Moneymaking + Skills trainen (RC, WC, FL, MG)

Hier worden alle RuneScape-guides die verouderd zijn geplaatst. Zo staan hier bijvoorbeeld guides over de Holiday Events uit 2007 en de Gnome Copters.
Forumregels
Welkom in het RuneScape-guides-archief! Het is toegestaan om guides te bumpen in dit forumdeel, je hoeft bump-posts dus niet te melden, tenzij het spam is. Het bericht moet dus wel nuttig zijn, zet dus niet alleen 'bump' in je bericht.
Plaats reactie
Ganster88
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 8 februari 2008, 16:45
Clan: Luna Funclan

Moneymaking + Skills trainen (RC, WC, FL, MG)

Bericht door Ganster88 »

Voorwoord

Ik heb deze guide gemaakt omdat het mij een zeer handige manier lijkt en ik die graag met jullie wil delen.

Welke skills worden bij deze guide betrokken?

Met deze guide train je Runecrafting, Woodcutting, Fletshing en Magic.

Wat heb je nodig en hoe zit je inventory eruit:

-44 Runecrafting
-55 Magic
-45 Woodcutting
-55 Fletshing


Dit zijn de benodigdheden voor het maken en high alchen van 1000 bogen, en ik ga uit van een Runecrafting lvl van 50 of hoger.

-1000 Pure essence
-6 x een ammy of glory (4)
-Pouches
-1 Knife
-1 Rune of Dragon Axe
-1 Staff of Fire

Zo ziet je inventory eruit als je gaat Runecraften:
Afbeelding
-Pure essence, hiermee maak je de nature runes
-Pouches, hier kun je extra Pure essence in meenemen. Je hebt 4 maten, de kleine hierin gaan 3 pure essences, de medium(lvl 25 rc voor nodig) hier in gaan 6 pure essences, de grote(lvl 50) hier gaan 9 pure essences in, en de gigantische(lvl 75) hier gaan 12 pure essences in. De pouches kun je krijgen door Abbysal monsters te verslaan. (Omdat ik nog geen lvl 75 runecrafting heb staat de gigantische er nog niet bij..)
-Ammy of glory(opgeladen), hiermee teleporteer je terug naar Edgevile. Deze heb je aan!
-Je kunt super engergypots meenemen als je wilt, je bent zo een stuk sneller!

Zo ziet je inventory eruit als je gaat Woodcutten, Fletshen en High Alchen:
Afbeelding
-Axe, Ieder andere Axe is natuurlijk ook goed, maar je snapt zelf hoe beter de axe hoe sneller het gaat..
-Nature runes, voor 1000 bogen heb je (je raad het nooit) 1000 nature runes nodig.
-Geld, dit krijg je van het High Alchen, dit heb je verder niet nodig
-Knife, hiermee moet je fletshen
-Staff of fire, dit heb je ook nodig om te High Alchen, zo hoef je geen fire runes te betalen. Ik zelf doe mijn staff of fire aan zodat je die niet de heletijd om moet wisselen met je axe.

Waar moet je zijn en hoe gaat het in zijn werk?

Voor het Runecraften moet je van Edgevile naar Abby's en terug teleporteren met ammy of glory.
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer je genoeg Nature runes hebt ga je naar Camelot, doe Camelot Teleport (of loop erheen). Volg daarna de route zoals op dit plaatje beschreven:
Afbeelding

Het Woodcutten, Fletshen en Alchen gebeurt hier als je lvl 55-65 Fletshing of 45-60 woodcutting hebt:
Afbeelding
Zoals je ziet staan hier 2 maple tree's en er zijn altijd wel werelden waar geen mensen zijn. Hak de maple's maak er maple Longbows van en High Alch die. --> Winst in coins: +50gp per bow

(Ben je pas lvl 50 Fletshing maar kun je wel maples hakken, dan kun je shortbows maken, daar maak je 20 gp verlies op per stuk..)

Als je Fletshing lvl 65-80 bent en Woodcutting 60+ hebt kun je het best hier werken. (Plekken met meer Yews graag doorgeven):
Afbeelding
Als je yew bows maakt en je gaat vooral voor het geld kun je ze het best bowstringen en dan pas High Alchen, zo maak je het meeste winst. Als je de bowstrings voor 160 each koopt maak je op een yew shortbow 178gp winst en op een yew longbow 466 gp winst. Heb je geld genoeg en wil je zo snel mogelijk de 3 skills naar 99 brengen high alch ze dan gewoon zonder bow string, dit gaat uiteraard veel sneller.

Samenvatting:
Je neemt de pure essences mee naar abbys en je gaat vanuit daar naar het nature altaar. Als je alle runes hebt teleporteer je terug naar edgevile door middel van je ammy of glory. Dit doe je net zo lang tot je 1000 nature runes hebt. Nu doe je Camelot teleport en loop je naar de maple's of yews. Hier hak je telkens 24 stukken hout en maak je daar bogen van. Natuurlijk zorg je dat mochten alle bomen plat zijn je alvast de bogen fletsht of high alched. Heb je een vol inventory of heb je niets anders te doen dan high alch je de bows en krijg je je geld.

Wat krijg je ervoor terug?:

Je krijgt ten eerste xp in de 4 skills; Runecrafting, Woodcutting, Fletshing en Magic.
De tijd dat het duurt om de nature runes te maken hangt erg af van je energiepersentage.

De totale tijd voor 5 rondjes Nature rune's maken Zonder energypots was: 9,25m
De totale tijd voor 5 rondes Nature rune's maken Met energypots was: 8,15m (scheeld je dus 1,10 minuut! en koste me maar 3 super energy pots)
De tijd die ik gemiddelde nodig had voor een volle inventory maple logs was: 4 minuten
De tijd die ik nodig had om een volle inventory te krijgen met Yew logs was: 5.5 minuten
De tijd voor een inventory met magic logs zit rond de 7 minuten. (thx to ximmeke21)
De tijd die ik nodig had om die te fletshen was: 45S
De tijd die ik nodig had om die te high alchen was: 1,37m

De Xp die je krijgt van 1 Nature rune: 9
De Xp die je krijgt van 1 Maple log: 100
De Xp die je krijgt van 1 Yew log: 175
De Xp die je krijgt van 1 Magic log: 250
De Xp die je krijgt van 1 Maple Longbow (u): 58
De Xp die je krijgt van 1 Yew Shortbow (u): 67,5
De Xp die je krijgt van 1 Yew Longbow (u): 75
De Xp die je krijgt van 1 Magic Shortbow (u): 83
De Xp die je krijgt van 1 Magic Longbow (u): 91,5
Voor het bowstringen van een boog krijg je het dubbele aantal Xp!
De Xp die je krijgt van high alchen: 65

En nu rekenen...

Ik ga rekenen met de Maple long bows:
Totale tijd voor de Nature runes zonder energy pots:
1000/43= 24 keer lopen. 9:25 was de tijd voor 5 potjes, 25 op de 60 is 41 op de 100, vervolgens doen we dus 9,41/5 is afgerond 1,9 omdat we 24 keer moeten lopen doen we 1,9*24= 45,6 dat is dus ongeveer 45 minuten werk.
Totale tijd voor de Nature runes met energy pots:
1000/42= 24 keer lopen. (je moet dus evenvaak lopen als zonder energy pots) nu weer hetzelfde, tijd was 8,15 15 op de 60 is 25 op de 100. Dus we doen 8.25/5 dit is 1,65. Nu doen we 1,65*24= 39,6. In totaal scheeld dit dus 6 minuten!

Xp na 1000 Nature runes is 9000 Runecrafting Xp (hiervoor moet je wel tussen de 50 en de 80 Rc hebben voor grand pouche)

De tijd die nodig was voor 24 maple logs was 4 minuten. we moeten 1000 maple logs dus we doen 1000/24=41,6 41,6*4=166,4 minuten. Dit is dus 2.5 uur werk. In die 2.5 uur heb je 1000*100=100k Woodcutting xp verdient.

De tijd die nodig was voor 24 yew logs was 5:30 minuten.
1000/24=41,6 41,6*5.5=228 minuten. Dit is 3 uur en 3 kwartier.

De tijd die nodig schijnt te zijn voor 24 magic logs is ongeveer 7 minuten. 1000/24=41,6 41,6*7=290 minuten. Dit is bijna 5 uur.

De tijd die nodig was voor het Fletshen was 45 seconde, ik deed dan 24 bows, dus daarom weer 1000/24=41,6 45 van de 60 is 75 op de 100 41,6*.75= 31,2. Je bent dus ruim een half uur kwijt aan het fletshen.
In die tijd verdien je 58*1000=58k Fletshing xp.

De tijd die nodig was voor het alchen was 1:37 minuut. 37 op de 60 is 61 op de 100. Je doet 24 bows per keer dus 1000/24=41,6 41,6*1,61= 67 minuten, dit komt dus neer op een uurtje..
Hiermee verdien je 1000*65=65k magic xp!

Na 1000 Maple Longbows (Zonder bowstring) heb je dus:

9k Runecrafting xp
100k Woodcutting xp
58k Fletshing xp
65k Magic xp
Ongeveer 50k coins winst
Dit duurt ongeveer: 4.5 uur

Na 1000 Yew Shortbows (Zonder bowstring) heb je:
9k Runecrafting xp
175k Woodcutting xp
67.5k Fletshing xp
65k Magic xp
Ongeveer 100k coins winst
Dit duurt ongeveer: 6 uur.

Na 1000 Yew Longbows (Zonder bowstring) heb je:
9k Runecrafting xp
175k Woodcutting xp
75k Fletshing xp
65k Magic xp
Ongeveer 240k coins winst
Dit duurt ongeveer: 6 uur.

Na 1000 Magic Shortbows (Zonder bowstring) heb je:
9k Runecrafting xp
250k Woodcutting xp
83k Fletshing xp
65k Magic xp
Ongeveer 340k coins winst
Dit duurt ongeveer: 7 uur.

Na 1000 Magic Longbows (Zonder bowstring) heb je:
9k Runecrafting
250k Woodcutting xp
91.5k Fletshing xp
65k Magic xp
Ongeveer 620k coins winst
Dit duurt ongeveer: 7 uur.

Dit was het dan, ik wil nog een keer gaan kijken hoe lang het duurt om te bowstringen maar dat komt later.. Hebben jullie nog suggesties of verbeteringen, meld het gerust. Alle plaatjes en tekst is door mijzelf gemaakt.. (Op de tijd voor volle inventory magic logs na)

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Ik vind het in ieder geval een leuke manier van spelen!
Laatst gewijzigd door Ganster88 op maandag 25 februari 2008, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Sjappie2nd
Berichten: 1640
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 18:30
Oude naam: ownag3

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door Sjappie2nd »

goede guide 9/10

maar het kan dan toch met elke bow, ook met gewone shortbow?
je maakt toch pure winst omdat je alles zelf maakt

Toegevoegd na 1 minuten:

soz, niet mee gerekent dat je de pure ess koopt(als je die hakt, maak je meer winst)
Afbeelding

Afbeelding
Ganster88
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 8 februari 2008, 16:45
Clan: Luna Funclan

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door Ganster88 »

Als je de pure essences mijnt wel ja.. Maar als je ze koopt zijn ze + 140 each.. Dat zijn de enige kosten;)

Toegevoegd na 1 minuten:

Hehe juist;) dan train je zelfs 5 skills in 1, maar dan duurt het nog langer uiteraard..
Afbeelding
Nameless_nub
Berichten: 125
Lid geworden op: woensdag 20 juni 2007, 17:13

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door Nameless_nub »

Hey mooie guide =D>
BTW: leuk dat ik er ook op sta :D ik sta daar op die foto bij de yews in catherby. Ik ben diegene helemaal links met d axe, obby cape en iniate pl8 en legs en reindeer hat :D Toevallig :)
Afbeelding
rs naam: Nameless_nub
Gebruikersavatar
Blodytheeth
Berichten: 669
Lid geworden op: zaterdag 10 november 2007, 20:53
Clan: Teak
Oude naam: Maxxiiem

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door Blodytheeth »

Mooie guide man !
9,5/10
Afbeelding
Kak
Ganster88
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 8 februari 2008, 16:45
Clan: Luna Funclan

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door Ganster88 »

jorijn schreef:Hey mooie guide =D>
BTW: leuk dat ik er ook op sta :D ik sta daar op die foto bij de yews in catherby. Ik ben diegene helemaal links met d axe, obby cape en iniate pl8 en legs en reindeer hat :D Toevallig :)
Haha lache man:P Thx;)
Blodytheeth schreef:Mooie guide man !
9,5/10
Thx:)
Afbeelding
richardha
Berichten: 384
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 13:51

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door richardha »

goede guide heb zelfs geen verbeteringen :O

maar duurt 4,5 uur - 7 uur niet beetje lang.. ](*,)

verder.. me cijver :-k nou een 9 :D
Ganster88
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 8 februari 2008, 16:45
Clan: Luna Funclan

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door Ganster88 »

hehe dankje, ja het duurt inderdaad wel beetje lang ja, ik heb alles berekend, maar ik ga nog eens precies kijken hoelang het duurt voor 1000 bows.. Mijn fletshing is nu 55 dus kan pas maple longbows maar ik ga in ieder geval even kijken hoelang dat precies duurt;)

(heb nu ook de magic tree's aangegeven op het kaartje)
Afbeelding
I Kill Ch0k0
Berichten: 32
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 16:57

Re: Moneymaking + Skills trainen (RC, WC, FL, MG)

Bericht door I Kill Ch0k0 »

Goeie guide, 8.5/10 =D>
Tip: als je rijk bent koop je de nat's, je zal wat verlies maken maar
als je krijgt veel meer magic exp :D/
Nog 1 ding.. Fletching is met een C niet met een S [-X voor de rest echt nice :bier:
Gestopt met RS.
XOII
Berichten: 2152
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 22:29
RS: XOII (OSRS)
Oude naam: I Orly o_0

Re: Moneymaking + Skills trainen

Bericht door XOII »

Ganster88 schreef:Als je de pure essences mijnt wel ja.. Maar als je ze koopt zijn ze + 140 each.. Dat zijn de enige kosten;)

Toegevoegd na 1 minuten:

Hehe juist;) dan train je zelfs 5 skills in 1, maar dan duurt het nog langer uiteraard..
kan je de pure ess niet zelf minnen en de yews koopen ?
Heath Ledger schreef:"If you're good at something, never do it for free."
Skills Jo
Berichten: 249
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 21:04

Re: Moneymaking + Skills trainen (RC, WC, FL, MG)

Bericht door Skills Jo »

Mooie guid hoor!

1 tip, als je je pouches op de rij boven de onderste zet, dan kan je als je op de rechtermuisknop klikt, gelijk op de linker klikken want je muis staat al op empty, probeer maar eens ;)
Plaats reactie