~~Fist Of Guthix Member Guide~~

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Daniellozzz »

Fist Of Guthix Guide P2P
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Welkom bij mijn Fist of Guthix Member Guide. :D

~~ Wat is Fist of Guthix?
~~ Waar ligt Fist of Guthix?
~~ Hoe speel ik Fist of Guthix?
~~ Tactieken
~~ Weetjes
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Wat is Fist of Guthix?
Fist of Guthix is een mini-game die door F2p en P2p kan worden gespeeld. Druïds, de volgelingen van Guthix, hebben een grot in de wildernis ontdekt. Dit is de grot waar Fist of Guthix gespeeld kan worden.
Afbeelding
Fist of Guthix is een minigame waarbij je tegen een andere speler moet vechten. Je mag geen Food of Potions gebruiken.
Om te beginnen met Fist of Guthix moet je eerst met Fiara praten. Bij de naam Fiara denk je misschien aan een lief klein elfje met een big smile op haar gezicht.
Afbeelding
Dit lelijke gedrocht is Fiara. Als je de grot binnen stapt ren je naar het Noord-Oosten, en je zult haar gelijk zien zitten. Na haar lange lulverhaal kan je beginnen met spelen. :P
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Waar ligt Fist of Guthix?
:?: Waar ligt de grot van Fist of Guthix?
:!: Zoals je al op de foto zag ligt de grot in level 8 Wildy.
Afbeelding
Op dit door Rembrandt geschilderde kunstwerk staan 2 routes die je naar Fist of Guthix kunt lopen.

De Oranje Route: Vanaf de Grand Exhange.
De Rode Route: Vanaf de Varrock East Bank / Vanaf Varrock Teleport.

Tip: Doe nog geen armour aan. In de grot van Fist of Guthix is een bank. In je beste armour gekilld worden door een revenant is niet goed voor je hart!

:?: WTF is een revenant?
:!: Een revenant zijn geesten die ronddwalen in de Wildy. Ze vallen aan met Magic, Melee en Ranged en zijn uitermate gevaarlijk. Ze kunnen zichzelf healen, poisonen en komen soms in groepen voor. Zelfs met een team is het moeilijk om een revenant te doden. Ook al is het maar een klein stukje lopen moet je geen risico's nemen.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hoe speel ik Fist of Guthix?
Fist of Guthix is een mini-game die draait om combat. Daarom is het handig om redelijk hoge combat-levels te hebben. Ook is tactiek erg belangrijk, dit wordt uitgelegd in het volgende hoofdstuk.
Om te beginnen:

Naast Fiara is een opening in de muur. Nu kom je in de Waiting Room. Daar kun je wachten tot er genoeg spelers zijn om te te beginnen.
Je kunt Fist of Guthix in alle werelden spelen, maar echte Fist of Guthix-werelden zijn:
  • F2p: 20-25-35-41-67-75-93-107-119-128-149
    P2p: 44-92-98-110
Zoals ik al zei is het de bedoeling dat je tegen iemand vecht in deze mini-game. Er zijn 2 rondes.
  • Ronde 1: Je bent de prooi.
    Ronde 2: Je bent de jager.
In ronde 2 is het de bedoeling dat je je prooi vindt en afslacht, in ronde 1 is het de bedoeling dat je het zolang mogelijk probeert vol te houden in leven te blijven.
Voor je tegenstander zijn deze rondes dus andersom. Rechtsboven in je scherm staat wat je bent. Ben je jager staat er: Hunting:, ben je de prooi staat er: Hunted by:...
Note: De rondes zijn niet altijd in deze volgorde.
Afbeelding
Laten we beginnen bij ronde 1...
De Prooi
Afbeelding
Dit plaatje is van de Lunagang Fist of Guthix Guide.


Op dit kaartje zie je de arena van Fist of Guthix. De Stone Dispensers staan aan de rand van de Arena, en de Fist of Guthix in het midden. Jij staat naast een willekeurige Stone Dispenser. De jager staat ook bij een Stone Dispenser, maar nooit bij die van jou. :P Je moet nu een steen van de Stone Dispenser pakken, en die aandoen.

:?: Waarom moet je een steen aandoen?
:!: Zo verzamel je punten. Wie uiteindelijk de meeste punten heeft wint. :D/ Je kan alleen maar punten halen in de ronde dat jij de prooi bent. Dat is dus de rede dat je zolang mogelijk in leven moet blijven; hoe langer je je staande houdt, hoe meer punten je krijgt.

:?: In het midden op het kaartje staat: Fist of Guthix. Wat is dit?
:!: Dit is de kern, de energiebron van de arena. Hoe dichter je bij de Fist komt, hoe sneller je punten krijgt. Deze punten worden ook wel charges genoemd. Maar... als je in het midden gaat staan zal de jager je ook sneller vinden. Meer hierover in het volgende hoofdstuk.

In je invorenty zitten de volgende items:
  • Een Tele-Orb: Hiermee teleporteer je naar het midden van de Arena.
    5 Bandages: Deze EHBO-pakketjes healen 15 per stuk.
    Runes: Je krijgt gratis en voor niets runes. Handig om mage te trainen. :mrgreen:
Afbeelding
Omdat je geen food mee mag nemen is het handig om prayer te gebruiken en op tijd je bandages te eten, terwijl je achterna wordt gezeten door een gestoorde jager.
Afbeelding
De Jager
Mijn persoonlijke lievelingsrol. :twisted:
In deze rol is het je doel om jouw prooi uit te moorden. Dit doe je met Magic, Melee of Ranged. De meeste mensen doen met Ancient (Magic).
Afbeelding
Hiervoor heb je 50 Magic nodig, en je moet de quest Desert Treasure gedaan hebben. 70 Magic wordt aangeraden voor Ahrim's en Ice Burst. In je invorenty is het handig een DDS mee te nemen, voor de koele special. 8-)

NOTE: Het is slim om als je de prooi bent geen Ahrim's aan te doen. Als de jager ranged gebruikt ben je de l*l aangezien de Ranged Defence van Ahrim's gruwelijk slecht is. :mrgreen:

Het is slim om niet al te zwaar armour mee te nemen, dus neem geen Full Granite etc. mee.

En dan... als je het potje hebt gewonnen krijg je rating en tokens. :D
Als je een hoge rating hebt kom je in de High-Scores te staan met Fist of Guthix. Wat je met de Tokens kan staat onderaan.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tactieken!
Dit is de tactiek die ik altijd gebruik.
Als ik de steen heb ga ik tegen de rand van de arena staan, zodat het moeilijk is om me te vinden. Als de tegenstander aan komt rennen en je net wil gaan hitten, teleporteer je met de Orb.
Dit is vooral handig bij een DDS special, die heeft hij dan al verspild.

Vervolgens sta je in het midden en ren je naar een Portalen huisje. Je gaat tegen een van de 4 ingangen aanstaan. Als je jager weer aan komt rennen en je weer wil hitten glip je door het groene vuur van de ingang heen. Weer een special naar de klote. :mrgreen:

Met de portalen kan je teleporteren naar een ander teleport huisje. Dan gaan er wel charges af. Ook worden je levels, ook je HP, gedraint als je te lang in een huisje staat.
Wat handig om te weten is, is dat je in het huisje onzichtbaar bent, OOK op de radar. Als de jager dus naar een ander Portal Huisje of naar het midden rent, stap je uit het huisje en ren je naar het midden.
Meestal is het midden bezaait met mensen.
Afbeelding
Ook dit plaatje is van de guide op de Lunagang website.
Als hij je dan eindelijk gevonden heeft en je aanvalt, ren je weer naar een huisje toe, en herhaal je dit proces.

:?: Het is te druk, ik kan zo niet zien of hij me aanvalt.
:!: Let op je chatvenster. Als hij je aanvalt en je hebt Auto Retaliate op on staan komt er te staan: You cannot attack with the stone.

:?: Ik kan niet rennen!!
:!: Dan gebruikt hij waarschijnlijk Ancient. Zet Mage Prayer aan en doe armour uit wat negatieve Mage bonussen geeft.

Als iemand echt heel erg noob is, iemand die rond de 20-30 levels lager is, hoef je dit niet te doen, en kan je gewoon blijven staan. Hij zal waarschijnlijk toch amper op je hitten, en krijg je waarschijnlijk zoiets:
Afbeelding
Weetjes:
Wist je dat:

... als je rennen op is je in het midden kunt gaan staan, en dat dan je rennen supersnel weer wordt bijgeladen.
... dat de speler Me Vs Nub nummer 1 is in Fist of Guthix, en niet eens voor Attack en Defence geranked staat.
... je voor de punten die je krijgt als je een potje hebt gewonnen vet armour kan kopen? Kijk hieronder..
Afbeelding
De Druïd Robes maken spreuken sterker waarmee je iemand kan laten stil staan. Dit geld alleen voor spreuken in het normale Magic spreukenboek. :)
De Combat en de Battle Robes vervangen soms Blood, Chaos, Death en Mind Runes. :)
  • Battle Robes zijn member.
De Dragonhide Coifs zijn koel. :P
De Schilden zien er vet uit en geven Strength bonus. 8-)
De Gloves geven een meesterlijke Defence bonus. De Dragon Gauntlets geven de beste def bonus in het spel. :o
  • Dragon Gauntlets zijn member.
De Herb gloves zorgen ervoor dat 50% van alle herb drops die jij krijgt de herb is waar de gloves naar vernoemd zijn. :)
  • Member.
De Fishing gloves bezorgen je 10% meer xp bij elke vis die je vangt die naar de gloves vernoemd is. :)
  • Shark Gloves zijn member.
De Runecrafting gloves geven het dubbele xp als je de rune maakt die hetzelfde is als de Gloves soort. :)
En tot slot de Dragon Slayer Gloves. Die geven je 10% meer slayer xp per draak. Dan moet je task natuurlijk wel Dragons zijn. ;)
  • Member.
Al het armour gaat na een tijdje kapot, net als Barrows armour. Je kan het weer laten repareren bij de persoon die je het ook verkocht heeft: Reggie. Dat kost je een paar tokens, hoeveel staat in de afbeelding hier boven.
Gloves kan je niet laten repareren.

Voor de kleren heb je ook bepaalde levels nodig.

Druïd Robes: 10 Defence - 20 Magic
Combat Robes: 10 Defence - 20 Magic
Battle Robes: 50 Defence - 60 Magic

Dragonhide Coifs: 40 Defence - 40/50/60/70 Ranged

Gauntlets: 1/5/10/20/30/40/60 Defence

Schilden: 35/45 Defence

Herb Gloves: 50/60/70/80 Herblore

Fishing Gloves: 65/90 Fishing

RC Gloves: 10/20/30 Runecrafting

D-Slayer Gloves: 70 Slayer :shock:

Dit was mijn FoG guide. Het was mijn 2e guide, ik heb ook nog een Godwars Guide. Ik hoop dat jullie hem koel vinden, reet or heet plies. 8-)

~~Dan.
Laatst gewijzigd door Daniellozzz op dinsdag 6 mei 2008, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
Glenn.
Berichten: 7944
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 22:09
Clan: Eternity
Oude naam: Glenndebang

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Glenn. »

9,5/10

ook misschien andere aanvalsstijlen dan alleen maar magic want als je geen dt hebt (ik heb dt wel) maar voor andere
AfbeeldingOnderwaeg heb ik meej zelf verteld
Ut waas neet mier als un blaad dat velt
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.
Auto,Vliegtuug , een Trein een boewt.


De mooiste citaten van Rowwen Heze <'3 Love Him <'3
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Ricc »

niet slecht 8/10
let een beetje op je taal :lol:
goede guide =D> :D/
Wouterjanss
Berichten: 4012
Lid geworden op: dinsdag 2 januari 2007, 17:15
Clan: Teak

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Wouterjanss »

9/10

erg mooi!
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Daniellozzz »

Thanks voor de ratings. :D

In verband met de andere aanvalsstijlen: het is erg moeilijk om het te spelen zonder Ancient. Normaal melee en ranged spreken eigenlijk voor zich, aangezien ik verteld heb dat je licht gewicht armour mee moet nemen, etc.
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
puremoney59
Berichten: 1839
Lid geworden op: donderdag 13 september 2007, 20:01

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door puremoney59 »

zeer mooie guide =D> 9/10!!! :D :D :D
Afbeelding
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Daniellozzz »

Dankjewel allemaal. O:)
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
Lisette
Berichten: 17151
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Lisette »

Dit bericht is verwijderd
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Daniellozzz »

Bonussen hebben ook niks met Max Hit te maken met Mage, maar met hoe vaak je hit.
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
511nemdorws
Berichten: 2397
Lid geworden op: zondag 6 augustus 2006, 17:57
Clan: Legends of Fortune
Contacteer:

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door 511nemdorws »

10/10!

kzou nie weten wa er mis aan is :mrgreen: :bier: ^_^
Afbeelding

Sword' Productions

~Mogre Hunting~Armoured zombies~Free herblore exp Guide~Money making + mage exp~Hunter guide~

Questcape : 19 januari 2009
Woodcutting Cape : 17 Februari 2009
Strength Cape : 1 Juni 2010 [Pic]
Attack Cape : 11 April 2011 [Pic]
Hitpoints Cape : 2 Mei 2011 [Pic]
Defence Cape : 9 Mei 2011 [Pic]
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Daniellozzz »

Ik heb er nog een filmpje aan toegevoegd, waarin ik een potje Fist of Guthix speel, en van een lvl 114 win. :mrgreen:
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
Vlaemseleeuw
Berichten: 1751
Lid geworden op: zondag 3 juni 2007, 0:06
RS: Vurige Hans (p2p)
Oude naam: Dutch gamer5

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Vlaemseleeuw »

9/10 prachtige guide en zeker handig voor mensen die fist of guthix nog steeds niet gedaan hebben. ;) :P
kurd boy20
Berichten: 834
Lid geworden op: maandag 5 februari 2007, 19:06
Clan: Anti-EmmaWatson Bond

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door kurd boy20 »

8.7/10 Meer op je taalgebruik letten er zijn hier ook kinderen van 10 jaar en jonger ;)
En vindt de smileys op het laatst een beetje te.
Afbeelding
In- of uitklappen •
Afbeelding

Gebruikersavatar
Il Seduttore
Berichten: 2120
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 16:23
RS: Profane_Dart (OSRS)
Oude naam: eendje56

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Il Seduttore »

TIP: Zet als prooi je rapid-restore prayer altijd aan! je hp wordt namelijk gedraind (veel in het midden en de huisjes/weinig aan de randen Vlucht langs de randen en blijf rondjes rennen ongeveer ____ <-- dit stuk op de minimap van de rand af.
Zo kan je met je prayer (bandages voor noodgevallen) het heel lang uithouden. En dat stuk van de rand af is dat je tenminste meer dan 3 charges per keer krijgt.

Verder 8/10

~eendje56
Waarom lees je dit?
glen dc1
Berichten: 414
Lid geworden op: donderdag 1 mei 2008, 21:41
Contacteer:

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door glen dc1 »

Mooie guide :D
AfbeeldingAfbeelding
Melvin

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Melvin »

hoe doe je die lijntjes? :lol:
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Daniellozzz »

Lol. :P

Bij mijn toetsenbord zit links naast mijn toetsenbord het + tekentje, en daaronder het = tekentje. De toest daarnaast heeft het - tekentje en het _ tekentje.
Het _ tekentje krijg je als je Shift indrukt en dan op die toets drukt. Krijg je zoiets:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
chocolat
Berichten: 3484
Lid geworden op: dinsdag 4 december 2007, 19:48

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door chocolat »

9/10
Afbeelding
Gebruikersavatar
mikefcdb
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2008, 14:09
Clan: lunagang

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door mikefcdb »

9/10 mooie guide
:D
Afbeelding

Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: ~~Fist Of Guthix Member Guide~~

Bericht door Sam »

chocolat schreef: 9/10
1 maand oud topic opbumben...

Maar het is een goede guide Daniël :twisted: Muhahahahahaa, ik heb het gedaan :twisted: , alles goed uitgelecht, de beste FoG guide op ltf
9.654/10
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie