Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Dieselpker schreef:Waar wil je naar toe werken met deze reactie?
Volgens mij was de bedoeling om aan te geven dat RS-leden typisch goed worden ontvangen in Non-RS.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Jelmer »

Dieselpker schreef:
J elmer schreef:
Bighead schreef:Verder wordt er overigens natuurlijk wel een sterk argument gemaakt dat RS leden worden weggepest in bar. Schrijnend.
De representativiteit is hiermee natuurlijk niet goed te beoordelen. Als je verder terugkijkt zie je dat er op een topic van Odius (waar overigens normaal wordt gereageerd) en een topic van Brave Joren (waar geen uitnodigende reacties werden geplaatst) na, geen topic door RS-leden is gemaakt.
Waar wil je naar toe werken met deze reactie?
Dat je met één topic door een Rs-lid - of in dit geval moderator - niet kunt bewijzen dat er geen leden weggepest worden noch dat er wel leden weggepest worden.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Bighead schreef:
Dieselpker schreef:Waar wil je naar toe werken met deze reactie?
Volgens mij was de bedoeling om aan te geven dat RS-leden typisch goed worden ontvangen in Non-RS.
Ah okee, dan heb ik hem verkeerd geïnterpreteerd.
FEYENOORD ROTTERDAM
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

J elmer schreef:
Dieselpker schreef:
J elmer schreef:
Bighead schreef:Verder wordt er overigens natuurlijk wel een sterk argument gemaakt dat RS leden worden weggepest in bar. Schrijnend.
De representativiteit is hiermee natuurlijk niet goed te beoordelen. Als je verder terugkijkt zie je dat er op een topic van Odius (waar overigens normaal wordt gereageerd) en een topic van Brave Joren (waar geen uitnodigende reacties werden geplaatst) na, geen topic door RS-leden is gemaakt.
Waar wil je naar toe werken met deze reactie?
Dat je met één topic door een Rs-lid - of in dit geval moderator - niet kunt bewijzen dat er geen leden weggepest worden noch dat er wel leden weggepest worden.
Het enige wat je laat zien is dat niemand wordt weggepest bij het maken van normale topics
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rotje »

Bighead schreef:
Rotje schreef:Oh nee hoor, ik zei net al dat RS-mods gewoon ballen moeten krijgen en moeten waarschuwen en zich niet laten ompraten door de Non-rs-mods.
Edit: oke niet letterlijk.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar Non-RS oefent geen inspraak uit op het beleid in RS behalve een eventuele adviserende rol wanneer gewenst. Andersom proberen RS-mods Non-RS beleid te vormen bij wijze van het uitvoeren van bepaalde handelingen in de hoop dat het beleid zich daar uiteindelijk omheen vormt. Dat is eigenlijk het enige waar intern weerstand tegen is.

Toegevoegd na 35 seconden:
Dieselpker schreef:Ik vind dit topic dan ook een mooi voorbeeld op mijn eerder opmerking dat mensen die serieus een topic maken of nieuw zijn gewoon netjes geholpen worden.
Als Pale Memory netjes wordt geholpen in Bar, is er voor iedereen de mogelijkheid om netjes te worden geholpen in bar.
Ik weet niet waar jij denkt dat ik iets vandaan haal, ik heb op dit moment geen andere bronnen dan de berichten op het forum en mijn eigen interpretatieniveau.

inhoudelijk; ik hoop dat RS mods dan eens hun werk gaan doen en flink gaan waarschuwen op het hele forum behalve non-RS. Al vind ik ook dat het na die bewuste avond allemaal wel mee valt. :roll:
Laatst gewijzigd door Rotje op zaterdag 21 januari 2017, 0:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

J elmer schreef:
Dieselpker schreef:
J elmer schreef:
Bighead schreef:Verder wordt er overigens natuurlijk wel een sterk argument gemaakt dat RS leden worden weggepest in bar. Schrijnend.
De representativiteit is hiermee natuurlijk niet goed te beoordelen. Als je verder terugkijkt zie je dat er op een topic van Odius (waar overigens normaal wordt gereageerd) en een topic van Brave Joren (waar geen uitnodigende reacties werden geplaatst) na, geen topic door RS-leden is gemaakt.
Waar wil je naar toe werken met deze reactie?
Dat je met één topic door een Rs-lid - of in dit geval moderator - niet kunt bewijzen dat er geen leden weggepest worden noch dat er wel leden weggepest worden.
Het is dan ook een voorbeeld, vanuit de andere kant heb ik nog niks gezien.
FEYENOORD ROTTERDAM
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Jelmer »

Het topic van Brave Joren kun je daar wel voor gebruiken, dunkt me.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

J elmer schreef:Het topic van Brave Joren kun je daar wel voor gebruiken, dunkt me.
Linkje? In je quote was het een andere volgens mij.

Toegevoegd na 13 seconden:
nvm heb hem al
FEYENOORD ROTTERDAM
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Mike Ross »

Bighead schreef:
Mike Ross schreef:Bar is een factor in het inactiever worden van het RS-gedeelte van Lunagang.
[Citation needed]

Ik ben toch echt benieuwd waarom dit altijd wordt aangehaald zonder dat er enige vorm van bewijs voor wordt gegeven. Haha nee grapje, ik weet precies waarom er geen bewijs wordt gegeven. Iemand die een gokje wil wagen?
Het is lastig om een concreet bewijs neer te zetten over iets wat over een langere periode strekt. Leden die in bar kijken en niet posten zien ook alles, die hoeven hiervoor niet eerst door barleden weg te zijn gepest. Uiteraard is dit niet te bewijzen, en is het ook maar makkelijk om het maar als niet bestaand te beschouwen als er geen bewijs voor is.

Dit geldt natuurlijk ook voor andere forumdelen.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

Als ik zo naar andere shitposts kijk van de afgelopen tijd van bv mij, rems, shadow, daan en ricc zie je dat iedereen kutreacties krijgt op kutposts.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rotje »

Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Een topic met 2 reacties tho, Brave Joren heeft zelf ook geen reactie meer gegeven. Verder vind ik het geen rare reacties? Er is gewoon interesse in waarom iemand liever een gaming stoel heeft dan een gewone stoel.

Toegevoegd na 13 seconden:
J elmer schreef:Het topic van Brave Joren kun je daar wel voor gebruiken, dunkt me.
FEYENOORD ROTTERDAM
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

J elmer schreef:Dat je met één topic door een Rs-lid - of in dit geval moderator - niet kunt bewijzen dat er geen leden weggepest worden noch dat er wel leden weggepest worden.
Volgens mij kunnen we juist met enige mate van significantie concluderen dat in geen enkel geval slecht gereageerd wordt op Non-RS topics van RS-leden ondanks het feit dat men zich aan het argument probeert vast te klampen dat men daar als RSer zogenaamd wordt weggepest. Ik vind het maar lastig om te zien waar dat vandaan komt. Het is net alsof deze hele vete gewoon in iemands hoofd ontstaan is. In het hoofd van "bepaalde personen" bijvoorbeeld.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Minder posts zoals deze waarin je net doet alsof je beter bent dan de rest terwijl er gewoon een actieve discussie is?
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Er moet wel consensus zijn over de spanning, alvorens we weten hoe het op te lossen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Mike Ross »

Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Het is of een strenger beleid buiten non-RS, of een volledige afsplitsing. Het RS-gedeelte moet de ruimte krijgen om weer te proberen actiever te worden.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Mike Ross schreef:Uiteraard is dit niet te bewijzen, en is het ook maar makkelijk om het maar als niet bestaand te beschouwen als er geen bewijs voor is.
Dat is wel hoe een discussie over het algemeen werkt. Meestal beargumenteer je standpunten als je wil dat ze serieus genomen worden. Het feit dat dat niet kan spreekt boekdelen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rotje »

Dieselpker schreef:
Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Er moet wel consensus zijn over de spanning, alvorens we weten hoe het op te lossen.
Nee, de spanning gaat namelijk over spanning tussen twee groepen.
Bearserk schreef:
Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Minder posts zoals deze waarin je net doet alsof je beter bent dan de rest terwijl er gewoon een actieve discussie is?

De discussie wat de spanning is hebben we al veel te veel topics aan verspild.
Laatst gewijzigd door Rotje op zaterdag 21 januari 2017, 0:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Mike Ross schreef:Het RS-gedeelte moet de ruimte krijgen om weer te proberen actiever te worden.
Deze ruimte bestaat. Er wordt simpelweg geen gebruik van gemaakt om redenen die ik al eerder opgemerkt heb.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Rotje schreef:
Dieselpker schreef:
Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Er moet wel consensus zijn over de spanning, alvorens we weten hoe het op te lossen.
Nee, de spanning gaat namelijk over spanning tussen twee groepen.
Bearserk schreef:
Rotje schreef:Kap eens met die spanningzoekerij. Werk eens naar een oplossing toe: wat moet er gebeuren?
Minder posts zoals deze waarin je net doet alsof je beter bent dan de rest terwijl er gewoon een actieve discussie is?

De discussie wat de spanning is hebben we al veel te veel topics aan verspild.
Niet mee eens

Toegevoegd na 22 seconden:
Mede doordat je hier weer ziet dat de meningen uiteen lopen
FEYENOORD ROTTERDAM
Gesloten