Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Feline schreef:
Feline schreef: Ik doe een beetje een mix van hypertrophy en strength, beetje raar schema maar heeft wel mooi gewerkt voor mij de afgelopen twee maanden. :-({|=

Dag 1:
Benchpress 6x4 (Als 4 reps easy lukken, gewicht omhoog bij de volgende set. Vaak is dit maar 1,25 kg of 2,5kg)
Floorpress/Pause Bench 5x6 (Pak in principe gewoon één gewicht en daar blijf ik bij tot het erg licht begint te worden)
Incline Bench 4x12 (Spreekt voor zich, gebruik gewoon een gewicht wat me goed lukt)
Cable Fly's 3x15 (^)
En twee Triceps oefeningen die vaak verschillen, maar dat is ook altijd 3x15.


Dag 2:
Deadlift 6x4
Deficit Deadlift 5x6
Bent Over Rows 4x12
Lat Pulldown/Chin Ups 3x15
En twee Bicep oefeningen die vaak verschillen, maar dat is ook altijd 3x15.


Dag 3:
Over Head Press 6x4
Neutral grip dumbell presses 5x6 (Hier had ik veel én veel liever Football Bar Presses gewild, maar wij hebben die bar in onze gym niet :( )
Close Grip Incline bench 4x8
Face Pulls 3x15
Lateral Raises 3x15


Dag 4:
Squats 6x4
Box Squats/Front Squats 5x6
Glute/Ham Raise 4x10
Stiff Legged Deadlift 3x12
En dan nog 1 Biceps en 1 Triceps oefening.


Tips/kritiek zou erg welkom zijn.
Citeren voor nieuwe pagina. :mrgreen:
Vind persoonlijk je conventional deadlift en decefit wat overkill. Maar dat voel jij zelf beter aan.
Hoe pak jij je kuiten ? Pak je die voldoende mee met legs of toch eventueel een isolatie?

Zelfde voor squats als deadlifts. Kan evt. één van de twee op high-reps doen. Zou het - naar mijn zeggen - beter schikken. Dus richting de 10 reps op 3/4 sets.

Daarnaast, Hypertrofie: Ga meer richting de 8/12 reps dan 15 reps zitten.
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Fitness topic

Bericht door Bbal Prodigy »

Wat mij vanmiddag overkwam.. :")
Ik kom binnen in de sportschool, wilde beginnen met dumbell shoulder press. Nou hebben wij meerdere verstelbare banken, maar er is een die echt een heel stuk fijner zit dan de anderen, althans ik vind van wel, anderen juist weer niet.
Een of andere kale, brede 35-jarige Oostblokker was op de smith machine aan het shoulder pressen, en hij gebruikte de verstelbare bank die ik wilde gebruiken als flat bench. Geen probleem, ik vroeg hem hoelang hij nog bezig was. Hij zei heel nors, lang. Ik dacht fuck it, dus ging ik even 10 minuten opwarmen op de loopband. 10 minuten voorbij, ik ga terug en vraag hem weer of hij nog lang bezig is. Hij kijkt me niet aan en zegt weer, lang. Ik zeg dus dat ik de smith machine niet nodig heb, maar het bankje, dus of hij misschien een andere platte bank kon gebruiken, zodat ik de verstelbare bank kon gebruiken. Hij heel kortaf, nee. Ik vroeg waarom, en hij zei dat hij dat niet wilde. Ik bleef dus staan en zei waar slaat dit op? De sportschool is niet alleen van jou, er zijn anderen hier waar je rekening mee moet houden. Hij stond toen op en liep op me af, alsof hij me wilde slaan. Ik wilde hem laten zien dat ik niet bang voor hem was, al leek het erop alsof hij mij dood zou kunnen slaan met een vuist. Hij schreeuwde dat ik moest wegwezen. Ik begon echt pissig te worden, en bereidde me eigenlijk al op voor een gevecht. Ik waarschuwde hem eerst, zei dat hij moest opdonderen en gewoon weer terug moest gaan zitten. Hij keek me even boos aan en ging toen ook nog echt weer zitten.
Ik wilde het hier alleen niet bij laten, want ik had nog steeds zijn bankje nodig, die hij zelf niet eens nodig had. Ik zei dus weer, hoelang ben je nou nog bezig. Hij zei dat hij nog een uur bezig was, waarop ik vroeg of hij zichzelf grappig vond. Hij zei ja, ik ben heel grappig, en keek me toen niet meer aan. Ik bleef hem even aanstaren en zat te twijfelen om echt uit te halen, ik begin nooit een gevecht maar ik was op dat moment echt heel woedend. Uiteindelijk besloten om mijn woede maar te gebruiken voor mijn training, en had nog een best goede workout ook. De baas van de sportschool was er niet, er was alleen een chick van mijn leeftijd achter de balie, die ik dus niet lastig wilde vallen. De volgende keer dat ik de baas zie laat ik hem even weten wat er is gebeurd, want dit kan niet. Andere mensen lieten ook weten dat ze het totaal onzin vonden wat die man deed, maar dat ze niks durfden te zeggen omdat het zo'n enge beer was.
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

Ik keur wat die gast doet ook niet goed verder, maar kon je dan niet gewoon een ander fucking bankje pakken? Dan had je dit gezeik gewoon voorkomen.
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Fitness topic

Bericht door Bbal Prodigy »

Ik vroeg het hem heel netjes, en hij begon door gelijk agressief te doen. Ik pik het ook niet dat hij iets gebruikt dat ik nodig heb, terwijl het voor hem helemaal niet uitmaakt om een ander bankje te pakken. Ik stelde zelfs voor om het andere bankje voor hem te pakken. Die gast heeft gewoon agressieproblemen.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Fitness topic

Bericht door Meutr »

Je komt inderdaad wat tegen in zo'n fitness :-({|=
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Willem20 »

Bbal Prodigy schreef: Wat mij vanmiddag overkwam.. :")
Ik kom binnen in de sportschool, wilde beginnen met dumbell shoulder press. Nou hebben wij meerdere verstelbare banken, maar er is een die echt een heel stuk fijner zit dan de anderen, althans ik vind van wel, anderen juist weer niet.
Een of andere kale, brede 35-jarige Oostblokker was op de smith machine aan het shoulder pressen, en hij gebruikte de verstelbare bank die ik wilde gebruiken als flat bench. Geen probleem, ik vroeg hem hoelang hij nog bezig was. Hij zei heel nors, lang. Ik dacht fuck it, dus ging ik even 10 minuten opwarmen op de loopband. 10 minuten voorbij, ik ga terug en vraag hem weer of hij nog lang bezig is. Hij kijkt me niet aan en zegt weer, lang. Ik zeg dus dat ik de smith machine niet nodig heb, maar het bankje, dus of hij misschien een andere platte bank kon gebruiken, zodat ik de verstelbare bank kon gebruiken. Hij heel kortaf, nee. Ik vroeg waarom, en hij zei dat hij dat niet wilde. Ik bleef dus staan en zei waar slaat dit op? De sportschool is niet alleen van jou, er zijn anderen hier waar je rekening mee moet houden. Hij stond toen op en liep op me af, alsof hij me wilde slaan. Ik wilde hem laten zien dat ik niet bang voor hem was, al leek het erop alsof hij mij dood zou kunnen slaan met een vuist. Hij schreeuwde dat ik moest wegwezen. Ik begon echt pissig te worden, en bereidde me eigenlijk al op voor een gevecht. Ik waarschuwde hem eerst, zei dat hij moest opdonderen en gewoon weer terug moest gaan zitten. Hij keek me even boos aan en ging toen ook nog echt weer zitten.
Ik wilde het hier alleen niet bij laten, want ik had nog steeds zijn bankje nodig, die hij zelf niet eens nodig had. Ik zei dus weer, hoelang ben je nou nog bezig. Hij zei dat hij nog een uur bezig was, waarop ik vroeg of hij zichzelf grappig vond. Hij zei ja, ik ben heel grappig, en keek me toen niet meer aan. Ik bleef hem even aanstaren en zat te twijfelen om echt uit te halen, ik begin nooit een gevecht maar ik was op dat moment echt heel woedend. Uiteindelijk besloten om mijn woede maar te gebruiken voor mijn training, en had nog een best goede workout ook. De baas van de sportschool was er niet, er was alleen een chick van mijn leeftijd achter de balie, die ik dus niet lastig wilde vallen. De volgende keer dat ik de baas zie laat ik hem even weten wat er is gebeurd, want dit kan niet. Andere mensen lieten ook weten dat ze het totaal onzin vonden wat die man deed, maar dat ze niks durfden te zeggen omdat het zo'n enge beer was.
Ik mag gelukkig zeggen dat zulke shit bij ons neit echt voorkomt omdat ik bij een heel kleine, vriendelijke sportschool zit waar iedereen elkaar kent of leert kennen, maar zulke fucking shit man.. Ik begrijp dat je daar echt pislink om kan worden. Hetzelfde geldt voor mij eigenlijk ook met mensen die lopen te zeiken dat je best wel wat meer kan nemen, zonder dat je met hun traint ofzo. Laat iemand lekker op zijn eigen niveau trainen
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Daarom train ik alleen en trek ik me van niemand iets aan:
Gaan mensen op me haten wanneer ik 250 deadlift en ik een tikkeltje kromme rug heb. Ja, wat verwacht je als ik werkelijk op m'n max zit.
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Fitness topic

Bericht door MQ-9 Reaper »

Afbeelding
Afbeelding
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Fitness topic

Bericht door Halle »

Lol, dat 5e plaatje. :'''')
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Fitness topic

Bericht door Bbal Prodigy »

Inderdaad, ga stuk om het 5e plaatje haha.
1+1 is 2
Berichten: 115
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 18:27

Re: Fitness topic

Bericht door 1+1 is 2 »

Helaas gefaild op de 32.5kg ohp. 30kg kon ik met moeite 5x5 doen zonder reps te missen maar 32.5kg ging een stuk minder goed. 2-1-3-2-2. De 65kg deadlift ging wel goed alleen ik merk dat ik het bijna niet meer vast kan houden omdat mijn grip strength te zwak is.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

met ?
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic

Bericht door Simon` »

https://www.youtube.com/watch?v=2R-sMmfzBoM haha, gotta love Schwarzie.

En welke manier van grippen gebruik je? Anders kun je wat oefeningen om je grip strength te verbeteren in je routine gooien, statische grip oefeningen oid.
Afbeelding
1+1 is 2
Berichten: 115
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 18:27

Re: Fitness topic

Bericht door 1+1 is 2 »

Simon` schreef: https://www.youtube.com/watch?v=2R-sMmfzBoM haha, gotta love Schwarzie.

En welke manier van grippen gebruik je? Anders kun je wat oefeningen om je grip strength te verbeteren in je routine gooien, statische grip oefeningen oid.
Ik gebruik de grip met de handpalmen naar de grond toe.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

1+1 is 2 schreef:
Simon` schreef: https://www.youtube.com/watch?v=2R-sMmfzBoM haha, gotta love Schwarzie.

En welke manier van grippen gebruik je? Anders kun je wat oefeningen om je grip strength te verbeteren in je routine gooien, statische grip oefeningen oid.
Ik gebruik de grip met de handpalmen naar de grond toe.
Met de handpalm naar de grond terwijl je bankdrukt?
1+1 is 2
Berichten: 115
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 18:27

Re: Fitness topic

Bericht door 1+1 is 2 »

Danneh schreef:
1+1 is 2 schreef:
Simon` schreef: https://www.youtube.com/watch?v=2R-sMmfzBoM haha, gotta love Schwarzie.

En welke manier van grippen gebruik je? Anders kun je wat oefeningen om je grip strength te verbeteren in je routine gooien, statische grip oefeningen oid.
Ik gebruik de grip met de handpalmen naar de grond toe.
Met de handpalm naar de grond terwijl je bankdrukt?

Nee deadlift.
Poeper
Berichten: 809
Lid geworden op: woensdag 27 februari 2008, 17:36
Oude naam: zazou108

Re: Fitness topic

Bericht door Poeper »

probeer eens te liften met mixed grip
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Nah. Zolang mogelijk uitstellen. Gewoon 2 maal per week 5 setjes 8/10 reps deadliften. Train je je grip strength gauw genoeg. Ikzelf had ook moeite met 100, tot ik veel ging deadliften in normale grip.

Gewoon straps en mixed-grip uitstellen tot een bepaald gewicht. Deadlift zelf tot 210 met normale grip. Had van de week 270kg rack pulls 3 reps met enkel mixed grips.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Mixed altijd uitstellen tot het noodzakelijk wordt om zwaarder te gaan.
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

Ik vind het tbh fijner om deadlifts te doen met mixed grip. Als ik over-hand ga doen kan ik niet eens de oefening fatsoenlijk uitvoeren :')
Plaats reactie