Geld verdienen thuis en op straat

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door KetchupFTW »

OPGELET: Deze guide is meer voor tieners en jonge tieners tot 13 jaar. Hierna heb je niet zoveel meer aan deze habbekrats.

Hallo! Dit is mijn 3de (non-RuneScape) guide. Ik ga jullie vertellen hoe je wat bij kan verdienen. Ik verdien hiermee zo'n 1 euro per dag. En dat is toch best veel. Enjoy it!

De klusjes!!!

Als je ouders niets beters te doen hebben of gewoon geen zin hebben kun je deze klusjes doen :D/ . Let op! Sommige klusjes zouden je ouders wel willen doen dus niet elk klusje werkt bij ieder ouder. Let ook op dat niet ieder ouder voor dat klusje geld wil geven. Misschien moet je gewoon bijvoorbeeld afwassen. Zonder dat je geld krijgt. Natuurlijk is de straat ook ideaal om geld te verdienen. Let wel op!!! Mensen hebben soms verkeerde bedoelingen met je...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KLEREN AAN DE WASLIJN OPHANGEN

Erg simpel en niet heel moeilijk. Pak de kleren uit de wasmachine en hang het aan de waslijn op. Het levert alleen niet veel op. Let wel op dat je ouders verwachten dat JIJ het weer naar binnen haalt als het plotseling gaat regenen.

-Moeilijkheid: simpel
-Loon: ik zou zo gemiddeld 50 cent vragen.

STOFZUIGEN

Heb je geen stofzuiger (wie heeft dat nou niet :lol: ) dan kan je het ook met de bezem doen. Je moet trouwens alles goed doen want als je dit niet doet zal je ook geen geld krijgen of je moet het over doen. ga goed onder de kasten stofzuigen. Daar ligt de meeste troep. Ook de bank is stofrijk. Het lijkt een simpel klusje maar je moet echt het goed doen.
-Moeilijkheid: normaal
-Loon: gemiddeld 50 cent. Ik doe + bovenverdieping 80 cent.

BEDDEN OPMAKEN

Niet erg moeilijk. Vraag er dus niet al te veel voor. Spreek met je ouders af of je alleen de bedden van hun doet of die van het hele huis. Zorg er wel voor dat de lakens strak aangetrokken zijn als je ouders daar van houden.

-Moeilijkheid: simpel
-Loon: voor hun bed 20 cent. Doe als je meer bedden moet doen voor elk bed +10 cent.

GRAS MAAIEN

Let wel op dat dit vervelend kan zijn als het geen elektrische maaier is. Vooral als het gras heel hoog staat. Dan moet je echt even wat doordrukken.
-Moeilijkheid: ligt eraan. Elektrisch-simpel. Met de hand-moeilijk
-Loon: ligt eraan. Groot of klein gazon???

VAAT OPRUIMEN/AFWASSEN

Heb je een afwasmachine? Dan kan je het servies dat erin staat in de kastjes enz. zetten. Als je dit niet hebt kan je afwassen en in de kast zetten.
-Moeilijkheid: simpel
-Loon: afwassen en terug zetten: 70 cent tot 1 euro. Vaat opruimen: 50 cent

KONINGINNEDAG

En natuurlijk is queen day ook ideaal om geld te verdienen. Het ligt eraan wat je verkoopt. dat bepaalt de prijs hoe duur het is. Spelletjes zijn heel populair op Koninginnedag. Prijs je spullen een beetje aan zoals: 3 BOEKEN VOOR DE PRIJS VAN 2! Of: KOM SNEL!!! GLOEDNIEUW EN HAAST NOOIT GEBRUIKT!!!
-Moeilijkheid: ligt eraan hoe goed je bent.

AUTO'S WASSEN.

Je kan natuurlijk met een emmer en spons doen maar een tuinslang gaat veel sneller. Het probleem is dat je een tuinslang niet mee kan nemen... zorg ervoor dat je niet het vuil verspreid maar ook echt verwijdert! Als je het bij andere mensen gaat doen is het belangrijk dat je huis niet ver weg is. Natuurlijk kan je ook vragen of je de emmer bij hun mag vullen.
-Moeilijkheid: normaal
-Loon: 1 tot 1.50 euro. Werk per grote van auto.

AUTO'S STOFZUIGEN

Belangrijk om dit af en toe te doen. Hetzelfde als gewoon stofzuigen eigenlijk. Hier vraag ik altijd wat meer voor en men ouders trappen er nog in ook! :twisted:

ZUSJE/BROERTJE WASSEN

Als je moeder of vader geen zin heeft je kleine broertje te wassen, kan je vragen of jij het mag doen :) . Misschien kan je voor wat extra geld je broertje/zusje ook nog aankleden.
-Moeilijkheid: normaal
-Loon: 1.50 tot 2 euro. 2 als je je broertje/zusje aankleed :mrgreen: .

BOODSCHAPPEN DOEN

Je kan boodschappen voor je ouders of andere mensen doen. Als je bijvoorbeeld met de bus moet reizen zou ik 5 euro vragen + plus het geld wat je voor de bus moet betalen. Als de winkel tegenover je is zou ik maar 1 euro of minimaal 50 cent vragen. Je kan ook vragen om het wisselgeld te mogen houden. Maar het komt zo grof over:

BAD!!!
In- of uitklappen •
Hee ouwe gek!!! Ik hou dat wisselgeld!
Oke erg grof hierboven.

GOOD!!!
In- of uitklappen •
ik ben aan het sparen voor ... en ik ben al heel lang aan het sparen. Zou ik je/u wisselgeld mogen houden.
Bedenk wel dat vreemde mensen niet zomaar geld mee zullen geven zodat jij het lekker houd!!! Niet dat je dit nu moet gaan doen 8-[
-Moeilijkheid: normaal

Extra tips

-Spreek vreemde altijd met U aan.
-Wees altijd beleefd.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meer tips??? Stuur me een PB en je tip komt misschien hier!!! Rate met 1/10. 1/9,99999999999999999999999 mag ook :lol: :mrgreen: =P~
Laatst gewijzigd door KetchupFTW op zaterdag 7 november 2009, 21:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door Wup »

Leuke guide, Ik werk bij de AH dus ik heb het niet nodig.

Tip: ga niet met 10 of 20 centen werken en vraag gewoon 50 cent 1 euro of 2 euro
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
steentje
Berichten: 854
Lid geworden op: woensdag 12 december 2007, 16:34

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door steentje »

Tof ga ik proberen :lol:
9/10
Nog eentje: boodschappen doen ;) (ik mag meestal het wisselgeld houden :bier: )
Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door KetchupFTW »

steentje schreef:Tof ga ik proberen :lol:
9/10
Nog eentje: boodschappen doen ;) (ik mag meestal het wisselgeld houden :bier: )

Vergeten!!! Dank je

Toegevoegd na 59 seconden:
wuppie26 schreef:Leuke guide, Ik werk bij de AH dus ik heb het niet nodig.

Tip: ga niet met 10 of 20 centen werken en vraag gewoon 50 cent 1 euro of 2 euro



Dingen zoals bed opmaken doe ik gewoon voor 20 cent omdat dat zóóóóóóóóóóóó simpel is. Ik moet dan ook maar 1 bed doen ;)
steentje
Berichten: 854
Lid geworden op: woensdag 12 december 2007, 16:34

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door steentje »

poetje10 schreef: Extra tips

-Spreek vreemde altijd met U aan.
-Wees altijd beleeft.
Het is beleefd en niet beleeft ;)
Afbeelding
roytheboy
Berichten: 1374
Lid geworden op: vrijdag 18 januari 2008, 15:34
Clan: Wcingx

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door roytheboy »

lol huishoudelijke klusjes doe ik niet voor geld als ik er geld voor vraag gaan me ouders me raar aankijken omdat hun mij hier laten wonen eten voor me kopen en maken en al die zooi ik doe dat gewoon in ruil maar die andere zijn wel handig
Afbeelding
mernch
Berichten: 254
Lid geworden op: donderdag 17 juli 2008, 13:34
Clan: lunatip/teak
Contacteer:

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door mernch »

ik ben 15 en ik maai altijd gras bij me oom, hij betaald me 20 euro per uur :love:
dus ik heb niet nodig maar leuke guide, 7/10

Mernch
Afbeelding
Plata o plomo.
Gebruikersavatar
old-roodbaard67
Berichten: 281
Lid geworden op: zaterdag 14 februari 2009, 13:02
Clan: Geen een clan

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door old-roodbaard67 »

Goede guide ik spaar namelijk voor de dsi.(mijn ds is kapot gegaan ik moet nog maar 45 euro en me verjaardag komt er aan.)
Dus voor mij is het heel handig.
En ik zou voor de auto plus stofzuigen van de auto 5 euro vragen.
En je kan ook nog limonade gaan verkopen.
Afbeelding
pokemon white friend code: 4813 6138 7133
hilgersom99
Berichten: 882
Lid geworden op: maandag 9 februari 2009, 15:20
Contacteer:

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door hilgersom99 »

Ik heb een pa die voor een klusje veel betaald, ik heb maar het geluk dak het klusje binnen 1 uur en 10 minuten af had, kreeg er 60 euro voor :lol:

Voor zoon party tent kreeg ik ook 10 euro voor bouwen en 10 euro voor afbreken, alleen dat opbouwen was moeilijker dan ik dacht :oops: :lol:
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door Puma »

4kantje schreef:dit is echt afzetterij van je ouders imo :roll:
Hangt er van af hoe je 't bekijkt :P Je zegt gewoon dat je vind dat het eens tijd wordt om om te leren gaan met geld en erachter te komen dat het soms lastig is om eraan tekomen en dat je er voor moet inzetten. En die paar centen/euro's kunnen ze vast wel missen. Zij hebben immers tijd voor andere leuke dingen.

OT: Handige guide, zelf heb ik 't niet echt nodig aangezien ik een vakantiebaantje heb en niet echt in geldnood zit. Maar voor mensen die in de vakantie te veel tijd overhouden is het wel handig en het is leuk om iets te kopen van je eigen geld waar je voor gewerkt hebt. Misschien kan je 'm nog wel uitbreiden met bijbaantjes.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
magicel5
Berichten: 45
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2009, 14:56

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door magicel5 »

goed bedacht.
spijtig genoeg kan ik hier niets mee doen want ik MOET de meeste van die klusjes GRATis doen. ](*,)
Afbeelding
Sk1llf0rc3
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 21:27

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door Sk1llf0rc3 »

Hehe, Grappige guide :mrgreen: Ik zelf heb op koninginnen dag een Aardeglobe gekocht voor 50 cent ;). Zet het bij mijn burens hun kraampje neer even later verkocht ik het voor 1.50 ;) ^_^
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door ThaTerror »

hond uitlaten, als je naar het bos gaat kan je meeeer vragen is nog leuk ook
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door KetchupFTW »

4kantje schreef:het is goed dat je via klusjes leert wat werken is, en leren geld te begeren, maar om bijvoorbeeld 10 cent per opgemaakt bed te beginnen eisen =;

Weet het ben goedkoop :mrgreen: . Doe het dan maar lekker voor 1 euro als jij dat vind.


Ik ben nu trouwens op vakantie. Ik kan geen verzoeken meer schrijven. Dus sorry daarvoor ;)
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door KetchupFTW »

HOOIII! Ben terug. Je kan weer een bericht plaatsen!
dondylan
Verbannen
Berichten: 324
Lid geworden op: vrijdag 21 augustus 2009, 11:31
Clan: Geen :'(

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door dondylan »

mernch schreef:ik ben 15 en ik maai altijd gras bij me oom, hij betaald me 20 euro per uur :love:
dus ik heb niet nodig maar leuke guide, 7/10

Mernch

dang 20 euries per uur:O
Afbeelding
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door The-0wner »

Ik verdien hiermee zo'n 1 euro per dag. En dat is toch best veel. Enjoy it!

als je zon guide kan maken ben je toch wel 12/13.. als jij 1 euro per dag veel vind heb je een gebrek.

toch leuke guide :P 6/10
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
Chosen feww
Berichten: 541
Lid geworden op: dinsdag 3 november 2009, 14:34
Oude naam: thuglife

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door Chosen feww »

Ik maak me zus de scooter schoon = 15 euro.

me EIGEN kamer opruimen = 50 cent ahahaha.

HEEL ONZE HUIS STOFFEN EN ZO = nieuwe airmaxjes.:P

heb al 1 airmax gekregen + 30 euro(A)
Wat kijk je hier Me tekst staat hierboven ^.^
spacecake
Berichten: 295
Lid geworden op: zondag 12 juli 2009, 20:07
Oude naam: fighter str x

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door spacecake »

wat een prijzen krijg jij? :O ik krijg iets meer voor zo'n dingen ...

auto wassen : €5
tuin helpen ( 1 uur ) : €7.50
weekje oude cassetjes overpakken op dvd : € 50 ( vorige week gedaan :fluit: )
enz enz enz....
Afbeelding
BoskaWouter
Berichten: 6387
Lid geworden op: zaterdag 1 december 2007, 17:15
Contacteer:

Re: Geld verdienen thuis en op straat

Bericht door BoskaWouter »

Wat een belachelijke guid. Kom op, 10 cent voor bedden opmaken? ... Dit heb je toch wel gewoon over voor je ouders of niet soms? Ik doe dit gewoon uit mezelf, zonder dat ik er 1 cent voor krijg. =;
EMPTY schreef:Je bent echt geweldig Wouter.
Syn schreef:Je bent tof x
Off-er schreef:Wij niet te breken.
Plaats reactie