Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Leslie
Berichten: 1297
Lid geworden op: dinsdag 20 februari 2007, 16:38
Clan: loos
Oude naam: Just mii

Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Leslie »

INHOUD:
- 0 .0: Inleiding
- 1 .0: Downloaden + Installeren
- 2 .0: Karafun Player en Editor
* 2 .1: Bibliotheek
* 2 .2: Bedieningspaneel
* 2 .3: Karaoke
- 3 .0: Lyrics-info
* 3 .1: Lyrics toevoegen
* 3 .2: Liedje met lyrics opslaan
* 3 .3: Liedje met lyrics afspelen met de KaraFun Player
- 4 .0: Overig

0.0: INLEIDING:
Karafun is een programma waarmee je karaoke kan zingen op je computer. De woorden lichten dan niet op zoals bij 'Singing Bee', maar die voeg je zelf toe. Je kan er ook karaoke mee zingen zonder microfoon. Met of zonder, het maakt dus niet uit!

1.0: DOWNLOADEN EN INSTALLEREN:
Ga naar deze website en klik op: DOWNLOAD! Klik dan op Uitvoeren of Opslaan.
- Uitvoeren: Je slaat het installatie bestandje nergens op, maar voert het installatie programma meteen uit.
- Opslaan: je slaat het installatie bestandje op, zodat je het misschien later nog eens kan installeren.
In- of uitklappen • Wiert download plaatje
Afbeelding
2.0: KARAFUN PLAYER EN EDITOR:
KaraFun komt met niet 1, niet 3, maar 2 programma's! Namelijk: De player, en editor. De editor leg ik later uit.
De KaraFun player is net als iTunes, **** enz. Het is een soort mp3-speler op je computer. Maar hiermee kan je de stemmen weghalen (gaat vaak ten koste van insturmenten), de stemmen verhogen/verlagen, het tempo verhogen/verlagen.
In- of uitklappen • KARAFUN PLAYER
Afbeelding
2.1: BIBLIOTHEEK:
Je raadt het vast al: hier staan alle nummers die afgespeeld worden. Je kan nummers toevoegen met de 'Voeg toe' knop.
Als je nummers wilt toevoegen, moet je eerst je nummers zoeken. Dit kunnen alle soort audio bestanden zijn (mp3, wav enz.).
Sorteer is om de nummers te sorteren. Je kan kiezen uit: Titel, artiest, bestandsnaam en willekeurig.
Verwijder is om nummers uit de afspeellijst te verwijderen.
Bewerken is niet zo'n sterk knopje: je kan er niet zo veel mee.
Info is om de informatie van het liedje te bekijken.
2.2: BEDIENINGSPANEEL:
Hiermee kun je allerlei leuke snufjes mee uitvoeren. Kijk zelf maar:
GENERAL
KEY: Hiermee kun je de stemmen verhogen of verlagen.
TEMPO: Hiermee kun je het tempo verhogen of verlagen.
VOCAL REDUCER: Hiermee kun je de stemmen weghalen. Dit gaat vaak ten koste van de instrumenten.
MICROPHONE
IN: Hiermee kun je instellen hoe sterk het geluid in de microfoon gaat.
OUT: Hiermee kun je instellen hoe sterk het geluid uit de microfoon komt. Het is handig als je dit op 100 zet.

MICROFOON VAKJE: Zet de microfoon aan of uit.
EXTRA TRACKS
VOLUME: Als er begeleiding is, die uit kan worden gezet, kun je hiermee het volume mee instellen.
ECHO: Stel hiermee de echo in van de begeleiding.
BEGELEIDING 'GLEUF': Klik hier om de begeleiding uit of aan te zetten.

BOVENSTE STUKJE ZEG MAAR
PLAY, STOP, PAUZE ENZ.: Zet de muziek zelf op pauze enzovoorts.
VOLUME: Zet het volume harder of zachter.
RECORD: Neem je eigen stem op via je microfoon!
KNOPJE NAAST RECORD: Zet de microfoon aan/uit.
TXT: Verander de lyrics stijl. ( wordt later uitgelegd )
BIBLIOTHEEK
MAPPEN: Zoef door je mappen op zoek naar je muziek bestanden.
AFSPEELLIJST: Welk liedje speelt er nu af en welke straks?
VOEG TOE, VERWIJDER, SORTEER, BEWERK: Spreekt voor zich.
2.3: KARAOKE:
Als je karaoke wilt zingen, wil je natuurlijk niet dat de stem van de zanger erover heen gaat. Gebruik dan eerst de 'Voice reducer'. Dit is een heel slim dingetje. Je kan hiermee namelijk de stem van de zanger(es) zogenaamd 'wegvegen'! Dit gaat vaak ten koste van de instrumenten.
Nu ga je echt beginnen met je karaoke! Sluit je microfoon aan, zet de voice reducer op 100, doe de microfoon aan, speel de muziek af en klik op record. Als je klaar bent, klik je weer op dat knopje. Je stem wordt automatisch als begeleiding ingesteld! Dan hoor je je eigen kattegekrijs! Wil je dat niet? Klik op dan op zogenaamde, niet gekleurde, Begeleiding gleuf.

3.0: LYRICS INFO:
De lyrics is de tekst die in beeld komt terwijl het liedje afspeelt. Dit kan je zelf doen! Later leg ik dat uit. Als je goed kijkt op het plaatje van de KaraFun player, zie je dat ik de track Rihanna-Disturbia + lyri.. op heb staan. Dit is het nummer Disturbia met de lyrics op het scherm.
En dan ga ik nu uitleggen hoe je dat doet!
3.1: LYRICS TOEVOEGEN:
Als je lyrics wilt toevoegen, moet je eerst je KaraFun Editor (ookwel Bewerker) openen. Dus:
Ga naar Start -> Alle programma's -> Karafun -> Karafun Bewerker.
In- of uitklappen • KARAFUN EDITOR
http://i37.tinypic.com/4jkco0.png
OPENEN: Open een 'al begonnen' project.
OPSLAAN: Sla je project op.
AFSPELEN: Speel je project af.
STOP/PAUZE: Zet je afspelende project op stop/pauze.
MUZIEKBRON(NEN): HIER BEGIN JE MEE! Hiermee stel je in bij welk liedje je lyrics wilt hebben.(Sorry, ook rood)
BIBLIOTHEEK: Welke liedjes heb je hierin staan?
Nu begint het echte werk! Ik leg alles rustig in stappen uit.

Stap 1: Klik op het knopje Muziekbron(nen).
Stap 2: Klik dan op het bolletje: Bron in de bibliotheek. (er komt een waarschuwingsscherm. Niks van aantrekken!)
Stap 3: De bibliotheek laadt. Klik op Voeg toe.. en zoek je muziekbestandje op.
Stap 4: Klik het bestandje in je bibliotheek aan en druk op Sluiten. Als het goed is, staat er nu een soort link naar je bestand in het scherm van muziekbronnen. Klik op OK.
Stap 5: Dubbelklik op het grijs gemaakt vlak op het plaatje dat hierboven staat. Er komt als het goed is een scherm dat je vertelt dat je de lyriek moet invullen.
Stap 6: Zoek op een site (bijv. deze) de songtekst op, en kopieër die naar dit scherm. Vervang elke spatie door een _. (zonder de punt erachter). Het scherm adviseert je om voor elke lettergreep een / in te vullen, maar dat doen wij lekker niet. Dat wordt te moeilijk! Als je klaar bent, druk je op OK.
Stap 7: Je hebt nu de tekst ingevuld. We gaan het nu op de goede plek invullen! Klik op het knopje record (ookwel het rode bolletje naast de stop/pauze toets). Je kan er ook voor kiezer dat het 25/50% langzamer wordt afgespeeld, zodat jij lekker de tijd hebt om de tekst in te voeren. Klik daarvoor op de pijl er net naast. Er komt een scherm: 'Bent u klaar om de opname te starten? (Synchoniseer door op de spatiebalk te drukken)'
JA NEE
Ben je er klaar voor? Druk op JA. Je tekst beweegt op het vlak waar je net op klikte. Als de tekst begint, druk je op de spatiebalk. Zo komt de tekst in het scherm als de tekst wordt gezongen. Als het liedje is afgelopen, ben jij ook klaar! Maar nog niet helemaal..
3.2: LIEDJE MET LYRICS OPSLAAN:
Klik op het Opslaan knopje. Het is belangrijk dat je het bestand opslaat als .kfn! Simpel hè?
3.3: LIEDJE AFSPELEN MET DE KARAFUN PLAYER:
Ga naar de KaraFun player en zoek je .kfn bestand op. Speel het af, en je lyrics komen op het scherm! Zo hoef je niet alles uit te printen om mee te kunnen zingen!
'Maar hó es even! je hebt nog niet uitgelegd wat de TXT knop inhoudt!'
Ja dat klopt! Dat komt nu. Als je lyrics worden afgespeeld, worden ze alleen gekleurd als de tekst komt. Je kan de stijl veranderen van hoe ze kleuren. Bijvoorbeeld van links naar rechts (line)! Dit houdt de TXT knop in!

4.0 OVERIG
Ja, dit is alweer het einde van mijn guide. Er kunnen altijd wat plaatjes bij, en dat ga ik ook proberen te doen. Misschien maak ik nog wel een filmpje van hoe je de lyrics erbij doet. Suggesties en opmerkingen kunnen altijd nog geplaatst worden. En zoals bij elke guide:

Rate or hate!
Laatst gewijzigd door Leslie op maandag 13 oktober 2008, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Powerfullown
Berichten: 1561
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 11:20
Clan: Teak

Re: WIP: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Powerfullown »

Lijkt me leuk!
Bart.k
Berichten: 2400
Lid geworden op: zondag 23 juli 2006, 15:27
Clan: Lunagang
Contacteer:

Re: WIP: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Bart.k »

dit programma is wel handig om die stemmen weg te halen
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: WIP: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Ru ben ik »

Omg!
Dit is funny, ik heb bij een liedje de stem op +6 gezet en de snelheid op +50, dan klinkt het supervaag xD
Maar hoe kan je die liedjes opslaan? Of kan dat niet?
Afbeelding
Leslie
Berichten: 1297
Lid geworden op: dinsdag 20 februari 2007, 16:38
Clan: loos
Oude naam: Just mii

Re: WIP: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Leslie »

Volgens mij moet je daar Karafun Studio voor hebben. Maar dat kost wel rond de 50 euro!
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: WIP: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Ru ben ik »

Leslie schreef:Volgens mij moet je daar Karafun Studio voor hebben. Maar dat kost wel rond de 50 euro!
Crack... O:)
Afbeelding
Leslie
Berichten: 1297
Lid geworden op: dinsdag 20 februari 2007, 16:38
Clan: loos
Oude naam: Just mii

Re: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Leslie »

Is mogelijk :ninja:
Afbeelding
Gast

Re: Karafun - Karaoke én lyrics toevoegen!

Bericht door Gast »

Verwijderd
Plaats reactie