Velox' Guides: - Stronghold of Security -

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!

Hoeveel rate je deze guide?

1 of 2/10.
16
11%
3 of 4/10.
2
1%
5 of 6/10.
11
7%
7 of 8/10.
120
81%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Velox' Guides: - Stronghold of Security -

Bericht door Veloxraptor »

Ik ben veloxraptor en ik ben combat 84 in runescape, en omdat ik de eerste paar dagen dat de stronghold er was er lang in heb gezeten, besloot ik er een guide van te maken.
Ben intussen al 112.

Hoofdstukken:
Hoofdstuk 1: Waar bevind de stronghold zich?
Hoofdstuk 2: Het verhaal en de reden.
Hoofdstuk 3: De eerste verdieping.
Hoofdstuk 4: De tweede verdieping.
Hoofdstuk 5: De derde verdieping.
Hoofdstuk 6: De vierde en laatste verdieping.
Hoofdstuk 7: Je rewards en de skull sceptre.
Hoofdstuk 8: Monster database van monsters in guild.

Hoofdstuk 1: Waar bevind de stronghold zich?---------------------------------

De stronghold bevind zich in barbarian village. Om er te komen, zal ik je een routebeschrijving geven. Afbeelding

KOMEND VANAF VARROCK: Je loopt naar west bank varrock, en loopt aan de westkant varrock uit. Je loopt over het pad langs het huis van Julia, langs de goblins lvl 5, over de rivier DE LUM en loopt barbarian village binnen. Je loopt naar de rocks en in het midden bevind zich de ingang.

KOMEND VANAF FALADOR: Je loopt naar central square, en loopt aan de north side falador uit, langs de guards. Je volgt de weg, je komt bij een "rotonde". Ga hier rechts, en volg deze weg. Na een tijdje kom je in barbarian village. Je loopt naar de rocks en in het midden bevind zich de ingang.

KOMEND VANAF EGDEVILLE: Loop naar south, lang ruins, lang rivier DE LUM. Loop langs de unicorns barbarian village binnen. Loop naar de rocks, in het midden van barbarian village. Hier bevind zich de ingang.

Hoofdstuk 2: Het verhaal en de reden.-----------------------------------------

Litera: Hallo daar, je ziet eruit alsof je verdwaalt ben, ben je ok?
Jij: Ik zoek naar een stronghold of zoiets.
Litera: ahhhh de stronghold van beveiliging. Het is hier naar beneden.

Litera wijst naar een hol waar je doorheen zou kunnen kruipen.

Jij: Het lijkt me een beetje....donker en diep.
Litera: Ja, zeg dat maar tegen mijn broer, hij is nog steeds niet teruggekomen.
Jij: Je broer?
Litera: Hij is ook een avonturier....toen de mijner naar beneden viel, maakte hij een terugweg met deuren, vragen en schatten, en mijn broer ging dat ontdekken...Sindsdien heeft niemand hem meer gezien.
Jij: Oh...dat is niet zo mooi.
Litera: Veel mensen zijn daar beneden geweest, Maar niemand heeft hem gezien. Laat je me het weten als jij hem ziet?
Jij: Ik zal mijn ogen open houden.

De reden dat de stronghold is gemaakt is om spelers meer te laten weten van een veilig account. Vandaar de naam stronghold of security. De helft van de deuren stelt je een vraag, bijvoorbeeld: "Where can i find cheats for runescape?" Jij moet dan zeggen:Nowhere. Dan laat de deur je passeren.

Hoofdstuk 3: De eerste verdieping----------------------------------------------

Als je Afdaalt, kom je op de eerste verdieping. Deze heet de Floor Of War ( verdieping van oorlog ). Op deze verdieping kom je een aantal monsters tegen, maar de sterkste is slechts combat 27, dat is een minotaur. Zie verder onze Monster database, hoofdstuk 8. Op deze verdieping moet je minotaurs doden voor de sceptre, zie Hoofdstuk 7.
Op elke verdieping zijn de vragen hetzelfde, ze worden niet moeilijker. Om naar het eind van de verdieping van oorlog te komen, moet je naar de kamer lopen waar het licht is. Maar ik ga de weg niet verklappen, anders is de lol eraf. Als je geen zin hebt om de weg te lopen, gebruik je het portal. Dit kan alleen als je de hele weg al een keer gelopen hebt, en de schat heb gepakt.

Hoofdstuk 4: De tweede verdieping:--------------------------------------------

De tweede verdieping is lastiger dan de eerste, omdat:

-1. De weg naar de schatkamer is langer.
-2. De monsters sterker zijn.
-3. De weg lastiger te vinden is, er zijn meer zijgangen.

Als je Afdaalt, kom je op de tweede verdieping. Deze heet de Floor Of Famine ( De verdieping van honger ). De monsters op deze verdieping zijn al een stuk sterker, je hebt bijvoorbeeld zombie's van level 53, verder, zie hoofdstuk 8. Opgepast dus! Om Een deel van de scepter de vinden, moet je Flesh crawlers killen, zie hoofdstuk 7. Op elke verdieping zijn de vragen hetzelfde, ze worden niet moeilijker. Om naar het eind van de verdieping van Famine te komen, moet je naar de kamer lopen waar het licht is. Maar ik ga de weg niet verklappen, anders is de lol eraf. Als je geen zin hebt om de weg te lopen, gebruik je het portal. Dit kan alleen als je de hele route al eens gelopen hebt, en de schat gehaald hebt.

Hoofdstuk 5: De derde verdieping----------------------------------------------

De derde verdieping is lastiger dan de tweede, omdat:

-1. De weg naar de schatkamer is langer.
-2. De monsters sterker zijn.
-3. De weg lastiger te vinden is, er zijn meer zijgangen.

Als je Afdaalt, kom je op de derde verdieping. Deze heet de Floor Of Ooze ( De verdieping van slijm ). Verrassing! De monsters zijn alweer sterker. Bijvoorbeeld een catablepon van combat 68. Zie verder hoofdstuk 8. Om Een deel van de scepter de vinden, moet je level 64 catablepons killen, zie hoofdstuk 7. Op elke verdieping zijn de vragen hetzelfde, ze worden niet moeilijker. Om naar het eind van de verdieping van Ooze te komen, moet je naar de kamer lopen waar het licht is. Maar ik ga de weg niet verklappen, anders is de lol eraf. Als je geen zin hebt om de weg te lopen, gebruik je het portal. Dit kan alleen als je de hele route al eens gelopen hebt, en de schat gehaald hebt.

Hoofdstuk 6: De vierde en laatste verdieping----------------------------------

Als je Afdaalt, kom je op de Vierde verdieping. Deze heet de Floor Of Death ( De verdieping van de Dood ). De monsters zijn alweer sterker. Bijvoorbeeld een Ankou van level 86. Zie verder hoofdstuk 8. Om Een deel van de scepter de vinden, moet je level 82 ankou's killen, zie hoofdstuk 7. Op elke verdieping zijn de vragen hetzelfde, ze worden niet moeilijker. Om naar het eind van de verdieping van Death te komen, moet je naar de kamer lopen waar het licht is. Maar ik ga de weg niet verklappen, anders is de lol eraf. Als je geen zin hebt om de weg te lopen, gebruik je het portal. Ook bij deze verdieping kan je dat alleen als je de weg al eens gelopen hebt en de schat heb gehaald.

Hoofdstuk 7: De rewards en de scepter----------------------------------------
Eerst over de rewards:

Verdieping 1: Emote en 2k
Verdieping 2: Emote en 3k.
Verdieping 3: Emote en 5k.
Verdieping 4: Emote, en Fancy of fighting boots.

En nu over de sceptre: De bone sceptre, is een leuk wapen. De stats zijn + 0 stab, -1 slash en + 7 Crush. Wat er wel handig aan is, is dat je er 5 keer mee naar barbarian vilage kan teleporteren. Wat jammer is, is dat je niet 4 staffs op je bank kan hebben. Je kan wel 1 skull sceptre en 3 keer de skull sceptre in delen hebben. Maar hoe krijg je hem?

-1. Kill op verdieping 1 net zo lang minotaurs tot je de Right skull half Afbeeldinghebt.


-2. Kill op verdieping 2 net zo lang crawlers tot je de bottom of sceptre Afbeeldinghebt. De crawlers bevinden zich in de linksbovenhoek.


-3. Kill op verdieping 3 net zolang catablepons tot je de top of sceptre Afbeelding hebt. Vervolgens doe je: Use top of sceptre --> bottom of sceptre. Je hebt nu een runed sceptre.


-4. Kill op verdieping 4 net zo lang ankou's tot je de Left skull half hebt. Vervolgens doe je: Use right skull half --> left skull half. Dan heb je een strange skull. En dan Use Bottom of sceptre --> Top of sceptre. Dan heb je een Runed sceptre. Use Runed sceptre --> Strange skull, en je hebt je eigen skull sceptre. 8) 8) .


Hoofdstuk 8: De monster database.--------------------------------------------
Hier volgt een lijstje van alle monsters en hun combat & Max hit.

Spider, lvl 1, hit 0.
Goblin, lvl 5, hit 1.
Minotaur, lvl 12, hit 2.
Goblin, lvl 16, hit 3.
Minotaur, lvl 27, hit 3.---------------verdieping 1.------------------------------
Crawler, combat 28, hit 3.
Zombie, lvl 30, hit 4.
Crawler, lvl 35, hit 4.
Zombie, lvl 44, hit 4.
Zombie, lvl 53, hit 5.--------------------verdieping 2.--------------------------
Spider, lvl 24, hit 3.
Catablepon, lvl 49, hit 6.
Giant spider, lvl 50, hit 7.
Scorpion, lvl 59, hit 6.
Catablepon, lvl 64, hit 7.
Catablepon, lvl 68, hit 7.-----------------verdieping 3.-------------------------
Skeleton, lvl 60, hit 6.
Skeleton, lvl 68, hit 6.
Ghost, lvl 76, hit 7.
Ghost, lvl 77, hit 7.
Ankou, lvl 82, hit 8.
Skeleton, lvl 85, hit 10.
Ankou, lvl 86, hit 8.--------------------verdieping 4.----------------------------
AfbeeldingEn zo zie je er uiteindelijk uit! (naja met die sceptre dan).
IK hoop dat jullie wat hebben aan deze guide.
Laatst gewijzigd door Veloxraptor op zaterdag 19 april 2008, 12:52, 20 keer totaal gewijzigd.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Gebath
Berichten: 80
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 16:21
Contacteer:

Bericht door Gebath »

Mooie guide. zelf heb ik het niet nodig want ik kan heel stringhold uit me hoofd :wink: Maar mooi gedaan 8/10 .
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

ty, ik ken die stronghold ook uit mijn hoofd. IN 2 dagen heb ik er meer dan 8 uur in gezeten. Een kijken of ik een plaatje kan neerzetten...

Afbeelding
Hehe dat ben ik :D
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
mativis
Berichten: 411
Lid geworden op: zondag 8 januari 2006, 11:32

Bericht door mativis »

nice :)
de 2de raptor die een guide schrijft over hetzelfde onderwerp 8)
maarja
wel die level 24 spiders hadden juist een drie op mij gehit :oops:
verbeter dit efjes
of ze hitten alleen 3's op noobs :o
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

Erg bedankt voor de tip, ik heb het gewijzigd. :wink:
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Bericht door Erwin »

het is ook wel mooie guide
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

Dankjewel, ik hou vanaf NU een peiling bij over wat je er van vind.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

Wie is die ontzettend aardige jongen die een 1 gegeven heeft? :|
Laatst gewijzigd door Veloxraptor op dinsdag 6 november 2007, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Ronnie518
Berichten: 3598
Lid geworden op: dinsdag 27 december 2005, 21:03
Clan: Dutch Generation
Oude naam: Ron

Bericht door Ronnie518 »

ik heb net zoon onderstuk van de scepter vna een flash cwraler dus het klopt niet
AfbeeldingProud Council/Fa manager Of Dutch-generation Since 23-11-09Afbeelding
Afbeelding
svennie00
Berichten: 66
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 17:02

Bericht door svennie00 »

bij die linker helft van dat hooft is dat wel het goeie beest k heb hem al 20 keer gekild
Afbeelding
Brambolino5
Berichten: 901
Lid geworden op: donderdag 22 december 2005, 21:24
Contacteer:

Bericht door Brambolino5 »

W0wt!!!! Sirrieus nice guide :shock:
Ik vind dat deze op lunagang moet hoor Feppie!
Gebruikersavatar
Ezra
Berichten: 2200
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 16:34
Oude naam: X Thunder X

Bericht door Ezra »

8/10

Toegevoegd na 8 minuten:

super nice guide trouwens :D
Afbeelding
Kevzorr
Berichten: 1067
Lid geworden op: dinsdag 9 mei 2006, 19:17
Oude naam: Kesn-Men
Contacteer:

Bericht door Kevzorr »

7.5/10

Verder mooie guide
Afbeelding
leon_mister
Berichten: 1102
Lid geworden op: vrijdag 30 juni 2006, 12:47

Bericht door leon_mister »

waarom staat er geen 9-10/10 bij? ikgeef het een 9
kas385
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 26 juli 2006, 13:54

nice guide

Bericht door kas385 »

Echt mooie guide, 8.5/10
maar 1 probleem, op verdiep 2 zijn geen lvl 35 crawlers
alleen 41 en 28
welke moet ik killen, snel andtwoorden plz?!
I Lowland I
Ex-moderator
Berichten: 3334
Lid geworden op: dinsdag 2 mei 2006, 21:56
Oude naam: Aalboon

Bericht door I Lowland I »

kas385 schreef:Echt mooie guide, 8.5/10
maar 1 probleem, op verdiep 2 zijn geen lvl 35 crawlers
alleen 41 en 28
welke moet ik killen, snel andtwoorden plz?!
jah dat probleem heb ik ook :?

Toegevoegd na 35 minuten:
kas385 schreef:Echt mooie guide, 8.5/10
maar 1 probleem, op verdiep 2 zijn geen lvl 35 crawlers
alleen 41 en 28
welke moet ik killen, snel andtwoorden plz?!
hmm... ik wist t eerst ook nie maar van die lvl 41 krijg je ook de bootem sceptre

Toegevoegd na 10 minuten:

ik kangeen ancous van 82 vinden... kunnen het ook 75 zijn?
Dé vroegere Aalboon!
Afbeelding
The Darklain
Berichten: 4432
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 13:39
Contacteer:

Bericht door The Darklain »

svennie00 schreef:bij die linker helft van dat hooft is dat wel het goeie beest k heb hem al 20 keer gekild
ik heb ongeveer 500 ankous moeten killen voor hij die left skul helf dropte dus je moet denk ik wat meer doorzetingsvermogen hebben als je de skulscepte wil

en zet er ook even bij wat de skull scepte kan want ik vibd hem best handig dat ie naar barbarian vilage teleporteerd

Toegevoegd na 1 minuten:
Aalboon schreef:
kas385 schreef:Echt mooie guide, 8.5/10
maar 1 probleem, op verdiep 2 zijn geen lvl 35 crawlers
alleen 41 en 28
welke moet ik killen, snel andtwoorden plz?!
jah dat probleem heb ik ook :?

Toegevoegd na 35 minuten:
kas385 schreef:Echt mooie guide, 8.5/10
maar 1 probleem, op verdiep 2 zijn geen lvl 35 crawlers
alleen 41 en 28
welke moet ik killen, snel andtwoorden plz?!
hmm... ik wist t eerst ook nie maar van die lvl 41 krijg je ook de bootem sceptre

Toegevoegd na 10 minuten:

ik kangeen ancous van 82 vinden... kunnen het ook 75 zijn?
maakt nie uit als het maar ounkaous zijn

en je moet catapledons killen voor de top botom (ofzoiets)

en flesccrawlers voor onderkantbotom
en minotours voor de richt skul helft
mijn mini gallery, klik erop voor de hele pixel :bier:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Steun de Wub smiley en doe mee! Afbeelding ( Klik op de Wub! )
I Lowland I
Ex-moderator
Berichten: 3334
Lid geworden op: dinsdag 2 mei 2006, 21:56
Oude naam: Aalboon

Bericht door I Lowland I »

yay hed de skull of sceptre!!!!! :D :D

Toegevoegd na 1 uur 26 minuten:

kan je die sceptre ook weer opladen alsje er mee geteleporteerd hebt?
Dé vroegere Aalboon!
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

erg bedankt voor de cijfers allemaal, en over die `fresh crawlers....
Ik ben er achter gekomen dat het level van het monster niks uitmaakt, maar je krijgt het wel sneller bij de hogere combats.

To Aalboon: Nee dan moet je een nieuwe halen.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

Wat ik trouwens niet snap, sommigen hebben monsters gezien die ik niet zie, terwijl zij de monsters die ik zie niet zien! :?
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Plaats reactie