Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Rems schreef:
Mike Ross schreef:Even een voorbeeld van hoe een post die er goed op in probeert te gaan, wordt ontvangen in bar:

Onderwerp: Slowtalk topic (was nachttopic)
Rems schreef:lmao die gast next lvl autist, hij neemt dit super serieus wajo
Dit gaat over de eerste post van Fusioxan. Misschien is dit een perfect voorbeeld van de sfeer?
die gast post nooit op dit forum, nu komt ie beetje stoer doen en zeggen dat non-rs kut is? ga toch weg man. ik ben een beetje klaar met dit gezeur de hele tijd, bar is al 2 jaar niks veranderd qua gedrag en nu opeens omdat een paar downies gaan huilen in prive moet er alles veranderd worden?
Ik vind tbh wel dat posts als deze gewoon bestraft kunnen worden, mensen downie en autist noemen gaat van mij (bij deze personen in ieder geval), toch te ver. Als je mij een bewoner van Mongolië noemt als ik iets post in bar, oké (inb4 "bewoner van Mongolië"), maar dergelijke post/posters zo elders publiekelijk afzeiken vind ik niet kunnen.
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Meutr schreef:
La Pulga schreef:En kom gewoon eens van die roze wolk af, dat het forum gaat groeien. Dat gaat gewoon niet gebeuren, ongeacht welke maatregelen genomen worden.
Het lijkt me logisch dat een RS-team van een RS-website dat hoe dan ook blijft nastreven. Zoiets mag alleszins nooit een argument zijn.
Je moet ook gewoon realistisch zijn. Doelen stellen is goed, zeer goed. Maar niet alle doelen zijn haalbaar. Een significante groei van het forum is een van die doelen die eigenlijk niet haalbaard zijn, voornamelijk door de eerder genoemde alternatieven.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Ongewoon schreef:16 pagina's verder en mensen praten nogsteeds over over de verkeerde probleemstelling. Het probleem is niet het non rs of rs deel, het is gewoon het feit dan mensen die Runescape spelen geen animo hebben voor een Nederlandstalige forum.

Er zijn in de afgelopen jaren veel betete vormen van communities beschikbaar, zoals reddit, Discord en zelfs fucking 4chan wordt gebruikt voor runescape generals.

Dus ipv zeuren over een nieuw beleid, probeer eens wat marketing om nieuwe leden aan te trekken.

Heb zelf gisteren op world 325 wat geadverteerd, wat doen jullie? Niks.
niet de hero die lunagang wants, maar wel de hero die lunagang needs
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Meutr »

Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Ongewoon schreef:16 pagina's verder en mensen praten nogsteeds over over de verkeerde probleemstelling. Het probleem is niet het non rs of rs deel, het is gewoon het feit dan mensen die Runescape spelen geen animo hebben voor een Nederlandstalige forum.

Er zijn in de afgelopen jaren veel betete vormen van communities beschikbaar, zoals reddit, Discord en zelfs fucking 4chan wordt gebruikt voor runescape generals.

Dus ipv zeuren over een nieuw beleid, probeer eens wat marketing om nieuwe leden aan te trekken.

Heb zelf gisteren op world 325 wat geadverteerd, wat doen jullie? Niks.
RT
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Zeekoe »

Simon` schreef:
Rems schreef:
Mike Ross schreef:Even een voorbeeld van hoe een post die er goed op in probeert te gaan, wordt ontvangen in bar:

Onderwerp: Slowtalk topic (was nachttopic)
Rems schreef:lmao die gast next lvl autist, hij neemt dit super serieus wajo
Dit gaat over de eerste post van Fusioxan. Misschien is dit een perfect voorbeeld van de sfeer?
die gast post nooit op dit forum, nu komt ie beetje stoer doen en zeggen dat non-rs kut is? ga toch weg man. ik ben een beetje klaar met dit gezeur de hele tijd, bar is al 2 jaar niks veranderd qua gedrag en nu opeens omdat een paar downies gaan huilen in prive moet er alles veranderd worden?
Ik vind tbh wel dat posts als deze gewoon bestraft kunnen worden, mensen downie en autist noemen gaat van mij (bij deze personen in ieder geval), toch te ver. Als je mij een bewoner van Mongolië noemt als ik iets post in bar, oké (inb4 "bewoner van Mongolië"), maar dergelijke post/posters zo elders publiekelijk afzeiken vind ik niet kunnen.
Helemaal akkoord, ook naar Rems zijn vorige post toe. Als je niet in staat bent je mening over te brengen zonder je tegenspreker je huid vol te schelden, verdien je gewoon een warn.

Dit soort posts mag ook een +50 op imo:
Daan schreef:Wel mooi dat paarse, past goed bij je rang!
En ook de post die pale hier pagina's geleden neerplantte moet gewoon bestraft worden.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7094
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dexter »

Maak het forum duidelijker bereikbaar vanaf de hoofdsite, da's iets dat al maanden geleden duidelijk naar voren kwam. Om ons te laten lijden omdat RS in de slop is geraakt is gewoon dom. :/
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Meutr schreef:
Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
Okee dat wist ik niet, zijn er cijfers van de site bezoeken? Ik dacht dat mensen vooral op de RSwiki's zaten.
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Daan »

Zeekoe schreef: Dit soort posts mag ook een +50 op imo:
Daan schreef:Wel mooi dat paarse, past goed bij je rang!
En ook de post die pale hier pagina's geleden neerplantte moet gewoon bestraft worden.
Niet mee eens. Als Nitrous eerst stelt dat hij dit hele forum niet serieus neemt, vindt dat het forum ziek is en hier geen seconde langer nog aandacht aan gaat besteden en dan toch blijft mag je daar imo best wat van zeggen. Je kan jezelf moeilijk nog ongeloofwaardiger maken.
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Meutr schreef:
Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
En dat vind ik zo vreemd, ik heb hier de statistieken niet voor, noch de kennis over hoe je een forum draaiende houdt, maar mij lijkt het dat zonder de bargangers waar dit eigenlijk over gaat (wie de schoen passe, trekke hem aan), het forum geen echt bestaan kan leiden.

Als er nou wat duidelijkheid in die statistieken werd gegeven (als Feppie dat uberhaupt wil), dan kan al een iets meer gefundeerde discussie worden gevoerd. Bighead gaf daar al een goede aanzet naar, maar dat gaf mij eigenlijk alleen maar méér de indruk dat Bar zoals het nu is vrij cruciaal is voor het voortbestaan van dit forum.
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Meutr schreef:
Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
Maar dan moet je focus misschien niet meer alleen RS zijn. Misschien niet het perfecte voorbeeld, maar ik kan even niks beters bedenken. Philips weerlegt de focus ook steeds meer op de medische wereld; een totaal andere richting dan waar Philips voor opgericht is, namelijk consumenten elektronica.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Daan schreef:
Zeekoe schreef: Dit soort posts mag ook een +50 op imo:
Daan schreef:Wel mooi dat paarse, past goed bij je rang!
En ook de post die pale hier pagina's geleden neerplantte moet gewoon bestraft worden.
Niet mee eens. Als Nitrous eerst stelt dat hij dit hele forum niet serieus neemt, vindt dat het forum ziek is en hier geen seconde langer nog aandacht aan gaat besteden en dan toch blijft mag je daar imo best wat van zeggen. Je kan jezelf moeilijk nog ongeloofwaardiger maken.
Je kritiek is dan prima zoals je het nu neerzet, maar jouw post is verder wel het uitlokken van een reactie zonder toegevoegde waarde.

Toegevoegd na 28 seconden:
La Pulga schreef:
Meutr schreef:
Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
Maar dan moet je focus misschien niet meer alleen RS zijn. Misschien niet het perfecte voorbeeld, maar ik kan even niks beters bedenken. Philips weerlegt de focus ook steeds meer op de medische wereld; een totaal andere richting dan waar Philips voor opgericht is, namelijk consumenten elektronica.
Dat is een bedrijf wat met winsten zit, lunagang zit anders in elkaar als community dienende site.
FEYENOORD ROTTERDAM
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Zeekoe »

Daan schreef:
Zeekoe schreef: Dit soort posts mag ook een +50 op imo:
Daan schreef:Wel mooi dat paarse, past goed bij je rang!
En ook de post die pale hier pagina's geleden neerplantte moet gewoon bestraft worden.
Niet mee eens. Als Nitrous eerst stelt dat hij dit hele forum niet serieus neemt, vindt dat het forum ziek is en hier geen seconde langer nog aandacht aan gaat besteden en dan toch blijft mag je daar imo best wat van zeggen. Je kan jezelf moeilijk nog ongeloofwaardiger maken.
Er kan veel gezegd worden over de manier van handelen van Nitrious, ik zou voor een groot deel met je akkoord gaan, maar door op die manier een beetje te gaan shitposten in zijn topic, doe je echt geen niets he.
Same here:
Onderwerp: Nederlandse Ironman clan/community
Daan schreef:
Nexecution schreef:Vind van beide dat het zelf promotie is naar mijn mening vandaar dat ik op beide ook niet inga, death sheriffs ik ga geen contact met je opnemen de clan die je lijkt te hebben bestaat uit 3 actieve mensen waarvan 3 broers dit lijkt me niet echt een goed start punt voor een nederlandstalige ironman community.
:'D
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

Dexter schreef:Maak het forum duidelijker bereikbaar vanaf de hoofdsite, da's iets dat al maanden geleden duidelijk naar voren kwam. Om ons te laten lijden omdat RS in de slop is geraakt is gewoon dom. :/
Gewoon nalatigheid op vlak van inspanning, en dan de schuld schuiven op de enige motor achter de activiteit.

SCHANDALIG
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Meutr »

Die cijfers zullen toch van feppie zelf moeten komen. Ik baseer mijn posts op zaken die hij in het verleden heeft laten vallen.
feppie64 schreef:
Simon` schreef:
Meutr schreef:
Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
En dat vind ik zo vreemd, ik heb hier de statistieken niet voor, noch de kennis over hoe je een forum draaiende houdt, maar mij lijkt het dat zonder de bargangers waar dit eigenlijk over gaat (wie de schoen passe, trekke hem aan), het forum geen echt bestaan kan leiden.

Als er nou wat duidelijkheid in die statistieken werd gegeven (als Feppie dat uberhaupt wil), dan kan al een iets meer gefundeerde discussie worden gevoerd. Bighead gaf daar al een goede aanzet naar, maar dat gaf mij eigenlijk alleen maar méér de indruk dat Bar zoals het nu is vrij cruciaal is voor het voortbestaan van dit forum.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Zeekoe schreef:
Daan schreef:
Zeekoe schreef: Dit soort posts mag ook een +50 op imo:
Daan schreef:Wel mooi dat paarse, past goed bij je rang!
En ook de post die pale hier pagina's geleden neerplantte moet gewoon bestraft worden.
Niet mee eens. Als Nitrous eerst stelt dat hij dit hele forum niet serieus neemt, vindt dat het forum ziek is en hier geen seconde langer nog aandacht aan gaat besteden en dan toch blijft mag je daar imo best wat van zeggen. Je kan jezelf moeilijk nog ongeloofwaardiger maken.
Er kan veel gezegd worden over de manier van handelen van Nitrious, ik zou voor een groot deel met je akkoord gaan, maar door op die manier een beetje te gaan shitposten in zijn topic, doe je echt geen niets he.
Same here:
Onderwerp: Nederlandse Ironman clan/community
Daan schreef:
Nexecution schreef:Vind van beide dat het zelf promotie is naar mijn mening vandaar dat ik op beide ook niet inga, death sheriffs ik ga geen contact met je opnemen de clan die je lijkt te hebben bestaat uit 3 actieve mensen waarvan 3 broers dit lijkt me niet echt een goed start punt voor een nederlandstalige ironman community.
:'D
Posts als dit vind ik zinloos en inderdaad sfeerverpestend, weet ook echt niet waarom je dit zou doen zodra je ouder bent dan 15 jaar lol. Door dingen als dit snap ik deze discussie inderdaad wel.
Laatst gewijzigd door Simon` op zaterdag 21 januari 2017, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

Ik wacht eigenlijk ook op de cijfers. Anders voeren we een discussie op speculaties.

@Simon: Daan is ook wel raar.
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Ja mee eens, zonder cijfers is het maar wat gissen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Ricc schreef:Ik wacht eigenlijk ook op de cijfers. Anders voeren we een discussie op speculaties.

@Simon: Daan is ook wel raar.
Ik vind Daan een goede peer, maar wat wil je daar nou mee bereiken? Beetje waardigheidsproblemen proberen te overkomen of zo.

Daan pls respawn
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Meutr »

Ik denk dat als we bereid zijn om samen bovengenoemde zaken aan te pakken, we al een degelijke tegemoetkoming doen richting RS. De moderatie is hier zelf natuurlijk ook verantwoordelijk voor.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Gesloten