Money making guide!

Hier worden alle RuneScape-guides die verouderd zijn geplaatst. Zo staan hier bijvoorbeeld guides over de Holiday Events uit 2007 en de Gnome Copters.
Forumregels
Welkom in het RuneScape-guides-archief! Het is toegestaan om guides te bumpen in dit forumdeel, je hoeft bump-posts dus niet te melden, tenzij het spam is. Het bericht moet dus wel nuttig zijn, zet dus niet alleen 'bump' in je bericht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koeetje
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 20 januari 2008, 12:00

Money making guide!

Bericht door koeetje »

hi allemaal. 8-[
ik maak deze guide omdat veel mensen niet echt weten hoe ze goed geld kunnen verdienen. ik zal hier uitgebreid een paar dingen uitleggen over geld verdienen ^_^


INHOUD
1.waarom doe ik dit?
2.Barrows.
3.mort myre fungus.
4.hunter.
5.einde.


1. WAAROM DOE IK DIT?
Ik maak deze guide om te zorgen dat mensen goed en snel geld kunnen verdienen ;)

2. BARROWS.

jullie hebben er vast wel eens over gehoord. barrows,6 broers die je moet doden. Je gaat naar de chest en krijgt je reward ^_^

deze skils raad ik je aan:
attack: 70 (het is handig om whip te dragen voor kilcount en karil )
strengt:75+(het is ook wel handig dat je goed hit 8-[ )
defence:70+(de bro's hitten minder op je en je kan barrow items aan. rune kan ook maar hitten ze veel)
mage: 55(slayer dart)
range: 70+ (60 kan ook maar 70 is beter. je hebt het nodig voor ahrim.)

questen:priest in peril. nature spirit(alleen gestart)

benodigheden:
dit is een plaatje van wat ik in me inventory heb als ik naar barrow ga.
Afbeelding

1.obby shield voor extra defence.
2.whip voor karil en kilcount.
3.black d'hide voor ahrim. range hem dat werkt goed.
4.super defence. hitten ze minder.
5.super restore (of prayer pot) voor als je dharok of karil tunnel hebt.
6.food. als ze je hitten.

ARMOUR:
dit is een plaatje van wat ik draag.
Afbeelding

1.ful torag. (voor defence,70 def nodig)
2.infinty boots. (voor mage + kan ook dragon boots of rune boots zijn)
3.hier had ik toevallig rune defender aan. kan ook obby shield.
4.fire cape. (kan ook skilcape,legend cape,obby cape zijn)
5.recipe for disaster gloves.
6. rune arrows hier kan je ze niet zien.
7.ring of wealth,ring of life.
8.slayer staf zit hier in inventory.

Hoe kom je er?
Afbeelding
1rood.vanaf varock kan je zo naar canifis lopen.priest in peril nodig om langs het altaar te komen. je moet er onderlangs.

blauw:als je nature spirit af hebt. kan je door die poort. loop naar het bootje. (the hollows) je komt dan beneden bij het pijltje uit en kan zo naar barrows lopen.(ik ben vergeten daar nog lijntjes te zetten :oops: )
wit:als je de quest:In Search of the Myreque hebt gedaan kan je achter de bar in een luik.loop hem uit. je komt nu ergens uit.volg het witten lijntje.je komt een brug tegen. ga die stap voor stap overheen. (dus elke keer klikken om een stukje verder te lopen)dan loop naar het bootje (zoals bij de andere route) en loop naar barrows.

Hoe moet het.?
1. doe dharok met de prayer die je hebt.(slayer dart,max hit 58!)
2.doe karil met je whip. (dds spec als je die hebt meegenomen,hij hit snel en hard. max hit 20)
3.doe verac (slayer dart. als ik je barrow items hebt hoef je geen prayer.als je rune aandoet zal ik dat wel doen. kijk uit verac hit door prayer!)
4.doe torag. (slayer dart,hij hit niet veel)
5. doe guthan.(slayer dart, hij hit ook niet echt veel. hij kan wel healen!)
6.doe ahrim(range, ik neem altijd 1 slokje prayer. hij hit vaak ook als je black d'hide draagt.)

TUNNEL:
bij een van de bro's komt er te staan: you find a hidden tunnel. do you want to enter?. doe dan nee of loop weg. ga de tunnel in als je de andere 5 bro's hebt verslagen. je denkt nu misschien. wat moet ik doen in die tunnel? nou dat ga ik nu uitleggen. een map van de tunnel:Afbeelding

groen:hier zitten klijne rats en grote.
blauw:hier zitten skelets
paars:hier zitten spiders
rood: hier zitten bloodsworms.
midden:de chest.!

je ziet dat er deuren lopen naar de chest. zoek de juiste deur. als je het probeert komt er een soort code. er zijn 4 verschillende. dit zijn ze:Afbeelding

als je daar binnen bent. kan je de chest openen. maar voordat je dat doet. trian kilcount. het verhoogt de kans op runes. (niet op barrow rewards!)
als je in de chest hebt en beetje geluk hebt:http://img169.imageshack.us/img169/2458 ... ftwga4.png :D

3.mort myre fungus.
dit stukje zal niet zo lang zijn als die van barrow :lol:

1. wat heb ik er voor nodig.

1. aan skils niks. alleen 50 construction.
2.aan spullen: law,earth rune en air runes. en silver sickle (b) krijg je van de quest nature spirit. ik heb geen plaatje van spullen. :oops:

2. wat moet je doen?

hier is het:
Afbeelding

het gele lijntje is hoe je er heen komt. je loopt vanaf de bank naar die poort. je gaat door de poort (nature spirit nodig) loopt naar de aangewezen plek.en operate je silver sickle (b) nu komen er als het goed is soort sterretjes boven je en komen er paddestoelen op die verrotte logs. je hebt prayer nodig elke keer als je operate. je denkt nu vast. heb ik dan prayer pots nodig? nee! daar hebben we construction voor. je teleport naar huis laad je prayer op. en gaat via de portal canifis weer terug naar canifis.je zet de paddestoelen op de bank en doet het opnieuw.

Afbeelding

je kan ze selle voor 550-650 ea ;)

4.hunter.
hunter je kent die skil wel. je kan er goed mee verdienen.

benodigheden:
box trap.
en 63 hunter.


waar is het?
Afbeelding

als je daar bent. zet je je box traps neer. hoe? maakt niet uit. je kan er maximaal 4 zetten. als je 80 hunter bent kan je er 5.

als je ze heb neergezet. wacht je gewoon. ze lopen in je val. en je pakt ze. en zet de val weer terug.

Afbeelding
het is vaak druk in een wereld. je kan hoppen of gewoon je vallen neerzetten. ze komen toch wel in je val. hoe hoger je hunter. hoe sneller ze in je val komen.

hoeveel chins zijn? 800-900 ea. ;)



5.EINDE.
dit was mijn guide over geld verdienen. er zullen waarschijnlijk nog meer tips komen. maar voor nu is dit het. ik heb met plezier deze guide gemaakt. ik hoop dat jullie hebben genoten en het zullen gebruiken. ^_^ :D als jullie nog iets fout zien in mijn guide. zeg het dan eve dan verbeter ik het
Laatst gewijzigd door koeetje op dinsdag 19 februari 2008, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Lisette
Berichten: 17150
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Money making guide!

Bericht door Lisette »

Dit bericht is verwijderd
Masterwim1
Berichten: 5210
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 17:24
RS: Wim1 (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: Money making guide!

Bericht door Masterwim1 »

leuke guide :D
maar bij barrows heb je toch pray pots nodig...
en je hebt 63 hunt nodig voor red chins ;)
8/10 ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
koeetje
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 20 januari 2008, 12:00

Re: Money making guide!

Bericht door koeetje »

masterwim1 schreef:leuke guide :D
maar bij barrows heb je toch pray pots nodig...
en je hebt 63 hunt nodig voor red chins ;)
8/10 ;)
dat potje onderin me inv is super restore die geeft ook prayer
Gebruikersavatar
jobbon
Berichten: 381
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2007, 18:14

Re: Money making guide!

Bericht door jobbon »

goede guild alleen fungi's zijn best moeilijk voor mij ik heb geen level 50 construction en ik heb de quest desert treasure niet
Gebruikersavatar
koeetje
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 20 januari 2008, 12:00

Re: Money making guide!

Bericht door koeetje »

jobbon schreef:goede guild alleen fungi's zijn best moeilijk voor mij ik heb geen level 50 construction en ik heb de quest desert treasure niet
je hebt die quest niet nodig
airsoft--TFK
Berichten: 377
Lid geworden op: dinsdag 17 april 2007, 16:35
Contacteer:

Re: Money making guide!

Bericht door airsoft--TFK »

fungi is pas echt makkelijk met ferry rings!!! die zit vlak langs een goede spot... en je teled gewoon naar een plek vlakbij de bank =D
Afbeelding
carlovanpeer
Berichten: 247
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 17:00
Clan: Ltf, Teak

Re: Money making guide!

Bericht door carlovanpeer »

goede guide ;) maar je hebt 80 hunter nodig voor 5 traps ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
pkstrtw1n
Berichten: 95
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 19:08
Clan: Defence United

Re: Money making guide!

Bericht door pkstrtw1n »

jobbon schreef:goede guild alleen fungi's zijn best moeilijk voor mij ik heb geen level 50 construction en ik heb de quest desert treasure niet

WAAROM ZEGT IEDEREEN : Guild ! Het is GUIDE!
Afbeelding
I Get you Cape Where are you! (78/99)
Gebruikersavatar
koeetje
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 20 januari 2008, 12:00

Re: Money making guide!

Bericht door koeetje »

carlovanpeer schreef:goede guide ;) maar je hebt 80 hunter nodig voor 5 traps ;)
ow mijn vriend zei 70 hunter :?
zal effe verbeteren o.O
Fatal Groove
Berichten: 88
Lid geworden op: dinsdag 1 juli 2008, 20:15
RS: Fatal Groove (p2p)
Clan: Twor
Oude naam: Pitpro

Re: Money making guide!

Bericht door Fatal Groove »

Voor mort myre fungus heb je daar 50 construction voor nodig? Want ik ben member en eig. nog niet zo goed en deze manier zou goed van pas kunnen komen :)
Afbeelding
Plaats reactie