannetjes van 1.50 die je proberen te beroven? Anyhow, we werden opgehaald door een zo'n oude Amerikaanse schoolbus in het geel, en reden door naar Antiqua! Is wel echt een mooi stadje waar je de Mayacultuur ook wel echt in terug ziet. Qua kleding van de locals, maar ook qua bouwstijlen en dergelijke. Ik kan nu wel foto's gaan laten zien van mooie huisjes, maar dat boeit jullie toch niet dus hier een foto van een fontein waar water uit de tieten van vrouwen kwam. Tietuhhhh.
Afbeelding
Wat me wel gelijk opviel was dat mensen daar veel meer mondkapjes droegen. In supermarkten moest het, zelfs een buitenbibliotheek kon je alleen doorheenlopen met zo'n ding voor je bakkes. Ook mensen die alleen in auto's of op brommertjes zaten, allemaal kappies. Erg raar om te zien en was ook echt wel weer wennen. Verder die dag gewoon het stadje even doorgelopen, gegeten en uiteindelijk was je, door het vroege opstaan, tijdsverschil en vele reizen om 19/20 uur weer doodop dus toen al vroeg naar bed. We sliepen die nacht (zoals bijna elke nacht overigens) in een hostel, met 8 op 1 kamer en 2 op een andere kamer. Maar was prima, hostel had een barretje, bananenbomen en chille muziek. Nothing to worry about. Slaaplekker!

Dag 3: Antiqua en reis naar Lake Atitlán
Op dag 3 werden we vroeg wakker. Half 5/5 uur en je was klaarwakker. Merkte dat dit wel een beetje het ritme van de vakantie ging worden. We hadden veel reismomenten en ook voor de activiteiten moesten we wel altijd rond 7/8 klaarstaan dus vroeg erin en vroeg eruit! Vandaag kregen we eerst een stadswandelingtourachtigiets. Uiteindelijk bleek dat we gewoon met een mannetje meeliepen die ons over de (Maya)geschiedenis ging vertellen, liepen we naar een uitzichtpunt toe en maakten we wat foto's. Prima chill, niets mis mee. Dit was halverwege, maar hoger zag je alleen maar boomtoppen dus was dit een mooiere foto. Afbeelding
Op mijn (of nouja mijn, mocht hem lenen van mijn lieftallige vriendin) backpack na had ik nog een stoffen totebag die ik als handbagage en überhaupt gewoon tasje gebruikte. Maar, die ging dus kapot dus moest ik even een nieuwe kopen. Je had wel een mooie marktje daar en toen kwamen we erachter dat je gewoon kei en keihard moest afdingen. Uiteindelijk de helft eraf weten te krijgen en had het idee dat er nog wel meer afkon. Maar goed, ik had een nieuwe tas! Klikje
Toen werden we met een bus opgehaald om naar Lake Atitlan te gaan. Het merendeel van onze reizen zou uit busreizen bestaan want ja goedkoop he. Maar goed, je krijgt ook wel een goed beeld van het land op die manier. Je merkte gelijk dat het buiten Antiqua/onderweg een heel stuk armer was. Mensen leefden veel kleiner, de huizen waren vervallen en iedereen was op straat. Oh voor ik het vergeet, nog een foto van de bekendste poort van Antiqua.
Na een lange reis moesten er boodschappen gegaan worden. We bleven immers 2 nachten in.. tromgeroffel.. een villa slapen! Dus wij lekker eten, snacks en natuurlijk TEQUILAAAAA inkopen want vanavond zou er wel wat gezopen worden. Na de boodschappen kwamen we al snel aan bij het meer, waar we per boot werden opgehaald. Dat meer was echt fantastisch mooi, en de villa nog mooier. We hadden echt 8 slaapkamers met voor iedereen een kingsizebed, zwembad, huttub, pooltafel maar het mooiste was toch het uitzicht. https://www.youtube.com/watch?v=MxwViMO6uvI
Vooral de zonsondergang was een niet te missen plaatje. Daarna gewoon lekker met z'n allen gegeten, gedronken, gepraat, spelletjes gedaan en van het uitzicht genoten.
Afbeelding

Dag 4: Meerverkenning
Deze hele dag stond in het teken van het meer. We werden per boot opgehaald (want ja, hoe moet je er anders komen!) en vertrokken naar de verschillende dorpjes die om het meer lagen. De boot waarmee we gingen had 150 pk en ging echt gigantisch hard, was wel vet om dat eens mee te maken. Was ook wel een groot meer en anders duurde het uren dus vond fijn dat 'ie lekker snel ging. Eerste dorpje was echt niet boeiend trouwens, beetje rondgelopen en wat in winkeltjes gekeken maar niet heel bijzonder. Ik wilde even koffie halen en toen gingen we ineens al, zat ik met mijn koffie op die supersnelle boot. Was niet heel slim, had uiteindelijk ook nog maar weinig koffie over haha. Volgende dorpje, San Juan, was wel echt een heel stuk leuker. Heel veel mooie kleuren, kunst en andere leuke dingen. We zijn daar naar een minichocoladefabriekje gegaan, en gewoon echt leuk gewaggeld. Hier ook geluncht, waar ik eindelijk mijn eerste margarita van de vakantie kon drinken!
Afbeelding
Daarna naar een uitzichtpunt gegaan. Was onze eerste "hike", maar niet zo groot als de hike die we de dag daarna gingen krijgen.
Anyhow, weer even nice over het meer uit kunnen kijken.
Toen gingen we weer naar de boot om naar het laatste dorpje te gaan. Dorpje zelf stelde weinig voor maar vanaf de waterkant was het wel een mooie foto.
Afbeelding
Toen de avond begon kwamen we weer terug bij onze villa, maar die avond zouden we niet heel veel doen. Morgen stond namelijk een enorme uitdaging op ons te wachten.. de vulkaan.

Dag 5: Acatenango
Jezus wat stond die wekker toch vroeg. Om 4 uur werden we bij onze villa opgehaald om terug naar Antiqua te gaan. In de bus nog een beetje proberen te slapen want we zouden al onze energie nodig hebben. Rond 8/9 kwamen we weer in Antiqua aan en dropten we al onze spullen bij het volgende hostel, waar we op dag 6 zouden slapen. Want, vannacht sliepen we op 4000 meter hoogte. Weeral werden we met een bus opgehaald (wat zeg ik dat toch vaak) en gingen we naar een punt toe waar we onze winterjas, handschoenen, muts en eventueel backpack konden huren. Ook kregen we eten en een paar liter water mee (per persoon). Winterjassen voelde gewoon heel weird. Was constant minimaal 25 graden, konden ons gewoon niets bij de kou voorstellen. Daarna gingen we met dezelfde bus naar de voet van de vulkaan. Doordat alleen ik en 1 ander een backpack hadden heeft de rest er eentje gehuurd en daarna direct weer afgegeven bij een "porter", zo'n guy die je voor omgerekend 15 euro per dag kon inhuren om je shit mee de vulkaan op te nemen. Achteraf had ik dat ook moeten doen want het is gewoon een stuk zwaarder voor mij vergeleken met wat de rest had, maar ach, ik heb in ieder geval mijn best gedaan! Bij de voet van de vulkaan werden we direct begroet door een klein begraafplaatsje met grafstenen van mensen die het niet overleefd hadden. Paar jaar geleden nog, aantal mensen doodgevroren. Brr. Er werd ons verteld dat de eerste 2 uur het zwaarst zou zijn, dat je gewoon je muziek aan moest doen en moest bikkelen. Nou, ik onderschatte het toch wel even hoor toen. Maar gvd was toch echt heel zwaar haha. We stopten na een half uur bij het eerste punt en daar had je al mooi uitzicht.
Afbeelding

Wat volgde was een gigantische uitputtingsslag. Elk half uur stopten we ongeveer, maar vooral de lage luchtdruk zorgde ervoor dat je supersnel kortademig werd en het was gewoon t steil. Al snel kwamen we in de wolken terecht en werd het kouder. Lekker zicht man. We kwamen hoger en hoger, en uiteindelijk niet echt meer uit de wolken. Ook gingen de winterjassen aan want je merkte echt dat de temperatuur bij elke zoveel stappen een graad daalde. En die kortademigheid man, het nekte me echt. Om de 10 meter o.i.d. moest ik even wachten, was niet chill. Dacht dat ik wel in goede shape zou zijn maar dat viel wel tegen. Of nouja, niet helemaal. Onze groep haalde eigenlijk elke andere groep in, dus het is geen schande om een van de achtersten te zijn van de snelste groep! Je kan misschien de slechtste voetballer van Real Madrid zijn, je speelt wel gewoon bij Real Madrid.
Maar toen, na veel bloed, zweet en tranen kwamen we eindelijk aan op basecamp. Hier stonden gewoon een aantal tenten, een overkapping met vuur (vroor daar gewoon, dus koud was het zeker). Af en toe was er even wat opklaring, dus gelijk daarvan gebruik maken voor een foto!
Afbeelding
Rest van de dag/avond eigenlijk gewoon bij het vuur gezeten en toen ook weer niet te laat naar bed omdat we de dag daarna om 4 uur 's nachts naar de top zouden gaan om daar de sunset te bekijken. Wel raar slapen daar zo man, in die kou en op die hoogte. In zo'n tent heb je niet echt het idee dat je aan de afgrond van een fucking vulkaan staat.

Dag 6: Teruglopen en relaxen
Haha jokes jij dacht dat we naar de top zouden gaan? Het weer was daar veel te slecht voor. We zouden om 4 uur gewekt worden door zo'n gids, tenzij het weer zo slecht was dat het te gevaarlijk was om de top te bereiken (en het uitzicht daarmee ook gewoon waardeloos was). Dus, werden we om 6 uur wakker om te ontbijten en ons klaar te maken voor de toch naar beneden. Die was echt zo'n andere ervaring dan omhoog. Ten eerste liep je zeker 2 keer zo snel, had je minder pauzes lopen en liep je van de kou naar de warmte in plaats van de warmte naar de kou. Was echt chill om lekker je korte broek weer aan te kunnen man. Terugtocht was dus een breeze, en nog leuk ook! Aangekomen bij de voet zeiden we gedag tegen de gidsen en porters (die overigens alleen maar Spaans spraken en mijn duolingospaans was daar net te slecht voor dus op wat vamos en tranquillo na niet echt met ze gepraat). Werden we weer door een bus opgehaald en gingen we terug naar Antiqua, naar ons hostel. Daar heeeeeerlijk gedoucht en toen even heel chill uitgerust, want we zouden die avond uitgaan! Paar uur in een hangmat een boekje gelezen, wat drankjes gedronken (dit hostel had ook weer een bar) en beetje nagepraat over onze zieke tocht. Toen gegeten wat niet heel bijzonder was (de keuken daar is wel prima opzich, al is het gewoon Mexicaans maar dan onder een andere naam), en naar de club gegaan. Allereerst is het grappig om met 10 gasten waarbij ruim de helft langer dan 1.90 is in zo'n club te staan. Maar jezus man die reggaeton. Elk fucking nummer klinkt hetzelfde. Was daar wel snel klaar mee moet ik zeggen, en ook gewoon moe. Paar margarita's in de club gedronken en toen terug naar het hostel gegaan want de dag daarna zouden we weer vroeg op moeten want de jungle stond op ons te wachten!
Filmpje van club

Dag 7: Op naar de jungle
Jungleeeeeee. Vandaag was ook weer echt een lange reisdag. 8 uur in de bus of zo? Niet per se heel chill, maar moest gebeuren natuurlijk. Verder was deze reisdag niet echt noemenswaardig, behalve dat we onderweg langs een lijk reden die gewoon midden op de weg lag. Werden al ingehaald door veel te hard rijdende motorrijders en 20 minuten later lag er daar 1 van gewoon dood op het wegdek. Grimmig.
Wel kwamen we aan in een supervet hostel waar de temperatuur gelijk een stuk hoger lag (30-ish) en het was fucking vochtig dus je zweette je helemaal kapot. Maar, wel al een mooi eerste gezicht van de jungle. Hier bijvoorbeeld restaurant en ontbijtzaal van hostel.
Afbeelding

Dag 8: Semuc Champey
Dit was ook weer een de vettere dagen, ook weer met wat meer actie. Werden opgehaald door een pickup-truck waar we achterin konden gaan staan, om zo de jungle dieper in te rijden om naar Semuc Champey te gaan, wat een natuurreservaat is. Zo stonden we er ongeveer een beetje in. Kerel reed ook echt superhard wat je een soort achtbaangevoel gaf, heel nice.
Afbeelding
Toen kwamen we aan bij onze eerste stop, de grotten van Semuc. Dit was misschien wel het vetste van de hele reis. Je moet gewoon in je zwemkleding, en daarna kreeg je een kaars en wat waterschoentjes. Met die kaars moest je even doorlopen tot de ingang van de grot, waar hij aangestoken werd en je het water in moest. Verder gewoon dieper de grot in waar teringveel vleermuizen vlogen, half door het water, half klimmen, half zwemmen. Echt supervet. Eerst best eng, maar als je daarover heen bent echt heel episch. Ook ging je door een waterval, moest je vanaf rotsen het water in glijden en aan ladders omhoog en omlaag klimmen. Heb hier dus geen foto's kunnen maken, maar deze van Google geeft een aardige indruk: Afbeelding
Uit de grot gingen we door naar onze lunchplek, een soort buitenbbq tegen een berg aan. Was afgesloten maar buiten stonden allemaal locals met koelboxen om ons bier te verkopen. 1 van ons wilde wel een flesje water en toen kwamen ze echt met z'n 10en op hem afrennen. Maf, en heeft ook wel iets zieligs. Na de lunch wachtten de plassen van Semuc op ons, waar we konden zwemmen, duiken en badderen. Hier de ene kant en hier de andere kant. Toen nog weer een roadtripje gemaakt door de jungle, met mooie plekjes en uitzichtjes. Daarna weer terug naar ons hostel, want morgen kwam er weer een reisdag aan naar Flores!
Afbeelding


Dag 9: Stakers
En jullie maar denken dat de NS-staking vervelend was! Nou, wat denk je ervan als ik je vertel dat er twee wegen zijn naar Flores, maar je in het begin al je weg moet kiezen en er daarna blijkt een staking te zijn OP DE SNELWEG. We hebben verdomme 4 uur stilgestaan. Was ook nog eens schandalig heet dus uiteindelijk chillen bij een tankstation. En weet je waar ze tegen staakten? INFLATIE. MOET JE EENS HIER NAAR NEDERLAND KOMEN.
Oke nee sorry dat is niet aardig, maar frusterend was het wel. Moesten daarna ook nog lang in de rij staan voor de pont want je moest ook nog eens het water over. Hoe laat gingen we weg? 9 uur 's ochtends of zo? Kwamen 12 uur later aan terwijl de reis echt de helft korter zou moeten zijn. Ugh.
Foto van iedereen chillen bij het tankstation. Was lachen man. Ahja, we hadden de dag erna onze eerste (en enige zowat) rustdag.

Dag 10: Flores
Flores was wel chill man. Stuk Europeser (althans, dat gevoel had ik) dan Antiqua. Stuk minder mondkapjes ook. Echt helemaal niemand eigenlijk.
Deze dag bestond eigenlijk gewoon uit chillen bij het zwembad van het hostel, boekje lezen, spelletje spelen, drankje drinken en 's avonds naar een ander hostel gaan omdat daar een feestje was. Veel corona gedronken, je zit daar ook echt heel dicht bij de Mexicaanse grens. Hier dus veel ingelegen.
Was ook ineens een uur keihard aan het regenen, terwijl het daarna weer prachtig weer was. Beetje vaag, maar ach. Veel margarita's op. Lekker.
Afbeelding

Dag 11: Terug de jungle in
Ook vandaag stond er weer veel op het programma. We hadden 3 4x4's gehuurd waarmee we diep de jungle in zouden gaan, op zoek naar wildlife en Mayatempels. Ook twee gidsen mee die af en toe met machetes het pad voor ons moesten vrijmaken. Was echt heel vet. Veel nieuwe vriendjes gemaakt ook, zoals deze hier.
Afbeelding

Ook hier sliepen we weer in tenten, ook in een soort basecamp net als op de vulkaan. 's Avonds gingen we in het donker het woud in, kwamen we in de buurt van een jaguar (kilometer afstand of zo hoorden we qua geluid, mochten helaas niet verder meer naar hem/haar) en zagen wat verlaten tempels. Ook enorme padden, schorpioenen, veel (brul)apen en andere ongein. Qua tempels konden we er 1 beklimmen (hier zie je hem vanaf de voet). Uitzicht was erg nice. Maar, niet zo nice als we de dag daarna zouden krijgen..

Afbeelding

Dag 12: Tikalllll
Tikal, eindelijk! Keek hier heel lang naar uit. Had vroeger op de basisschool al presentaties gehouden over de Maya's, en wilde dit heel graag van dichtbij bekijken. En dat kon ook!! We gingen weer met de 4x4's, maar nu terug waar we vandaan kwamen. Voordat we naar Tikal gingen, werd er eerst nog een andere tempel beklommen. En ook dat uitzicht was *chefs kiss*.
Afbeelding
Maar, het vetste was toch ook echt wel Tikal. Was een tempelgebied en natuurgebied in 1. Dus, buiten het feit dat je apen, toekans, miereneters, slangen en capibara's zag, had je ook gewoon fucking mooie tempels. En echt fucking mooi. Maar het uitzicht was het bruutst. Flink wat trappen daarvoor moeten oplopen, maar dan heb je ook wel wat. Had hier uren naar kunnen kijken.

Afbeelding

Toen weer terug naar Flores, maar eerst 2 uur moeten wachten in het gebouw van het autoverhuurbedrijf omdat er wat krasjes op de auto zaten. Fuck offffff.

Dag 13: Op een onbewoond eiland
Oke spoiler alert: Belize was echt zo leuk niet. Het land zelf in ieder geval. Iedereen kwam op je af om drugs te verkopen, de winkels waren superduur en de hele lekkere sfeer van Guatemala was in 1 keer weg. Gelukkig zouden we niet lang op het vasteland blijven want er stond een boot op ons te wachten, die ons naar een semi-onbewoond (we zijn er nog steeds niet achter wat semi-onbewoond betekende) eiland bracht. Dat eiland was wel nice trouwens. Beetje zo'n eiland waar je aan denkt als je aan een tropisch eiland denkt. Boottocht was ook wel vet, dolfijnen gezien, gewoon veel in de zon gezeten (lees: verbrand) en 's avonds kregen we daar kreeft te eten want iedereen eet daar altijd kreeft. Wel was er op dat eiland alleen maar daglicht dus toen het donker werd om 8 uur 's avonds werkte je biologische klok gewoon zo dat je moe werd. Dus, iedereen lag om half 9 te tukken. Achja.

Afbeelding


Dag 14: Snorkelen en telefoonstruggles
Na het ontbijt gingen we weer weg van het onbewoonde eiland (waar we trouwens in tenten slapen, niet in die huisjes die je zag (waren ook niet bewoond)) en richting Caye Caulker, een van de belangrijkste toeristische bestemmingen van Belize. Maar eerst werd er gesnorkeld. Eerst op een ander punt waar je echt bijna niets zag, maar daarna gingen we naar een punt waar haaien waren. En met die haaien kon gesnorkeld worden! Was wel heel indrukwekkend. Haaien op zichzelf waren niet zo eng, maar de stingrays die ook onder/langs/naast je zwommen waren toch wel een beetje griezelig.
Afbeelding

Toen, richting Caye Caulker dus. Daar, na eerst weer een boottocht, bijna aangekomen. Nee, we waren zelfs aangekomen. Ik stap vanaf de boot de pier op, VALT MIJN TELEFOON IN DE ZEE. Ik geen seconde nagedacht en sprong er ook in (met mijn kleren aan). Water was ongeveer 2 meter diep, dus na een paar keer duiken had ik hem en hij deed het nog, dus direct uitgedaan en hoopte dat de schade mee zou vallen. Ik had natuurlijk zoveel mooie foto's die niet op een cloud stonden. Maar, toen bedacht ik me dat ik in mijn rayban op had, en nu niet meer. Was dus (waarschijnlijk) door mijn sprong in het water van mijn hoofd gevallen en toen weggedreven. Helaas nooit meer teruggevonden. Telefoon toen maar een dag uitgedaan, maar Caye Caulker was toch niet heel bijzonder. Gewoon gegeten, beetje gechilled, wat barretjes gehad en daarna nog 1 dag daar voordat we weer teruggingen.


Dag 15: Laatste dag
Ik durfde vandaag mijn telefoon weer aan te doen. Hij deed nog alles, behalve dat hij aangaf permanent vocht te zien dus het opladen lukte niet meer na een tijdje (eenmaal thuis een nieuwe genomen die ik vanwege een afgelopen abbo toch al kon doen, en met behulp van draadloos opladen al mijn bestanden over kon zetten). Verder die dag weinig gedaan. Beetje gezwommen, in het zonnetje gezeten, nog naar een karaokebar geweest maar ik miste Guatemala toch wel een beetje hoor. Eiland was gewoon 1 lange strook, die er zo uitzag. Wel nice hoor, maar dat is het dan ook wel. Merkte echt wel dat de vakantie er nagenoeg opzat (en ik heb geen zin meer om te typen).
Afbeelding

Dag 16: Terugreis
Aan alles komt een einde. We vlogen terug samen met een Utrechtse jaarclub die zo'n beetje dezelfde reis had, hadden we in Belize ook nog wel mee gechilled. Op het vliegveld van Belize had ik nog wat cash over (waar Queen Eliza nog op stond, r.i.p.) en kocht daar wat hot sauces van die daar veel verkocht werden, gewoon in mijn handbagage. In Miami was daar niets mis mee (wel bijna overstap gemist omdat het superdruk was en we echt 0 tijd hadden, dus constant moeten sprinten) maar in Londen, wat onze laatste overstap was, deden ze ineens moeilijk. Moest ze toen inleveren, stomme Britten. Was wel weer blij toen we weer aankwamen in Amsterdam, waar mijn moedertjes me opwachtten.

En nu ben ik klaar met typen. Doei allemaal. :wub:




40k!!!!!!
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Ruthless »

daan ik hou van je ik ga het vanavond lezen
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40369
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Daan »

Ruthless schreef: donderdag 29 september 2022, 15:04 daan ik hou van je ik ga het vanavond lezen
:wub:
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Melliw Naj »

Ruthless schreef: donderdag 29 september 2022, 15:04 daan ik hou van je ik ga het vanavond lezen
Dit inderdaad. En we hebben je gemist.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Ricc »

Fijn dat je van je vakantie genoten hebt, Daan.

Maar je bent echt een fucking dwaas xoxo
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3448
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Atem_nijo »

dat 40k filmpje :wub: HELD!
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Kipcorn »

Respect en proficiat met de 40k.
Ook respect dat je dat lange verhaal hebt getypt eronder dat ik toch niet ga lezen.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Bighead »

tldr
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Neite »

Dit is geen run escape?
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Ruthless »

hoi neite
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40369
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Daan »

Bighead schreef: maandag 3 oktober 2022, 14:08tldr
Ga dan gewoon plaatjes kijken! Heb mijn best gedaan om een leuke selectie te maken
Mad
Berichten: 6745
Lid geworden op: woensdag 3 juni 2009, 17:56

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Mad »

Leuk om te lezen Daan!

Ik zat op je joepietoep kanaal te kijken en zag dat ik ongemerkt vlak bij je in de buurt bent geweest op Liquicity xxx Jammer van deze gemiste connectie.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40369
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Daan »

Mad schreef: woensdag 5 oktober 2022, 14:23 Leuk om te lezen Daan!

Ik zat op je joepietoep kanaal te kijken en zag dat ik ongemerkt vlak bij je in de buurt bent geweest op Liquicity xxx Jammer van deze gemiste connectie.
Omg held
Wist helemaal niet dat jij daar fan van was joh!!
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Dieselpker »

ik moet hier even voor gaan zitten vanavond
FEYENOORD ROTTERDAM
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Dieselpker »

leuk hoor Daan, je klinkt als een corpsbal.
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40369
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Daan »

Dieselpker schreef: vrijdag 7 oktober 2022, 10:38 leuk hoor Daan, je klinkt als een corpsbal.
Hoezo!!!

Ik zit niet eens bij het corps
Kenkershadow
Berichten: 11
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2022, 16:06

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Kenkershadow »

wel
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Bearserk »

Heb het niet gelezen maar wel leuk
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Ricc »

Kenkershadow schreef: vrijdag 7 oktober 2022, 16:08wel
is this the OG shadow?
Schim
Berichten: 98
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2022, 15:49

Re: 40k + Guatemalarecap

Bericht door Schim »

Ricc schreef: vrijdag 7 oktober 2022, 18:07
Kenkershadow schreef: vrijdag 7 oktober 2022, 16:08wel
is this the OG shadow?
Nee, dat ben ik.
Plaats reactie