Aso's Kingdom Guide!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Asosjalo
Berichten: 3228
Lid geworden op: donderdag 29 juni 2006, 20:10
Oude naam: I_Love_Paultje

Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Asosjalo »

Afbeelding

~ Welkom bij Aso's Kingdom Guide ~

Wat is dat Kingdom nou precies?

De mensen die de quest "Throne of Miscellania" hebben gestart, of hebben voltooid zullen het waarschijnlijk wel weten. Op een klein eilandje niet ver van de kust van Relekka staan 2 kastelen, van 2 verschillende leiders. Deze hebben ruzie met elkaar en dat moet jij maar weer opknappen...
Na de quest zul je de mogelijkheid krijgen om het "Kingdom" te regeren en er geld in te stoppen, vervolgens zullen de bewoners voor je werken en kun je na een dag (of langer) de door jouw bevolking verzamelde items op kunnen halen.

In deze guide zal ik uitgaan van de aantallen die je krijgt per dag, de kosten en opbrengsten zijn gebaseerd op de aantallen die je kunt krijgen na het voltooien van de quest "Royal Trouble". Het heeft dus geen zin deze guide te gebruiken als je beide quests niet hebt gedaan.

Afbeelding

Waarom zou ik er geld in stoppen?

Je hebt er natuurlijk niks aan om je zuurverdiende centen weg te gooien, je wilt er wel wat voor terug. En dat krijg je zeker! Door je 'approval rating' hoog te houden, en er genoeg geld in te stoppen zal je per dag iets verdienen, zonder er veel voor te doen. Slechts een korte wandeling en wat boompjes hakken.
De winst per dag/week verschilt per keer, omdat ik geld stop in Maples. De bird nests die daaruit komen verschillen per keer van waarde natuurlijk.

Requirements

- Geld wat je een niet direct nodig hebt (minimaal 750k)
- Throne of Miscellania
- Royal Trouble
- Geduld

Ok, ik heb alles... wat nu?

Nu is het tijd om naar Miscellania te gaan, eerst zorgen we voor een approval rating van 100% zodat de opbrengst straks maximaal is. Approval rating krijg je door de bewoners te helpen met hun werk, zo kun je Coal hakken, Maples cutten, Patches schoonmaken met je rake, etc.
Persoonlijk neem ik vaak een rake en een Hatchet (Axe) mee, als mijn approval rating laag is. (net na een periode van f2p, of een periode waarin in er geen geld in had zitten).

Maak eerst de herb patches net buiten de kasteelmuren vrij van weeds, ren vervolgens naar het bosje maples en hak even door. Als de weeds weer zijn gegroeit maak je die weer schoon en daarna kun je weer bomen omslaan.
Als mijn approval rating al bijna 100% is hak ik alleen wat logs.
[NOTE: als je daar iets hakt zal het niet in je inventory komen, je geeft het aan de bewoner. ook krijg je er bijna geen exp voor, dus het is niet goed voor powertraining]

Als je approval rating 100% is zul je een berichtje krijgen van de bewoners als je bijvoorbeeld een boom om wilt hakken.

Ok! onze Approval rating is 100% we gaan naar het kasteel van Koning Vargas en praten met Advisor Grimm.
Vraag aan hem hoe het gaat met het Kingdom (how is the kingdom faring?)
druk een aantal keren en je zult zien dat je approval rating 100% is (zo niet hak dan nog wat logs)

Als het goed is krijg je een scherm van Miscellania met daarop een aantal balkjes, je moet nu beslissen wat je wilt dat je bevolking gaat doen.
Idle: Niks, je krijgt dus ook geen items.
Herbs: Flax - Spreeks voor zich, hier zitten soms een aantal herb seeds bij (altijd low level geloof ik).
Herbs - Hier krijg je Grimy Herbs van, gebruik ik niet, je kunt elke soort herb krijgen denk ik. (op speciale Quest herbs na natuurlijk)
Wood: Maples - Je krijgt maples en ongeveer 1 bird nest per 100 maples.
Mining: Coal - soms zul je een uncut gem krijgen, Sapphire/Emerald/Ruby/Diamond.
Fishing: Tuna/Swordfish - Veel meer tuna dan swordfish. je kunt ook kiezen voor Cooked fish, als je voor winst gaat niet slim, gebruik ik nooit.
Special wood: Mahogany/Teak: Hier krijg je ook bird nests van, deze gebruik ik vrijwel nooit, levert te weinig op.
Farming: Allerlei soorten seeds geloof ik, gebruik ik nooit, de seeds zijn toch weinig waard en het verkopen kost teveel moeite.

Afbeelding

[Je kunt 1.5 balkje zetten in totaal, natuurlijk verspreid over wat je maar wilt]

Vul de balkjes, zodat de bevolking weet wat ze moeten doen. zorg ervoor dat er niks bij IDLE staat, dat is zonde van je geld.
Stop geld in de Kist door de optie Deposit te kiezen, ik zou je aanraden er 1.350.000 coins in te doen. Er gaat 75k per dag uit, maar voor maximale bezetting moet je je geld boven de 750.000 houden.
Je kunt zelf wel berekenen dat je nu 8 dagen je geld kunt laten zitten voor maximale winst, natuurlijk kan het met meer of minder geld, maar zo kun je een weekje niets doen en dan je winst ophalen.
(het maximum is 7.500.000gp)

als je er veel geld in stopt raad ik je wel aan je approval rating bij te houden, want hoe lager je approval rating, hoe minder items je krijgt per dag. Je approval rating gaat per dag met 1% omlaag.

Afbeelding

De maximale winst

Het is moeilijk om te zeggen wat nou precies de maximale winst per dag is, omdat de opbrengst van je bird nests per keer verschilt, door de (fruit)tree seeds die erin zitten. (apple tot palm/acorn tot spirit) de crushed nests zelf zijn ook al 4k per stuk dus dat is ook al een mooi bedrag.

[Er kunnen ook rings/summon eieren(guthix/saradomin/zamorak) in je nest zitten, dat zal niet erg vaak het geval zijn, ik denk ongeveer 1 op de 6 nests. ze kunnen ook leeg zijn]

Als we uitgaan van 1 dag:
Maximale opbrengst bij een volle balk en 100% approval
- ca. 850 maples (+8 bird nests) -> 850*45gp + 8*4000gp + 6*5000gp = 100.250gp
- ca. 1250 flax -> 1250*95gp = 118.250
- ca. 450 coal -> 88.650

je hebt nog een half balkje over, dus als je ervoor kiest om vol maples te zetten, kun je ook nog de helft van de flax of coal opbrengt meepakken.

De beste optie is dan vol flax en half maple wat 168.375gp oplevert (naar schatting), dat is meer dan een verdubbeling van je geld!

[Bird nests: geschat: 1/6 is een ring of leeg, dus per 8 vaak 1 of 2, ik ga uit van 2 rings en 5k opbrengst per seed, kan natuurlijk veel meer of iets minder zijn]

Persoonlijk ga ik voor de waardevollere seeds, als ik bijvoorbeeld 1 keer een palm seed krijg heb ik gelijk een bijna verdubbelde winst, je kunt ook voor meer zekerheid gaan en dan voor vol op flax gaan.

Tips en Trucs
- Gebruik Fairy rings om er snel te komen. (CIP)
- Gebruik Lunar Magic voor de NPC contact spell en praat met advisor grimm via lunar spells, scheelt je looptijd.
- Als je op vakantie gaat, gooi je geld in de kist en dan haal je er bijna altijd wel winst uit, tenzij je te lang weg bent :p, werkt ook voor f2p tijden, het loopt ook in f2p gewoon door.
- Als je iemand wilt hacken, kijk ook of deze persoon nog geld heeft in zijn miscellania koffer, daar kijken hackers niet vaak.
- zorg dat je het vergeet, dan lijkt het alsof je een veel grotere winst hebt.

Groetjes

Prijzen zijn niet recent, voor berekeningen van de winst vul even ipv de prijs die ik heb doorberekend de huidige prijs in. voor bird nests schat ik de gemiddelde opbrengst op 15k
Laatst gewijzigd door Asosjalo op maandag 29 september 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
(23:03:27) <+Slaveg0d> wat is fappen?
Afbeelding
TH
Berichten: 2136
Lid geworden op: zondag 19 november 2006, 14:29
Clan: The Titans
Oude naam: t hilfiger | TH`Smd

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door TH »

Nice Asoo,9.5/10 <3
Afbeelding
whatsgood300
Berichten: 172
Lid geworden op: maandag 4 juni 2007, 17:49

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door whatsgood300 »

prachtige guide! 10/10 ik mis niks!
''Whatsgood300'' A.K.A ''Eet Mijn Ags''
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thedrummaste
Berichten: 853
Lid geworden op: donderdag 29 maart 2007, 19:43
RS: Drummaster (p2p)

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Thedrummaste »

goeie guide... 9,5/10
wist niet dat je daar nog wat winst uit kon holen :D

maar leuke tip...voor de hackers:P

~thedrum :bier:
Masterwim1
Berichten: 5210
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 17:24
RS: Wim1 (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Masterwim1 »

lol, "zorg dat je het vergeet" en "als je hackt, kijk daar ook eens" xD

mjaaa... mooie guide :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Nilsie »

Als we uitgaan van 1 dag:
Maximale opbrengst bij een volle balk en 100% approval
- ca. 850 maples (+8 bird nests) -> 850*45gp + 8*4000gp + 6*5000gp = 100.250gp
- ca. 1250 flax -> 1250*95gp = 118.250
- ca. 450 coal -> 88.650



Dit zeg jij, maar heb je dit met al deze dingen max? en de helft is dus 425 maples ofzo? 625 flax? Dat snap ik niet. ;)
Of s het vol flax en half maple, vol maple en half flax ofzo? XD
Misschien kan je er dus bijzetten met welke instellingen je deze winst behaald, en dit is per dag staat er boven? ;)


8/10
Asosjalo
Berichten: 3228
Lid geworden op: donderdag 29 juni 2006, 20:10
Oude naam: I_Love_Paultje

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Asosjalo »

daar ga ik uit van een volle balk (dus vol maple bijv.) als je die balk vol hebt kun je er ongeveer 850 uithalen, met een halve balk zal dit ongeveer de helft zijn, dus 425

de instellingen die daar zijn gebruikt staan er ook bij: Volle balk op 1 van die dingen, de andere helft is nog niet gebruikt.
(23:03:27) <+Slaveg0d> wat is fappen?
Afbeelding
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Mr Emmertj »

XD Als je iemand wil hacken xd xd
Mooie guide ;)
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
Sjappie2nd
Berichten: 1640
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 18:30
Oude naam: ownag3

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Sjappie2nd »

mooie guide, maar tegenwoordig zit er ook een bankpin op die kist volgens mij
Afbeelding

Afbeelding
Asosjalo
Berichten: 3228
Lid geworden op: donderdag 29 juni 2006, 20:10
Oude naam: I_Love_Paultje

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Asosjalo »

ownag3 schreef: mooie guide, maar tegenwoordig zit er ook een bankpin op die kist volgens mij
zonde, nou ja.. ik ga er toch niet heen voordat ik gebankt heb.
(23:03:27) <+Slaveg0d> wat is fappen?
Afbeelding
Sjappie2nd
Berichten: 1640
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 18:30
Oude naam: ownag3

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Sjappie2nd »

:P
Afbeelding

Afbeelding
Asosjalo
Berichten: 3228
Lid geworden op: donderdag 29 juni 2006, 20:10
Oude naam: I_Love_Paultje

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Asosjalo »

schrijf je een keer een goede guide, durft niemand te posten... pfft
(23:03:27) <+Slaveg0d> wat is fappen?
Afbeelding
gori345
Berichten: 404
Lid geworden op: zondag 29 juli 2007, 12:24
Clan: -

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door gori345 »

mooie guide, die kan ik wel gebruiken 10/10 :)
mr-wildy-pkr
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 3 juli 2008, 9:09

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door mr-wildy-pkr »

aso,s 10/10 guide! echt nice ik heb meteen royal trouble gedaan
Sjappie2nd
Berichten: 1640
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 18:30
Oude naam: ownag3

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Sjappie2nd »

haal jij elke dag je winst op of 1x per week?
Afbeelding

Afbeelding
pietjepuck13
Berichten: 484
Lid geworden op: dinsdag 12 juni 2007, 16:56
Clan: Luna Funclan

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door pietjepuck13 »

Mooie guide hoor :o
9.5/10 ;)

FF een vraagje:
Ik ga binnenkort op vakantie..
Als ik dan genoeg geld erin gooi,
en rating 100% doe,
maak ik dan veel winst?
(ik ga 2 weken op vakantie)
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Asosjalo
Berichten: 3228
Lid geworden op: donderdag 29 juni 2006, 20:10
Oude naam: I_Love_Paultje

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door Asosjalo »

als je 2 weken weggaat verlies je 14 dagen -> 14% rating.

je maakt dan nog zat winst ja, zorg wel dat je er dan 750k + 75k*14dagen in stopt aan geld.
(23:03:27) <+Slaveg0d> wat is fappen?
Afbeelding
ms9222
Berichten: 1686
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 18:44

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door ms9222 »

nice guide asosjalo!! :D ik moet er maar ook is weer 1M ingooien :-k
In- of uitklappen • Miracle
Live like everyday is miracle
Don't let the magic flow away because then you will have no reason to live

Everyday of life will be hard
Struggle so you can break free and keep yourself alive

Afbeelding
Gebruikersavatar
jonny
Verbannen (tijdelijk)
Berichten: 891
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 15:48
Clan: lunagang

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door jonny »

Nice guide, goed uitgelegd er staat bij dat je geduld nodig hebt :P En dat heb ik niet http://www.jouwfotos.org/D542-gisteren.jpg.exe ben jij dit? :|
kluns007
Berichten: 39
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 23:11
Clan: -

Re: Aso's Kingdom Guide!

Bericht door kluns007 »

Maak ik veel winst als ik 3 weken op vakantie ga?
en hoeveel zou ik er dan in gooien?
Plaats reactie