Verkiezingen (globaal)

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Bearserk »

amedee de vlieg schreef:nee ik zie het niet, geef me een quote beer
" actors hired by CMP. In the videos, the actors‍—‌who were posing as representatives of a fake biotechnology company‍—‌'
Afbeelding
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

Bearblock schreef:
amedee de vlieg schreef:nee ik zie het niet, geef me een quote beer
" actors hired by CMP. In the videos, the actors‍—‌who were posing as representatives of a fake biotechnology company‍—‌'
cmp huurde mensen in en stuurde die undercover naar planned parenthood, dat lees ik daar
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

grappig dat ze trump als een idioot zien en carson niet

zullen vast in de wolken zijn dat ze hun eigen zwarte presidentskandidaat hebben: "kijk wij hebben ook een obama!!"
Fierce Devil
Berichten: 9658
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:18

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Fierce Devil »

Silfer schreef:Persoonlijk vind ik geen enkele kandidaat echt outstanding trouwens, meer een gevalletje "probeer te bepalen wie het minst blegh is" op dit punt. En ik zou heel graag Bernie tof willen vinden maar zelf geloof ik ook dat ie niks van z'n plannen voor elkaar gaat krijgen, en dat hij beter z'n invloed kan blijven uitoefenen vanuit de legislative branch.

En ik vind het ergens heel fijn dat Hillary enigszins pragmatisch is, maar haar constante 180-degree turns maken d'r nogal een onbetrouwbare kandidaat voor mij (emails kunnen me geen f*** schelen).

De afgelopen vijftig jaar zijn er maar drie presidenten geweest die outstanding waren. Kennedy, Bill en Obama. De laatst genoemde persoon heeft wat geprobeerd te maken met het erfgoed wat hij van zijn voorgangers heeft gekregen.
Afbeelding
It must be knowledge that frees them, not force
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

wat heeft obama zo goed gedaan dan

kennedy wordt ook serieus geromantizeerd door zijn charisma en assassination imo, niet vergeten dat hij de bay of pigs invasion op z'n conto heeft, amerika dieper in vietnam heeft gestort en de civil rights bill er niet door kreeg (wat zn opvolger lyndon johnson wel lukte)

en je vergeet reagan
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

dat is ook mijn indruk inderdaad, erg goeie diplomaat maar weinig kennis van politiek
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door pauperunit »

Staat Reagan niet nogal bekend om de toename van de staatsschuld
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Daan »

Kwam door z'n alzheimer.
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door pauperunit »

Tis allemaal de schuld van de rabobank


en de joden
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Wup »

Niet van de Grieken, Albert Verlinde en de vluchtelingen?
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Tristan »

Silfer schreef:
The Beast of Terror schreef:
Sam schreef:is dat algemene clinton haat of kan je het ook beargumenteren? :P
Algemene haat om eerlijk te zijn :") Vind het zo'n hypocriet dametje. Plus sexistisch as it may be maar ik heb liever geen vrouw in deze tijd van internationale spanningen. En al helemaal geen blaffende hond Hillary, ik zoek ruzie met ome Putin bij elk moment dat ik daar een kans voor krijg. Maar tbf zijn het allemaal niet heel indrukwekkende kandidaten, je had Kanye er zo bij kunnen flikkeren :")

Trouwens Silf, hoe zijn de meningen in de VS verdeeld?
(...)

Vanuit Republikeins gebied heb ik niet zoveel verstand van zaken maar daar wordt Trump in 't algemeen ook weggezet als een idioot. "Raar" genoeg is er wel veel support voor Ben Carson, en velen denken ook dat Rubio slowly but steadily aan het winnen is (in elk geval de primaries).
Waarom krijgt Carson zoveel support eigenlijk? In alle GOP debatten vond ik hem erg zwak eigenlijk en behalve zijn Bijbelse tax-rate vind ik niks van z'n standpunten echt te onderscheiden van de rest. Hij heeft ook zover ik weet helemaal geen politieke ervaring. Of zijn mensen echt gecharmeerd door z'n 'soft spoken attitude' en dat hij Bijbel fanaticus is die het liefst dat toepast op elk niveau van de samenleving? Maar waarom heeft Huckabee zo weinig support dan?
Laatst gewijzigd door Tristan op maandag 30 november 2015, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

- zwart: zie je wel we zijn geen racisten
- neurochirurg: en we zijn nog eens slimme kerels ook
- sterk gelovig: en we blijven volhouden aan onze idealen

de golden triangle voor de republikeinen
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Tristan »

Nog aan toegevoegd: waarom heeft Huckabee zo weinig support? Volgens mij is hij nog een stapje meer Godvrezend dan Carson en pleit meer voor de religieuze idealen van christenen.
Laatst gewijzigd door Tristan op maandag 30 november 2015, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

het is moeilijk opboksen tegen extravagante trump, zwarte carson en de jeugdige rubio/cruz

dan val je als ouwe grijze man niet zo op, vraag maar aan jeb
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Sam »

Ik vind Bernie in wat ik van hem gezien heb sowieso een redelijk slappe spreker vergeleken met andere kandidaten.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Tristan »

Sanders is niet een erg sterke spreker en debater nee, in ieder geval van wat ik heb gezien van de debatten. Hilary vind ik wel altijd sterk maar die is denk ik ook een stuk meer bedreven op dat punt. Bijna alle republikeinen vind ik ook wel goed in hun publieke optreden, op Carson na (raar genoeg wordt hij toch vaak geprezen voor zijn optredens in de GOP debatten maar ik snap niet goed waarom) en Trump is weer een gevalletje apart. Zeker Rubio, Cruz en Fiora. Als Rubio of Cruz de nominatie wint dan kan Hilary het nog wel pittig krijgen. Cruz zijn opkomst is zorgelijk ook als de zuidelijke staten voor verkiezingen houden, als zuidelijke baptist zal hij wel veel van die evangelische kiezers meetrekken.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Lijpe »

pauperunit schreef:Tis allemaal de schuld van de rabobank


en de joden
Afbeelding
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door amedee de vlieg »

sanders inhaalbeweging bezig op clinton

ben toch wat terug aan het komen van mijn initiele afwijzing op sanders want haalt toch wel belangrijke punten aan vooral met betrekking tot health care dan, andere thema's volg ik hem dan helemaal niet in

aan republikeinse kant zou ik voor rubio stemmen of jeb bush

cruz en carson zijn idioten

trump is wel leuk om volgen :lol: net zo anti-establishment als sanders
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Meutr »

Wat boeien de health-care standpunten van de Amerikaanse presidentskandidaten nu voor ons, hier in Europa? Gewoon hopen dat er een beetje een stabiele, sterke leider aan de macht komt. Sanders is daarvoor te oud. Hillary lijkt me de beste keuze. Met Trump krijgen we nog veel meer onrust.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bericht door Megareus12 »

Sanders is de enige die het beste voor heeft met het Amerikaanse volk.
Plaats reactie