Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Lighto
Berichten: 1986
Lid geworden op: maandag 2 juli 2012, 23:13

Re: Het School topic

Bericht door Lighto »

Hij zegt toch net dat daar niet voor te leren valt :')
Denk dat je oefenen bedoelt? Door oefenen kan je leesvaardigheid beter worden, alleen is oefenen wel oersaai.
Afbeelding
Laura
Berichten: 1574
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 12:31
RS: Haah Jkkj (f2p)
Oude naam: laurabeatsmu

Re: Het School topic

Bericht door Laura »

Oké, ik ben de uitwerkbijlage aan het bekijken bij Natuurkunde:

vraag 16:

maximumscore 3
voorbeeld van een antwoord:
Het magneetveld is van de lezer af gericht. De lorentzkracht is in het vlak
van tekening naar beneden gericht. Uit een richtingsregel volgt dat de
stroom van rechts naar links gaat in het vlak van tekening. Omdat het
deeltje van links naar rechts beweegt, is de lading van de deeltjes negatief.
Het deeltje is dus een muon.
• tekenen van de richting van de lorentzkracht 1
• inzicht dat de bewegingsrichting tegengesteld is aan de stroomrichting 1
• consequente conclusie

Dit is van het antwoordblad. Als ik de linkerhandregel toepas, kom ik uit op een stroomrichting van links naar rechts! vanaf daar heb ik dus alles omgedraaid. Echt vaag. Vang de veldlijnen met de binnenkant van de hand. Veldlijnen gaan het papier in, dus handpalm naar je toe. Duim in de richting van de lorentzkracht. Deeltje buigt naar boven af, dus duim naar boven. De vingers (=stroomrichting) staan dan naar rechts. Het deeltje gaat ook naar rechts, dus het deeltje is de anti-muon. (bij mij)

Wat heb ik fout gedaan, of heeft het correctievoorschrift het fout?
Don't be scared now, close your eyes, she holds guard tonight
Go on forward, no remorse, life will take its course


We've got to hold on ready or not
You live for the fight when it's all that you've got
RP: Op de Rand van Totale Vernietiging: Varastoida
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Het School topic

Bericht door Stephen »

Een muon heeft lading -1. I staat dus rest tegenover de richting die het deeltje op gaat. Rechterhandregel toepassen geeft de duim tegen het deeltje in, vingers naar het papier toe en de lorentzkracht komt uit de handpalm, die gaat vanuit het perspectief van het muon dus naar rechts.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Het School topic

Bericht door Gewoon »

Stephen schreef: Een muon heeft lading -1. I staat dus rest tegenover de richting die het deeltje op gaat. Rechterhandregel toepassen geeft de duim tegen het deeltje in, vingers naar het papier toe en de lorentzkracht komt uit de handpalm, die gaat vanuit het perspectief van het muon dus naar rechts.
Dit.
Afbeelding
Laura
Berichten: 1574
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 12:31
RS: Haah Jkkj (f2p)
Oude naam: laurabeatsmu

Re: Het School topic

Bericht door Laura »

Stephen schreef: Een muon heeft lading -1. I staat dus rest tegenover de richting die het deeltje op gaat. Rechterhandregel toepassen geeft de duim tegen het deeltje in, vingers naar het papier toe en de lorentzkracht komt uit de handpalm, die gaat vanuit het perspectief van het muon dus naar rechts.
Rechterhandregel en lorentzkracht? Huh? We hebben daar toch LINKERHANDREGEL geleerd? Rechterhandregel geeft richting van de noordpool bij een spoel?
Don't be scared now, close your eyes, she holds guard tonight
Go on forward, no remorse, life will take its course


We've got to hold on ready or not
You live for the fight when it's all that you've got
RP: Op de Rand van Totale Vernietiging: Varastoida
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Het School topic

Bericht door Lijpe »

Poeh, al die vakken die je later niet eens nodig hebt voor leren. Ben blij dat ik student ben, swagg. 8-)
Afbeelding
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Het School topic

Bericht door Stephen »

Laura schreef:
Stephen schreef: Een muon heeft lading -1. I staat dus rest tegenover de richting die het deeltje op gaat. Rechterhandregel toepassen geeft de duim tegen het deeltje in, vingers naar het papier toe en de lorentzkracht komt uit de handpalm, die gaat vanuit het perspectief van het muon dus naar rechts.
Rechterhandregel en lorentzkracht? Huh? We hebben daar toch LINKERHANDREGEL geleerd? Rechterhandregel geeft richting van de noordpool bij een spoel?
Wij leerden de rechterhand regel die consistent is met de andere rechterhand regel omtrent de richting van een magnetisch veld om een stroomdraad, namelijk dat de vingers het magnetisch veld zijn, de duim de stroom en dan komt de lorentzkracht uit de handpalm.
Laura
Berichten: 1574
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 12:31
RS: Haah Jkkj (f2p)
Oude naam: laurabeatsmu

Re: Het School topic

Bericht door Laura »

Welke methode had je? Wij hebben Natuurkunde Overal.

Ik snap het echt niet meer. Ik heb dus geleerd Veldlijnen vangen met de handpalm met links, vingers in de richting van de stroom en de duim (loodrecht zetten) is dan de lorentzkracht. Dit heb ik gewoon toegepast en er komt een verkeerd antwoord uit, wut?
Don't be scared now, close your eyes, she holds guard tonight
Go on forward, no remorse, life will take its course


We've got to hold on ready or not
You live for the fight when it's all that you've got
RP: Op de Rand van Totale Vernietiging: Varastoida
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Het School topic

Bericht door Stephen »

Wij hadden Newton.
errol59
Berichten: 2374
Lid geworden op: donderdag 24 januari 2008, 19:07

Re: Het School topic

Bericht door errol59 »

Denikids schreef: Nederlands HAVO was echt goed te maken. Had iets meer dan een uurtje nodig.. Nog 20 minuutjes dan kan ik het nakijken :)
GTFO.

Tekst 1 was een hel om te maken. Na vraag tien had ik er al genoeg van en ben snel gehopped naar het samenvatten.
Laura schreef: Welke methode had je? Wij hebben Natuurkunde Overal.

Ik snap het echt niet meer. Ik heb dus geleerd Veldlijnen vangen met de handpalm met links, vingers in de richting van de stroom en de duim (loodrecht zetten) is dan de lorentzkracht. Dit heb ik gewoon toegepast en er komt een verkeerd antwoord uit, wut?
Wel de linker hand gebruikt?

En als ik de vraag zo even snel toepas, klopt het antwoord gewoon.
Afbeelding
Laura
Berichten: 1574
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 12:31
RS: Haah Jkkj (f2p)
Oude naam: laurabeatsmu

Re: Het School topic

Bericht door Laura »

errol59 schreef:
Denikids schreef: Nederlands HAVO was echt goed te maken. Had iets meer dan een uurtje nodig.. Nog 20 minuutjes dan kan ik het nakijken :)
GTFO.

Tekst 1 was een hel om te maken. Na vraag tien had ik er al genoeg van en ben snel gehopped naar het samenvatten.
Laura schreef: Welke methode had je? Wij hebben Natuurkunde Overal.

Ik snap het echt niet meer. Ik heb dus geleerd Veldlijnen vangen met de handpalm met links, vingers in de richting van de stroom en de duim (loodrecht zetten) is dan de lorentzkracht. Dit heb ik gewoon toegepast en er komt een verkeerd antwoord uit, wut?
Wel de linker hand gebruikt?

En als ik de vraag zo even snel toepas, klopt het antwoord gewoon.
Linkerhand gebruikt ja. Heb ik de duim de verkeerde kant op gedaan ofzo?
Don't be scared now, close your eyes, she holds guard tonight
Go on forward, no remorse, life will take its course


We've got to hold on ready or not
You live for the fight when it's all that you've got
RP: Op de Rand van Totale Vernietiging: Varastoida
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Het School topic

Bericht door Hank1705 »

LHR of RHR.. T is maar net hoe je m aanleert
Afbeelding
Afbeelding
errol59
Berichten: 2374
Lid geworden op: donderdag 24 januari 2008, 19:07

Re: Het School topic

Bericht door errol59 »

Laura schreef:
errol59 schreef:
Denikids schreef: Nederlands HAVO was echt goed te maken. Had iets meer dan een uurtje nodig.. Nog 20 minuutjes dan kan ik het nakijken :)
GTFO.

Tekst 1 was een hel om te maken. Na vraag tien had ik er al genoeg van en ben snel gehopped naar het samenvatten.
Laura schreef: Welke methode had je? Wij hebben Natuurkunde Overal.

Ik snap het echt niet meer. Ik heb dus geleerd Veldlijnen vangen met de handpalm met links, vingers in de richting van de stroom en de duim (loodrecht zetten) is dan de lorentzkracht. Dit heb ik gewoon toegepast en er komt een verkeerd antwoord uit, wut?
Wel de linker hand gebruikt?

En als ik de vraag zo even snel toepas, klopt het antwoord gewoon.
Linkerhand gebruikt ja. Heb ik de duim de verkeerde kant op gedaan ofzo?
De Lorenzkracht is naar beneden gericht. Dus: je begint met je duim van je linkerhand naar beneden.
De veldlijnen gaan van de lezer AF. Dat betekent dat je met de binnenkant van je hand de veldlijnen opvangt.

Dit zorgt ervoor dat de vingers naar links wijzen: de stroom richting is van rechts naar links.
Afbeelding
Mad
Berichten: 6745
Lid geworden op: woensdag 3 juni 2009, 17:56

Re: Het School topic

Bericht door Mad »

Tim schreef:
Mad schreef: Duits is echt bs.
Ze hebben namelijk afgesproken (sinds november al) om leesteksten 3x mee te laten tellen, en de andere toetsen (idioom, grammatica en zinnen en overig) allemaal 1x.
Dat betekent dus dat het enige waar NIET voor kunt leren, 3x zo zwaar telt als andere toetsen. Nou zijn het ook nog eens VWO toetsen dus nog eens lekker zwaar.
De hele klas wordt hierdoor gedwongen om af te kijken, en dat doet iedereen dus ook, want gelukkig hebben we een leraar die niet zo goed oplet zegmaar, maar als dat niet zo kunnen zou ik echt een 4 staan. Sta nu dus nog wel een 6.
Je hebt er 5 á 6 jaar lang voor kunnen leren lieve schat.
Ja, maar de manier van onze leraar om ons leesteksten te laten leren, is dat hij in het blokuur ons een duitstekst geeft waar we dan 2 uur lang aan moeten 'werken'. En aan het eind geeft hij gewoon de antwoorden. 't meeste is Multiple choice dus een toelichting zit er niet bij, alleen A, B etc. xxxx
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het School topic

Bericht door Nilsie »

Daar hebben we tegenwoordig schoolleiding en mentoren voor.
JA HET IS HUN SCHULDTTTTTTT#
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het School topic

Bericht door Nilsie »

Pauperschool. Desnoods haal je de inspectie erbij als dat kan. :c
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Bij ons ook welles gebeurt. Nouja niet echt uitgetyft, ze worden dan overgeplaats naar een andere school in onze scholen gemeenschap.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Maareh, ik zit met een vraagstuk.

Gister is tijdens Nederlands mijn woordenboek afgepakt met als reden dat mijn docent schijnbaar heeft gezegd dat we een eigen woordenboek hadden moeten meenemen en niet eentje van de Mediatheek mochten lenen. Dit is natuurlijk onzin, want ook een (schoon) woordenboek uit de mediatheek is een toegestaan hulpmiddel.

Vandaag hier mijn beklag over gedaan bij mijn teamleider en de examencoördinator, zij zijn het met me eens dat dit niet mag en gaven me twee opties: het erbij laten zitten of gaan klagen en dat het dan hogerop wordt uitgeplozen.

Worst case scenario is dat er niks gebeurd. Semi best case scenario is dat mijn examen wordt verklaard en ik deze gratis moet herkansen in de herkansingsperiode. Best case scenario is dat mijn examen geldig blijft en ik de keuze heb als ik ontevreden ben met mijn cijfer, wat er dik in zit, het examen gratis mag herkansen.

Maar ik vind het moeilijk, rond 16:00 is mijn woordenboek afgepakt. Dus ik heb één uur, ik heb tijdsverlenging, zonder woordenboek gezeten. Nu is het misschien wel zo dat het niet extreem nadelig is geweest, maar toch. Ik was een tijdje helemaal verbaasd en dat heeft zeker niet geholpen. En dit kan eigenlijk gewoon niet.

Dus, wat zouden jullie doen in dit geval?

*Dit is het verhaal van mijn kant*
errol59
Berichten: 2374
Lid geworden op: donderdag 24 januari 2008, 19:07

Re: Het School topic

Bericht door errol59 »

Pas gaan klagen als je hoort dat je gezakt bent op Nederlands.

Uiteindelijk heeft dat toch geen nut, want je zou Nederlands dan als nog gewoon moeten herkansen. Dus pas gaan klagen als je gezakt bent op Nederlands en Engels als voorbeeld.
Laatst gewijzigd door errol59 op dinsdag 14 mei 2013, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Daar zullen ze niet intrappen en dat zou het argument enorm verzwakken.
Plaats reactie