[MOBA] League of Legends

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door sKull »

Tijmtio schreef: Je krijgt waarschijnlijk nogsteeds rond de 15LP alleen als je in division I ofzo zit krijg je 4 LP :P Ik wil trouwens ook wel duoQen maar volgens mij zit er niemand rond de Gold II op het moment.
Give me a month! :p
Devo schreef:
sKull schreef:
Eend schreef: Ik ga inderdaad gewoon wachten totdat ik een team samengesteld krijg, want de kans dat ik meteen doorstoot naar silver zit er niet in.
Gewoon beginnen met rankeds, laat je niet afschrikken. In het begin is het wat wennen (meer spanning in de games), maar uiteindelijk word je het gewoon en speel je het liever dan normals. :) (Het aantal flamers wordt wel aanzienlijk hoger! :p)

Waarom wordt Galio nooit meer gespeeld? Blijft een heerlijke champion in de middle lane vs AP. Ik merkte dat hij wat sloom aanvoelde in het begin, maar toen heb ik hem met mijn MS quints getest en speelt hij veel fijner.

Searching more duoQ partners.
Volgens mij omdat hij nogal een hoge skillcap heeft. Beetje zoals urgot denk ik. Ben zelf ook bang om aan deze champs te beginnen. 1 foutje en heel solo queue raget op je, maar toch zijn ze zeer sterk.

Jij ben bossietje he? Je zit wat hoger dan mij, dus als je met mij queued krijg je vast bijna geen points =/
Ik vind Galio echt helemaal niet zo moeilijk, alles zit logisch in mekaar, alleen zijn skills hitten is een beetje tricky. Maar ik speel Galio dan ook al van S1.
Afbeelding
Bryan030
Berichten: 1682
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 12:41

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Bryan030 »

Kog AP mid OP

Toegevoegd na 12 minuten:

Tristina mid AP ownt ook.
Tijmtio
Berichten: 3220
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 9:57
Oude naam: killer007tij

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Tijmtio »

Leuke normal game picks maar in ranked prefereer ik toch een Ahri :')
Afbeelding
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Toez »

Tijmtio schreef: Leuke normal game picks maar in ranked prefereer ik toch een Ahri :')
Ik zat vandaag nog met een AP Kog in ranked.
Hij zat te zeuren dat ik hem moest gaan campen, maar hij pakt AP Kog terwijl de tegenstander van te voren Diana had gepakt. ](*,)
/s
Tijmtio
Berichten: 3220
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 9:57
Oude naam: killer007tij

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Tijmtio »

Lol wat een tard dan, een immobile champ pakken die ook nog eens squishy als fuck is? Fucking stom tegen Diana :')
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Devo »

Kan je eens een korte rundown geven van galio? Kan niet veel vinden op youtube enzo van degelijke kwaliteit... Misschien koop ik hem wel en ga ik eens urgot galio spammen ofzo...
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Toez »

Zitten hier mensen in bronze die zin hebben om een ranked team te maken?
Natuurlijk voor de fun, maar je kan er ook wat van leren. :P
/s
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door sKull »

Devo schreef: Kan je eens een korte rundown geven van galio? Kan niet veel vinden op youtube enzo van degelijke kwaliteit... Misschien koop ik hem wel en ga ik eens urgot galio spammen ofzo...
Kenmerk
MR wordt omgezet in AP, dus daarom is hij een sterke pick tegen AP mids. (Passive)

Skillset
Zijn Q is een "vrij tricky" slow/dmg skill die je eerst moet maxen.
Zijn W is een shield dat je armor/mr geeft en je wordt voor een deel gehealt van de damage die je op je krijgt gedurende een periode. Dit is heel handig om even te healen op minions of gewoon in teamfights. Gebruik dit altijd voor je ultimate. Een handig weetje: je kan je shield ook op iemand anders doen door jezelf te healen. Je kan je hele leven terughealen als je veel AP hebt. Dit max ik meestal laatst maar kan ook als 2de skill.
Je E is een speed buff die je ook kan gebruiken voor dmg. Je kan er ook mee chasen/weglopen. Max dit normaal gezien als 2de skill.
Je R is je ultimate waarbij je iedereen taunt en op je laat hitten. Je doet een bepaald amount of dmg terug + een deel van de damage die je op je gekregen hebt.

Je hebt easy wraith control/farming/clearing door je Q/E combo.

Skill (level up) order

Common order: R/Q/E/W
Alternatieve order: R/Q/W/E

Item build
Bouw hem vrij tanky (abyssal, warmogs, seeker's armguard, daarna een rabadon voor de damage. Hangt natuurlijk af van game tot game.) Ik raad je niet aan hem tegen AD's te spelen maar het gaat perfect, maar tegen AP's is hij het sterkst. (en bouw eerst een chalice voor mana)

Note: als je het écht moeilijk hebt om je ultimate te positionen kan je twin shadows overwegen.

Je kan achteraf altijd converten in een tank , of je kan ook héél erg veel damage gaan als je team dat nodig hebt. Galio is dus een versatiele champion. Bouw altijd wel wat damage of je bent vrij waardeloos. (dus ga items zoals abyssal scepter, zhonya, maar daarna kan je ook items zoals frozen heart overwegen)


Rol in team
Je kan een hele teamfight crushen door een goed geplaatste ult. Je kan in een teamfight raken door je slow en je speed buff (en evt. shurelya: ask your support). Je hebt ook hele mooie poke in teamfights en je raakt zelden out of HP door je W. (waarmee je je ADC bv. ook tankier kunt maken) Het belangrijkste aan een goede Galio is dat je goede positioning hebt.

Zoals eerder gezegd is hij ook heel goed om te chasen of om weg te rennen.

Counterpicks
Speel Galio nooit als enemy team Udyr (kan je ult interrupten), Xin zhao (idem), Janna (disengage) heeft. Hardste counter mid is tot zover ik weet Talon. Galio is dus eerder een pick in draft mode.

Runes/Masteries
Masteries : 21/0/9 verkies ik. (je kan ook andere opties om tankier te gaan zoals 0/9/21, 0/21/9, 9/21/0). Ik neem de 21 voor de damage die je toch echt wel nodig hebt als galio, als je geen 21 hebt in offense merk je toch wel dat je wat mist. De 9 in de utility tree is vooral voor de movement speed en mana regen. Je bent heel mana hungry als Galio en daarom start je ook het best met een chalice.

Runes: Ik run op dit moment 9 magic penetration marks, 9 ability power/lvl seals, 9 magic resist glyphs en 3 movement speed quintessences. Je kan ook armor seals nemen als je meer tanky wil zijn (maar hoeft niet voor mij omdat je al je shield hebt voor de nodige armor en als je het nodig hebt, kun je seeker's rushen), of mana regen seals als je te mana thirsty bent. Neem altijd je movement speed quintessences: ik vind dit een must voor Galio om goed te kunnen positionen voor je ultimate bijvoorbeeld.

---

Ik heb even wat orde gebracht in mijn post zodat het wat makkelijker voor je wordt. :p Ik heb dit voor de rest heel snel getypt, dus als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen.
Afbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Timo »

sKull schreef:
Devo schreef: Kan je eens een korte rundown geven van galio? Kan niet veel vinden op youtube enzo van degelijke kwaliteit... Misschien koop ik hem wel en ga ik eens urgot galio spammen ofzo...
Kenmerk
MR wordt omgezet in AP, dus daarom is hij een sterke pick tegen AP mids. (Passive)

Skillset
Zijn Q is een "vrij tricky" slow/dmg skill die je eerst moet maxen.
Zijn W is een shield dat je armor/mr geeft en je wordt voor een deel gehealt van de damage die je op je krijgt gedurende een periode. Dit is heel handig om even te healen op minions of gewoon in teamfights. Gebruik dit altijd voor je ultimate. Een handig weetje: je kan je shield ook op iemand anders doen door jezelf te healen. Je kan je hele leven terughealen als je veel AP hebt. Dit max ik meestal laatst maar kan ook als 2de skill.
Je E is een speed buff die je ook kan gebruiken voor dmg. Je kan er ook mee chasen/weglopen. Max dit normaal gezien als 2de skill.
Je R is je ultimate waarbij je iedereen taunt en op je laat hitten. Je doet een bepaald amount of dmg terug + een deel van de damage die je op je gekregen hebt.

Je hebt easy wraith control/farming/clearing door je Q/E combo.

Skill (level up) order

Common order: R/Q/E/W
Alternatieve order: R/Q/W/E

Item build
Bouw hem vrij tanky (abyssal, warmogs, seeker's armguard, daarna een rabadon voor de damage. Hangt natuurlijk af van game tot game.) Ik raad je niet aan hem tegen AD's te spelen maar het gaat perfect, maar tegen AP's is hij het sterkst. (en bouw eerst een chalice voor mana)

Note: als je het écht moeilijk hebt om je ultimate te positionen kan je twin shadows overwegen.

Je kan achteraf altijd converten in een tank , of je kan ook héél erg veel damage gaan als je team dat nodig hebt. Galio is dus een versatiele champion. Bouw altijd wel wat damage of je bent vrij waardeloos. (dus ga items zoals abyssal scepter, zhonya, maar daarna kan je ook items zoals frozen heart overwegen)


Rol in team
Je kan een hele teamfight crushen door een goed geplaatste ult. Je kan in een teamfight raken door je slow en je speed buff (en evt. shurelya: ask your support). Je hebt ook hele mooie poke in teamfights en je raakt zelden out of HP door je W. (waarmee je je ADC bv. ook tankier kunt maken) Het belangrijkste aan een goede Galio is dat je goede positioning hebt.

Zoals eerder gezegd is hij ook heel goed om te chasen of om weg te rennen.

Counterpicks
Speel Galio nooit als enemy team Udyr (kan je ult interrupten), Xin zhao (idem), Janna (disengage) heeft. Hardste counter mid is tot zover ik weet Talon. Galio is dus eerder een pick in draft mode.

Runes/Masteries
Masteries : 21/0/9 verkies ik. (je kan ook andere opties om tankier te gaan zoals 0/9/21, 0/21/9, 9/21/0). Ik neem de 21 voor de damage die je toch echt wel nodig hebt als galio, als je geen 21 hebt in offense merk je toch wel dat je wat mist. De 9 in de utility tree is vooral voor de movement speed en mana regen. Je bent heel mana hungry als Galio en daarom start je ook het best met een chalice.

Runes: Ik run op dit moment 9 magic penetration marks, 9 ability power/lvl seals, 9 magic resist glyphs en 3 movement speed quintessences. Je kan ook armor seals nemen als je meer tanky wil zijn (maar hoeft niet voor mij omdat je al je shield hebt voor de nodige armor en als je het nodig hebt, kun je seeker's rushen), of mana regen seals als je te mana thirsty bent. Neem altijd je movement speed quintessences: ik vind dit een must voor Galio om goed te kunnen positionen voor je ultimate bijvoorbeeld.

---

Ik heb even wat orde gebracht in mijn post zodat het wat makkelijker voor je wordt. :p Ik heb dit voor de rest heel snel getypt, dus als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen.
galio is zeker sterk, maar imo te "unreliable". Kijk bijv naar morgana. Met een spellshield en haar ulti kan je redelijk wat flashes burnen of mensen stunnen. Terwijl het bij galio zo is, dat als jij 4 man ult maar de 5e enemy een vorm van cc heeft je ulti weinig dmg doet. Is inderdaad een draft pick ja :P
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door sKull »

Je kan Galio altijd "tanky" bouwen en als dat is zoals je zegt, focussen ze wel de tank. Je hebt nog 4 teammaten, hé, en in combinatie met enige andere cc (zoals leona ultimate) werkt het awesome.
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Devo »

Thanks, zit nu aan 2900 ip dus binnenkort galio aanschaffen. Misschien een raar vraagje, maar telt de mr van je shield ook als ap?
En hoe sta je tegenover een eventuele banshees? Mana +hp + mr en dus ap, met een spellshield tegen cc. Als dat onnodig blijkt eventueel switchen naar roa?

Toegevoegd na 1 minuten:

En waarom heb ik het gevoel dat galio jungle met spirit visage nooit leer de jungle hoeft te verlaten door zijn heal xd
Tijmtio
Berichten: 3220
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 9:57
Oude naam: killer007tij

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Tijmtio »

Als je je shield op jezelf cast krijg je inderdaad AP erbij
Afbeelding
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door sKull »

Devo schreef: Thanks, zit nu aan 2900 ip dus binnenkort galio aanschaffen. Misschien een raar vraagje, maar telt de mr van je shield ook als ap?
En hoe sta je tegenover een eventuele banshees? Mana +hp + mr en dus ap, met een spellshield tegen cc. Als dat onnodig blijkt eventueel switchen naar roa?

Toegevoegd na 1 minuten:

En waarom heb ik het gevoel dat galio jungle met spirit visage nooit leer de jungle hoeft te verlaten door zijn heal xd
MR van je shield telt ook als AP.

Banshee's veil is situational item; ik ben er niet echt een voorstander van maar in bepaalde gevallen kan het je misschien wel helpen. Banshee's veil blockt een spell alshetware en ik vind dat je als Galio al genoeg AP absorbeert om dat er nog eens bij te kopen. Als je dan toch een spell moet blocken zoals de ult van karthus (alhoewel ik er van overtuigd ben dat je W goed genoeg is, maar goed, die kan op cooldown zijn), dan zou ik Zhonya's Hourglass aanraden omdat je dat zelf kunt timen, en je hebt dan ook wat armor voor eventuele AD targets. Daarbij geeft de MR je niet zoveel AP. Je moet niet te veel overdrijven in je MR; ik zie veel Galio's die bijna alleen maar MR kopen maar gewoon een abyssal scepter en een chalice (die je evt. kan uitbouwen) is vaak al meer dan genoeg. (of dat is zelfs soms al overkill) Je moet zelf een beetje experimenteren wat het beste is voor je.

Als je graag Catalyst koopt kan je eventueel Rod of Ages kopen, ja. Ik start zelf liever met chalice en zeker op Galio, en dan vind ik catalyst overkill. Als je health nodig hebt raad ik je eerder items als Warmog's, Randuin's Omen, Sunfire Cape aan.

Spirit Visage is een zeker een goed item. Met een chalice en abyssal scepter vind ik het alleen wat overkill aangezien je al ziek veel healt met je W en je al genoeg MR hebt. Als je besluit om abyssal scepter bijvoorbeeld niet te kopen (of start met een catalyst) kun je het overwegen. Of tegen een full AP team, dan. :P

Overigens, feel free to experiment yourself! Ik spreek hier alleen uit eigen ervaringen en als je het gevoel hebt dat zoiets beter werkt voor jou, kan je dat gerust doen.
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Devo »

Zal ik doen, zal voor de eerste keer in tijden weer normal games worden :shock: Zie er wel naar uit, een relatief ongespeelde champ eens ontdekken.
Tijmtio
Berichten: 3220
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 9:57
Oude naam: killer007tij

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Tijmtio »

Ik weet niet maar vond Galio's damage altijd zo laag :s Wel een geweldige ult en goede slows/speed ups
Afbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Timo »

persoonlijk zou ik als ik een sterke AOE dmging midlaner zoek die AP countert niet voor galio gaan, maar voor iets als wukong. Maar dat ben ik :P
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door sKull »

Tijmtio schreef: Ik weet niet maar vond Galio's damage altijd zo laag :s Wel een geweldige ult en goede slows/speed ups
Bring it on, biatch! Ik zweer je dat Galio's dmg decent is! :p
Timo schreef: persoonlijk zou ik als ik een sterke AOE dmging midlaner zoek die AP countert niet voor galio gaan, maar voor iets als wukong. Maar dat ben ik :P
AD mid junkie. Soms heb je gewoon AP dmg nodig en dan is Galio een goed alternatief. Ik beweer niet dat Galio beter is dan andere picks of whatsoever, ik zeg alleen dat hij zeker een goede pick is en héél erg onderschat. Daarbij, mensen weten niet altijd goed hoe ze tegen een Galio moeten spelen. (idem met Sion AP mid)
Afbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Timo »

:fluit:
Met een morg support zou ik hem wel pakken tough. Maar zonder is vooral de ulti vrij riskant. Als je 4 man raakt kan het goed aflopen of gewoon een waste van je ulti zijn. Maar als jij 4 man raakt met the crazy monkey wordt je at max weg gekicked oid als je ulti al voor 60-70% is afgegaan.
A Aron
Berichten: 3404
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 20:05
Oude naam: Aron

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door A Aron »

Ook een tip voor Galio cast je ult niet in je base waar niemand is zoals HotShot in de spring split van lcs dé ;)
Afbeelding dankje k0n!
Tijmtio
Berichten: 3220
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 9:57
Oude naam: killer007tij

Re: [MOBA] League of Legends - Vermeld je IGN!

Bericht door Tijmtio »

sKull schreef:
Tijmtio schreef: Ik weet niet maar vond Galio's damage altijd zo laag :s Wel een geweldige ult en goede slows/speed ups
Bring it on, biatch! Ik zweer je dat Galio's dmg decent is! :p
Timo schreef: persoonlijk zou ik als ik een sterke AOE dmging midlaner zoek die AP countert niet voor galio gaan, maar voor iets als wukong. Maar dat ben ik :P
AD mid junkie. Soms heb je gewoon AP dmg nodig en dan is Galio een goed alternatief. Ik beweer niet dat Galio beter is dan andere picks of whatsoever, ik zeg alleen dat hij zeker een goede pick is en héél erg onderschat. Daarbij, mensen weten niet altijd goed hoe ze tegen een Galio moeten spelen. (idem met Sion AP mid)
Timo is inderdaad een ad mid junkie :I Ik moet altijd AP top spelen ;x
Afbeelding
Plaats reactie